8.1 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Almenys 133 morts per l’atemptat en un centre comercial a Moscou

El Ministeri de Sanitat rus ha confirmat que el saldo provisional de víctimes de l’atemptat perpetrat aquest divendres en el centre d’oci i exposicions Crocus City Hall de Moscou ha aconseguit xifres esquinçadores. Segons les autoritats, l’atac, reivindicat per l’Estat Islàmic, s’ha cobrat la vida de 133 persones, inclosos tres xiquets innocents.

De moment, hi ha onze persones detingudes, inclosos quatre terroristes directament implicats en l’atac terrorista, segons informa l’FSB, el servei federal de seguretat rus. El servei d’intel·ligència rus ha reconegut aquest dissabte que va rebre avís dels Estats Units sobre un imminent atac terrorista.

L’incident va tindre lloc durant un concert de rock a la ciutat de Krasnogorsk, als afores de Moscou, on individus encara no identificats van dur a terme un tiroteig, van informar fonts policials. Els primers reportes suggereixen que el nombre de víctimes podria augmentar, ja que el caos i la confusió regnaven enmig de l’atac.

Testimonis presencials relaten que almenys tres individus vestits amb roba de camuflatge van perpetrar els trets en el centre comercial Crocus City Hall on seguidament va tindre lloc una explosió i es va declarar un incendi.

El Comité d’Investigacions de la Federació Russa ha confirmat que cinc homes armats van dur a terme l’atac, obrint foc amb armes automàtiques contra els assistents al concert. Aquest acte terrorista es perfila com un dels més mortífers en la història recent de Rússia.

Les autoritats adverteixen que el nombre de víctimes mortals podria augmentar a mesura que es duen a terme les labors de rescat i s’avalua la magnitud total del desastre.

Les forces de seguretat russes estan desplegades en la zona, mentre s’intensifiquen les investigacions per a identificar als perpetradors i determinar les circumstàncies exactes de l’atac. El president rus, Vladimir Putin, ha condemnat enèrgicament l’acte terrorista i ha promés una resposta ferma contra els responsables.

Últimes notícies

Centenars es manifesten a València pels drets dels migrants

Centenars de persones han recorregut València, des de la plaça de bous fins al CIE de Sapadors, per a denunciar exclusió i reclamar garanties per a la població migrant.

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.

El Port d’Alacant rescindix el contracte de l’estructura en la bocana i activa concursos de fred i hidrogen

El consell ha resolt el contracte de l'estructura fixa en la bocana per incompliment del contractista i ha llançat concursos per a una nau frigorífica i una planta d'hidrogen verd.

Creu Roja distribuïx més de 1.800 jocs i joguets a famílies vulnerables d’Alacant

Creu Roja ha iniciat a Alacant el lliurament de més de 1.800 jocs i joguets per a famílies vulnerables per Nadal. Les donacions es classifiquen i arriben directament a les llars.