L’alcalde de València activa l’Observatori de l’Oci per combatre el botelló

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha anunciat este matí que l’Ajuntament activarà l’Observatori de l’Oci i Turisme «Perquè este espai de diàleg comence a treballar amb les mesures ‘pactades‘ que han de servir per a combatre el fenomen del botelló a la ciutat».

El màxim responsable de la ciutat s’ha mostrat «preocupat» pels casos de botelló a diversos barris i per això ha convocat una reunió amb Policia Local «per tractar la qüestió amb urgència«.

L’Ajuntament de València posarà en marxa en les pròximes setmanes l’Observatori de l’Oci i Turisme, una taula de diàleg permanent amb les associacions veïnals i l’hostaleria per resoldre els problemes derivats d’estes activitats econòmiques.

L’alcalde Joan Ribó ha explicat que s’ha de constituir per començar a treballar en les mesures «pactades» que han de servir per a combatre el botelló en els diferents barris de la ciutat en què s’ha detectat esta pràctica.

Ribó ha fet hui una crida al civisme i al compliment de les normes bàsiques de convivència a la ciutat. «Volem demanar a la gent jove un respecte per les normes de convivència i una contenció en l’ús de l’alcohol, perquè d’alguna manera són les causes del botelló», ha explicat l’alcalde després de les últimes notícies sobre este fenomen a la ciutat.

«És cert que és un tema que no es produeix només a València, però això no ens pot acontentar en absolut», ha volgut destacar.

L’alcalde ha explicat l’estratègia que des de l’Ajuntament es durà a terme en les pròximes setmanes per buscar solucions al botelló.

«En estos moments estem en la fase de constitució de l’Observatori de l’Oci juntament amb les associacions de veïns i l’hostaleria per buscar solucions mitjançant un tractament barri per barri», ha destacat Joan Ribó sobre la propera constitució d’este espai de diàleg que s’estrena amb esta important qüestió.

«En segon lloc -ha afegit Ribó-he convocat una reunió urgent amb la Policia Local per a tractar este tema». «No es tracta de donar una resposta únicament policial, però evidentment hi ha una manca de respecte a unes mínimes normes de convivència, davant del qual nosaltres hem de respondre», ha assenyalat el màxim responsable de la ciutat.

Joan Ribó ha mostrat la seua preocupació davant la problemàtica del botelló. Per això, «demanem que tothom complisca i respecte les normes de convivència, perquè el nostre objectiu és garantir el dret al descans en tots els barris de la ciutat; ens sembla un objectiu fonamental», ha remarcat l’alcalde de València.

 

Una demanda veïnal

 

L’Observatori de l’Oci es constitueix com a grup de treball o taula de diàleg i estarà coordinat amb el Consell Municipal de Turisme. Entre les seues funcions es troben les de formular recomanacions i propostes, intercanviar experiències amb organismes similars, rebre informació i avaluar les polítiques públiques o difondre informació, amb l’objectiu de millorar les mesures relacionades amb l’oci i el turisme a la ciutat.

El Ple de l’Ajuntament de València va aprovar per unanimitat una declaració institucional sobre l’Observatori de l’Oci i Turisme el 28 de febrer de 2019 a proposta de la Federació d’Associacions de Veïns de València, mentre que a final de juliol d’este any es va aprovar a la Junta de Govern Local la seua creació.

L’observatori estarà presidit per l’alcalde, que nomenarà un coordinador o coordinadora, un terç dels membres seran a proposta de les associacions veïnals, un altre terç a proposta de les organitzacions empresarials i un terç més a proposta del consistori.

 

Últimes notícies

Beques reforçades i matrícules gratis per a qui aprove primer de carrera a la Comunitat Valenciana

El Consell ha detallat a la Universitat Jaume I les línies del seu pla fins 2030 per enfortir el sistema universitari i investigador, amb més beques i incentius a l’esforç acadèmic. També prepara una nova Llei de Ciència i un Pla 2030 per estabilitzar i modernitzar el sistema.

La nova llei de ciència i el Pla 2030 blindaran el futur de les universitats valencianes

La Generalitat ha detallat a l’UJI la seua estratègia per a donar estabilitat al sistema universitari valencià, impulsar la investigació i reforçar les beques i la cultura de l’esforç.

Beca gratuïta i nova Llei de Ciència: així vol el Consell reforçar les universitats valencianes

El Consell prepara una nova Llei de Ciència i un Pla 2030 per a donar estabilitat al sistema universitari valencià i anuncia la gratuïtat de matrícula per a qui aprove tot primer curs.

Les noves beques i la matrícula gratis marquen l’estratègia del Consell per a la universitat valenciana

El Consell aposta per una nova Llei de Ciència, el Pla 2030, més beques i matrícula gratis per a qui aprove tot primer per a reforçar el sistema universitari valencià, tal com ha explicat Juanfran Pérez Llorca en la presa de possessió del nou rector de l’UJI, Jesús Lancis.

Beques més fortes i matrícula gratis si s’aprova tot: així vol el Consell reforçar la universitat valenciana

El Consell ha detallat a Castelló la seua estratègia per a reforçar el sistema universitari valencià, amb una nova Llei de Ciència, el Pla 2030, més beques i matrícula gratis per a qui aprove totes les assignatures del primer curs.

OWN València espera més de 20.000 aficionats als videojocs del 3 al 5 de juliol

El festival de videojocs, e-sports i cultura digital OWN reunix del 3 al 5 de juliol a Fira València més de 20.000 assistents i les principals companyies del sector.

València cedeix el relleu dels Gay Games a Perth, seu de l’edició de 2030

València, amfitriona dels Gay Games 2026 amb prop de deu mil participants, ha fet el traspàs simbòlic de seu a Perth, ciutat australiana que acollirà l’edició de 2030, amb un balanç positiu en economia i imatge de ciutat oberta i inclusiva.

València cede el testimoni dels Gay Games a Perth, seu en 2030

València, seu dels Gay Games 2026 amb prop de deu mil participants, ha realitzat el traspàs simbòlic del testimoni a Perth, que acollirà la tretzena edició en 2030, destacant l’impacte econòmic i el llegat en imatge de ciutat diversa i inclusiva.