Almenys 133 morts per l’atemptat en un centre comercial a Moscou

El Ministeri de Sanitat rus ha confirmat que el saldo provisional de víctimes de l’atemptat perpetrat aquest divendres en el centre d’oci i exposicions Crocus City Hall de Moscou ha aconseguit xifres esquinçadores. Segons les autoritats, l’atac, reivindicat per l’Estat Islàmic, s’ha cobrat la vida de 133 persones, inclosos tres xiquets innocents.

De moment, hi ha onze persones detingudes, inclosos quatre terroristes directament implicats en l’atac terrorista, segons informa l’FSB, el servei federal de seguretat rus. El servei d’intel·ligència rus ha reconegut aquest dissabte que va rebre avís dels Estats Units sobre un imminent atac terrorista.

L’incident va tindre lloc durant un concert de rock a la ciutat de Krasnogorsk, als afores de Moscou, on individus encara no identificats van dur a terme un tiroteig, van informar fonts policials. Els primers reportes suggereixen que el nombre de víctimes podria augmentar, ja que el caos i la confusió regnaven enmig de l’atac.

Testimonis presencials relaten que almenys tres individus vestits amb roba de camuflatge van perpetrar els trets en el centre comercial Crocus City Hall on seguidament va tindre lloc una explosió i es va declarar un incendi.

El Comité d’Investigacions de la Federació Russa ha confirmat que cinc homes armats van dur a terme l’atac, obrint foc amb armes automàtiques contra els assistents al concert. Aquest acte terrorista es perfila com un dels més mortífers en la història recent de Rússia.

Les autoritats adverteixen que el nombre de víctimes mortals podria augmentar a mesura que es duen a terme les labors de rescat i s’avalua la magnitud total del desastre.

Les forces de seguretat russes estan desplegades en la zona, mentre s’intensifiquen les investigacions per a identificar als perpetradors i determinar les circumstàncies exactes de l’atac. El president rus, Vladimir Putin, ha condemnat enèrgicament l’acte terrorista i ha promés una resposta ferma contra els responsables.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.