Alcoi millora el seu transport públic i aparcaments gratuïts per a les festes de Sant Jordi

ALACANT, 22 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament d’Alcoi ha pres la iniciativa d’augmentar la capacitat del transport públic i habilitar aparcaments gratuïts amb l’objectiu de facilitar l’accés i garantir la seguretat durant la celebració de les festes de moros i cristians en honor a Sant Jordi, que tindran lloc del 3 al 5 de maig.

En aquest sentit, s’ha previst un servei d’autobús llançadora tant per al públic general com per a festers i músics. L’objectiu d’aquest dispositiu és reduir l’ús del vehicle privat, tal com ha indicat el consistori en un comunicat.

El dia 3 de maig, durant les Entrades, el servei d’autobús funcionarà de 9.30 a 13.00 hores per a l’Entrada Cristiana i de 16.00 a 19.30 hores per a l’Entrada Mora. El trajecte s’iniciarà a l’encreuament del Camí amb Sant Mateu i finalitzarà al de Músic Pérez Laporta amb Músic Carbonell.

Per raons de seguretat, es manté la restricció d’accés des de Placeta Les Eres cap a Sant Vicent Ferrer, una mesura que ha demostrat ser eficaç en anys anteriors, segons afirma l’Ajuntament.

A més, per evitar la congestió del centre urbà, s’han habilitat zones d’aparcament gratuït tant en l’accés sud com en el nord de la ciutat. A l’accés sud, els aparcaments disponibles es troben a carrers com Filà Verds, Filà Navarros i Vicente Balaguer; mentre que en l’accés nord, es podrà aparcar al polígon industrial de Cotes Baixes, al de Cotes Altes i al carrer Tirant Lo Blanc.

Les zones d’aparcament estaran connectades al recinte firal mitjançant autobusos llançadora que tindran una freqüència de 15 minuts per a l’accés nord i de 30 minuts per a l’accés sud. Els primers autobusos sortiran a les 07.50 i 08.00 hores respectivament, i l’últim servei es realitzarà a les 23.00 des del recinte firal nord i a les 23.30 hores des de l’accés sud. El preu del bitllet es mantindrà a 0,50 euros i serà gratuït per a jubilats i menors de quatre anys.

AUTOBÚS COMARCAL

Paral·lelament, el servei d’autobús comarcal que uneix Alcoi amb Cocentaina i Muro ampliarà els seus horaris. Entre el 2 i el 3 de maig, les eixides es faran cada hora entre 23.00 i 07.00 hores tant des de la ciutat alcoiana com des de Muro. A més, s’afegiran eixides especials durant el dissabte a les 11.00, 12.00, 19.00, 20.00 i 22.00 hores, així com una eixida especial a Alacant a les 22.00 amb parades a Ibi, Onil i Castalla.

El dia 5 de maig, dia de l’Alardo, les línies de transport mantindran horaris laborals, i algunes operaran amb horari festiu per a facilitar la mobilitat als municipis amb major afluència de visitants.

El transport urbà d’Alcoi també ajustarà les seves rutes i freqüències durant les festes. A més, per a facilitar l’arribada de caravanes i autocars, s’ha habilitat una zona especial en el barri de Batoi, amb espai a carrers com Músic Antonio Pérez Verdú, Societat Musical Nova i Corporació Musical Primitiva.

El regidor de Festes, Jordi Martínez, ha destacat que la mobilitat és un aspecte essencial per garantir el bon desenvolupament de les festes i ha afirmat: “Apostem per un sistema de transport organitzat, sostenible i segur, que facilite la participació, eviti la congestió del centre i permeta gaudir de les nostres festes amb tranquil·litat i comoditat”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.