L’Ajuntament d’Oliva posa en marxa el Pla Resistir per a ajudar als autònoms i pimes afectats

 

L’Ajuntament d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), ha posat en marxa el Pla Resistir en esta localitat. Es tracta del pla de xoc posat en marxa per la Generalitat Valenciana per a ajudar econòmicament als sectors més afectats per les restriccions sanitàries.

 

Les ajudes estan formades per 11 blocs diferenciats i compatibles entre si. El primer bloc és el que financia i tramita l’Ajuntament d’Oliva, que acull les ajudes directes d’urgència d’una quantia de 2.000 euros per empresa o autònom més 200 euros addicionals per treballador contractat. 

 

La sol·licitud i annexes junt amb les bases de la convocatòria es publicaran en breu. S’habilitaran quatre punts d’informació i revisió de documentació: dos punts per als sectors d’hostaleria i restauració, allotjament i activitats turístiques i oci nocturn; un per a comerç; i un altre per a deports i cultura. Tots ells funcionaran amb cita prèvia, i estaran ubicats en diferents llocs de la localitat. En breu també es facilitaran els telèfons a on sol·licitar la cita prèvia i la seua ubicació.

 

Una volta comprovat per part dels tècnics municipals que la informació aportada és la correcta, els interessats podran presentar la seua sol·licitud per via telemàtica a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament d’Oliva o bé de forma presencial a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà a la planta baixa de l’ajuntament, durant el termini de presentació de sol·licituds, en el tram entre les 13.30 i les 14.00 hores, amb torn de cita prèvia específic.

 

Entre els beneficiaris d’estes ajudes trobem: 

  • Xicotetes empreses (menys de 10 treballadors) i autònoms establerts per la Generalitat Valenciana.
  • Comerç al detall de productes alimentaris,begudes i tabac en llocs de venda i en mercats ambulants.
  • Comerç al detall de productes tèxtils, peces de vestir i calçat en llocs de venda i en mercats ambulants.
  • Comerç al detall d’altres productes en llocs de venda i en mercats ambulants.
  • Hotels i allotjaments.
  • Allotjaments turístics i altres.
  • Càmpings i aparcaments de caravanes.
  • Altres allotjaments.
  • Restaurants i llocs de menjar.
  • Provisió de menjars preparats per a esdeveniments.
  • Altres servicis de menjars.
  • Establiments de begudes.
  • Activitats d’exhibició cinematogràfica.
  • Activitats d’agències de viatges.
  • Activitats dels operadors turístics.
  • Altres servicis de reserves
  • Organització de convencions i fires.
  • Arts escèniques.
  • Activitats auxiliars a les arts escèniques.
  • Creació artística i literària.
  • Gestió de sales d’espectacles.
  • Activitats de museus.
  • Gestió de llocs i edificis històrics.
  • Gestió d’instal·lacions deportives.
  • Activitats dels clubs deportius.
  • Activitats dels gimnasos.
  • Altres activitats deportives.
  • Activitats dels parcs d’atraccions.
  • Altres activitats recreatives i entreteniment

Últimes notícies

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.

Quatre detinguts per retenir i agredir un home en un local d’Orihuela-Costa

Quatre hòmens han sigut detinguts a Orihuela-Costa acusats de retindre i agredir un home en un local, en un operatiu conjunt de la Policia Local i la Guàrdia Civil. La víctima va ser alliberada amb lesions i els agents van intervindre armes de foc i diverses drogues.