17.1 C
València
Dimecres, 10 desembre, 2025

Adif adjudica per 7,4 milions d’euros les obres de supressió de dos passos a nivell a Caudete (Albacete) i Villena

ALBACETE/ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

Adif ha adjudicat la supressió de dos passos a nivell de la línia d’ample convencional L’Alzina-Alacant Terminal, en els municipis de Caudete (Albacete) i Villena, amb una inversió conjunta de 7,4 milions d’euros.

Els contractes adjudicats contemplen la construcció de dos passos superiors molt pròxims als actuals, que comptaran amb una calçada de dos carrils (3 m), dos vorals, muralletes de contenció, dos zones laterals per al trànsit de vianants i protecció antivandàlica sobre la via.

El contracte per a la supressió del pas a nivell situat a Caudete s’ha adjudicat per 3,2 milions d’euros. El pas superior de Caudete donarà continuïtat al camí de la Venda del Gitano i al desenvolupament urbanístic del Parc Tecnològic de Caudete, ha informat Adif en nota de premsa.

L’actuació preveu a més la modificació i millora del traçat actual del vial d’accés a la planta embotelladora enfront de Casella dels Villares, així com la construcció d’una rotonda per a regular la circulació de tots dos vials. Així mateix, es construiran camins agrícoles per a resoldre l’accés a les finques confrontants.

La clausura d’estos passos a nivell comportarà el desmantellament de tots els seus elements i la instal·lació nous tancaments en la zona d’actuació per a evitar passos viciosos.

Últimes notícies

Un regidor de Vox a Elx renuncia i dies després revoca la decisió

Samuel Ruiz ha presentat la seua renúncia per motius professionals i l'ha retirada abans que fora efectiva. L'alcalde ha desconvocat el ple extraordinari previst.

Comunitat Valenciana destina 10.075 euros per alumne en la universitat pública i Madrid queda a la cua

Cantàbria i La Rioja superen els 11.000 euros per estudiant, la Comunitat Valenciana aconseguix 10.075 i Madrid es queda per davall de 7.000. L'informe CYD evidencia bretxes i un nivell de finançament encara un 10% inferior al de 2009

Pérez Llorca i Pedro Sánchez es reuniran el 17 de desembre per a impulsar la reconstrucció

Juanfran Pérez Llorca es reunirà el 17 de desembre en Moncloa amb Pedro Sánchez per a reclamar més coordinació i una comissió mixta per a la reconstrucció després de la dana. La cita inclourà reivindicacions sobre finançament autonòmic, fons d'anivellament i l'aigua per a la Comunitat.

Veïns i turistes gaudixen del pesebre més gran del món a Alacant

Centenars de persones visiten el Betlem Monumental instal·lat en la plaça de l'Ajuntament d'Alacant, amb sis figures que en 2020 van entrar en el Llibre Guiness dels Rècords. El tancament al trànsit i el bon temps han facilitat l'afluència.

Vox denuncia a l’associació juvenil Revolta per descomptat desviament de fons de la dana

El partit ha portat a l'Autoritat Independent de Protecció de l'Informant suposades irregularitats en Revolta. L'acció s'ha sumat a una altra ja registrada davant la Fiscalia per dos directius de l'organització contra la seua cúpula.

Sumar demanarà compareixences de Vox i de Revolta en la comissió de la DANA

Nahuel González ha avançat que Sumar sol·licitarà que responsables de Vox i de l'organització juvenil Revolta expliquen les denúncies de desviament de donacions. Confia en el suport del PSOE i dels socis d'investidura

Directius de mitjans defenen la IA com a ferramenta i alerten que no substituïx al periodista

En un fòrum sectorial, responsables d'RTVE, ABC i L'Espanyol han avalat la IA com a suport per a agilitzar processos i han insistit que la credibilitat depén del periodista.

Cau un conductor sense carnet amb quasi 10 quilos de marihuana ocults en el maleter a Elda

Un control policial aleatori a Elda ha acabat amb la detenció d'un conductor sense carnet i el seu acompanyant. En el maleter ocultaven quasi 10 quilos de cabdells de marihuana.