L’alcalde de València activa l’Observatori de l’Oci per combatre el botelló

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha anunciat este matí que l’Ajuntament activarà l’Observatori de l’Oci i Turisme «Perquè este espai de diàleg comence a treballar amb les mesures ‘pactades‘ que han de servir per a combatre el fenomen del botelló a la ciutat».

El màxim responsable de la ciutat s’ha mostrat «preocupat» pels casos de botelló a diversos barris i per això ha convocat una reunió amb Policia Local «per tractar la qüestió amb urgència«.

L’Ajuntament de València posarà en marxa en les pròximes setmanes l’Observatori de l’Oci i Turisme, una taula de diàleg permanent amb les associacions veïnals i l’hostaleria per resoldre els problemes derivats d’estes activitats econòmiques.

L’alcalde Joan Ribó ha explicat que s’ha de constituir per començar a treballar en les mesures «pactades» que han de servir per a combatre el botelló en els diferents barris de la ciutat en què s’ha detectat esta pràctica.

Ribó ha fet hui una crida al civisme i al compliment de les normes bàsiques de convivència a la ciutat. «Volem demanar a la gent jove un respecte per les normes de convivència i una contenció en l’ús de l’alcohol, perquè d’alguna manera són les causes del botelló», ha explicat l’alcalde després de les últimes notícies sobre este fenomen a la ciutat.

«És cert que és un tema que no es produeix només a València, però això no ens pot acontentar en absolut», ha volgut destacar.

L’alcalde ha explicat l’estratègia que des de l’Ajuntament es durà a terme en les pròximes setmanes per buscar solucions al botelló.

«En estos moments estem en la fase de constitució de l’Observatori de l’Oci juntament amb les associacions de veïns i l’hostaleria per buscar solucions mitjançant un tractament barri per barri», ha destacat Joan Ribó sobre la propera constitució d’este espai de diàleg que s’estrena amb esta important qüestió.

«En segon lloc -ha afegit Ribó-he convocat una reunió urgent amb la Policia Local per a tractar este tema». «No es tracta de donar una resposta únicament policial, però evidentment hi ha una manca de respecte a unes mínimes normes de convivència, davant del qual nosaltres hem de respondre», ha assenyalat el màxim responsable de la ciutat.

Joan Ribó ha mostrat la seua preocupació davant la problemàtica del botelló. Per això, «demanem que tothom complisca i respecte les normes de convivència, perquè el nostre objectiu és garantir el dret al descans en tots els barris de la ciutat; ens sembla un objectiu fonamental», ha remarcat l’alcalde de València.

 

Una demanda veïnal

 

L’Observatori de l’Oci es constitueix com a grup de treball o taula de diàleg i estarà coordinat amb el Consell Municipal de Turisme. Entre les seues funcions es troben les de formular recomanacions i propostes, intercanviar experiències amb organismes similars, rebre informació i avaluar les polítiques públiques o difondre informació, amb l’objectiu de millorar les mesures relacionades amb l’oci i el turisme a la ciutat.

El Ple de l’Ajuntament de València va aprovar per unanimitat una declaració institucional sobre l’Observatori de l’Oci i Turisme el 28 de febrer de 2019 a proposta de la Federació d’Associacions de Veïns de València, mentre que a final de juliol d’este any es va aprovar a la Junta de Govern Local la seua creació.

L’observatori estarà presidit per l’alcalde, que nomenarà un coordinador o coordinadora, un terç dels membres seran a proposta de les associacions veïnals, un altre terç a proposta de les organitzacions empresarials i un terç més a proposta del consistori.

 

Últimes notícies

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.

Tancament de tots els parcs naturals valencians durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha decretat el tancament de tots els parcs naturals de la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, dia de l’eclipsi solar, per l’alt risc d’incendis i la previsió de tempestes seques. També s’imposen restriccions de pas en terrenys forestals i es recomana observar el fenomen des de punts urbans i oficials.

El control del porc senglar s’intensifica a Castelló amb 228 captures enguany

La Generalitat ha reforçat el dispositiu contra el porc senglar a la Plana, amb 31 caixes trampa i 228 captures des de principi de 2026, 76 d’elles al terme de Castelló.

Igualtat actua contra el cartell sexista d’una penya de Sagunt

El Ministeri d’Igualtat i l’Institut de les Dones han enviat dos oficis a l’Ajuntament de Sagunt i a la Federació de Penyes per la difusió d’un cartell considerat sexista d’una penya festiva. La Generalitat Valenciana també ha reclamat revisar el cas i les ajudes públiques vinculades.