La Policia Local d’Alacant ha confiscat este estiu més de 50.000 productes falsificats, valorats en més de dos milions d’euros, en diverses operacions contra la venda ambulant il·legal realitzades en juliol i agost en col·laboració amb la Policia Portuària.
Segons ha informat l’Ajuntament d’Alacant, les actuacions s’han centrat sobretot en zones del litoral alacantí amb gran presència de turistes. Estes intervencions han acabat amb tretze detencions per delictes contra la propietat industrial.
Entre el material confiscat hi ha camisetes i altres peces de roba, joies, bolsos i carcasses de telèfons mòbils. Tots estos productes imitaven marques conegudes i es venien sense cap tipus d’autorització.
Els dispositius s’han desplegat principalment en el front litoral, el passeig i la plaça del Port. La presència de turistes en estes àrees ha motivat un reforç de la vigilància durant els mesos de més afluència.
Una de les últimes actuacions destacades va tindre lloc el 30 d’agost en la plaça del Port. Aquell dia, els agents van confiscar més de 3.000 productes falsificats tant en parades de venda ambulant com en alguns establiments autoritzats.
Control del consum d’alcohol al carrer
Paral·lelament, la Policia Local ha mantingut un dispositiu especial per a controlar el consum d’alcohol en la via pública en juliol i agost. Este operatiu ha permés tramitar 587 actes de denúncia per incomplir la normativa.
El regidor de Seguretat, Julio Calero, ha remarcat que estos controls no es limiten als mesos d’estiu, encara que s’intensifiquen. Segons ha explicat, la Policia Local actua durant tot l’any contra la venda de productes falsificats i el consum d’alcohol al carrer.
‘Reforcem els operatius contra la venda de falsificacions i el consum d’alcohol al carrer, dos pràctiques que s’intensifiquen en esta època de l’any’, ha assenyalat Calero. El regidor ha insistit que estos dispositius busquen protegir la salut pública i també els comerciants que complixen la llei.







