Anuncios

Aena anuncia que ‘expandirà’ els aeroports de València i Alacant-Elx

El president i conseller delegat d’Aena, Maurici Lucena, ha anunciat aquest dijous que el gestor aeroportuari “expandirà” els aeroports de València i d’Alacant-Elx, dins de les inversions arreplegades al seu Document de Regulació Aeroportuària espanyol (DORA 2027-2031).

Així ho ha assenyalat durant la Junta d’Accionistes que s’ha celebrat aquest dijous a Madrid, en la qual ha avançat que Aena està “preparant de manera molt seriosa” la pujada del tràfic aeri amb un “apreciable augment” de les inversions.

Anuncios

Vull subratllar, perquè quede clar, a la Comunitat Valenciana s’expandiran els aeroports d’Alacant-Elx i de València. Ho va avançar el ministre (Óscar Puente) fa algunes setmanes i tindrem més detalls en les pròximes setmanes i mesos”, ha indicat.

En aquest DORA III de 2027-3031, el president d’Aena s’ha referit a “els projectes d’expansió futura de Màlaga, Alacant-Elx, València, Eivissa, Menorca, Bilbao, Santander i Melilla“, així com les ampliacions de Madrid-Barajas, Tenerife Sud i Nord i Lanzarote i la remodelació de la T1 de l’aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat.

El ministre de Transports, Óscar Puente, va assenyalar al març que “a dia de hui i en els dos pròxims anys”, l’aeroport d’Alacant “no necessita una ampliació“, fins i tot amb les previsions d’augment de viatgers, però que “està prevista en l’actual pla director” de la infraestructura. “Quan Aena considere que es necessita, ho farà amb anticipació”, va recalcar.

Així mateix, fa dues setmanes el Ministeri va ratificar la seua voluntat de donar resposta a les necessitats futures de demanda dels dos aeroports sempre seguint criteris tècnics i amb el màxim respecte al medi ambient. Va confirmar que s’analitzen les necessitats de les terminals d’ambdues infraestructures per a planificar, mitjançant Aena, les inversions que es puguen precisar segons l’evolució de l’activitat.

Al mateix temps, el president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha reivindicat en diverses ocasions la segona pista de l’Aeroport d’Alacant-Elx i l’ampliació del de València. De fet, va anunciar que l’administració autonòmica i les Cambres de comerç presentarien entre finals d’abril i principis de maig un estudi del seu impacte i necessitat.

L’Aeroport de València i el d’Alacant-Elx han tancat el millor any de la seua història aquest 2023 quant a tràfic de viatgers, el de València ha registrat 9.948.141 passatgers i un creixement del 22,6% respecte a l’any 2022. Un rècord de tràfic que es queda molt prop dels 10 milions de viatgers i que supera l’anterior millor xifra de la terminal valenciana registrada el 2019 amb 8.539.579 passatgers.

L’Aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández ha tancat 2023 amb 15.747.678 passatgers registrats i un increment del 19,2% respecte al balanç anual de 2022. Supera així el seu anterior millor xifra de viatgers, 15.048.240, registrada el 2019.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La forta olor de marihuana destapa una plantació amb 43 quilos de cabdells a Picassent

La Guàrdia Civil desmantella una plantació de marihuana en una urbanització de Picassent després de les queixes veïnals per la forta olor i localitza 43,60 quilos de cabdells i 160 esqueixos.

Dilluns de cels buidats i màximes a l’alça en la Comunitat Valenciana

La setmana arranca en la Comunitat Valenciana amb cels buidats, pujada de les temperatures màximes en zones del litoral i ambient estable abans d'un dimarts amb tempestes en el nord de Castelló.

Els bombers donen per controlat l’incendi en una fàbrica de teules d’Agost

L'incendi declarat en una fàbrica de teules d'Agost ha quedat controlat de matinada i els bombers mantenen diverses dotacions refrescant l'estructura de la nau, molt afectada per les flames.

Controlen un incendi en una fàbrica de teules d’Agost sense causar ferits

Un incendi declarat en una fàbrica de teules d'Agost, al costat de la CV-820, evoluciona de manera favorable i no ha causat ferits, segons el Consorci Provincial de Bombers.

Román aconseguix una orella insuficient davant un gran bou de Conde de Mayalde a San Isidro

Román només va obtindre una orella considerada curta enfront del millor bou de Conde de Mayalde en una llarga vesprada de San Isidro marcada per la lesió de David Galván i per fins a cinc avisos.

Pedro Martínez destaca la reacció del València Basket malgrat la derrota davant Baskonia

Pedro Martínez ressalta l'actitud competitiva de València Basket després de remuntar catorze punts i fregar la victòria davant Baskonia abans d'un decisiu dol d'Eurolliga.

Segon PCR negatiu descarta ara com ara hantavirus en la dona aïllada a Alacant

La dona aïllada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu en una segona PCR, encara que Sanitat manté l'aïllament i repetirà la prova en 48 hores.

El Baskonia assalta el Roig Arena i s’enganxa a la lluita per la zona alta

El Baskonia es va imposar 86-88 al València Basket en el Roig Arena després d'un dol ple d'alternatives, aprofitant el desgast europeu del quadre taronja malgrat la remuntada final local.
Anuncios