Greus desperfectes en l’església de Santa Caterina a causa del temporal en València

València

L’interior del temple patix moltes inundacions en cada temporal | Google

 
El temporal ‘Glòria’ ha afectat l’església de Santa Catalina de la ciutat de València, del segle XIII, que ha patit el trencament d’una de les seues vidrieres contemporànies, la inundació de la seua nau central i la coberta de la teulada que dona al carrer de la Sombrereria es troba ‘podrida’, també els llistons de fusta que el suporten,.

 

El rector del temple, Francisco Ruiz, ha explicat que el temporal ha aguditzat «la situació de gran deteriorament d’esta església», situada en el centre de la ciutat i declarada Monument Nacional i també Bé d’Interés Cultural des de 1981, segons ha informat l’Arquebisbat en un comunicat.

 

Els forts vents han provocat «un remolí al costat de l’església que va arrancar una de les vidrieres contemporànies i va fer que entrara una gran quantitat d’aigua», ha explicat Francisco Ruiz. Ara, en el finestral de la vidriera s’ha col·locat un panell provisional mentres s’arregla.

 

D’esta forma, «algunes llums de les capelles de l’església, com les de la Immaculada, no funcionen perquè l’aigua ha caigut per totes les parets i han quedat en mal estat», ha relatat. El rector de Santa Catalina ha assegurat que anteriorment es va donar a conéixer a Patrimoni «l’estat de conservació del temple i van constatar el seu deteriorament en una visita», però van traslladar a l’església «la falta de recursos per a reparar-lo».

 

«Des de fa temps, quan plou de manera molt forta l’església s’inunda» i «estem intentant saber de quina manera es pot arreglar», ha explicat Ruiz, que explica que «hi ha un grup de seglars que té interés en saber com conseguir finançament». «Cal tindre en compte, a demés, tot l’edifici en el seu conjunt perquè necessita manteniment amb el pas del temps», ha advertit.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez admet mala preparació després del 89-71 a Tenerife

València Basket va perdre 89-71 a Tenerife i Pedro Martínez va assumir errors en la preparació. El tècnic va reconéixer la superioritat local i la falta d'energia pròpia.

Tenerife desarbora a un València sense punteria rumb al 89-71

El Tenerife va castigar la falta d'encert del València amb un demolidor parcial 24-2 i va tancar un 89-71 sòlid malgrat l'absència de Gio Shermadini. El triomf li manté en zona de playoff.

Rüdiger i Valverde posen al Reial Madrid 2-0 davant l’Elx al descans

Dos punts de Rüdiger (39) i Valverde (44) donen un còmode avantatge al Reial Madrid davant l'Elx al descans. L'equip, malgrat deu baixes, rendibilitza les seues dos arribades.

L’Oviedo repetix triomf davant el València (1-0) i s’agarra a la permanència

Un gol de David Costas va donar al Real Oviedo el seu quart triomf del curs davant un València sense resposta. Els blaus ja estan a cinc punts de la permanència.

Oviedo 1-0 València: Costas decidix i l’equip continua viu

El Real Oviedo va véncer 1-0 al València amb un gol de David Costas en un córner i per fi va tancar un partit després d'avançar-se. Va sumar el seu quart triomf del curs i es queda a cinc punts de la permanència.

Carvajal, Fran García i Camavinga, les novetats en l’onze de Arbeloa davant l’Elx

Arbeloa introduïx tres canvis per a rebre a l'Elx: Carvajal i Fran García en els laterals i Camavinga en la medul·lar. L'equip arriba amb deu absències.

Oviedo s’imposa 1-0 a un València sense mordent

L'Oviedo, malgrat la seua condició de cuera, va firmar la seua quarta victòria de lliga en superar 1-0 al València en el Carlos Tartiere. David Costas va decidir i el VAR va anul·lar el 2-0 en el 77.

Carvajal, Fran García i Camavinga, novetats en l’onze del Reial Madrid davant l’Elx

Arbeloa introduïx a Carvajal i Fran García en els laterals i a Camavinga en la medul·lar per a rebre a l'Elx. L'equip ajusta peces amb deu baixes.