Aena anuncia que ‘expandirà’ els aeroports de València i Alacant-Elx

El president i conseller delegat d’Aena, Maurici Lucena, ha anunciat aquest dijous que el gestor aeroportuari «expandirà» els aeroports de València i d’Alacant-Elx, dins de les inversions arreplegades al seu Document de Regulació Aeroportuària espanyol (DORA 2027-2031).

Així ho ha assenyalat durant la Junta d’Accionistes que s’ha celebrat aquest dijous a Madrid, en la qual ha avançat que Aena està «preparant de manera molt seriosa» la pujada del tràfic aeri amb un «apreciable augment» de les inversions.

«Vull subratllar, perquè quede clar, a la Comunitat Valenciana s’expandiran els aeroports d’Alacant-Elx i de València. Ho va avançar el ministre (Óscar Puente) fa algunes setmanes i tindrem més detalls en les pròximes setmanes i mesos», ha indicat.

En aquest DORA III de 2027-3031, el president d’Aena s’ha referit a «els projectes d’expansió futura de Màlaga, Alacant-Elx, València, Eivissa, Menorca, Bilbao, Santander i Melilla«, així com les ampliacions de Madrid-Barajas, Tenerife Sud i Nord i Lanzarote i la remodelació de la T1 de l’aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat.

El ministre de Transports, Óscar Puente, va assenyalar al març que «a dia de hui i en els dos pròxims anys», l’aeroport d’Alacant «no necessita una ampliació«, fins i tot amb les previsions d’augment de viatgers, però que «està prevista en l’actual pla director» de la infraestructura. «Quan Aena considere que es necessita, ho farà amb anticipació», va recalcar.

Així mateix, fa dues setmanes el Ministeri va ratificar la seua voluntat de donar resposta a les necessitats futures de demanda dels dos aeroports sempre seguint criteris tècnics i amb el màxim respecte al medi ambient. Va confirmar que s’analitzen les necessitats de les terminals d’ambdues infraestructures per a planificar, mitjançant Aena, les inversions que es puguen precisar segons l’evolució de l’activitat.

Al mateix temps, el president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha reivindicat en diverses ocasions la segona pista de l’Aeroport d’Alacant-Elx i l’ampliació del de València. De fet, va anunciar que l’administració autonòmica i les Cambres de comerç presentarien entre finals d’abril i principis de maig un estudi del seu impacte i necessitat.

L’Aeroport de València i el d’Alacant-Elx han tancat el millor any de la seua història aquest 2023 quant a tràfic de viatgers, el de València ha registrat 9.948.141 passatgers i un creixement del 22,6% respecte a l’any 2022. Un rècord de tràfic que es queda molt prop dels 10 milions de viatgers i que supera l’anterior millor xifra de la terminal valenciana registrada el 2019 amb 8.539.579 passatgers.

L’Aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández ha tancat 2023 amb 15.747.678 passatgers registrats i un increment del 19,2% respecte al balanç anual de 2022. Supera així el seu anterior millor xifra de viatgers, 15.048.240, registrada el 2019.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.