L’Ajuntament de Xirivella reforça les restriccions en la tradicional ‘Nit de les Figues’

Festa

Estes mesures van dirigides a tots | ISTOCK

 

En un estat de vertadera normalitat, Xirivella, en la comarca l’Horta (València), celebraria este dilluns la tradicional i multitudinària ‘Nit de les Figues’, la nit gran de les festes majors amb la que reben la festivitat de la Verge de la Salut. Una nit de paelles i barbacoes generalitzades, en la que abunden les ocupacions de la via pública, els talls de carrers i la festa fins a altes hores de la matinada. No obstant això, enguany les celebracions tindran un to casolà i hauran de fer-se de portes cap a dins.

 

L’Ajuntament ha desplegat en les hores prèvies un dispositiu de seguretat que inclou reforç policial, megafonia en el carrer i successió de publicacions en els canals de difusió municipals. El missatge és nítid: ni s’autoritzen ocupacions de via pública, ni talls de carrer, ni paelles o barbacoes en la calçada. Per descomptat, es reforça la prohibició del botelló en tot el terme municipal, es mantenen tancats els locals d’oci nocturn i s’obliga als negocis d’hostaleria a complir el mateix horari que qualsevol altre dia, l’horari que imposa l’autoritat sanitària i que obliga a tancar la persiana a la una de la matinada.

 

Restriccions Xirivella

Cartell anuncionador de les restriccions | Ajuntament de Xirivella

 

«La pandèmia no entén de festes ni d’excepcions», reflexiona l’alcalde Michel Montaner. «No ens agrada canviar diversió per restriccions o obligacions, i menys en un any tan carregat de calamitat i privació com este, però no podem ni deguem permetre el més mínim risc», conclou. El dispositiu de vigilància, en el que col·laboren les comissaries de Policia Local i Nacional, estarà operatiu «fins a altes hores de la matinada», informa el regidor de Seguretat Ciutadana, Vicent Sandoval. Durant les primeres hores de la nit es controlaran especialment les ocupacions de via pública, i a partir de la mitjanit l’atenció policial es traslladarà als punts susceptibles d’acollir botellons.

 

«Estes mesures van dirigides a tots: jóvens, majors, famílies i colles d’amics», advertix Sandoval. «La policia té ordres clares de sancionar els incompliments», afirma el regidor responsable de la seguretat. Les restriccions habilitades per a la ‘Nit de les Figues’ coincidixen, a demés, amb l’entrada en vigor de la pròrroga de totes les mesures especials que la Conselleria de Sanitat va posar en marxa fa tres setmanes; entre altres, el tancament de l’oci nocturn, la prohibició de fumar en espais oberts sense distància de dos metres o les limitacions d’horari i aforament per als negocis d’hostaleria.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València de Corberán s’agarra a Mestalla per a prolongar la seua bona ratxa després de les aturades

El València de Carlos Corberán ha guanyat els dos partits disputats a Mestalla després d'una aturada de seleccions i busca davant el Celta reforçar el seu allunyament del descens i acostar-se a Europa.

Bernabé acusa a Mazón d’obstaculitzar la justícia i retrau al PP que el continue protegint

Pilar Bernabé acusa a Carlos Mazón de continuar entorpint la labor judicial en la causa per la gestió de la DANA i critica que el PP continue protegint-lo en lloc d'exigir-li l'acta de diputat.

El ciclista Jaume Guardeño, en l’UCI després de xocar amb un cotxe mentres entrenava

El ciclista alacantí Jaume Guardeño roman en l'UCI de l'hospital Tauli de Sabadell amb lesions greus després de col·lidir amb un cotxe durant un entrenament.

Raig i Elx es juguen mitja permanència a Vallecas

Raig i Elx s'enfronten a Vallecas en un xoc directe per la permanència, amb només quatre punts de diferència i l'oportunitat de deixar molt tocat a un rival directe.

Sarabia reclama un futbol més exemplar per a la joventut davant els càntics racistes

Eder Sarabia demana que el futbol siga un espai més exemplar per a la joventut i reclama respecte enfront del racisme i la xenofòbia després dels càntics racistes en el partit España-Egipte.

Quinze detinguts per una estafa de quasi 200.000 euros en combustible després de suplantar a empreses

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que va defraudar més de 196.000 euros en combustible i material en fer-se passar per empreses reals i contractar targetes de carburant.

Que bé viuríem sense accents gràfics

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parlasobre l’accent de València/Valéncia' que utilitza el cas de Mónica Oltra per a discutir el model lingüístic valencià i la batalla ideològica que hi ha darrere

L’interior de València frega el ple per Setmana Santa i Benidorm lidera la costa

Els hotels de l'interior de la província de València aconseguixen una previsió d'ocupació del 87,4% entre Dijous Sant i Dilluns de Pasqua, mentres que Benidorm se situa al capdavant del litoral amb un 81,7%. El conjunt de la Comunitat Valenciana afronta la Setmana Santa amb una demanda elevada i marge per a millorar amb les reserves d'última hora.