5.4 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Ajuntament engega projectes d’educació inclusiva dirigits a col·legis i instituts municipals

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

La Direcció general de Persones amb Discapacitat de l’Ajuntament de València ha engegat set projectes d’educació inclusiva dirigits als col·legis i escoles infantils municipals, i un projecte dirigit als tres instituts municipals, als quals sol accedir este alumnat, que són l’IES Rascaña (CEIP Benimaclet), l’IES Serpis (CEIP Professor Santiago Grisolía) i l’IES Malilla (CEIP Fernando de los Ríos), segons ha informat el consistori en un comunicat.

Esta iniciativa té com a objectiu promoure la millora de la vida d’aquelles persones que patixen dèficits d’accessibilitat diàriament i per a aconseguir, així, la seua plena inclusió en la ciutat. Els projectes es desenvoluparan durant el curs escolar 2024-2025.

Respecte als col·legis i escoles infantils, destaca el projecte de ‘Recursos diagnòstics i recursos per a la intervenció amb Innovació Tecnològica’, que promou la Regidoria d’Educació, a partir de les necessitats actuals de l’alumnat amb discapacitat.

També està el ‘Projecte d’incorporació de la teràpia ocupacional en l’entorn educatiu’, a càrrec del Col·legi de Terapeutes Ocupacions de la Comunitat Valenciana. D’esta forma, s’oferix suport al gabinet psicopedagògic dels centres, formació al personal docent i a les famílies i orientació en l’adequació de l’entorn.

Un altre de les actuacions previstes és sobre ‘Comunicació aumentativa i alternativa en la primera infància’, dirigit a l’alumnat de 0 a 6 anys. L’entitat encarregada d’impartir-ho és la Federació Valenciana de Persones amb Discapacitat Intel·lectual (FEVADIS). Amb això es pretén que l’alumnat amb necessitats educatives especials entorn del llenguatge, la comunicació i la parla tinguen una correcta atenció.

Els tallers inclouen logopedes, terapeutes ocupacionals i suport psicològic. També s’oferirà ‘Formació en Inclusió Educativa per a professorat d’Educació Primària’, de la mà d’ASINDOWN. Això consistix a formar a l’equip docent dels col·legis, així com a oferir eines pràctiques d’educació inclusiva en l’aula.

Per la seua banda, el ‘Projecte de promoció i formació sobre el benestar emocional i prevenció de la salut mental infanto-juvenil’ ho realitzarà la Fundació Juan Muñoz Bastida i va dirigit al professorat i l’AMPA.

En esta línia, el ‘Projecte terapèutic i d’oci inclusiu amb cavalls per a Primària’, organitzat per l’Associació de Professionals de Teràpies amb Cavalls, inclou dues visites al centre Yeguada, per a muntar a cavall i fer dinàmiques de grups. La finalitat és garantir un espai inclusiu, a través de l’aprenentatge d’habilitats socials, el respecte i la igualtat.

Finalment, el projecte de ‘Formació i esport inclusiu en Educació Primària per a la normalització de la discapacitat’, ho desenvoluparà l’Associació Valenciana per la Integració Social, en col·laboració amb la Federació de Pàdel de la Comunitat Valenciana. Per a això, es duran a terme tallers de sensibilització a l’alumnat per a ampliar la seua mirada. A més, inclou formació al professorat d’educació física adaptada.

Per als instituts municipals, l’associació Xarxa Dons ha plantejat ‘El Joc de la Inclusió; Els Camins de la Discapacitat-Normalització de la discapacitat’, que té com a objectius afavorir les relacions entre iguals, promoure l’empatia, activar processos creatius, visibilitzar a l’alumnat amb discapacitat, motivar l’expressió de les seues realitats i formular solucions mitjançant l’escolta i el diàleg; així com construir una percepció positiva de la discapacitat en la població estudiantil.

Últimes notícies

Pérez Llorca arriba a la investidura i assegura que buscarà estabilitat

El candidat del PP ha defés a la seua arribada a les Corts que la Comunitat necessita 'moltíssima estabilitat' i que això buscarà. Evita confirmar un acord amb Vox i remet a l'hemicicle, on el seu discurs marcarà el sentit del vot.

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant per una estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. La Policia ha recuperat més de 5.800 euros.

El bebé rinoceront del Bioparc València comença a explorar l’exterior i ja es pot votar el seu nom

La cria de rinoceront blanc de tres setmanes avança en la seua aclimatació i comença a reconéixer l'àrea exterior visible al públic. El parc obri una votació en línia per a triar entre Kairu, Meru i Dikembe.

La compravenda de vivendes en la Comunitat va pujar un 1% al setembre i el preu va escalar un 13,8%

La compravenda de vivendes en la Comunitat Valenciana va repuntar al setembre un 1% fins a 9.097 operacions. El metre quadrat es va encarir un 13,8% i els préstecs van créixer un 13,5%.

Cel buidat i màximes a l’alça, amb vent fort en el nord de Castelló

Cel poc nuvolós o buidat este dijous, amb mínimes a la baixa i gelades febles a l'interior. Les màximes pujaran i el nord de Castelló tindrà vent fort.

Les Corts voten la investidura de Pérez Llorca amb el suport de Vox en l’aire

Les Corts celebren el ple d'investidura de Juanfran Pérez Llorca en substitució de Carlos Mazón. Vox decidirà el seu vot després del discurs i el seu suport és clau.

Atzeneta del Maestrat ha registrat ratxes de 63 km/h i Morella de 56 km/h

L'interior de Castelló ha concentrat les ratxes més intenses de la jornada, amb 63 km/h a Atzeneta del Maestrat i 56 km/h a Morella. L'avís groc per vent del nord-oest seguix actiu fins al matí del dijous en diferents punts de la província.

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.