Alcoi millora el seu transport públic i aparcaments gratuïts per a les festes de Sant Jordi

ALACANT, 22 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament d’Alcoi ha pres la iniciativa d’augmentar la capacitat del transport públic i habilitar aparcaments gratuïts amb l’objectiu de facilitar l’accés i garantir la seguretat durant la celebració de les festes de moros i cristians en honor a Sant Jordi, que tindran lloc del 3 al 5 de maig.

En aquest sentit, s’ha previst un servei d’autobús llançadora tant per al públic general com per a festers i músics. L’objectiu d’aquest dispositiu és reduir l’ús del vehicle privat, tal com ha indicat el consistori en un comunicat.

El dia 3 de maig, durant les Entrades, el servei d’autobús funcionarà de 9.30 a 13.00 hores per a l’Entrada Cristiana i de 16.00 a 19.30 hores per a l’Entrada Mora. El trajecte s’iniciarà a l’encreuament del Camí amb Sant Mateu i finalitzarà al de Músic Pérez Laporta amb Músic Carbonell.

Per raons de seguretat, es manté la restricció d’accés des de Placeta Les Eres cap a Sant Vicent Ferrer, una mesura que ha demostrat ser eficaç en anys anteriors, segons afirma l’Ajuntament.

A més, per evitar la congestió del centre urbà, s’han habilitat zones d’aparcament gratuït tant en l’accés sud com en el nord de la ciutat. A l’accés sud, els aparcaments disponibles es troben a carrers com Filà Verds, Filà Navarros i Vicente Balaguer; mentre que en l’accés nord, es podrà aparcar al polígon industrial de Cotes Baixes, al de Cotes Altes i al carrer Tirant Lo Blanc.

Les zones d’aparcament estaran connectades al recinte firal mitjançant autobusos llançadora que tindran una freqüència de 15 minuts per a l’accés nord i de 30 minuts per a l’accés sud. Els primers autobusos sortiran a les 07.50 i 08.00 hores respectivament, i l’últim servei es realitzarà a les 23.00 des del recinte firal nord i a les 23.30 hores des de l’accés sud. El preu del bitllet es mantindrà a 0,50 euros i serà gratuït per a jubilats i menors de quatre anys.

AUTOBÚS COMARCAL

Paral·lelament, el servei d’autobús comarcal que uneix Alcoi amb Cocentaina i Muro ampliarà els seus horaris. Entre el 2 i el 3 de maig, les eixides es faran cada hora entre 23.00 i 07.00 hores tant des de la ciutat alcoiana com des de Muro. A més, s’afegiran eixides especials durant el dissabte a les 11.00, 12.00, 19.00, 20.00 i 22.00 hores, així com una eixida especial a Alacant a les 22.00 amb parades a Ibi, Onil i Castalla.

El dia 5 de maig, dia de l’Alardo, les línies de transport mantindran horaris laborals, i algunes operaran amb horari festiu per a facilitar la mobilitat als municipis amb major afluència de visitants.

El transport urbà d’Alcoi també ajustarà les seves rutes i freqüències durant les festes. A més, per a facilitar l’arribada de caravanes i autocars, s’ha habilitat una zona especial en el barri de Batoi, amb espai a carrers com Músic Antonio Pérez Verdú, Societat Musical Nova i Corporació Musical Primitiva.

El regidor de Festes, Jordi Martínez, ha destacat que la mobilitat és un aspecte essencial per garantir el bon desenvolupament de les festes i ha afirmat: “Apostem per un sistema de transport organitzat, sostenible i segur, que facilite la participació, eviti la congestió del centre i permeta gaudir de les nostres festes amb tranquil·litat i comoditat”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Detingut un home per robar 300.000 euros en cosmètica de luxe en naus industrials

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 29 anys a què atribuïx sis robatoris amb força en tres naus industrials de la província de València, on hauria sostret cosmètica de luxe valorada en uns 300.000 euros. Els investigadors analitzen ara si estaria darrere de més assalts similars.

Detingudes quatre persones a Elda per una plantació interior amb 1.481 plantes de marihuana

La Policia Nacional arresta a Elda a un home i tres dones per cultivar 1.481 plantes de marihuana en dos vivendes equipades amb un cultiu interior avançat.

CACSA ordena a L’Umbracle acatar la sentència sobre soroll i respecte als veïns

La Ciutat de les Arts i les Ciències exigix a la concessionària de L’Umbracle que suspenga tota activitat musical que vulnere l'ordenança acústica i els drets fonamentals dels veïns, en compliment d'una sentència recent.

Mbappé i Lamine Yamal blinden els seus gestos i noms com a marques esportives

Kylian Mbappé i Lamine Yamal se situen entre els esportistes més actius en el registre i protecció dels seus gestos i noms com a marques, en plena ofensiva contra la pirateria i la falsificació en el sector esportiu.

Concentració a València contra els acomiadaments anunciats per Glovo

Repartidors de Glovo es concentren a València durant les jornades de vaga per a rebutjar el ERE, els acomiadaments previstos i denunciar la deterioració de les seues condicions laborals.

Centenars reclamen a València la fi de l’escalada bèl·lica a Orient Pròxim

La plataforma Parar la Guerra reunix manifestants en la Plaça de la Verge de València per a exigir la fi de la guerra a Orient Pròxim i mantindre viu el focus sobre Gaza.

Lesió muscular en el aductor esquerre de Tunde preocupa el Llevant

Karrem Tunde, extrem del Llevant, patix una lesió muscular en el aductor llarg esquerre després de ser substituït en l'últim partit de LaLiga davant el Sevilla.

L’Institut de les Dones reclama retirar a Torrent una campanya municipal contra l’avortament

L'Institut de les Dones ha demanat a l'alcaldessa de Torrent que retire una campanya municipal contra l'avortament per considerar que vulnera drets reconeguts i difon un missatge contrari a la llei.