L’alcalde de València activa l’Observatori de l’Oci per combatre el botelló

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha anunciat este matí que l’Ajuntament activarà l’Observatori de l’Oci i Turisme «Perquè este espai de diàleg comence a treballar amb les mesures ‘pactades‘ que han de servir per a combatre el fenomen del botelló a la ciutat».

El màxim responsable de la ciutat s’ha mostrat «preocupat» pels casos de botelló a diversos barris i per això ha convocat una reunió amb Policia Local «per tractar la qüestió amb urgència«.

L’Ajuntament de València posarà en marxa en les pròximes setmanes l’Observatori de l’Oci i Turisme, una taula de diàleg permanent amb les associacions veïnals i l’hostaleria per resoldre els problemes derivats d’estes activitats econòmiques.

L’alcalde Joan Ribó ha explicat que s’ha de constituir per començar a treballar en les mesures «pactades» que han de servir per a combatre el botelló en els diferents barris de la ciutat en què s’ha detectat esta pràctica.

Ribó ha fet hui una crida al civisme i al compliment de les normes bàsiques de convivència a la ciutat. «Volem demanar a la gent jove un respecte per les normes de convivència i una contenció en l’ús de l’alcohol, perquè d’alguna manera són les causes del botelló», ha explicat l’alcalde després de les últimes notícies sobre este fenomen a la ciutat.

«És cert que és un tema que no es produeix només a València, però això no ens pot acontentar en absolut», ha volgut destacar.

L’alcalde ha explicat l’estratègia que des de l’Ajuntament es durà a terme en les pròximes setmanes per buscar solucions al botelló.

«En estos moments estem en la fase de constitució de l’Observatori de l’Oci juntament amb les associacions de veïns i l’hostaleria per buscar solucions mitjançant un tractament barri per barri», ha destacat Joan Ribó sobre la propera constitució d’este espai de diàleg que s’estrena amb esta important qüestió.

«En segon lloc -ha afegit Ribó-he convocat una reunió urgent amb la Policia Local per a tractar este tema». «No es tracta de donar una resposta únicament policial, però evidentment hi ha una manca de respecte a unes mínimes normes de convivència, davant del qual nosaltres hem de respondre», ha assenyalat el màxim responsable de la ciutat.

Joan Ribó ha mostrat la seua preocupació davant la problemàtica del botelló. Per això, «demanem que tothom complisca i respecte les normes de convivència, perquè el nostre objectiu és garantir el dret al descans en tots els barris de la ciutat; ens sembla un objectiu fonamental», ha remarcat l’alcalde de València.

 

Una demanda veïnal

 

L’Observatori de l’Oci es constitueix com a grup de treball o taula de diàleg i estarà coordinat amb el Consell Municipal de Turisme. Entre les seues funcions es troben les de formular recomanacions i propostes, intercanviar experiències amb organismes similars, rebre informació i avaluar les polítiques públiques o difondre informació, amb l’objectiu de millorar les mesures relacionades amb l’oci i el turisme a la ciutat.

El Ple de l’Ajuntament de València va aprovar per unanimitat una declaració institucional sobre l’Observatori de l’Oci i Turisme el 28 de febrer de 2019 a proposta de la Federació d’Associacions de Veïns de València, mentre que a final de juliol d’este any es va aprovar a la Junta de Govern Local la seua creació.

L’observatori estarà presidit per l’alcalde, que nomenarà un coordinador o coordinadora, un terç dels membres seran a proposta de les associacions veïnals, un altre terç a proposta de les organitzacions empresarials i un terç més a proposta del consistori.

 

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.