L’Ajuntament de Xirivella reforça les restriccions en la tradicional ‘Nit de les Figues’

Festa

Estes mesures van dirigides a tots | ISTOCK

 

En un estat de vertadera normalitat, Xirivella, en la comarca l’Horta (València), celebraria este dilluns la tradicional i multitudinària ‘Nit de les Figues’, la nit gran de les festes majors amb la que reben la festivitat de la Verge de la Salut. Una nit de paelles i barbacoes generalitzades, en la que abunden les ocupacions de la via pública, els talls de carrers i la festa fins a altes hores de la matinada. No obstant això, enguany les celebracions tindran un to casolà i hauran de fer-se de portes cap a dins.

 

L’Ajuntament ha desplegat en les hores prèvies un dispositiu de seguretat que inclou reforç policial, megafonia en el carrer i successió de publicacions en els canals de difusió municipals. El missatge és nítid: ni s’autoritzen ocupacions de via pública, ni talls de carrer, ni paelles o barbacoes en la calçada. Per descomptat, es reforça la prohibició del botelló en tot el terme municipal, es mantenen tancats els locals d’oci nocturn i s’obliga als negocis d’hostaleria a complir el mateix horari que qualsevol altre dia, l’horari que imposa l’autoritat sanitària i que obliga a tancar la persiana a la una de la matinada.

 

Restriccions Xirivella

Cartell anuncionador de les restriccions | Ajuntament de Xirivella

 

«La pandèmia no entén de festes ni d’excepcions», reflexiona l’alcalde Michel Montaner. «No ens agrada canviar diversió per restriccions o obligacions, i menys en un any tan carregat de calamitat i privació com este, però no podem ni deguem permetre el més mínim risc», conclou. El dispositiu de vigilància, en el que col·laboren les comissaries de Policia Local i Nacional, estarà operatiu «fins a altes hores de la matinada», informa el regidor de Seguretat Ciutadana, Vicent Sandoval. Durant les primeres hores de la nit es controlaran especialment les ocupacions de via pública, i a partir de la mitjanit l’atenció policial es traslladarà als punts susceptibles d’acollir botellons.

 

«Estes mesures van dirigides a tots: jóvens, majors, famílies i colles d’amics», advertix Sandoval. «La policia té ordres clares de sancionar els incompliments», afirma el regidor responsable de la seguretat. Les restriccions habilitades per a la ‘Nit de les Figues’ coincidixen, a demés, amb l’entrada en vigor de la pròrroga de totes les mesures especials que la Conselleria de Sanitat va posar en marxa fa tres setmanes; entre altres, el tancament de l’oci nocturn, la prohibició de fumar en espais oberts sense distància de dos metres o les limitacions d’horari i aforament per als negocis d’hostaleria.

Últimes notícies

Quan se sabrà si farà oratge per a vore l’eclipsi total de Sol d’agost

La meteoròloga Mar Gómez assenyala que no es podrà saber si el cel estarà ras per a l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost fins, com a mínim, una setmana abans i destaca que serà el primer eclipsi total visible a la península ibèrica des de 1912.

A presó una parella per segrestar, robar i agredir sexualment una dona a la província dAlacant

Un jutjat de Torrevieja ha ordenat l’ingrés a presó d’un home i una dona acusats de retenir, agredir sexualment i robar més de 24.000 euros a una dona, a qui també van traslladar manillada en el maleter del seu cotxe.

Oratge estable i temperatures a l’alça per a encetar el cap de setmana de juny

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb oratge estable, pocs núvols i temperatures en ascens, amb el vent més intens a la província d’Alacant.

El Ford Kuga fabricat a Almussafes estrena a Espanya la conducció sense mans

El nou Ford Kuga produït a Almussafes s-ha convertit en el primer cotxe fabricat a Espanya amb tecnologia de conducció sense mans homologada per a les carreteres espanyoles, gràcies al sistema BlueCruise de nivell 2.

El nou Passeig de la Mar de Torrevieja crea 400 llocs de faena i renova tot el front portuari

El nou espai d’oci Passeig de la Mar de Torrevieja ha suposat una inversio de mes de 100 milions, transforma el port i preveu 400 llocs de faena directes. El Consell destaca la col·laboracio publicoprivada i altres projectes en marxa al municipi.

Elx suspén el concert de Beret després de la seua detenció per una agressió sexual

L’Ajuntament d’Elx ha suspés el concert de Beret previst per al 10 d’agost dins de Nits de Festa, després que el cantant haja sigut detingut a Sevilla com a presumpte autor d’una agressió sexual el passat mes d’abril.

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.