Almenys 133 morts per l’atemptat en un centre comercial a Moscou

El Ministeri de Sanitat rus ha confirmat que el saldo provisional de víctimes de l’atemptat perpetrat aquest divendres en el centre d’oci i exposicions Crocus City Hall de Moscou ha aconseguit xifres esquinçadores. Segons les autoritats, l’atac, reivindicat per l’Estat Islàmic, s’ha cobrat la vida de 133 persones, inclosos tres xiquets innocents.

De moment, hi ha onze persones detingudes, inclosos quatre terroristes directament implicats en l’atac terrorista, segons informa l’FSB, el servei federal de seguretat rus. El servei d’intel·ligència rus ha reconegut aquest dissabte que va rebre avís dels Estats Units sobre un imminent atac terrorista.

L’incident va tindre lloc durant un concert de rock a la ciutat de Krasnogorsk, als afores de Moscou, on individus encara no identificats van dur a terme un tiroteig, van informar fonts policials. Els primers reportes suggereixen que el nombre de víctimes podria augmentar, ja que el caos i la confusió regnaven enmig de l’atac.

Testimonis presencials relaten que almenys tres individus vestits amb roba de camuflatge van perpetrar els trets en el centre comercial Crocus City Hall on seguidament va tindre lloc una explosió i es va declarar un incendi.

El Comité d’Investigacions de la Federació Russa ha confirmat que cinc homes armats van dur a terme l’atac, obrint foc amb armes automàtiques contra els assistents al concert. Aquest acte terrorista es perfila com un dels més mortífers en la història recent de Rússia.

Les autoritats adverteixen que el nombre de víctimes mortals podria augmentar a mesura que es duen a terme les labors de rescat i s’avalua la magnitud total del desastre.

Les forces de seguretat russes estan desplegades en la zona, mentre s’intensifiquen les investigacions per a identificar als perpetradors i determinar les circumstàncies exactes de l’atac. El president rus, Vladimir Putin, ha condemnat enèrgicament l’acte terrorista i ha promés una resposta ferma contra els responsables.

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa-El Saler continua estabilitzat i sense rebrots importants

L’incendi forestal de la Devesa-El Saler, a València, continua estabilitzat este dissabte, amb el perímetre consolidat i sense rebrots importants durant la nit.

La hostaleria d’El Saler exigix ajudes per les pèrdues de l’incendi

SOS Hostelería ha reclamat a l’Ajuntament de València i a l’Agència Tributària mesures fiscals urgents per a més de vint locals d’El Saler afectats per l’incendi i els talls d’accessos en plena fi de vacacions.

Detinguda una parella a Alacant amb 400 grams de marihuana en patinet

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home i una dona que circulaven en patinet amb 400 grams de marihuana i que, segons la investigació, regentaven una associació cannàbica amb més droga emmagatzemada al seu domicili.

Oratge estable este cap de setmana amb màximes a la baixa a la costa de València

L’últim dissabte d’agost deixarà cels rasos en la Comunitat Valenciana, mínimes en descens i màximes a la baixa al litoral de València però més altes en l’interior. Diumenge es mantindrà l’estabilitat, amb temperatures lleugerament més altes i vents fluixos de component sud.

Setembre obri el curs polític valencià amb debat clau i primàries en marxa

El mes de setembre obri un curs polític intens en la Comunitat Valenciana, marcat pel debat de Política general en Les Corts i per les primàries i moviments de candidats davant les eleccions municipals i autonòmiques de 2027.

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.