Almàssera fa una recollida ciutadana de fem en el barranc del Carraixet

 

La regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Almàssera, en la comarca de l’Horta Nord (València), va organitzar dissabte passat 20 de març una activitat participativa oberta a la ciutadania que consistia en la neteja de la zona del barranc del Carraixet al seu pas per Almàssera.

 

L’activitat es va fer en el marc del projecte ‘¡ALLIBERA, units contra la basuraleza’ promogut per l’ONG ambiental SEU/BirdLife, projecte que naix per a frenar les conseqüències del fem abandonat en els espais naturals. L’objectiu d’esta iniciativa és conscienciar i mobilitzar a la ciutadania per a mantindre els espais naturals lliures de fem i poder alliberar molta més vida en favor de la biodiversitat.

 

En l’activitat van participar un total de 10 persones voluntàries compromeses amb el medi ambient que van recollir 67 quilos de fem consistent en plàstics, burilles, un carro de la compra, restes d’un televisor, sabatilles trencades, cristalls, excrements de gossos i restes de petards entre altres. Les persones participants van rebre en agraïment a la seua labor mediambiental el calendari 2021 de l’associació ecologista Per l’Horta.

 

L’agraïment del regidor de Medi Ambient a tots els participants

Antonio Sánchez, regidor de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Almàssera declara que «este tipus d’activitats són importants per a continuar amb la labor de conscienciació de la importància de mantindre els nostres espais naturals lliures de fem, però sobretot per a adonar-nos que som moltes les persones que vivim en Almàssera a les que ens importa el Medi Ambient i fins i tot estem disposades a fer un esforç per a retirar el fem que unes altres van deixar allí, amb la condició de deixar un lloc millor per a la resta. Vull agrair de cor a totes estes persones el seu esforç, temps i generositat».

 

Per part seua, Ramón Puchades, alcalde d’Almàssera reitera la importància d’esta classe d’activitats a favor del medi ambient perquè considera «que les institucions han de ser un exemple de la cura de la naturalesa i han de promoure iniciatives com esta que animen a la ciutadania a col·laborar en la neteja dels espais naturals però també a no embrutar».

Últimes notícies

Hosbec alerta que 15.000 llocs de treball perillen si l’Imserso seguix amb les mateixes tarifes

Hosbec advertix que la no participació dels hotels de la Comunitat Valenciana en l’Imserso pot implicar la pèrdua de 15.000 llocs de treball i 150 milions d’euros si no s’actualitzen les tarifes. La patronal defensa que el programa és clau per a desestacionalitzar el turisme i reclama una revisió urgent dels preus.

Avís groc este dimarts per temperatures de fins a 36 graus al litoral de València

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís groc al litoral nord i sud de la província de València per temperatures de fins a 36 graus a partir de les 13.00 hores. Este dilluns les màximes pujaran lleugerament i no es descarten ruixats amb tempesta localment forts a València i al sud de Castelló.

Detingudes tres persones a Barcelona i Bunyol per una estafa amb contenidors prefabricats

Tres veïns de Barcelona i Bunyol han sigut detinguts per una presumpta estafa de 47.000 euros en la compravenda de contenidors marítims adaptats com a vivenda, amb víctimes a Sevilla i A Coruña. La investigació de la Guardia Civil continua oberta i no es descarten més afectats.

Detingut un empleat de banca per furtar 25.000 euros a una clienta major a Gandia

La Guàrdia Civil ha detingut a Gandia un empleat de banca de 29 anys acusat d’estafar 25.000 euros a una clienta d’avançada edat. L’home hauria sol·licitat una targeta al seu nom i fet extraccions durant mesos sense el seu consentiment.

El Rototom de Benicàssim acaba amb 25 detinguts i quasi mil denúncies

La Guàrdia Civil ha tancat el dispositiu especial del festival Rototom Sunsplash de Benicàssim amb 25 detencions i 977 denúncies administratives, principalment per infraccions relacionades amb la seguretat ciutadana i el consum de drogues.

El calor deixa 96 morts en una setmana a la Comunitat Valenciana, segona xifra més alta de l’estiu

La setmana passada, marcada per un episodi de calor extrema, ha deixat 96 morts atribuïbles a les altes temperatures en la Comunitat Valenciana, la segona xifra setmanal més alta de l’estiu després de principis de juliol. El balanç des del 21 de juny puja a 458 defuncions per calor, per damunt de les registrades en el mateix període de 2025.

A presó dos fugitius alemanys buscats per tràfic internacional de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a Tenerife i Cartagena dos fugitius alemanys que lideraven una xarxa de tràfic internacional de drogues. Tots dos han ingressat a presó per orde de l’Audiència Nacional mentre esperen la seua extradició a Alemanya.

Els equips terrestres continuen lluitant contra l’incendi forestal de Segorbe

Els serveis d’extinció continuen treballant per controlar i apagar l’incendi forestal de Segorbe, estabilitzat després de cremar 630 hectàrees a la Serra Calderona. La major part de la superfície afectada és del terme de Segorbe, però també hi ha danys importants a Gàtova.