Adif adjudica per 7,4 milions d’euros les obres de supressió de dos passos a nivell a Caudete (Albacete) i Villena

ALBACETE/ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

Adif ha adjudicat la supressió de dos passos a nivell de la línia d’ample convencional L’Alzina-Alacant Terminal, en els municipis de Caudete (Albacete) i Villena, amb una inversió conjunta de 7,4 milions d’euros.

Els contractes adjudicats contemplen la construcció de dos passos superiors molt pròxims als actuals, que comptaran amb una calçada de dos carrils (3 m), dos vorals, muralletes de contenció, dos zones laterals per al trànsit de vianants i protecció antivandàlica sobre la via.

El contracte per a la supressió del pas a nivell situat a Caudete s’ha adjudicat per 3,2 milions d’euros. El pas superior de Caudete donarà continuïtat al camí de la Venda del Gitano i al desenvolupament urbanístic del Parc Tecnològic de Caudete, ha informat Adif en nota de premsa.

L’actuació preveu a més la modificació i millora del traçat actual del vial d’accés a la planta embotelladora enfront de Casella dels Villares, així com la construcció d’una rotonda per a regular la circulació de tots dos vials. Així mateix, es construiran camins agrícoles per a resoldre l’accés a les finques confrontants.

La clausura d’estos passos a nivell comportarà el desmantellament de tots els seus elements i la instal·lació nous tancaments en la zona d’actuació per a evitar passos viciosos.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.