Greus desperfectes en l’església de Santa Caterina a causa del temporal en València

València

L’interior del temple patix moltes inundacions en cada temporal | Google

 
El temporal ‘Glòria’ ha afectat l’església de Santa Catalina de la ciutat de València, del segle XIII, que ha patit el trencament d’una de les seues vidrieres contemporànies, la inundació de la seua nau central i la coberta de la teulada que dona al carrer de la Sombrereria es troba ‘podrida’, també els llistons de fusta que el suporten,.

 

El rector del temple, Francisco Ruiz, ha explicat que el temporal ha aguditzat «la situació de gran deteriorament d’esta església», situada en el centre de la ciutat i declarada Monument Nacional i també Bé d’Interés Cultural des de 1981, segons ha informat l’Arquebisbat en un comunicat.

 

Els forts vents han provocat «un remolí al costat de l’església que va arrancar una de les vidrieres contemporànies i va fer que entrara una gran quantitat d’aigua», ha explicat Francisco Ruiz. Ara, en el finestral de la vidriera s’ha col·locat un panell provisional mentres s’arregla.

 

D’esta forma, «algunes llums de les capelles de l’església, com les de la Immaculada, no funcionen perquè l’aigua ha caigut per totes les parets i han quedat en mal estat», ha relatat. El rector de Santa Catalina ha assegurat que anteriorment es va donar a conéixer a Patrimoni «l’estat de conservació del temple i van constatar el seu deteriorament en una visita», però van traslladar a l’església «la falta de recursos per a reparar-lo».

 

«Des de fa temps, quan plou de manera molt forta l’església s’inunda» i «estem intentant saber de quina manera es pot arreglar», ha explicat Ruiz, que explica que «hi ha un grup de seglars que té interés en saber com conseguir finançament». «Cal tindre en compte, a demés, tot l’edifici en el seu conjunt perquè necessita manteniment amb el pas del temps», ha advertit.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluja generalitzada amb fang hui en la Comunitat Valenciana

Hui s'esperen pluges generalitzades en tota la Comunitat Valenciana, amb fang, episodis localment forts i tempestes puntuals, menys intenses en l'extrem sud. El vent del nord-est refermarà en la costa i les temperatures baixaran lleugerament.

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.