Almàssera fa una recollida ciutadana de fem en el barranc del Carraixet

 

La regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Almàssera, en la comarca de l’Horta Nord (València), va organitzar dissabte passat 20 de març una activitat participativa oberta a la ciutadania que consistia en la neteja de la zona del barranc del Carraixet al seu pas per Almàssera.

 

L’activitat es va fer en el marc del projecte ‘¡ALLIBERA, units contra la basuraleza’ promogut per l’ONG ambiental SEU/BirdLife, projecte que naix per a frenar les conseqüències del fem abandonat en els espais naturals. L’objectiu d’esta iniciativa és conscienciar i mobilitzar a la ciutadania per a mantindre els espais naturals lliures de fem i poder alliberar molta més vida en favor de la biodiversitat.

 

En l’activitat van participar un total de 10 persones voluntàries compromeses amb el medi ambient que van recollir 67 quilos de fem consistent en plàstics, burilles, un carro de la compra, restes d’un televisor, sabatilles trencades, cristalls, excrements de gossos i restes de petards entre altres. Les persones participants van rebre en agraïment a la seua labor mediambiental el calendari 2021 de l’associació ecologista Per l’Horta.

 

L’agraïment del regidor de Medi Ambient a tots els participants

Antonio Sánchez, regidor de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Almàssera declara que «este tipus d’activitats són importants per a continuar amb la labor de conscienciació de la importància de mantindre els nostres espais naturals lliures de fem, però sobretot per a adonar-nos que som moltes les persones que vivim en Almàssera a les que ens importa el Medi Ambient i fins i tot estem disposades a fer un esforç per a retirar el fem que unes altres van deixar allí, amb la condició de deixar un lloc millor per a la resta. Vull agrair de cor a totes estes persones el seu esforç, temps i generositat».

 

Per part seua, Ramón Puchades, alcalde d’Almàssera reitera la importància d’esta classe d’activitats a favor del medi ambient perquè considera «que les institucions han de ser un exemple de la cura de la naturalesa i han de promoure iniciatives com esta que animen a la ciutadania a col·laborar en la neteja dels espais naturals però també a no embrutar».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El temps es torça des de demà en la Comunitat Valenciana amb més núvols, vent i baixada de màximes

Hui predominaran els cels buidats i les temperatures pujaran. Des de demà augmentarà la nuvolositat, podran donar-se pluges en el nord de Castelló i baixaran les màximes amb vent del nord-est en el litoral.

El Congrés debat estendre la presó permanent revisable a assassins que oculten el cadàver

El Congrés sotmet hui a presa en consideració la proposta del PP per a ampliar els supòsits de la presó permanent revisable. La reforma afig l'ocultació del cadàver i la reincidència com a criteris per a aplicar esta pena en l'article 140 del Codi Penal.

El Suprem confirma la multa a una jutgessa de Nules per humiliar i insultar a funcionaris

El Tribunal Suprem ha confirmat la sanció de 2.000 euros a la titular del Jutjat 4 de Nules per una falta greu de desconsideració. La fallada rebutja que fora un tracte en confiança.

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez. El podi l'han completat Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i Na Jordana, amb 200.000 i 185.000 euros de pressupost.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb la sàtira ‘Redimonis’

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. La comissió repetix el títol de 2025; Monestir de Poblet i Na Jordana completen el podi.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Amb Redimonis, la comissió ha revalidat el triomf aconseguit en 2025. El jurat també ha reconegut a Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i a Na Jordana.