Ajuntament engega projectes d’educació inclusiva dirigits a col·legis i instituts municipals

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

La Direcció general de Persones amb Discapacitat de l’Ajuntament de València ha engegat set projectes d’educació inclusiva dirigits als col·legis i escoles infantils municipals, i un projecte dirigit als tres instituts municipals, als quals sol accedir este alumnat, que són l’IES Rascaña (CEIP Benimaclet), l’IES Serpis (CEIP Professor Santiago Grisolía) i l’IES Malilla (CEIP Fernando de los Ríos), segons ha informat el consistori en un comunicat.

Esta iniciativa té com a objectiu promoure la millora de la vida d’aquelles persones que patixen dèficits d’accessibilitat diàriament i per a aconseguir, així, la seua plena inclusió en la ciutat. Els projectes es desenvoluparan durant el curs escolar 2024-2025.

Respecte als col·legis i escoles infantils, destaca el projecte de ‘Recursos diagnòstics i recursos per a la intervenció amb Innovació Tecnològica’, que promou la Regidoria d’Educació, a partir de les necessitats actuals de l’alumnat amb discapacitat.

També està el ‘Projecte d’incorporació de la teràpia ocupacional en l’entorn educatiu’, a càrrec del Col·legi de Terapeutes Ocupacions de la Comunitat Valenciana. D’esta forma, s’oferix suport al gabinet psicopedagògic dels centres, formació al personal docent i a les famílies i orientació en l’adequació de l’entorn.

Un altre de les actuacions previstes és sobre ‘Comunicació aumentativa i alternativa en la primera infància’, dirigit a l’alumnat de 0 a 6 anys. L’entitat encarregada d’impartir-ho és la Federació Valenciana de Persones amb Discapacitat Intel·lectual (FEVADIS). Amb això es pretén que l’alumnat amb necessitats educatives especials entorn del llenguatge, la comunicació i la parla tinguen una correcta atenció.

Els tallers inclouen logopedes, terapeutes ocupacionals i suport psicològic. També s’oferirà ‘Formació en Inclusió Educativa per a professorat d’Educació Primària’, de la mà d’ASINDOWN. Això consistix a formar a l’equip docent dels col·legis, així com a oferir eines pràctiques d’educació inclusiva en l’aula.

Per la seua banda, el ‘Projecte de promoció i formació sobre el benestar emocional i prevenció de la salut mental infanto-juvenil’ ho realitzarà la Fundació Juan Muñoz Bastida i va dirigit al professorat i l’AMPA.

En esta línia, el ‘Projecte terapèutic i d’oci inclusiu amb cavalls per a Primària’, organitzat per l’Associació de Professionals de Teràpies amb Cavalls, inclou dues visites al centre Yeguada, per a muntar a cavall i fer dinàmiques de grups. La finalitat és garantir un espai inclusiu, a través de l’aprenentatge d’habilitats socials, el respecte i la igualtat.

Finalment, el projecte de ‘Formació i esport inclusiu en Educació Primària per a la normalització de la discapacitat’, ho desenvoluparà l’Associació Valenciana per la Integració Social, en col·laboració amb la Federació de Pàdel de la Comunitat Valenciana. Per a això, es duran a terme tallers de sensibilització a l’alumnat per a ampliar la seua mirada. A més, inclou formació al professorat d’educació física adaptada.

Per als instituts municipals, l’associació Xarxa Dons ha plantejat ‘El Joc de la Inclusió; Els Camins de la Discapacitat-Normalització de la discapacitat’, que té com a objectius afavorir les relacions entre iguals, promoure l’empatia, activar processos creatius, visibilitzar a l’alumnat amb discapacitat, motivar l’expressió de les seues realitats i formular solucions mitjançant l’escolta i el diàleg; així com construir una percepció positiva de la discapacitat en la població estudiantil.

Últimes notícies

L’onada de calor dispara les màximes fins als 39 graus a Ontinyent i per damunt dels 37 en mitja província

L’onada de calor ha portat les màximes a 38,8 graus a Ontinyent a migdia i ha deixat més de 37 graus en nombrosos municipis de la província de València, amb avís roig activat al litoral per temperatures extremes.

Ingressen en presó a Oriola per un laboratori de dolços adulterats amb droga

Un home i una dona de 24 i 26 anys han ingressat en presó provisional després que la Guàrdia Civil haja desmantellat a Oriola un laboratori clandestí on elaboraven xocolatines i gominoles adulterades amb droga.

Enviats a presó a Oriola per fabricar dolços adulterats amb droga en un laboratori clandestí

Un home i una dona han ingressat a presó després que la Guàrdia Civil haja desmantellat a Oriola un laboratori clandestí on, segons la investigació, elaboraven i envasaven gominoles i xocolatines adulterades amb droga.

La vaga ferroviària no suprimix cap tren de Renfe a la Comunitat Valenciana

Renfe ha assegurat que la vaga convocada pel Sindicato Ferroviario no ha obligat a cancel·lar cap tren a la Comunitat Valenciana i que el seguiment a escala estatal ha sigut d’un 1,5 %. Al conjunt d’Espanya s’han suprimit 23 serveis, cap d’ells amb origen o destinació valenciana.

50 milions per a mantindre 354 km de carreteres de l’Estat a la Comunitat Valenciana

Transportes ha licitat 50,13 milions per a conservar 354 km de carreteres estatals a la Comunitat Valenciana, amb actuacions en vies d’Alacant i Castelló durant almenys tres anys.

El fotògraf de la ‘Mà de Déu’ perseguix als 85 anys una nova imatge eterna en la final del Mundial

Giuliano Bevilacqua, fotoperiodista italià afincat a Alacant i autor de la mítica imatge de la ‘Mà de Déu’ de Maradona, cobrirà als 85 anys la final del Mundial 2026 a Nova York buscant una nova fotografia per a la història.

Giuliano Bevilacqua, el fotògraf de la ‘Mà de Déu’, busca una nova imatge eterna a la final del Mundial

Giuliano Bevilacqua, el fotògraf italià que va immortalitzar la ‘Mà de Déu’ de Maradona en Mèxic 1986, cobrix als 85 anys una nova final del Mundial a Nova York, des d’on tornarà a buscar una foto per a la història.

Millán Jiménez deixa el Valencia Basket després d’un acord de desvinculació

El Valencia Basket i l’aler riojà Millán Jiménez han acordat trencar el contracte que els vinculava fins a 2028, després de huit anys al club taronja i d’una cessió esta última temporada a l’Hiopos Lleida en la Liga Endesa.