7.8 C
València
Dissabte, 10 gener, 2026

Alerta taronja per tempestes a València: es preveuen pluges fortes i calamarsa

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS) – Este dissabte, el Centre de Coordinació d’Emergències (CCE) de la Generalitat Valenciana ha declarat alerta taronja a l’interior nord de la província de València per la possibilitat de pluges fortes i tempestes. Al mateix temps, altres àrees de la Comunitat Valenciana es troben en alerta groga.

Com a part d’aquesta alerta, el nivell groc afecta l’interior sud i tot el litoral de la província de Castelló, a l’interior sud de València i a l’interior d’Alacant. Segons el comunicat d’Emergències, la situació de risc començarà demà a partir de les 12.00 hores d’aquest dissabte.

En referència a les previsions de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), es preveu que l’alerta taronja comporti una precipitació acumulada d’uns 40 litres per metre quadrat en una hora, amb una notable possibilitat de calamarsa gran. D’altra banda, les zones que es troben sota alerta groga podrien experimentar pluges acumulades de 20 litres per metre quadrat i també la possibilitat de granís.

La Aemet indica que les tempestes que es preveuen per a este dissabte podrien ser de molt alta intensitat en les àrees interiors, amb l’afecció probable de granís de dimensions considerables. Les condicions meteorològiques d’avui es semblen a les de dijous, amb les tempestes que s’esperen per al dissabte principalment centrades a les comarques interiors, mentre que la seva intensitat disminuirà o s’apagarà a mesura que s’acostin a la costa, incloent-hi el risc de caiguda de llamps.

Últimes notícies

Dissabte amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes a l’interior de Castelló

Ratxes molt fortes de nord-oest afectaran hui l'interior de Castelló, mentres la resta de la Comunitat tindrà cels poc nuvolosos amb núvols alts. Les temperatures baixaran lleugerament, amb màximes de 16 i mínimes de 8 en les capitals.

La UPV reproduïx la inundació de la DANA a l’Horta Sud i obri noves vies per a emergències

La UPV ha reproduït amb modelatge hidràulic 2D la inundació provocada per la DANA del 29 d'octubre de 2024 a l'Horta Sud. El treball valguda simulacions quasi en temps real i aporta ferramentes per a busques i revisió d'infraestructures.

Salomé Pradas afronta el dilluns un acarament per la DANA amb l’excap de gabinet de Mazón

La jutgessa ha citat a Salomé Pradas i a José Manuel Cuenca a un acarament per a aclarir suposades contradiccions sobre la gestió de la DANA. Un informe de l'Advocacia detalla anomenades en les quals es va abordar el possible confinament.

El PSOE demanarà que Feijóo comparega el 27 de gener en la comissió de la DANA del Congrés

El Grup Socialista va anunciar que reclamarà la compareixença d'Alberto Núñez Feijóo el 27 de gener en la comissió sobre la DANA. Diana Morant li va exigir donar explicacions.

Marc Márquez reapareix en el Aspar Circuit quasi cent dies després de la seua lesió

Marc Márquez va reaparéixer en el Aspar Circuit de Guadassuar quasi cent dies després de la seua caiguda a Indonèsia. Va completar dos jornades privades amb una Ducati Panigale V2S sota la supervisió de Davide Tardozzi i al costat de diversos pilots mundialistes, com a part de la seua preparació per a 2026.

Morant defén el nou model de finançament i acusa el Consell de buscar objeccions

Diana Morant ha defés que el nou model de finançament autonòmic és el millor per als valencians i ha acusat el Consell de buscar objeccions. Ha destacat que la proposta del Govern duplica la plantejada per Pérez Llorca i ha reclamat suport en la reunió del pròxim dimecres.

Els reis visitaran el 14 de gener una exposició i un projecte de la UPV a València

Els reis viatjaran a València el dimecres 14 per a inaugurar la mostra 'La transformació de València 1866-2026' i conéixer el projecte 'Salvem els fotos UPV/Recuperar les memòries'. L'agenda fixa actes a les 12.00 en el Centre del Carmen i a les 16.15 en la Facultat de Belles Arts.

Un equip tècnic treballa per a restablir la calefacció en l’IES 25 d’Abril d’Alfafar

Dos empreses treballen des de primera hora en la reparació de la calefacció de l'IES 25 d'Abril després de les queixes per falta de temperatura i talls elèctrics. La consellera ha visitat el centre i manté equips en alerta davant noves incidències.