Aemet ha advertit que el moment més advers del temporal marítim es registrarà des de la vesprada fins al final del dimarts, amb altura significativa d’ona de 4 metres. Este escenari eleva el risc en platges, passejos i zones portuàries, amb possibles ressaques i acumulació d’aigua en punts baixos, per la qual cosa es recomana evitar espigons, ribes i àrees exposades a l’onatge.
Avisos actius i zones més exposades
Per a demà dimecres s’espera que vaja descendint el temporal, però es manté l’avís groc per ones de 3 a 4 metres a Castelló i València fins a les nou del matí, i a Alacant fins al migdia. Les platges més orientades al nord-est són les que poden patir major afecció; en situacions com esta, la Safor i Dénia reben l’impacte més directe, amb el risc de danys en mobiliari costaner i pèrdua d’arena per l’energia de l’onatge.
La Generalitat manté activada l’alerta taronja per fenòmens costaners en els litorals de Castelló i València i en el litoral sud d’Alacant, a més de nivell groc per nevades a l’interior nord de Castelló, per pluges en el litoral nord de Castelló i Alacant i en el litoral sud de València, i per vent en tot el litoral d’Alacant. Estos avisos reflectixen un episodi hivernal que combina mar alterada, precipitacions i ratxes de vent, condicions que compliquen l’activitat marítima i els desplaçaments en la franja litoral.
De moment, el temporal no ha ocasionat incidents rellevants en la Comunitat Valenciana. A Castelló, els Bombers Forestals continuen treballant durant l’episodi de nevades a l’interior nord. En la xarxa autonòmica, les màquines llevaneu estan actuant en carreteres com la CV-125 i la CV-25, i l’operatiu seguix preparat amb reserves superiors a 300.000 quilos de sal i 200.000 litres de salmorra per a previndre plaques de gel i mantindre la circulació.
Respecte a la pluja caiguda durant este dimarts, s’han registrat 29,3 l/m² en Herberss, 23 al Poble Nou de Benitatxell, 18,8 a la Pobla de Benifassà, 18,5 a Benigembla, 18,3 a Teulada, 18 a Senija i 14,2 a Xaló. La distribució irregular d’estes precipitacions explica la persistència dels avisos per pluges en el nord de Castelló i en zones d’Alacant, especialment on el vent del nord-est afavorix l’entrada de nuvolositat.




