Aena anuncia que ‘expandirà’ els aeroports de València i Alacant-Elx

El president i conseller delegat d’Aena, Maurici Lucena, ha anunciat aquest dijous que el gestor aeroportuari “expandirà” els aeroports de València i d’Alacant-Elx, dins de les inversions arreplegades al seu Document de Regulació Aeroportuària espanyol (DORA 2027-2031).

Així ho ha assenyalat durant la Junta d’Accionistes que s’ha celebrat aquest dijous a Madrid, en la qual ha avançat que Aena està “preparant de manera molt seriosa” la pujada del tràfic aeri amb un “apreciable augment” de les inversions.

Vull subratllar, perquè quede clar, a la Comunitat Valenciana s’expandiran els aeroports d’Alacant-Elx i de València. Ho va avançar el ministre (Óscar Puente) fa algunes setmanes i tindrem més detalls en les pròximes setmanes i mesos”, ha indicat.

En aquest DORA III de 2027-3031, el president d’Aena s’ha referit a “els projectes d’expansió futura de Màlaga, Alacant-Elx, València, Eivissa, Menorca, Bilbao, Santander i Melilla“, així com les ampliacions de Madrid-Barajas, Tenerife Sud i Nord i Lanzarote i la remodelació de la T1 de l’aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat.

El ministre de Transports, Óscar Puente, va assenyalar al març que “a dia de hui i en els dos pròxims anys”, l’aeroport d’Alacant “no necessita una ampliació“, fins i tot amb les previsions d’augment de viatgers, però que “està prevista en l’actual pla director” de la infraestructura. “Quan Aena considere que es necessita, ho farà amb anticipació”, va recalcar.

Així mateix, fa dues setmanes el Ministeri va ratificar la seua voluntat de donar resposta a les necessitats futures de demanda dels dos aeroports sempre seguint criteris tècnics i amb el màxim respecte al medi ambient. Va confirmar que s’analitzen les necessitats de les terminals d’ambdues infraestructures per a planificar, mitjançant Aena, les inversions que es puguen precisar segons l’evolució de l’activitat.

Al mateix temps, el president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha reivindicat en diverses ocasions la segona pista de l’Aeroport d’Alacant-Elx i l’ampliació del de València. De fet, va anunciar que l’administració autonòmica i les Cambres de comerç presentarien entre finals d’abril i principis de maig un estudi del seu impacte i necessitat.

L’Aeroport de València i el d’Alacant-Elx han tancat el millor any de la seua història aquest 2023 quant a tràfic de viatgers, el de València ha registrat 9.948.141 passatgers i un creixement del 22,6% respecte a l’any 2022. Un rècord de tràfic que es queda molt prop dels 10 milions de viatgers i que supera l’anterior millor xifra de la terminal valenciana registrada el 2019 amb 8.539.579 passatgers.

L’Aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández ha tancat 2023 amb 15.747.678 passatgers registrats i un increment del 19,2% respecte al balanç anual de 2022. Supera així el seu anterior millor xifra de viatgers, 15.048.240, registrada el 2019.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

PSPV i Compromís exigixen explicacions per un assessor de Massó que treballaria per a Vox a Múrcia

PSPV i Compromís han demanat a Plans Massó aclarir la contractació d'un assessor que, segons s'ha publicat, realitzaria funcions per a Vox a Múrcia. Presidència sosté que assessora en comunicació.

La Policia Nacional reforça la seguretat de les Falles amb noves mesures i tecnologia

L'operatiu de la Policia Nacional per a les Falles 2026 es reforça amb un VIPA 6x6, sistemes anti-dron i més efectius, amb 6.000 agents coordinats a València.

El PP lamenta la polèmica i el PSPV exigix garanties per l’accés de trens a València en hores de mascletà

El tall de l'accés de Rodalia a l'Estació del Nord en hores de mascletà obri un xoc polític en Les Corts. PP, PSPV, Compromís i Vox discrepen sobre seguretat i solucions.

Bernabé proposa permetre l’arribada de les línies C-1 i C-2 a l’Estació del Nord de València

La delegada del Govern ha plantejat que C-1 i C-2 acaben en l'Estació del Nord durant les Falles, condicionat a l'aval tècnic municipal i a l'organització de l'operatiu.

El Consell baixarà impostos i reduirà la burocràcia per a impulsar la ramaderia extensiva

La Generalitat ha anunciat l'eliminació del ITP per a les explotacions extensives i un pla 2026-2030 amb 70 mesures per a guanyar rendibilitat i agilitzar tràmits.

La banca preveu un creixement moderat però sòlid de l’economia espanyola en 2026

Experts del sector bancari han pronosticat un creixement moderat però sòlid de l'economia espanyola en 2026, per damunt de l'eurozona. Han assenyalat riscos pel petroli i el conflicte a l'Iran i han destacat el suport del consum, la inversió i els fons europeus.

Tellado rebutja reobrir la ferida del 11M i ho considera matèria jutjada en tribunals i urnes

El secretari general del PP ha rebutjat furgar en la 'ferida' del 11M i ha remarcat que és una matèria jutjada en tribunals i urnes. Responia a les tesis de Jaime Mayor Orella.

La jutgessa de la DANA cita com a testimonis a comandaments i empleats d’FGV

La instructora ha cridat a declarar a responsables del lloc d'FGV a Paiporta i a un coordinador de seguretat. També ha demanat confirmar si va haver-hi instruccions d'Emergències entre el 24 i el 29 d'octubre de 2024.