Alfafar desenvolupa programes de drogodependència a les aules

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la regidoria de Serveis Socials i de la seua Unitat de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives (UPCCA), està duent a terme dos programes de prevenció de drogodependències en els centres educatius del municipi.

Els tallers, que s’estan realitzant en el tercer cicle de primària, tenen l’objectiu de secundar i reforçar la labor preventiva que ja duu a terme el professorat. Els programes de la UPCCA  accentuen  aquesta labor amb activitats més específiques, treballant aquelles conductes addictives que majors prevalences presenten entre adolescents i joves.

Per a desenvolupar aquests programes s’usa una metodologia de treball activa i participativa. D’aquesta manera s’actua amb l’alumnat d’una manera pròxima i es converteixen en protagonistes de les sessions.

A les aules de 5é de primària s’està duent a terme un taller basat en el programa Brúixola, facilitat per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. En ell es treballen les diferents situacions en les quals es poden trobar i aprenen a dir no. També s’incideix en la gestió emocional de la joventut.

D’altra banda, i davant la demanda del professorat, a les aules de 6é de primària s’està duent a terme un taller sobre emocions i Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC). Amb l’alumnat d’aquest curs s’han repassat les diverses situacions d’ús i abús dels dispositius digitals, les emocions que s’experimenten i com gestionar-les.

L’Ajuntament d’Alfafar, amb aquest projecte educatiu, continua el seu compromís per la joventut del municipi a través de la seua formació en matèria de prevenció de conductes addictives.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.

Desarticulada a Alacant una xarxa que estafava amb la compravenda de cotxes a particulars i financeres

La Policia Nacional ha desmantellat a Alacant una organització que usava empreses fictícies i testaferros per a adquirir vehicles amb lísing o amb càrregues i revendre'ls a Espanya i altres països europeus, causant perjuís a particulars i entitats financeres.

El vent posa en dubte l’obertura del festival SanSan a Benicàssim

El fort vent i l'alerta groga a Castelló podrien retardar l'obertura del festival SanSan a Benicàssim, malgrat que tot està preparat per a rebre a uns 15.000 assistents diaris.

Desarticulada a Alacant una xarxa que estafava amb la compravenda de cotxes a particulars i financeres

La Policia Nacional ha desmuntat a Alacant una organització que usava empreses fictícies i testaferros per a adquirir vehicles amb lísing o càrregues, revendre'ls a Espanya i Europa i estafar a particulars i entitats financeres.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Un incendi declarat en un pis d'un edifici de cinc altures a Mislata ha obligat a atendre almenys tres persones i ha mobilitzat a diverses dotacions de bombers i servicis sanitaris.

L’imponent pas del Sant Sopar ultima els seus preparatius per a Dijous Sant a Alacant

El pas del Sant Sopar més gran d'Espanya, amb 220 portants i 3.500 quilos de pes, apura els detalls finals abans de la seua espectacular eixida processional este Dijous Sant a Alacant.