Alfafar desenvolupa programes de drogodependència a les aules

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la regidoria de Serveis Socials i de la seua Unitat de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives (UPCCA), està duent a terme dos programes de prevenció de drogodependències en els centres educatius del municipi.

Els tallers, que s’estan realitzant en el tercer cicle de primària, tenen l’objectiu de secundar i reforçar la labor preventiva que ja duu a terme el professorat. Els programes de la UPCCA  accentuen  aquesta labor amb activitats més específiques, treballant aquelles conductes addictives que majors prevalences presenten entre adolescents i joves.

Per a desenvolupar aquests programes s’usa una metodologia de treball activa i participativa. D’aquesta manera s’actua amb l’alumnat d’una manera pròxima i es converteixen en protagonistes de les sessions.

A les aules de 5é de primària s’està duent a terme un taller basat en el programa Brúixola, facilitat per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. En ell es treballen les diferents situacions en les quals es poden trobar i aprenen a dir no. També s’incideix en la gestió emocional de la joventut.

D’altra banda, i davant la demanda del professorat, a les aules de 6é de primària s’està duent a terme un taller sobre emocions i Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC). Amb l’alumnat d’aquest curs s’han repassat les diverses situacions d’ús i abús dels dispositius digitals, les emocions que s’experimenten i com gestionar-les.

L’Ajuntament d’Alfafar, amb aquest projecte educatiu, continua el seu compromís per la joventut del municipi a través de la seua formació en matèria de prevenció de conductes addictives.

Últimes notícies

Integrar la salut mental en l’atenció a la inflamació crònica millora l’evolució dels pacients

La inclusió sistemàtica de la salut mental en l'atenció a persones amb malaltia inflamatòria intestinal millora la seua qualitat de vida, reforça l'adherència al tractament i augmenta l'eficàcia de les teràpies.

El sòl urbà en la Comunitat Valenciana tanca 2025 en 210 euros per metre quadrat

El sòl urbà en la Comunitat Valenciana va aconseguir els 210 euros per metre quadrat al tancament de 2025, per damunt de la mitjana estatal i en un context de repunt de preus i operacions després de la pandèmia.

Detinguts quatre membres d’un grup especialitzat en robatoris en vivendes a València

La Policia Nacional ha detingut a València a quatre hòmens que marcaven portes de vivendes per a planejar robatoris amb força. El grup, d'origen georgià i amb antecedents, ha quedat desarticulat després de la intervenció d'agents anara de servici.

El turisme valencià davant la seua major transformació: sostenibilitat, ocupació de qualitat i futur

La Comunitat Valenciana impulsa un model turístic més equilibrat, innovador i compromés amb el benestar de les persones

Investigat un conductor per circular en sentit contrari i provocar un greu xoc en l’A-7 a Tibi

Un conductor de 65 anys que circulava en sentit contrari per la A-7 a Tibi està sent investigat per conducció temerària i tres delictes de lesions greus després d'un xoc frontal que va deixar a quatre persones ferides.

La Comunitat Valenciana concentra un terç de les sol·licituds al fons estatal de l’amiant

La Comunitat Valenciana acumula 100 de les 323 sol·licituds presentades en tota Espanya al fons de compensació per a víctimes de l'amiant, però només s'han aprovat 82 expedients en el conjunt del país. Sindicats i associacions reclamen més quantia, canvis en el reglament i exempcions fiscals.

Picasso i Genovés protagonitzen a Teheran una mostra sobre el sofriment de la guerra

El Museu d'Art Contemporani de Teheran exhibix onze obres de Picasso, Tàpies, Genovés i Motherwell que exploren l'opressió, el dolor i la petjada emocional de la guerra, en un país marcat per un recent conflicte i una fràgil treva amb els Estats Units.

Lleones, el documental que visibilitza als menors hospitalitzats en soledat

Lleones arriba als cinemes per a mostrar la realitat dels menors sense tutela que passen llargues estades en hospitals sense companyia i la labor de la asociacion Mames en Accion.