15.5 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

L’alcalde de València activa l’Observatori de l’Oci per combatre el botelló

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha anunciat este matí que l’Ajuntament activarà l’Observatori de l’Oci i Turisme “Perquè este espai de diàleg comence a treballar amb les mesures ‘pactades‘ que han de servir per a combatre el fenomen del botelló a la ciutat”.

El màxim responsable de la ciutat s’ha mostrat “preocupat” pels casos de botelló a diversos barris i per això ha convocat una reunió amb Policia Local “per tractar la qüestió amb urgència“.

L’Ajuntament de València posarà en marxa en les pròximes setmanes l’Observatori de l’Oci i Turisme, una taula de diàleg permanent amb les associacions veïnals i l’hostaleria per resoldre els problemes derivats d’estes activitats econòmiques.

L’alcalde Joan Ribó ha explicat que s’ha de constituir per començar a treballar en les mesures “pactades” que han de servir per a combatre el botelló en els diferents barris de la ciutat en què s’ha detectat esta pràctica.

Ribó ha fet hui una crida al civisme i al compliment de les normes bàsiques de convivència a la ciutat. “Volem demanar a la gent jove un respecte per les normes de convivència i una contenció en l’ús de l’alcohol, perquè d’alguna manera són les causes del botelló”, ha explicat l’alcalde després de les últimes notícies sobre este fenomen a la ciutat.

“És cert que és un tema que no es produeix només a València, però això no ens pot acontentar en absolut”, ha volgut destacar.

L’alcalde ha explicat l’estratègia que des de l’Ajuntament es durà a terme en les pròximes setmanes per buscar solucions al botelló.

“En estos moments estem en la fase de constitució de l’Observatori de l’Oci juntament amb les associacions de veïns i l’hostaleria per buscar solucions mitjançant un tractament barri per barri”, ha destacat Joan Ribó sobre la propera constitució d’este espai de diàleg que s’estrena amb esta important qüestió.

“En segon lloc -ha afegit Ribó-he convocat una reunió urgent amb la Policia Local per a tractar este tema”. “No es tracta de donar una resposta únicament policial, però evidentment hi ha una manca de respecte a unes mínimes normes de convivència, davant del qual nosaltres hem de respondre”, ha assenyalat el màxim responsable de la ciutat.

Joan Ribó ha mostrat la seua preocupació davant la problemàtica del botelló. Per això, “demanem que tothom complisca i respecte les normes de convivència, perquè el nostre objectiu és garantir el dret al descans en tots els barris de la ciutat; ens sembla un objectiu fonamental”, ha remarcat l’alcalde de València.

 

Una demanda veïnal

 

L’Observatori de l’Oci es constitueix com a grup de treball o taula de diàleg i estarà coordinat amb el Consell Municipal de Turisme. Entre les seues funcions es troben les de formular recomanacions i propostes, intercanviar experiències amb organismes similars, rebre informació i avaluar les polítiques públiques o difondre informació, amb l’objectiu de millorar les mesures relacionades amb l’oci i el turisme a la ciutat.

El Ple de l’Ajuntament de València va aprovar per unanimitat una declaració institucional sobre l’Observatori de l’Oci i Turisme el 28 de febrer de 2019 a proposta de la Federació d’Associacions de Veïns de València, mentre que a final de juliol d’este any es va aprovar a la Junta de Govern Local la seua creació.

L’observatori estarà presidit per l’alcalde, que nomenarà un coordinador o coordinadora, un terç dels membres seran a proposta de les associacions veïnals, un altre terç a proposta de les organitzacions empresarials i un terç més a proposta del consistori.

 

Últimes notícies

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.

Oliva cancel·la la cavalcada de Reis per la pluja i Xàtiva l’ajorna al 6

La previsió de pluges per la borrasca Francis ha obligat a Oliva a cancel·lar la cavalcada del 5 de gener. Xàtiva la trasllada al dia 6 al migdia i manté les visites del dia 5.

Una setmana sense rastre de tres valencians a Indonèsia després del naufragi

Una setmana després del naufragi del KM Putri Sakinah en Padar, la busca de tres valencians seguix sense resultats per la mala mar. La Policia investiga possibles negligències i les autoritats amplien la prohibició de navegació.

L’alcalde d’Almussafes presentarà proves davant el PSOE i sosté que les denúncies d’assetjament són falses

Toni González ha assegurat que aportarà testimonis i actes notarials per a rebatre les acusacions d'assetjament sexual i laboral. Diu que el CADE no té proves en contra seua més enllà del testimoniatge de la denunciant.