Alerta taronja per tempestes a València: es preveuen pluges fortes i calamarsa

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS) – Este dissabte, el Centre de Coordinació d’Emergències (CCE) de la Generalitat Valenciana ha declarat alerta taronja a l’interior nord de la província de València per la possibilitat de pluges fortes i tempestes. Al mateix temps, altres àrees de la Comunitat Valenciana es troben en alerta groga.

Com a part d’aquesta alerta, el nivell groc afecta l’interior sud i tot el litoral de la província de Castelló, a l’interior sud de València i a l’interior d’Alacant. Segons el comunicat d’Emergències, la situació de risc començarà demà a partir de les 12.00 hores d’aquest dissabte.

En referència a les previsions de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), es preveu que l’alerta taronja comporti una precipitació acumulada d’uns 40 litres per metre quadrat en una hora, amb una notable possibilitat de calamarsa gran. D’altra banda, les zones que es troben sota alerta groga podrien experimentar pluges acumulades de 20 litres per metre quadrat i també la possibilitat de granís.

La Aemet indica que les tempestes que es preveuen per a este dissabte podrien ser de molt alta intensitat en les àrees interiors, amb l’afecció probable de granís de dimensions considerables. Les condicions meteorològiques d’avui es semblen a les de dijous, amb les tempestes que s’esperen per al dissabte principalment centrades a les comarques interiors, mentre que la seva intensitat disminuirà o s’apagarà a mesura que s’acostin a la costa, incloent-hi el risc de caiguda de llamps.

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.