Alerta taronja per tempestes a València: es preveuen pluges fortes i calamarsa

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS) – Este dissabte, el Centre de Coordinació d’Emergències (CCE) de la Generalitat Valenciana ha declarat alerta taronja a l’interior nord de la província de València per la possibilitat de pluges fortes i tempestes. Al mateix temps, altres àrees de la Comunitat Valenciana es troben en alerta groga.

Com a part d’aquesta alerta, el nivell groc afecta l’interior sud i tot el litoral de la província de Castelló, a l’interior sud de València i a l’interior d’Alacant. Segons el comunicat d’Emergències, la situació de risc començarà demà a partir de les 12.00 hores d’aquest dissabte.

En referència a les previsions de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), es preveu que l’alerta taronja comporti una precipitació acumulada d’uns 40 litres per metre quadrat en una hora, amb una notable possibilitat de calamarsa gran. D’altra banda, les zones que es troben sota alerta groga podrien experimentar pluges acumulades de 20 litres per metre quadrat i també la possibilitat de granís.

La Aemet indica que les tempestes que es preveuen per a este dissabte podrien ser de molt alta intensitat en les àrees interiors, amb l’afecció probable de granís de dimensions considerables. Les condicions meteorològiques d’avui es semblen a les de dijous, amb les tempestes que s’esperen per al dissabte principalment centrades a les comarques interiors, mentre que la seva intensitat disminuirà o s’apagarà a mesura que s’acostin a la costa, incloent-hi el risc de caiguda de llamps.

Últimes notícies

Acord per a la jubilació parcial del professorat en la concertada valenciana

Educació i els sindicats de l’ensenyament concertat han tancat un preacord per implantar la jubilació parcial del professorat a la Comunitat Valenciana, amb relleu generacional i finançament públic de les cotitzacions.

El Festival de Curtmetratges Helena Cortesina duplica participants en la cinquena edició

El Festival de Curtmetratges Helena Cortesina, que se celebra a l'Arniches d'Alacant de l'1 al 4 de juliol, ha rebut 768 projectes, el doble que l'any passat, amb 35 produccions de creadors de la província.

La jutgessa de la dana crida a declarar el responsable autonòmic d’atenció a les víctimes

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana ha citat com a testimoni l’aleshores director general d’Atenció a les Víctimes i Accés a la Justícia, Francisco Javier Soler Flores, i ha fixat noves declaracions per a setembre.

Docents denuncien a STEPV retallades errònies en la nòmina després de la vaga

El sindicat STEPV ha rebut queixes de professorat de la pública per descomptes excessius en la nòmina de juny després de la vaga indefinida entre l’11 de maig i l’11 de juny.

Dones venezolanES arrepleguen material sanitari a Alacant per a La Guaira després del terratrémol

Lassociació AMASVE ha iniciat una campanya durgent a Alacant per arreplegar material sanitari i medicaments que viatjaran dilluns a La Guaira, zona zero del doble terratrémol a Veneçuela. La presidenta, Míriam Álvarez, viatjarà personalment amb els subministraments mentres busca un dels seus fills, desaparegut a la ciutat veneçolana.

Infraestructures educatives: data clau per a la negociació entre Educació i sindicats

Educació i sindicats de docents es reuniran dimarts 30 de juny per a negociar el bloc d Infraestructures Educatives i el decret de jornada i horari del professorat no universitari, amb diversos plans d inversió sobre la taula.

Mig milió d’euros i equip de rescat valencià per a ajudar Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha destinat 500.000 euros a ajuda humanitària urgent per a Veneçuela i ha activat un equip especialitzat de bombers i gossos de rescat per a sumar-se al dispositiu de resposta després dels terratrémols de Caracas i La Guaira.

Benidorm obrirà SkyFest, un nou recinte d’estiu amb més de 20 concerts

Benidorm inaugurarà este diumenge SkyFest, un nou espai d’espectacles als antics camps Hermanos Martínez Munuera, amb més de vint concerts i capacitat màxima per a 25.000 assistents fins a setembre.