Greus desperfectes en l’església de Santa Caterina a causa del temporal en València

València

L’interior del temple patix moltes inundacions en cada temporal | Google

 
El temporal ‘Glòria’ ha afectat l’església de Santa Catalina de la ciutat de València, del segle XIII, que ha patit el trencament d’una de les seues vidrieres contemporànies, la inundació de la seua nau central i la coberta de la teulada que dona al carrer de la Sombrereria es troba ‘podrida’, també els llistons de fusta que el suporten,.

 

El rector del temple, Francisco Ruiz, ha explicat que el temporal ha aguditzat «la situació de gran deteriorament d’esta església», situada en el centre de la ciutat i declarada Monument Nacional i també Bé d’Interés Cultural des de 1981, segons ha informat l’Arquebisbat en un comunicat.

 

Els forts vents han provocat «un remolí al costat de l’església que va arrancar una de les vidrieres contemporànies i va fer que entrara una gran quantitat d’aigua», ha explicat Francisco Ruiz. Ara, en el finestral de la vidriera s’ha col·locat un panell provisional mentres s’arregla.

 

D’esta forma, «algunes llums de les capelles de l’església, com les de la Immaculada, no funcionen perquè l’aigua ha caigut per totes les parets i han quedat en mal estat», ha relatat. El rector de Santa Catalina ha assegurat que anteriorment es va donar a conéixer a Patrimoni «l’estat de conservació del temple i van constatar el seu deteriorament en una visita», però van traslladar a l’església «la falta de recursos per a reparar-lo».

 

«Des de fa temps, quan plou de manera molt forta l’església s’inunda» i «estem intentant saber de quina manera es pot arreglar», ha explicat Ruiz, que explica que «hi ha un grup de seglars que té interés en saber com conseguir finançament». «Cal tindre en compte, a demés, tot l’edifici en el seu conjunt perquè necessita manteniment amb el pas del temps», ha advertit.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Affengruber s’acomiada de l’Elx després de dos temporades i deixa 12 milions

El central austríac David Affengruber s’ha acomiadat de l’Elx en xarxes socials després del seu traspàs al Fulham, amb un missatge emotiu i una operació xifrada en uns 12 milions d’euros.

Set jugadores del Valencia Basket disputaran la Copa del Món de Berlín

El Valencia Basket tindrà set jugadores en la Copa del Món de Berlín, amb quatre internacionals espanyoles i tres més amb Alemanya, Nigèria i Hongria.

Els visitants del Bioparc València presencien el naixement d’un blesbok, un antílop salvat de l’extinció

Els visitants del Bioparc València han presenciat en directe el naixement d’un blesbok, un antílop africà quasi exterminat, tercer alumne d’estiu d’esta espècie al parc.

Temperatures a l’alça i ruixats puntuals a l’interior de Castelló este dijous

El temps es mantindrà estable este dijous a la Comunitat Valenciana, amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i possibilitat de ruixats o tronades aïllades a la vesprada a l’interior de Castelló.

Villena nega retallades en la seguretat del MUVI després del robatori del Tresor

L’Ajuntament de Villena rebutja les acusacions del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, sobre una suposada reducció del 70 % en la partida de seguretat del MUVI i atribueix eixa baixada a una inversió puntual l’any anterior.

A presó per intentar entrar huit quilos de cocaïna líquida a l’aeroport de València

Funcionaris de l’Agència Tributària i la Guàrdia Civil han detingut a l’aeroport de València un espanyol de 51 anys amb més de huit quilos de cocaïna líquida amagats en botes de xampú procedents de la República Dominicana. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó per un delicte contra la salut pública.

Extingit l’incendi de la Vall d’Uixó després de la seua reactivació a Onda

L’incendi forestal iniciat en la Vall d’Uixó el 25 de juliol i reactivat a Onda ha quedat finalment extingit després de 40 dies actiu i tres reproduccions.

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.