Aena anuncia que ‘expandirà’ els aeroports de València i Alacant-Elx

El president i conseller delegat d’Aena, Maurici Lucena, ha anunciat aquest dijous que el gestor aeroportuari «expandirà» els aeroports de València i d’Alacant-Elx, dins de les inversions arreplegades al seu Document de Regulació Aeroportuària espanyol (DORA 2027-2031).

Així ho ha assenyalat durant la Junta d’Accionistes que s’ha celebrat aquest dijous a Madrid, en la qual ha avançat que Aena està «preparant de manera molt seriosa» la pujada del tràfic aeri amb un «apreciable augment» de les inversions.

«Vull subratllar, perquè quede clar, a la Comunitat Valenciana s’expandiran els aeroports d’Alacant-Elx i de València. Ho va avançar el ministre (Óscar Puente) fa algunes setmanes i tindrem més detalls en les pròximes setmanes i mesos», ha indicat.

En aquest DORA III de 2027-3031, el president d’Aena s’ha referit a «els projectes d’expansió futura de Màlaga, Alacant-Elx, València, Eivissa, Menorca, Bilbao, Santander i Melilla«, així com les ampliacions de Madrid-Barajas, Tenerife Sud i Nord i Lanzarote i la remodelació de la T1 de l’aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat.

El ministre de Transports, Óscar Puente, va assenyalar al març que «a dia de hui i en els dos pròxims anys», l’aeroport d’Alacant «no necessita una ampliació«, fins i tot amb les previsions d’augment de viatgers, però que «està prevista en l’actual pla director» de la infraestructura. «Quan Aena considere que es necessita, ho farà amb anticipació», va recalcar.

Així mateix, fa dues setmanes el Ministeri va ratificar la seua voluntat de donar resposta a les necessitats futures de demanda dels dos aeroports sempre seguint criteris tècnics i amb el màxim respecte al medi ambient. Va confirmar que s’analitzen les necessitats de les terminals d’ambdues infraestructures per a planificar, mitjançant Aena, les inversions que es puguen precisar segons l’evolució de l’activitat.

Al mateix temps, el president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha reivindicat en diverses ocasions la segona pista de l’Aeroport d’Alacant-Elx i l’ampliació del de València. De fet, va anunciar que l’administració autonòmica i les Cambres de comerç presentarien entre finals d’abril i principis de maig un estudi del seu impacte i necessitat.

L’Aeroport de València i el d’Alacant-Elx han tancat el millor any de la seua història aquest 2023 quant a tràfic de viatgers, el de València ha registrat 9.948.141 passatgers i un creixement del 22,6% respecte a l’any 2022. Un rècord de tràfic que es queda molt prop dels 10 milions de viatgers i que supera l’anterior millor xifra de la terminal valenciana registrada el 2019 amb 8.539.579 passatgers.

L’Aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández ha tancat 2023 amb 15.747.678 passatgers registrats i un increment del 19,2% respecte al balanç anual de 2022. Supera així el seu anterior millor xifra de viatgers, 15.048.240, registrada el 2019.

Últimes notícies

Rodri demana perdó al vestidor del València pel seu comentari despectiu

Rodri Hernández ha telefonat al capità del València, José Luis Gayà, per a demanar perdó pels comentaris despectius que va fer a la banqueta de Mestalla, captats pel programa 'El Día Después'. El migcampista del Barcelona havia qualificat els jugadors valencianistes de 'molt roïns' i 'molt fluixos' durant el partit que va acabar amb un 0-5.

El port d’Alacant mou més de 2,2 milions de tones fins a agost

El port d’Alacant ha mogut 2,23 milions de tones fins a agost i ha incrementat un 32% el trànsit de contenidors, reforçant el seu paper logístic.

Extingit l’incendi de la Devesa de El Saler després de gairebé dues setmanes

Els Bombers de València han donat per extingit l’incendi forestal declarat el 27 d’agost a la Devesa de El Saler, que ha cremat 37 hectàrees i va obligar a desallotjar 160 persones. L’Ajuntament recorda que el foc va ser intencionat i posa el focus ara en la recuperació de la zona.

Barrachina reclama a Madrid les obres pendents per protegir els rius després de la dana

El conseller Miguel Barrachina ha exigit al Govern espanyol que execute les obres de protecció de causos pendents després de la dana d’octubre de 2024, mentres la Generalitat assumix actuacions que són competència estatal en diversos municipis de la província de València.

Ford defensa l’acord amb Geely a Almussafes davant les crítiques de Trump

Ford ha eixit al pas de les crítiques del Govern de Donald Trump per la seua col·laboració amb empreses xineses i ha defensat amb fermesa l’acord amb Geely per al futur de la planta d’Almussafes, clau per a milers de llocs de treball.

UGT porta al Govern central la denúncia per la ‘policia del pensament’ educativa del Consell

UGT Serveis Públics PV ha demanat empara a l’Alta Inspecció Educativa de l’Estat davant els nous rols assignats pel Consell a la inspecció educativa, que el sindicat veu com una ‘policia del pensament’ en la Comunitat Valenciana.

Les festes de Moros i Cristians de Calp ja són d’Interés Turístic Nacional

El Ministeri d’Indústria i Turisme ha declarat les festes de Moros i Cristians de Calp Festa d’Interés Turístic Nacional, en reconeixement al seu valor històric, cultural i festiu.

Els alcaldes d’Alacant es reuniran en un fòrum provincial el 14 d’octubre

El Fòrum dels Alcaldes de la Província d’Alacant se celebrarà el 14 d’octubre, després del debat al ple de la Diputació sobre la seua periodicitat, que PP i Vox han mantingut com a anual. El ple també ha aprovat el crèdit per a comprar un immoble a Benidorm com a nova seu comarcal de la institució.