Ajuntament engega projectes d’educació inclusiva dirigits a col·legis i instituts municipals

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

La Direcció general de Persones amb Discapacitat de l’Ajuntament de València ha engegat set projectes d’educació inclusiva dirigits als col·legis i escoles infantils municipals, i un projecte dirigit als tres instituts municipals, als quals sol accedir este alumnat, que són l’IES Rascaña (CEIP Benimaclet), l’IES Serpis (CEIP Professor Santiago Grisolía) i l’IES Malilla (CEIP Fernando de los Ríos), segons ha informat el consistori en un comunicat.

Esta iniciativa té com a objectiu promoure la millora de la vida d’aquelles persones que patixen dèficits d’accessibilitat diàriament i per a aconseguir, així, la seua plena inclusió en la ciutat. Els projectes es desenvoluparan durant el curs escolar 2024-2025.

Respecte als col·legis i escoles infantils, destaca el projecte de ‘Recursos diagnòstics i recursos per a la intervenció amb Innovació Tecnològica’, que promou la Regidoria d’Educació, a partir de les necessitats actuals de l’alumnat amb discapacitat.

També està el ‘Projecte d’incorporació de la teràpia ocupacional en l’entorn educatiu’, a càrrec del Col·legi de Terapeutes Ocupacions de la Comunitat Valenciana. D’esta forma, s’oferix suport al gabinet psicopedagògic dels centres, formació al personal docent i a les famílies i orientació en l’adequació de l’entorn.

Un altre de les actuacions previstes és sobre ‘Comunicació aumentativa i alternativa en la primera infància’, dirigit a l’alumnat de 0 a 6 anys. L’entitat encarregada d’impartir-ho és la Federació Valenciana de Persones amb Discapacitat Intel·lectual (FEVADIS). Amb això es pretén que l’alumnat amb necessitats educatives especials entorn del llenguatge, la comunicació i la parla tinguen una correcta atenció.

Els tallers inclouen logopedes, terapeutes ocupacionals i suport psicològic. També s’oferirà ‘Formació en Inclusió Educativa per a professorat d’Educació Primària’, de la mà d’ASINDOWN. Això consistix a formar a l’equip docent dels col·legis, així com a oferir eines pràctiques d’educació inclusiva en l’aula.

Per la seua banda, el ‘Projecte de promoció i formació sobre el benestar emocional i prevenció de la salut mental infanto-juvenil’ ho realitzarà la Fundació Juan Muñoz Bastida i va dirigit al professorat i l’AMPA.

En esta línia, el ‘Projecte terapèutic i d’oci inclusiu amb cavalls per a Primària’, organitzat per l’Associació de Professionals de Teràpies amb Cavalls, inclou dues visites al centre Yeguada, per a muntar a cavall i fer dinàmiques de grups. La finalitat és garantir un espai inclusiu, a través de l’aprenentatge d’habilitats socials, el respecte i la igualtat.

Finalment, el projecte de ‘Formació i esport inclusiu en Educació Primària per a la normalització de la discapacitat’, ho desenvoluparà l’Associació Valenciana per la Integració Social, en col·laboració amb la Federació de Pàdel de la Comunitat Valenciana. Per a això, es duran a terme tallers de sensibilització a l’alumnat per a ampliar la seua mirada. A més, inclou formació al professorat d’educació física adaptada.

Per als instituts municipals, l’associació Xarxa Dons ha plantejat ‘El Joc de la Inclusió; Els Camins de la Discapacitat-Normalització de la discapacitat’, que té com a objectius afavorir les relacions entre iguals, promoure l’empatia, activar processos creatius, visibilitzar a l’alumnat amb discapacitat, motivar l’expressió de les seues realitats i formular solucions mitjançant l’escolta i el diàleg; així com construir una percepció positiva de la discapacitat en la població estudiantil.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.

Recuperen a Alacant els cossos de tres migrants trobats en la mar

Els cossos d'un home, una dona i un menor han sigut recuperats en avançat estat de descomposició en aigües de la província d'Alacant, en diferents punts del litoral.

Corberán avisa davant l’Atlètic: espera la seua millor versió malgrat la Champions

Carlos Corberán afronta el dol de lliga davant l'Atlètic de Madrid convençut que el rival mostrarà la seua millor versió, malgrat estar entre les semifinals de la Lliga de Campions enfront de l'Arsenal. El tècnic subratlla l'exigència del xoc, la necessitat de punts per a la permanència i la importància de mantindre la màxima mentalitat competitiva.

El Govern destina més de 49 milions a regenerar el litoral valencià abans de 2026

El Ministeri per a la Transició Ecològica executa més de 49 milions d'euros per a regenerar prop de 10 quilòmetres de costa en la Comunitat Valenciana, amb obres a Cullera, Sueca i Sagunt que hauran de concloure abans de juny de 2026.