7.2 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

L’alcalde de València activa l’Observatori de l’Oci per combatre el botelló

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha anunciat este matí que l’Ajuntament activarà l’Observatori de l’Oci i Turisme “Perquè este espai de diàleg comence a treballar amb les mesures ‘pactades‘ que han de servir per a combatre el fenomen del botelló a la ciutat”.

El màxim responsable de la ciutat s’ha mostrat “preocupat” pels casos de botelló a diversos barris i per això ha convocat una reunió amb Policia Local “per tractar la qüestió amb urgència“.

L’Ajuntament de València posarà en marxa en les pròximes setmanes l’Observatori de l’Oci i Turisme, una taula de diàleg permanent amb les associacions veïnals i l’hostaleria per resoldre els problemes derivats d’estes activitats econòmiques.

L’alcalde Joan Ribó ha explicat que s’ha de constituir per començar a treballar en les mesures “pactades” que han de servir per a combatre el botelló en els diferents barris de la ciutat en què s’ha detectat esta pràctica.

Ribó ha fet hui una crida al civisme i al compliment de les normes bàsiques de convivència a la ciutat. “Volem demanar a la gent jove un respecte per les normes de convivència i una contenció en l’ús de l’alcohol, perquè d’alguna manera són les causes del botelló”, ha explicat l’alcalde després de les últimes notícies sobre este fenomen a la ciutat.

“És cert que és un tema que no es produeix només a València, però això no ens pot acontentar en absolut”, ha volgut destacar.

L’alcalde ha explicat l’estratègia que des de l’Ajuntament es durà a terme en les pròximes setmanes per buscar solucions al botelló.

“En estos moments estem en la fase de constitució de l’Observatori de l’Oci juntament amb les associacions de veïns i l’hostaleria per buscar solucions mitjançant un tractament barri per barri”, ha destacat Joan Ribó sobre la propera constitució d’este espai de diàleg que s’estrena amb esta important qüestió.

“En segon lloc -ha afegit Ribó-he convocat una reunió urgent amb la Policia Local per a tractar este tema”. “No es tracta de donar una resposta únicament policial, però evidentment hi ha una manca de respecte a unes mínimes normes de convivència, davant del qual nosaltres hem de respondre”, ha assenyalat el màxim responsable de la ciutat.

Joan Ribó ha mostrat la seua preocupació davant la problemàtica del botelló. Per això, “demanem que tothom complisca i respecte les normes de convivència, perquè el nostre objectiu és garantir el dret al descans en tots els barris de la ciutat; ens sembla un objectiu fonamental”, ha remarcat l’alcalde de València.

 

Una demanda veïnal

 

L’Observatori de l’Oci es constitueix com a grup de treball o taula de diàleg i estarà coordinat amb el Consell Municipal de Turisme. Entre les seues funcions es troben les de formular recomanacions i propostes, intercanviar experiències amb organismes similars, rebre informació i avaluar les polítiques públiques o difondre informació, amb l’objectiu de millorar les mesures relacionades amb l’oci i el turisme a la ciutat.

El Ple de l’Ajuntament de València va aprovar per unanimitat una declaració institucional sobre l’Observatori de l’Oci i Turisme el 28 de febrer de 2019 a proposta de la Federació d’Associacions de Veïns de València, mentre que a final de juliol d’este any es va aprovar a la Junta de Govern Local la seua creació.

L’observatori estarà presidit per l’alcalde, que nomenarà un coordinador o coordinadora, un terç dels membres seran a proposta de les associacions veïnals, un altre terç a proposta de les organitzacions empresarials i un terç més a proposta del consistori.

 

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.