Alcoi millora el seu transport públic i aparcaments gratuïts per a les festes de Sant Jordi

ALACANT, 22 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament d’Alcoi ha pres la iniciativa d’augmentar la capacitat del transport públic i habilitar aparcaments gratuïts amb l’objectiu de facilitar l’accés i garantir la seguretat durant la celebració de les festes de moros i cristians en honor a Sant Jordi, que tindran lloc del 3 al 5 de maig.

En aquest sentit, s’ha previst un servei d’autobús llançadora tant per al públic general com per a festers i músics. L’objectiu d’aquest dispositiu és reduir l’ús del vehicle privat, tal com ha indicat el consistori en un comunicat.

El dia 3 de maig, durant les Entrades, el servei d’autobús funcionarà de 9.30 a 13.00 hores per a l’Entrada Cristiana i de 16.00 a 19.30 hores per a l’Entrada Mora. El trajecte s’iniciarà a l’encreuament del Camí amb Sant Mateu i finalitzarà al de Músic Pérez Laporta amb Músic Carbonell.

Per raons de seguretat, es manté la restricció d’accés des de Placeta Les Eres cap a Sant Vicent Ferrer, una mesura que ha demostrat ser eficaç en anys anteriors, segons afirma l’Ajuntament.

A més, per evitar la congestió del centre urbà, s’han habilitat zones d’aparcament gratuït tant en l’accés sud com en el nord de la ciutat. A l’accés sud, els aparcaments disponibles es troben a carrers com Filà Verds, Filà Navarros i Vicente Balaguer; mentre que en l’accés nord, es podrà aparcar al polígon industrial de Cotes Baixes, al de Cotes Altes i al carrer Tirant Lo Blanc.

Les zones d’aparcament estaran connectades al recinte firal mitjançant autobusos llançadora que tindran una freqüència de 15 minuts per a l’accés nord i de 30 minuts per a l’accés sud. Els primers autobusos sortiran a les 07.50 i 08.00 hores respectivament, i l’últim servei es realitzarà a les 23.00 des del recinte firal nord i a les 23.30 hores des de l’accés sud. El preu del bitllet es mantindrà a 0,50 euros i serà gratuït per a jubilats i menors de quatre anys.

AUTOBÚS COMARCAL

Paral·lelament, el servei d’autobús comarcal que uneix Alcoi amb Cocentaina i Muro ampliarà els seus horaris. Entre el 2 i el 3 de maig, les eixides es faran cada hora entre 23.00 i 07.00 hores tant des de la ciutat alcoiana com des de Muro. A més, s’afegiran eixides especials durant el dissabte a les 11.00, 12.00, 19.00, 20.00 i 22.00 hores, així com una eixida especial a Alacant a les 22.00 amb parades a Ibi, Onil i Castalla.

El dia 5 de maig, dia de l’Alardo, les línies de transport mantindran horaris laborals, i algunes operaran amb horari festiu per a facilitar la mobilitat als municipis amb major afluència de visitants.

El transport urbà d’Alcoi també ajustarà les seves rutes i freqüències durant les festes. A més, per a facilitar l’arribada de caravanes i autocars, s’ha habilitat una zona especial en el barri de Batoi, amb espai a carrers com Músic Antonio Pérez Verdú, Societat Musical Nova i Corporació Musical Primitiva.

El regidor de Festes, Jordi Martínez, ha destacat que la mobilitat és un aspecte essencial per garantir el bon desenvolupament de les festes i ha afirmat: “Apostem per un sistema de transport organitzat, sostenible i segur, que facilite la participació, eviti la congestió del centre i permeta gaudir de les nostres festes amb tranquil·litat i comoditat”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El TSJCV dona dos dies per a al·legacions abans de decidir si investiga a Mazón per la dana

El TSJCV ha donat dos dies a Fiscalia i a les parts per a al·legar sobre l'exposició raonada que demana investigar a Carlos Mazón per la gestió de la dana de 2024. Un tribunal designat decidirà si admet o no eixe plantejament.

La Generalitat reforça la seua aposta per l’hidrogen verd en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ratifica l'impuls a l'hidrogen verd i analitza amb Enagás el pla de participació pública de la Xarxa Troncal, el traçat de la qual aconseguirà 100 municipis.

València Basket confia que la majoria de la seua expedició torne a casa este dimecres

Trenta dels 33 integrants de l'expedició júnior ja volen via Turquia i el club preveu la seua arribada el dimecres. Tres empleats seguixen a Abu Dhabi a l'espera de bitllets.

Detingut a Elx un home de 77 anys per incendiar la casa de la seua exparella i amenaçar-la de mort

La Policia Local ha detingut a Elx a un home de 77 anys per presumptament calar foc a la vivenda de la seua exparella i amenaçar-la de mort. Tenia una orde d'allunyament i va ser arrestat per incendi provocat i amenaces greus.

Una mare accepta 20 anys de presó per deixar morir al seu bebé nounat a Alcoi

L'acusada, de 44 anys, ha reconegut els fets i ha aconseguit una conformitat que evita el juí amb jurat. La pena es reduïx de 21 a 20 anys.

Ester Muñoz lamenta la frivolitat de Sánchez sobre l’Iran i demana reflexió per a Espanya

La portaveu del PP en el Congrés ha acusat a Sánchez de tractar amb frivolitat el conflicte de l'Iran i ha reclamat una reflexió sobre els seus efectes per a Espanya. També ha arremés contra Óscar Puente pel cas Adamuz, ha assenyalat dubtes sobre el rescat de Plus ultra i ha demanat a Vox facilitar governs a Aragó i Extremadura.

La EASD celebra 175 anys amb una exposició de talent format a l’escola

La Escola d’Art i Superior de Disseny de València celebra el seu 175 aniversari amb una mostra en el Centre del Carme. Reunix obres de creadors consagrats i nous talents formats en la EASD, oberta fins al 3 de maig.

Buitrago va demanar prudència i no entrar en conjectures pel possible comentari racista de Rafa Mir

Buitrago va demanar prudència i va evitar conjectures després de la denúncia per un possible comentari racista de Rafa Mir a Omar El Hilali. L'àrbitre va activar el protocol.