Ajuntament engega projectes d’educació inclusiva dirigits a col·legis i instituts municipals

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

La Direcció general de Persones amb Discapacitat de l’Ajuntament de València ha engegat set projectes d’educació inclusiva dirigits als col·legis i escoles infantils municipals, i un projecte dirigit als tres instituts municipals, als quals sol accedir este alumnat, que són l’IES Rascaña (CEIP Benimaclet), l’IES Serpis (CEIP Professor Santiago Grisolía) i l’IES Malilla (CEIP Fernando de los Ríos), segons ha informat el consistori en un comunicat.

Esta iniciativa té com a objectiu promoure la millora de la vida d’aquelles persones que patixen dèficits d’accessibilitat diàriament i per a aconseguir, així, la seua plena inclusió en la ciutat. Els projectes es desenvoluparan durant el curs escolar 2024-2025.

Respecte als col·legis i escoles infantils, destaca el projecte de ‘Recursos diagnòstics i recursos per a la intervenció amb Innovació Tecnològica’, que promou la Regidoria d’Educació, a partir de les necessitats actuals de l’alumnat amb discapacitat.

També està el ‘Projecte d’incorporació de la teràpia ocupacional en l’entorn educatiu’, a càrrec del Col·legi de Terapeutes Ocupacions de la Comunitat Valenciana. D’esta forma, s’oferix suport al gabinet psicopedagògic dels centres, formació al personal docent i a les famílies i orientació en l’adequació de l’entorn.

Un altre de les actuacions previstes és sobre ‘Comunicació aumentativa i alternativa en la primera infància’, dirigit a l’alumnat de 0 a 6 anys. L’entitat encarregada d’impartir-ho és la Federació Valenciana de Persones amb Discapacitat Intel·lectual (FEVADIS). Amb això es pretén que l’alumnat amb necessitats educatives especials entorn del llenguatge, la comunicació i la parla tinguen una correcta atenció.

Els tallers inclouen logopedes, terapeutes ocupacionals i suport psicològic. També s’oferirà ‘Formació en Inclusió Educativa per a professorat d’Educació Primària’, de la mà d’ASINDOWN. Això consistix a formar a l’equip docent dels col·legis, així com a oferir eines pràctiques d’educació inclusiva en l’aula.

Per la seua banda, el ‘Projecte de promoció i formació sobre el benestar emocional i prevenció de la salut mental infanto-juvenil’ ho realitzarà la Fundació Juan Muñoz Bastida i va dirigit al professorat i l’AMPA.

En esta línia, el ‘Projecte terapèutic i d’oci inclusiu amb cavalls per a Primària’, organitzat per l’Associació de Professionals de Teràpies amb Cavalls, inclou dues visites al centre Yeguada, per a muntar a cavall i fer dinàmiques de grups. La finalitat és garantir un espai inclusiu, a través de l’aprenentatge d’habilitats socials, el respecte i la igualtat.

Finalment, el projecte de ‘Formació i esport inclusiu en Educació Primària per a la normalització de la discapacitat’, ho desenvoluparà l’Associació Valenciana per la Integració Social, en col·laboració amb la Federació de Pàdel de la Comunitat Valenciana. Per a això, es duran a terme tallers de sensibilització a l’alumnat per a ampliar la seua mirada. A més, inclou formació al professorat d’educació física adaptada.

Per als instituts municipals, l’associació Xarxa Dons ha plantejat ‘El Joc de la Inclusió; Els Camins de la Discapacitat-Normalització de la discapacitat’, que té com a objectius afavorir les relacions entre iguals, promoure l’empatia, activar processos creatius, visibilitzar a l’alumnat amb discapacitat, motivar l’expressió de les seues realitats i formular solucions mitjançant l’escolta i el diàleg; així com construir una percepció positiva de la discapacitat en la població estudiantil.

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.