22.6 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Aena anuncia que ‘expandirà’ els aeroports de València i Alacant-Elx

El president i conseller delegat d’Aena, Maurici Lucena, ha anunciat aquest dijous que el gestor aeroportuari “expandirà” els aeroports de València i d’Alacant-Elx, dins de les inversions arreplegades al seu Document de Regulació Aeroportuària espanyol (DORA 2027-2031).

Així ho ha assenyalat durant la Junta d’Accionistes que s’ha celebrat aquest dijous a Madrid, en la qual ha avançat que Aena està “preparant de manera molt seriosa” la pujada del tràfic aeri amb un “apreciable augment” de les inversions.

Vull subratllar, perquè quede clar, a la Comunitat Valenciana s’expandiran els aeroports d’Alacant-Elx i de València. Ho va avançar el ministre (Óscar Puente) fa algunes setmanes i tindrem més detalls en les pròximes setmanes i mesos”, ha indicat.

En aquest DORA III de 2027-3031, el president d’Aena s’ha referit a “els projectes d’expansió futura de Màlaga, Alacant-Elx, València, Eivissa, Menorca, Bilbao, Santander i Melilla“, així com les ampliacions de Madrid-Barajas, Tenerife Sud i Nord i Lanzarote i la remodelació de la T1 de l’aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat.

El ministre de Transports, Óscar Puente, va assenyalar al març que “a dia de hui i en els dos pròxims anys”, l’aeroport d’Alacant “no necessita una ampliació“, fins i tot amb les previsions d’augment de viatgers, però que “està prevista en l’actual pla director” de la infraestructura. “Quan Aena considere que es necessita, ho farà amb anticipació”, va recalcar.

Així mateix, fa dues setmanes el Ministeri va ratificar la seua voluntat de donar resposta a les necessitats futures de demanda dels dos aeroports sempre seguint criteris tècnics i amb el màxim respecte al medi ambient. Va confirmar que s’analitzen les necessitats de les terminals d’ambdues infraestructures per a planificar, mitjançant Aena, les inversions que es puguen precisar segons l’evolució de l’activitat.

Al mateix temps, el president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha reivindicat en diverses ocasions la segona pista de l’Aeroport d’Alacant-Elx i l’ampliació del de València. De fet, va anunciar que l’administració autonòmica i les Cambres de comerç presentarien entre finals d’abril i principis de maig un estudi del seu impacte i necessitat.

L’Aeroport de València i el d’Alacant-Elx han tancat el millor any de la seua història aquest 2023 quant a tràfic de viatgers, el de València ha registrat 9.948.141 passatgers i un creixement del 22,6% respecte a l’any 2022. Un rècord de tràfic que es queda molt prop dels 10 milions de viatgers i que supera l’anterior millor xifra de la terminal valenciana registrada el 2019 amb 8.539.579 passatgers.

L’Aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández ha tancat 2023 amb 15.747.678 passatgers registrats i un increment del 19,2% respecte al balanç anual de 2022. Supera així el seu anterior millor xifra de viatgers, 15.048.240, registrada el 2019.

Últimes notícies

Investiguen una agressió amb arma blanca al Jardí del Túria de València

La Policia Nacional investiga una agressió amb arma blanca ocorreguda de matinada al Jardí del Túria. La víctima, sense documentació, està hospitalitzada amb pronòstic reservat.

John Korir s’imposa amb autoritat en la Marató de València

John Korir ha guanyat la 45 edició de la Marató de València amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any. La victòria s'ha construït amb un canvi de ritme decisiu en el km 25.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any i bat el rècord de la Marató de València

Joyciline Jepkosgei es va imposar amb 2.14:00 en la 45 edició, rècord de la prova i millor marca mundial de 2025. Peres Jepchirchir va ser segona i Meritxell Soler novena.

L’aeroport de Castelló bat el seu rècord anual en superar els 304.000 passatgers

La infraestructura ha aconseguit 304.493 usuaris en el que va de 2025 i ha superat un mes abans la meta de 300.000. El trànsit creix un 16% l'any i un 10% al novembre, amb 14 rutes operades i més oferta prevista per a 2026.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

Detingut a Madrid un home de 44 anys pel robatori de l'exclusiva bicicleta d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. La bici, valorada en 15.000-20.000 euros, es va rastrejar amb cambres.

Aire net, connexió social i teixits intel·ligents per a ciutats més habitables

Centres tecnològics valencians desenrotllen recobriments que depuren l'aire, tèxtils i mobiliari amb sensors i una plataforma que combat la soledat dels majors.

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.