Greus desperfectes en l’església de Santa Caterina a causa del temporal en València

València

L’interior del temple patix moltes inundacions en cada temporal | Google

 
El temporal ‘Glòria’ ha afectat l’església de Santa Catalina de la ciutat de València, del segle XIII, que ha patit el trencament d’una de les seues vidrieres contemporànies, la inundació de la seua nau central i la coberta de la teulada que dona al carrer de la Sombrereria es troba ‘podrida’, també els llistons de fusta que el suporten,.

 

El rector del temple, Francisco Ruiz, ha explicat que el temporal ha aguditzat «la situació de gran deteriorament d’esta església», situada en el centre de la ciutat i declarada Monument Nacional i també Bé d’Interés Cultural des de 1981, segons ha informat l’Arquebisbat en un comunicat.

 

Els forts vents han provocat «un remolí al costat de l’església que va arrancar una de les vidrieres contemporànies i va fer que entrara una gran quantitat d’aigua», ha explicat Francisco Ruiz. Ara, en el finestral de la vidriera s’ha col·locat un panell provisional mentres s’arregla.

 

D’esta forma, «algunes llums de les capelles de l’església, com les de la Immaculada, no funcionen perquè l’aigua ha caigut per totes les parets i han quedat en mal estat», ha relatat. El rector de Santa Catalina ha assegurat que anteriorment es va donar a conéixer a Patrimoni «l’estat de conservació del temple i van constatar el seu deteriorament en una visita», però van traslladar a l’església «la falta de recursos per a reparar-lo».

 

«Des de fa temps, quan plou de manera molt forta l’església s’inunda» i «estem intentant saber de quina manera es pot arreglar», ha explicat Ruiz, que explica que «hi ha un grup de seglars que té interés en saber com conseguir finançament». «Cal tindre en compte, a demés, tot l’edifici en el seu conjunt perquè necessita manteniment amb el pas del temps», ha advertit.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka decidix un triomf clau del Raig davant un Elx en inferioritat

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar al Rayo Vallecano una victòria patida davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i es complica la seua lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.