Ajuntament engega projectes d’educació inclusiva dirigits a col·legis i instituts municipals

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

La Direcció general de Persones amb Discapacitat de l’Ajuntament de València ha engegat set projectes d’educació inclusiva dirigits als col·legis i escoles infantils municipals, i un projecte dirigit als tres instituts municipals, als quals sol accedir este alumnat, que són l’IES Rascaña (CEIP Benimaclet), l’IES Serpis (CEIP Professor Santiago Grisolía) i l’IES Malilla (CEIP Fernando de los Ríos), segons ha informat el consistori en un comunicat.

Esta iniciativa té com a objectiu promoure la millora de la vida d’aquelles persones que patixen dèficits d’accessibilitat diàriament i per a aconseguir, així, la seua plena inclusió en la ciutat. Els projectes es desenvoluparan durant el curs escolar 2024-2025.

Respecte als col·legis i escoles infantils, destaca el projecte de ‘Recursos diagnòstics i recursos per a la intervenció amb Innovació Tecnològica’, que promou la Regidoria d’Educació, a partir de les necessitats actuals de l’alumnat amb discapacitat.

També està el ‘Projecte d’incorporació de la teràpia ocupacional en l’entorn educatiu’, a càrrec del Col·legi de Terapeutes Ocupacions de la Comunitat Valenciana. D’esta forma, s’oferix suport al gabinet psicopedagògic dels centres, formació al personal docent i a les famílies i orientació en l’adequació de l’entorn.

Un altre de les actuacions previstes és sobre ‘Comunicació aumentativa i alternativa en la primera infància’, dirigit a l’alumnat de 0 a 6 anys. L’entitat encarregada d’impartir-ho és la Federació Valenciana de Persones amb Discapacitat Intel·lectual (FEVADIS). Amb això es pretén que l’alumnat amb necessitats educatives especials entorn del llenguatge, la comunicació i la parla tinguen una correcta atenció.

Els tallers inclouen logopedes, terapeutes ocupacionals i suport psicològic. També s’oferirà ‘Formació en Inclusió Educativa per a professorat d’Educació Primària’, de la mà d’ASINDOWN. Això consistix a formar a l’equip docent dels col·legis, així com a oferir eines pràctiques d’educació inclusiva en l’aula.

Per la seua banda, el ‘Projecte de promoció i formació sobre el benestar emocional i prevenció de la salut mental infanto-juvenil’ ho realitzarà la Fundació Juan Muñoz Bastida i va dirigit al professorat i l’AMPA.

En esta línia, el ‘Projecte terapèutic i d’oci inclusiu amb cavalls per a Primària’, organitzat per l’Associació de Professionals de Teràpies amb Cavalls, inclou dues visites al centre Yeguada, per a muntar a cavall i fer dinàmiques de grups. La finalitat és garantir un espai inclusiu, a través de l’aprenentatge d’habilitats socials, el respecte i la igualtat.

Finalment, el projecte de ‘Formació i esport inclusiu en Educació Primària per a la normalització de la discapacitat’, ho desenvoluparà l’Associació Valenciana per la Integració Social, en col·laboració amb la Federació de Pàdel de la Comunitat Valenciana. Per a això, es duran a terme tallers de sensibilització a l’alumnat per a ampliar la seua mirada. A més, inclou formació al professorat d’educació física adaptada.

Per als instituts municipals, l’associació Xarxa Dons ha plantejat ‘El Joc de la Inclusió; Els Camins de la Discapacitat-Normalització de la discapacitat’, que té com a objectius afavorir les relacions entre iguals, promoure l’empatia, activar processos creatius, visibilitzar a l’alumnat amb discapacitat, motivar l’expressió de les seues realitats i formular solucions mitjançant l’escolta i el diàleg; així com construir una percepció positiva de la discapacitat en la població estudiantil.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.