Alerta taronja per tempestes a València: es preveuen pluges fortes i calamarsa

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS) – Este dissabte, el Centre de Coordinació d’Emergències (CCE) de la Generalitat Valenciana ha declarat alerta taronja a l’interior nord de la província de València per la possibilitat de pluges fortes i tempestes. Al mateix temps, altres àrees de la Comunitat Valenciana es troben en alerta groga.

Com a part d’aquesta alerta, el nivell groc afecta l’interior sud i tot el litoral de la província de Castelló, a l’interior sud de València i a l’interior d’Alacant. Segons el comunicat d’Emergències, la situació de risc començarà demà a partir de les 12.00 hores d’aquest dissabte.

En referència a les previsions de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), es preveu que l’alerta taronja comporti una precipitació acumulada d’uns 40 litres per metre quadrat en una hora, amb una notable possibilitat de calamarsa gran. D’altra banda, les zones que es troben sota alerta groga podrien experimentar pluges acumulades de 20 litres per metre quadrat i també la possibilitat de granís.

La Aemet indica que les tempestes que es preveuen per a este dissabte podrien ser de molt alta intensitat en les àrees interiors, amb l’afecció probable de granís de dimensions considerables. Les condicions meteorològiques d’avui es semblen a les de dijous, amb les tempestes que s’esperen per al dissabte principalment centrades a les comarques interiors, mentre que la seva intensitat disminuirà o s’apagarà a mesura que s’acostin a la costa, incloent-hi el risc de caiguda de llamps.

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.