L’Ajuntament d’Oliva posa en marxa el Pla Resistir per a ajudar als autònoms i pimes afectats

 

L’Ajuntament d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), ha posat en marxa el Pla Resistir en esta localitat. Es tracta del pla de xoc posat en marxa per la Generalitat Valenciana per a ajudar econòmicament als sectors més afectats per les restriccions sanitàries.

 

Les ajudes estan formades per 11 blocs diferenciats i compatibles entre si. El primer bloc és el que financia i tramita l’Ajuntament d’Oliva, que acull les ajudes directes d’urgència d’una quantia de 2.000 euros per empresa o autònom més 200 euros addicionals per treballador contractat. 

 

La sol·licitud i annexes junt amb les bases de la convocatòria es publicaran en breu. S’habilitaran quatre punts d’informació i revisió de documentació: dos punts per als sectors d’hostaleria i restauració, allotjament i activitats turístiques i oci nocturn; un per a comerç; i un altre per a deports i cultura. Tots ells funcionaran amb cita prèvia, i estaran ubicats en diferents llocs de la localitat. En breu també es facilitaran els telèfons a on sol·licitar la cita prèvia i la seua ubicació.

 

Una volta comprovat per part dels tècnics municipals que la informació aportada és la correcta, els interessats podran presentar la seua sol·licitud per via telemàtica a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament d’Oliva o bé de forma presencial a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà a la planta baixa de l’ajuntament, durant el termini de presentació de sol·licituds, en el tram entre les 13.30 i les 14.00 hores, amb torn de cita prèvia específic.

 

Entre els beneficiaris d’estes ajudes trobem: 

  • Xicotetes empreses (menys de 10 treballadors) i autònoms establerts per la Generalitat Valenciana.
  • Comerç al detall de productes alimentaris,begudes i tabac en llocs de venda i en mercats ambulants.
  • Comerç al detall de productes tèxtils, peces de vestir i calçat en llocs de venda i en mercats ambulants.
  • Comerç al detall d’altres productes en llocs de venda i en mercats ambulants.
  • Hotels i allotjaments.
  • Allotjaments turístics i altres.
  • Càmpings i aparcaments de caravanes.
  • Altres allotjaments.
  • Restaurants i llocs de menjar.
  • Provisió de menjars preparats per a esdeveniments.
  • Altres servicis de menjars.
  • Establiments de begudes.
  • Activitats d’exhibició cinematogràfica.
  • Activitats d’agències de viatges.
  • Activitats dels operadors turístics.
  • Altres servicis de reserves
  • Organització de convencions i fires.
  • Arts escèniques.
  • Activitats auxiliars a les arts escèniques.
  • Creació artística i literària.
  • Gestió de sales d’espectacles.
  • Activitats de museus.
  • Gestió de llocs i edificis històrics.
  • Gestió d’instal·lacions deportives.
  • Activitats dels clubs deportius.
  • Activitats dels gimnasos.
  • Altres activitats deportives.
  • Activitats dels parcs d’atraccions.
  • Altres activitats recreatives i entreteniment

Últimes notícies

Morant rebutja les disculpes de Mompó i reclama responsabilitats pels insults masclistes

Diana Morant rebutja les disculpes de Vicent Mompó pels insults masclistes que li va dirigir en X i anuncia accions polítiques a través del Consell de les Dones del PSPV-PSOE. La ministra defensa que estes actituds no es poden normalitzar en la política i reclama que el president de la Diputació de València assumisca responsabilitats.

Estrenes i grans musicals al Principal d’Alacant fins a gener de 2027

El Teatre Principal d’Alacant ha avançat la programació entre octubre de 2026 i gener de 2027, amb dos estrenes estatals i dos grans musicals. Les entrades es podran comprar des del 7 de setembre pels canals habituals del teatre.

Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, guardonades als premis de l’empresa familiar d’Alacant

L’AEFA reconeix Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, així com els empresaris Vicente Berbegal i Coral Erum, en la XXXI edició dels seus premis, que se celebrarà el 29 de setembre a Torrevieja.

Més de cent noves startups de Lanzadera impulsen l’eficiència i la digitalització empresarial

Lanzadera ha incorporat 124 noves startups al seu programa d’acceleració a València, centrades en millorar l’eficiència i la digitalització de processos empresarials. Gairebé 9 de cada 10 ja facturen i 4 de cada 10 basen la seua solució en intel·ligència artificial, automatització o robòtica.

Catalá reclama que Bernabé complisca la seua faena com a delegada fins a l’últim dia

L’alcaldessa de València, María José Catalá, evita valorar la candidatura de Pilar Bernabé a l’alcaldia però li exigix que, mentres siga delegada del Govern, prioritze la seguretat i no es bolque només en la campanya electoral. Catalá insistix que la seua obligació és coordinar Policia Nacional i Guàrdia Civil i millorar la seguretat a la ciutat.

Educació garantix la llibertat de càtedra i nega una persecució al professorat

La consellera d’Educació, Mari Carmen Ortí, assegura que la Inspecció educativa no perseguirà el professorat i que la llibertat de càtedra està garantida per a tot el col·lectiu docent.

Més de 100 xefs trien València per a repensar la gastronomia espanyola

Més d’un centenar de cuiners de tot l’Estat s’han reunit a València en l’Assemblea Autonòmica d’Euro-Toques per a debatre sobre producte local, tradició i futur de la cuina espanyola.

El Valencia CF iguala el seu pitjor inici de lliga en deu temporades

El Valencia de Carlos Corberán només ha sumat un punt en les quatre primeres jornades de LALIGA EA Sports 2026-27 i iguala així el seu pitjor inici de les últimes deu campanyes, registrat en la temporada 2024-25 amb Rubén Baraja.