Greus desperfectes en l’església de Santa Caterina a causa del temporal en València

València

L’interior del temple patix moltes inundacions en cada temporal | Google

 
El temporal ‘Glòria’ ha afectat l’església de Santa Catalina de la ciutat de València, del segle XIII, que ha patit el trencament d’una de les seues vidrieres contemporànies, la inundació de la seua nau central i la coberta de la teulada que dona al carrer de la Sombrereria es troba ‘podrida’, també els llistons de fusta que el suporten,.

 

El rector del temple, Francisco Ruiz, ha explicat que el temporal ha aguditzat «la situació de gran deteriorament d’esta església», situada en el centre de la ciutat i declarada Monument Nacional i també Bé d’Interés Cultural des de 1981, segons ha informat l’Arquebisbat en un comunicat.

 

Els forts vents han provocat «un remolí al costat de l’església que va arrancar una de les vidrieres contemporànies i va fer que entrara una gran quantitat d’aigua», ha explicat Francisco Ruiz. Ara, en el finestral de la vidriera s’ha col·locat un panell provisional mentres s’arregla.

 

D’esta forma, «algunes llums de les capelles de l’església, com les de la Immaculada, no funcionen perquè l’aigua ha caigut per totes les parets i han quedat en mal estat», ha relatat. El rector de Santa Catalina ha assegurat que anteriorment es va donar a conéixer a Patrimoni «l’estat de conservació del temple i van constatar el seu deteriorament en una visita», però van traslladar a l’església «la falta de recursos per a reparar-lo».

 

«Des de fa temps, quan plou de manera molt forta l’església s’inunda» i «estem intentant saber de quina manera es pot arreglar», ha explicat Ruiz, que explica que «hi ha un grup de seglars que té interés en saber com conseguir finançament». «Cal tindre en compte, a demés, tot l’edifici en el seu conjunt perquè necessita manteniment amb el pas del temps», ha advertit.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Aemet activa avís taronja dimecres a València per fortes pluges i pedra gran

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís taronja a la província de València per ruixats intensos de fins a 40 l/m2 en una hora i pedra de fins a 4 centímetres, sobretot en l’interior i el prelitoral.

Tancat el transvasament Tajo-Segura per una greu rotura del canal a Liétor

La Confederación Hidrográfica del Tajo ha tancat el transvasament Tajo-Segura després de detectar-se una greu rotura del canal al terme de Liétor (Albacete), fet que obliga a buidar el tram afectat i avaluar-ne els danys.

Retirats 1.500 quilos de peixos morts del riu Magre i els treballs acabaran dijous

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha arreplegat uns 1.500 quilos de peixos morts al riu Magre, entre Montserrat, Montroi i Llombai, i preveu completar els treballs este dijous.

Els quatre equips valencians només han guanyat un partit i tres ja estan en descens

Villarreal, Elche i València ocupen els tres llocs de descens després de cinc jornades, en un inici històricament negatiu per al futbol de la Comunitat Valenciana, que només ha celebrat una victòria entre els seus quatre equips.

Un any de Pablo Hernández al Castelló: del pou del descens a liderar LaLiga Hypermotion

Es complix un any de l’arribada de Pablo Hernández a la banqueta del Castelló, període en què ha passat del descens al liderat i ha jugat una promoció d’ascens.

València entra en el rànquing mundial de ciutats i se situa en el lloc 180

València sha situat en el lloc 180 del Índex Global de Ciutats 2026 de Oxford Economics, com a tercera ciutat espanyola darrere de Madrid i Barcelona.

Mirotic tindrà quatre entrenaments amb el València Basket abans de la Supercopa

Nikola Mirotic passarà este dimarts la revisió mèdica amb el València Basket i podrà entrenar-se quatre vegades abans de debutar en la Supercopa de Badalona contra el Barcelona.

Les Corts fixen el debat de Política General per als dies 28 i 30 de setembre

El debat de Política General o sobre l'estat de la Comunitat de l'actual legislatura se celebrarà en Les Corts el 28 i el 30 de setembre, i serà el primer de Juanfran Pérez Llorca com a president de la Generalitat.