12.2 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

L’Ajuntament de Xirivella reforça les restriccions en la tradicional ‘Nit de les Figues’

Festa

Estes mesures van dirigides a tots | ISTOCK

 

En un estat de vertadera normalitat, Xirivella, en la comarca l’Horta (València), celebraria este dilluns la tradicional i multitudinària ‘Nit de les Figues’, la nit gran de les festes majors amb la que reben la festivitat de la Verge de la Salut. Una nit de paelles i barbacoes generalitzades, en la que abunden les ocupacions de la via pública, els talls de carrers i la festa fins a altes hores de la matinada. No obstant això, enguany les celebracions tindran un to casolà i hauran de fer-se de portes cap a dins.

 

L’Ajuntament ha desplegat en les hores prèvies un dispositiu de seguretat que inclou reforç policial, megafonia en el carrer i successió de publicacions en els canals de difusió municipals. El missatge és nítid: ni s’autoritzen ocupacions de via pública, ni talls de carrer, ni paelles o barbacoes en la calçada. Per descomptat, es reforça la prohibició del botelló en tot el terme municipal, es mantenen tancats els locals d’oci nocturn i s’obliga als negocis d’hostaleria a complir el mateix horari que qualsevol altre dia, l’horari que imposa l’autoritat sanitària i que obliga a tancar la persiana a la una de la matinada.

 

Restriccions Xirivella

Cartell anuncionador de les restriccions | Ajuntament de Xirivella

 

«La pandèmia no entén de festes ni d’excepcions», reflexiona l’alcalde Michel Montaner. «No ens agrada canviar diversió per restriccions o obligacions, i menys en un any tan carregat de calamitat i privació com este, però no podem ni deguem permetre el més mínim risc», conclou. El dispositiu de vigilància, en el que col·laboren les comissaries de Policia Local i Nacional, estarà operatiu «fins a altes hores de la matinada», informa el regidor de Seguretat Ciutadana, Vicent Sandoval. Durant les primeres hores de la nit es controlaran especialment les ocupacions de via pública, i a partir de la mitjanit l’atenció policial es traslladarà als punts susceptibles d’acollir botellons.

 

«Estes mesures van dirigides a tots: jóvens, majors, famílies i colles d’amics», advertix Sandoval. «La policia té ordres clares de sancionar els incompliments», afirma el regidor responsable de la seguretat. Les restriccions habilitades per a la ‘Nit de les Figues’ coincidixen, a demés, amb l’entrada en vigor de la pròrroga de totes les mesures especials que la Conselleria de Sanitat va posar en marxa fa tres setmanes; entre altres, el tancament de l’oci nocturn, la prohibició de fumar en espais oberts sense distància de dos metres o les limitacions d’horari i aforament per als negocis d’hostaleria.

Últimes notícies

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.

Asaja Alacant ajorna la tractorada al 29 de gener després de la tragèdia ferroviària de Adamuz

L'organització posposa la protesta prevista per al dijous pels tres dies de dol oficial i manté recorregut, horari i reivindicacions per al 29 de gener.

Marcelino busca un bàlsam davant l’Ajax i apel·la a l’orgull del Vila-real

El tècnic va afirmar que guanyar a l'Ajax seria un xicotet bàlsam per a acomiadar la Champions a casa. Va anunciar canvis, va destacar el prestigi i va analitzar al rival.

La Fiscalia rebutja considerar víctima de la DANA a un mort per falta d’assistència mèdica

La Fiscalia de València no veu relació causal directa entre la DANA i la mort d'un veí de Guadassuar i l'exclou del cas. També descarta lesions psicològiques i la causa incorpora la crida d'un enginyer sobre la presa de Buseo.