Alcoi millora el seu transport públic i aparcaments gratuïts per a les festes de Sant Jordi

ALACANT, 22 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament d’Alcoi ha pres la iniciativa d’augmentar la capacitat del transport públic i habilitar aparcaments gratuïts amb l’objectiu de facilitar l’accés i garantir la seguretat durant la celebració de les festes de moros i cristians en honor a Sant Jordi, que tindran lloc del 3 al 5 de maig.

En aquest sentit, s’ha previst un servei d’autobús llançadora tant per al públic general com per a festers i músics. L’objectiu d’aquest dispositiu és reduir l’ús del vehicle privat, tal com ha indicat el consistori en un comunicat.

El dia 3 de maig, durant les Entrades, el servei d’autobús funcionarà de 9.30 a 13.00 hores per a l’Entrada Cristiana i de 16.00 a 19.30 hores per a l’Entrada Mora. El trajecte s’iniciarà a l’encreuament del Camí amb Sant Mateu i finalitzarà al de Músic Pérez Laporta amb Músic Carbonell.

Per raons de seguretat, es manté la restricció d’accés des de Placeta Les Eres cap a Sant Vicent Ferrer, una mesura que ha demostrat ser eficaç en anys anteriors, segons afirma l’Ajuntament.

A més, per evitar la congestió del centre urbà, s’han habilitat zones d’aparcament gratuït tant en l’accés sud com en el nord de la ciutat. A l’accés sud, els aparcaments disponibles es troben a carrers com Filà Verds, Filà Navarros i Vicente Balaguer; mentre que en l’accés nord, es podrà aparcar al polígon industrial de Cotes Baixes, al de Cotes Altes i al carrer Tirant Lo Blanc.

Les zones d’aparcament estaran connectades al recinte firal mitjançant autobusos llançadora que tindran una freqüència de 15 minuts per a l’accés nord i de 30 minuts per a l’accés sud. Els primers autobusos sortiran a les 07.50 i 08.00 hores respectivament, i l’últim servei es realitzarà a les 23.00 des del recinte firal nord i a les 23.30 hores des de l’accés sud. El preu del bitllet es mantindrà a 0,50 euros i serà gratuït per a jubilats i menors de quatre anys.

AUTOBÚS COMARCAL

Paral·lelament, el servei d’autobús comarcal que uneix Alcoi amb Cocentaina i Muro ampliarà els seus horaris. Entre el 2 i el 3 de maig, les eixides es faran cada hora entre 23.00 i 07.00 hores tant des de la ciutat alcoiana com des de Muro. A més, s’afegiran eixides especials durant el dissabte a les 11.00, 12.00, 19.00, 20.00 i 22.00 hores, així com una eixida especial a Alacant a les 22.00 amb parades a Ibi, Onil i Castalla.

El dia 5 de maig, dia de l’Alardo, les línies de transport mantindran horaris laborals, i algunes operaran amb horari festiu per a facilitar la mobilitat als municipis amb major afluència de visitants.

El transport urbà d’Alcoi també ajustarà les seves rutes i freqüències durant les festes. A més, per a facilitar l’arribada de caravanes i autocars, s’ha habilitat una zona especial en el barri de Batoi, amb espai a carrers com Músic Antonio Pérez Verdú, Societat Musical Nova i Corporació Musical Primitiva.

El regidor de Festes, Jordi Martínez, ha destacat que la mobilitat és un aspecte essencial per garantir el bon desenvolupament de les festes i ha afirmat: “Apostem per un sistema de transport organitzat, sostenible i segur, que facilite la participació, eviti la congestió del centre i permeta gaudir de les nostres festes amb tranquil·litat i comoditat”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.