Almenys 133 morts per l’atemptat en un centre comercial a Moscou

El Ministeri de Sanitat rus ha confirmat que el saldo provisional de víctimes de l’atemptat perpetrat aquest divendres en el centre d’oci i exposicions Crocus City Hall de Moscou ha aconseguit xifres esquinçadores. Segons les autoritats, l’atac, reivindicat per l’Estat Islàmic, s’ha cobrat la vida de 133 persones, inclosos tres xiquets innocents.

De moment, hi ha onze persones detingudes, inclosos quatre terroristes directament implicats en l’atac terrorista, segons informa l’FSB, el servei federal de seguretat rus. El servei d’intel·ligència rus ha reconegut aquest dissabte que va rebre avís dels Estats Units sobre un imminent atac terrorista.

L’incident va tindre lloc durant un concert de rock a la ciutat de Krasnogorsk, als afores de Moscou, on individus encara no identificats van dur a terme un tiroteig, van informar fonts policials. Els primers reportes suggereixen que el nombre de víctimes podria augmentar, ja que el caos i la confusió regnaven enmig de l’atac.

Testimonis presencials relaten que almenys tres individus vestits amb roba de camuflatge van perpetrar els trets en el centre comercial Crocus City Hall on seguidament va tindre lloc una explosió i es va declarar un incendi.

El Comité d’Investigacions de la Federació Russa ha confirmat que cinc homes armats van dur a terme l’atac, obrint foc amb armes automàtiques contra els assistents al concert. Aquest acte terrorista es perfila com un dels més mortífers en la història recent de Rússia.

Les autoritats adverteixen que el nombre de víctimes mortals podria augmentar a mesura que es duen a terme les labors de rescat i s’avalua la magnitud total del desastre.

Les forces de seguretat russes estan desplegades en la zona, mentre s’intensifiquen les investigacions per a identificar als perpetradors i determinar les circumstàncies exactes de l’atac. El president rus, Vladimir Putin, ha condemnat enèrgicament l’acte terrorista i ha promés una resposta ferma contra els responsables.

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.