9 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

L’alcalde de Bellreguard proposa no arreglar el passeig marítim destrossat per ‘Glòria’

Passeig marítim de Bellreguard destrossat després del pas de 'Glòria'

L’alcalde de Bellreguard proposa no arreglar el passeig marítim destrossat per ‘Glòria’ | Ajuntament de Bellreguard

Àlex Ruiz, l’alcalde de Bellreguard, en la comarca de la Safor (València), ha obert un debat en les xarxes socials després del pas de la borrasca ‘Glòria’ pel litoral mediterrani i els devastadors efectes que ha deixat. En el cas d’esta localitat de la Safor, ‘Glòria’ ha arrasat el seu passeig marítim. Per això, el seu alcalde s’ha plantejat esta reflexió:

 

 

Amb este missatge, el que vol transmetre Ruiz és la proposta que ja va presentar abans el Col·legi de Geòlegs, qui va afirmar que la millor solució seria desconstruir el litoral. És a dir, deixar les platges en el seu estat natural per a no «malbaratar milionades cíclicament engolides per la mar», com ha afirmat Ruiz.

 

Han sigut molts els comentaris que ha rebut la publicació de l’alcalde, moltes d’elles donant suport a la iniciativa: «La natura mana i cal demostrar que som més intel·ligents del que aparentment pels nostres actes» o «La natura reclama i amb força. Molt bonic tindre un passeig a vora mar, però és hora de pensar i analitzar què serà el millor».

 

 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Damnificats per la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al lliurament de l’acta de Mazón

L'associació ha agraït la invitació del president per a tractar la situació dels afectats, però l'ha declinada fins que exigisca a Carlos Mazón la seua acta. El col·lectiu rebutja que se'ls atribuïsca ànim de venjança i afirma que busca justícia i canvis en emergències.

José Andrés visita el Mercat Central de València i recolza als mercats municipals

El xef va recórrer el Mercat Central de València, va desdejunar en Central Bar i va comprar en més de quinze posats producte local i utensilis. Va reforçar el seu defensa dels mercats i va alertar del risc de perdre la seua essència davant el turisme.

Dos detinguts per intentar una estafa immobiliària de 400.000 euros a una anciana a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona i a un home per intentar estafar 400.000 euros a una dona de 77 anys. La víctima ja havia perdut joies i 29.300 euros mitjançant retirades en efectiu.

Antònia Folguera: l’art digital a penes ha mostrat les seues possibilitats

Antònia Folguera ha comissariat la posada de llarg de Vortex, un espai immersiu de Bellver Blue Tech Zone, i sosté que l'art digital a penes ha mostrat el seu potencial. L'obra 'The Rhythm of the Ocean', de Desilence amb música de Suzanne Ciani, connecta amb la investigació marina del centre.

La Comunitat Valenciana espera que el primer premi de la Loteria de Nadal no l’esquive una altra vegada

La Comunitat Valenciana confia que la Grossa torne a la regió després d'un 2024 discret. Vendes i consignació creixen en 2025 i les matemàtiques recorden el pes de l'atzar.

La tardor s’acomiada amb núvols i possibles pluges a Alacant i lleus canvis tèrmics

El comiat de la tardor arriba amb cels molt nuvolosos en la Comunitat Valenciana i ruixats puntuals en el litoral d'Alacant que tendiran a remetre al final del dia. Les temperatures només variaran lleugerament i el vent anirà girant a component oest amb algun repunt d'intensitat.

1-1 a Mestalla: Leo Román i la saga sostenen al Mallorca davant un València bolcat

Un València dominador va igualar amb Hugo Duro el punt inicial de Samu Costa, però es va topar amb el pal i amb un excel·lent Leo Román. El Mallorca va resistir i es va emportar un punt valuós.

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.