Almàssera fa una recollida ciutadana de fem en el barranc del Carraixet

 

La regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Almàssera, en la comarca de l’Horta Nord (València), va organitzar dissabte passat 20 de març una activitat participativa oberta a la ciutadania que consistia en la neteja de la zona del barranc del Carraixet al seu pas per Almàssera.

 

L’activitat es va fer en el marc del projecte ‘¡ALLIBERA, units contra la basuraleza’ promogut per l’ONG ambiental SEU/BirdLife, projecte que naix per a frenar les conseqüències del fem abandonat en els espais naturals. L’objectiu d’esta iniciativa és conscienciar i mobilitzar a la ciutadania per a mantindre els espais naturals lliures de fem i poder alliberar molta més vida en favor de la biodiversitat.

 

En l’activitat van participar un total de 10 persones voluntàries compromeses amb el medi ambient que van recollir 67 quilos de fem consistent en plàstics, burilles, un carro de la compra, restes d’un televisor, sabatilles trencades, cristalls, excrements de gossos i restes de petards entre altres. Les persones participants van rebre en agraïment a la seua labor mediambiental el calendari 2021 de l’associació ecologista Per l’Horta.

 

L’agraïment del regidor de Medi Ambient a tots els participants

Antonio Sánchez, regidor de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Almàssera declara que «este tipus d’activitats són importants per a continuar amb la labor de conscienciació de la importància de mantindre els nostres espais naturals lliures de fem, però sobretot per a adonar-nos que som moltes les persones que vivim en Almàssera a les que ens importa el Medi Ambient i fins i tot estem disposades a fer un esforç per a retirar el fem que unes altres van deixar allí, amb la condició de deixar un lloc millor per a la resta. Vull agrair de cor a totes estes persones el seu esforç, temps i generositat».

 

Per part seua, Ramón Puchades, alcalde d’Almàssera reitera la importància d’esta classe d’activitats a favor del medi ambient perquè considera «que les institucions han de ser un exemple de la cura de la naturalesa i han de promoure iniciatives com esta que animen a la ciutadania a col·laborar en la neteja dels espais naturals però també a no embrutar».

Últimes notícies

Veïns de Novelda s’alcen contra dos macroplantes solars que amenaçen 340 hectàrees de camp

Agricultors, propietaris i associacions de Novelda i municipis veïns s’han organitzat contra dos macroplantes solars que podrien ocupar 340 hectàrees de sòl agrícola productiu al paratge de La Horna i entorns.

Protesta de familiars de víctimes de la dana i docents davant un acte de Feijóo a Sueca

Familiars de les víctimes mortals de la dana de València i professors de l’escola pública s’han concentrat a les portes d’un acte del PP a Sueca amb Alberto Núñez Feijóo i Juanfran Pérez Llorca, per a denunciar la gestió de la tragèdia i mantindre les mobilitzacions educatives.

Escolars de Meliana es convertixen en xefs en els tallers Cuinant amb ciència de la UPV

Prop d'un centenar d'alumnes de 5é i 6é de Primària del CEIP El Crist de Meliana han participat en una nova edició dels tallers Cuinant amb ciència de la UPV, on han preparat un menú saludable mentres aprenien conceptes bàsics de nutrició. La iniciativa busca ensenyar als més jóvens la importància d'una bona alimentació per al seu creixement.

Multa segura si circules amb patinet sense registrar per València a finals de juny

La Policia Local de València farà entre el 22 i el 28 de juny una campanya intensiva per a comprovar que tots els vehicles de mobilitat personal estan inscrits en el registre municipal obligatori.

La nova campanya d’estiu blinda La Devesa del Saler contra els incendis forestals

L’Ajuntament de València ha activat el dispositiu especial d’estiu a La Devesa del Saler, amb més bombers, patrulles mixtes i 11 canons SIDEINFO que es posaran en marxa en dies d’alerta màxima.

El gran somni d’un neuròleg valencià: arribar a curar l’Alzheimer

El neuròleg José Miguel Laínez, reconegut com a Membre d’Honor per la SEN, destaca els avanços que estan transformant el tractament de malalties com l’Alzheimer, el Parkinson o la migraña i alerta sobre la importància de cuidar el cervell i de la falta de neuròlegs.

Oratge estable este dissabte a la Comunitat Valenciana amb més calor i pols en suspensió

Este dissabte l oratge a la Comunitat Valenciana vindrà marcat per cels poc nuvolosos, pols en suspensió i temperatures en ascens, sobretot pel que fa a les mínimes. El vent bufarà del nord-est en la costa i fluix i variable en l interior, i la calor continuarà augmentant diumenge.

Oltra i Rufián reclamen unitat de l’esquerra a València: ‘És negligent no unir-nos’

Mónica Oltra i Gabriel Rufián han defensat a València que les forces d’esquerra han de ‘ser intel·ligents’ i superar les sigles per a unir-se, perquè ‘és negligent no unir-nos’. L’acte Espai de Trobada ha reunit centenars de persones al Parc de Capçalera.