Alcoi millora el seu transport públic i aparcaments gratuïts per a les festes de Sant Jordi

ALACANT, 22 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament d’Alcoi ha pres la iniciativa d’augmentar la capacitat del transport públic i habilitar aparcaments gratuïts amb l’objectiu de facilitar l’accés i garantir la seguretat durant la celebració de les festes de moros i cristians en honor a Sant Jordi, que tindran lloc del 3 al 5 de maig.

En aquest sentit, s’ha previst un servei d’autobús llançadora tant per al públic general com per a festers i músics. L’objectiu d’aquest dispositiu és reduir l’ús del vehicle privat, tal com ha indicat el consistori en un comunicat.

El dia 3 de maig, durant les Entrades, el servei d’autobús funcionarà de 9.30 a 13.00 hores per a l’Entrada Cristiana i de 16.00 a 19.30 hores per a l’Entrada Mora. El trajecte s’iniciarà a l’encreuament del Camí amb Sant Mateu i finalitzarà al de Músic Pérez Laporta amb Músic Carbonell.

Per raons de seguretat, es manté la restricció d’accés des de Placeta Les Eres cap a Sant Vicent Ferrer, una mesura que ha demostrat ser eficaç en anys anteriors, segons afirma l’Ajuntament.

A més, per evitar la congestió del centre urbà, s’han habilitat zones d’aparcament gratuït tant en l’accés sud com en el nord de la ciutat. A l’accés sud, els aparcaments disponibles es troben a carrers com Filà Verds, Filà Navarros i Vicente Balaguer; mentre que en l’accés nord, es podrà aparcar al polígon industrial de Cotes Baixes, al de Cotes Altes i al carrer Tirant Lo Blanc.

Les zones d’aparcament estaran connectades al recinte firal mitjançant autobusos llançadora que tindran una freqüència de 15 minuts per a l’accés nord i de 30 minuts per a l’accés sud. Els primers autobusos sortiran a les 07.50 i 08.00 hores respectivament, i l’últim servei es realitzarà a les 23.00 des del recinte firal nord i a les 23.30 hores des de l’accés sud. El preu del bitllet es mantindrà a 0,50 euros i serà gratuït per a jubilats i menors de quatre anys.

AUTOBÚS COMARCAL

Paral·lelament, el servei d’autobús comarcal que uneix Alcoi amb Cocentaina i Muro ampliarà els seus horaris. Entre el 2 i el 3 de maig, les eixides es faran cada hora entre 23.00 i 07.00 hores tant des de la ciutat alcoiana com des de Muro. A més, s’afegiran eixides especials durant el dissabte a les 11.00, 12.00, 19.00, 20.00 i 22.00 hores, així com una eixida especial a Alacant a les 22.00 amb parades a Ibi, Onil i Castalla.

El dia 5 de maig, dia de l’Alardo, les línies de transport mantindran horaris laborals, i algunes operaran amb horari festiu per a facilitar la mobilitat als municipis amb major afluència de visitants.

El transport urbà d’Alcoi també ajustarà les seves rutes i freqüències durant les festes. A més, per a facilitar l’arribada de caravanes i autocars, s’ha habilitat una zona especial en el barri de Batoi, amb espai a carrers com Músic Antonio Pérez Verdú, Societat Musical Nova i Corporació Musical Primitiva.

El regidor de Festes, Jordi Martínez, ha destacat que la mobilitat és un aspecte essencial per garantir el bon desenvolupament de les festes i ha afirmat: “Apostem per un sistema de transport organitzat, sostenible i segur, que facilite la participació, eviti la congestió del centre i permeta gaudir de les nostres festes amb tranquil·litat i comoditat”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.

Mor en Alzira Antonio Tejero, figura del 23F, als 93 anys

Antonio Tejero ha mort a Alzira als 93 anys. El decés arriba l'endemà passat del 45 aniversari del 23F i coincidix amb la desclassificació de documents.

Antonio Tejero ha mort als 93 anys en el seu domicili d’Alzira

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira als 93 anys. Rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera.

Mor Antonio Tejero als 93 anys el mateix dia de la desclassificació del 23F

Antonio Tejero ha mort als 93 anys a Alzira. La seua defunció coincidix amb la desclassificació dels documents del 23F, que detallen la temptativa i el seu paper.

Mor Antonio Tejero als 93 anys a Alzira, figura del 23F

L'extinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort als 93 anys a Alzira. El decés ha coincidit amb la desclassificació de documents del 23F.

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.