VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS) – Este dissabte, el Centre de Coordinació d’Emergències (CCE) de la Generalitat Valenciana ha declarat alerta taronja a l’interior nord de la província de València per la possibilitat de pluges fortes i tempestes. Al mateix temps, altres àrees de la Comunitat Valenciana es troben en alerta groga.
Com a part d’aquesta alerta, el nivell groc afecta l’interior sud i tot el litoral de la província de Castelló, a l’interior sud de València i a l’interior d’Alacant. Segons el comunicat d’Emergències, la situació de risc començarà demà a partir de les 12.00 hores d’aquest dissabte.
En referència a les previsions de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), es preveu que l’alerta taronja comporti una precipitació acumulada d’uns 40 litres per metre quadrat en una hora, amb una notable possibilitat de calamarsa gran. D’altra banda, les zones que es troben sota alerta groga podrien experimentar pluges acumulades de 20 litres per metre quadrat i també la possibilitat de granís.
La Aemet indica que les tempestes que es preveuen per a este dissabte podrien ser de molt alta intensitat en les àrees interiors, amb l’afecció probable de granís de dimensions considerables. Les condicions meteorològiques d’avui es semblen a les de dijous, amb les tempestes que s’esperen per al dissabte principalment centrades a les comarques interiors, mentre que la seva intensitat disminuirà o s’apagarà a mesura que s’acostin a la costa, incloent-hi el risc de caiguda de llamps.