L’Ajuntament de Xirivella reforça les restriccions en la tradicional ‘Nit de les Figues’

Festa

Estes mesures van dirigides a tots | ISTOCK

 

En un estat de vertadera normalitat, Xirivella, en la comarca l’Horta (València), celebraria este dilluns la tradicional i multitudinària ‘Nit de les Figues’, la nit gran de les festes majors amb la que reben la festivitat de la Verge de la Salut. Una nit de paelles i barbacoes generalitzades, en la que abunden les ocupacions de la via pública, els talls de carrers i la festa fins a altes hores de la matinada. No obstant això, enguany les celebracions tindran un to casolà i hauran de fer-se de portes cap a dins.

 

L’Ajuntament ha desplegat en les hores prèvies un dispositiu de seguretat que inclou reforç policial, megafonia en el carrer i successió de publicacions en els canals de difusió municipals. El missatge és nítid: ni s’autoritzen ocupacions de via pública, ni talls de carrer, ni paelles o barbacoes en la calçada. Per descomptat, es reforça la prohibició del botelló en tot el terme municipal, es mantenen tancats els locals d’oci nocturn i s’obliga als negocis d’hostaleria a complir el mateix horari que qualsevol altre dia, l’horari que imposa l’autoritat sanitària i que obliga a tancar la persiana a la una de la matinada.

 

Restriccions Xirivella

Cartell anuncionador de les restriccions | Ajuntament de Xirivella

 

«La pandèmia no entén de festes ni d’excepcions», reflexiona l’alcalde Michel Montaner. «No ens agrada canviar diversió per restriccions o obligacions, i menys en un any tan carregat de calamitat i privació com este, però no podem ni deguem permetre el més mínim risc», conclou. El dispositiu de vigilància, en el que col·laboren les comissaries de Policia Local i Nacional, estarà operatiu «fins a altes hores de la matinada», informa el regidor de Seguretat Ciutadana, Vicent Sandoval. Durant les primeres hores de la nit es controlaran especialment les ocupacions de via pública, i a partir de la mitjanit l’atenció policial es traslladarà als punts susceptibles d’acollir botellons.

 

«Estes mesures van dirigides a tots: jóvens, majors, famílies i colles d’amics», advertix Sandoval. «La policia té ordres clares de sancionar els incompliments», afirma el regidor responsable de la seguretat. Les restriccions habilitades per a la ‘Nit de les Figues’ coincidixen, a demés, amb l’entrada en vigor de la pròrroga de totes les mesures especials que la Conselleria de Sanitat va posar en marxa fa tres setmanes; entre altres, el tancament de l’oci nocturn, la prohibició de fumar en espais oberts sense distància de dos metres o les limitacions d’horari i aforament per als negocis d’hostaleria.

Últimes notícies

Quatre detinguts en desmantellar una gran plantació de marihuana en una nau d’Elx

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx una plantació interior de marihuana amb 255 plantes i ha detingut quatre persones relacionades també amb el tràfic de cocaïna i el frau elèctric.

La jutgessa de la DANA estudia huit possibles víctimes mortals més fins a arribar a 240

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha représ les declaracions de testimonis i valora sumar huit possibles víctimes mortals més, que elevarien el balanç a 240 morts segons els informes forenses.

Dissabte estable a la Comunitat amb fins a 30 graus a la costa

La Comunitat Valenciana viurà este dissabte una jornada d’oratge estable, amb cels poc nuvolosos i màximes de fins a 30 graus a la costa i descens lleu en l’interior de València.

Corberán assume la responsabilitat i busca una reacció del València a Vitòria

Carlos Corberán admet que és el màxim responsable dels mals resultats del València, cuer amb un punt, i apel·la a reaccionar dimarts a Vitòria després de la derrota contra el Sevilla.

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.