València atorgarà la Medalla d’Or a la Real Germanor de Sant Antoni Abad

L’Ajuntament de València atorgarà la Medalla d’Or de la ciutat a la Real Germanor de Sant Antoni Abad, la màxima distinció municipal, en reconeixement a la seua labor continuada en el manteniment d’una tradició centenària vinculada a la cura i respecte pels animals. La germanor, que l’any vinent complirà 75 anys, acaba de rebre a més el títol de ‘Real’ per part de la Casa Reial, un aval que reforça la seua trajectòria.

Així ho ha anunciat este dissabte l’alcaldessa, María José Catalá, durant la tradicional benedicció i desfilada d’animals en el districte de Zaídia. La regidora ha destacat ‘la labor de tots els antonians per mantindre esta tradició centenària’ a la ciutat, a la qual va definir com ‘un acte d’amor i carinyo pels animals’. L’anunci es produïx en el moment de major visibilitat d’esta celebració, quan desenes de veïns s’acosten amb els seus animals per a participar en els ritus i desfilades.

Lliurament en el 9 d’Octubre

La medalla d’or de la ciutat se li entregarà en el marc de la celebració del 9 d’Octubre, dia gran de la Comunitat Valenciana. Situar l’acte en eixa data institucional permetrà subratllar el caràcter representatiu del reconeixement i projectar-lo davant tota la ciutadania, enllaçant l’homenatge amb els símbols i valors festius de la capital.

Catalá ha assegurat que, com a alcaldessa, és un ‘orgull estar tots els anys’ al costat dels veïns que acudixen cada 17 de gener al carrer Sagunt per a beneir als seus animals de companyia i de labor, una cita que ‘ompli el barri d’il·lusió, amor i respecte’. Amb esta distinció, el consistori premia també la capacitat de la germanor per a sostindre i dinamitzar una tradició que mobilitza a diferents generacions i vertebra la vida del districte de Zaídia.

L’Ajuntament col·labora amb la Real Germanor de Sant Antoni Abad en l’organització d’actes i accions per a la protecció i defensa dels animals. A més, dona suport als Premis de Sant Antoni Abad de Benestar Animal, que reconeixen a les comissions falleres amb iniciatives destacades en este àmbit. Estos guardons afavorixen que les comissions incorporen bones pràctiques i sensibilització en les seues activitats, estenent l’abast de la cultura del benestar animal més enllà de la jornada de la benedicció.

El reconeixement municipal se sumarà al recent títol de ‘Real’, consolidant el prestigi de la germanor en un moment clau. De cara al seu 75 aniversari, este doble impuls institucional contribuirà a donar continuïtat i major visibilitat a una labor que combina tradició, participació veïnal i compromís amb els animals.

Últimes notícies

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.