Almenys 133 morts per l’atemptat en un centre comercial a Moscou

El Ministeri de Sanitat rus ha confirmat que el saldo provisional de víctimes de l’atemptat perpetrat aquest divendres en el centre d’oci i exposicions Crocus City Hall de Moscou ha aconseguit xifres esquinçadores. Segons les autoritats, l’atac, reivindicat per l’Estat Islàmic, s’ha cobrat la vida de 133 persones, inclosos tres xiquets innocents.

De moment, hi ha onze persones detingudes, inclosos quatre terroristes directament implicats en l’atac terrorista, segons informa l’FSB, el servei federal de seguretat rus. El servei d’intel·ligència rus ha reconegut aquest dissabte que va rebre avís dels Estats Units sobre un imminent atac terrorista.

L’incident va tindre lloc durant un concert de rock a la ciutat de Krasnogorsk, als afores de Moscou, on individus encara no identificats van dur a terme un tiroteig, van informar fonts policials. Els primers reportes suggereixen que el nombre de víctimes podria augmentar, ja que el caos i la confusió regnaven enmig de l’atac.

Testimonis presencials relaten que almenys tres individus vestits amb roba de camuflatge van perpetrar els trets en el centre comercial Crocus City Hall on seguidament va tindre lloc una explosió i es va declarar un incendi.

El Comité d’Investigacions de la Federació Russa ha confirmat que cinc homes armats van dur a terme l’atac, obrint foc amb armes automàtiques contra els assistents al concert. Aquest acte terrorista es perfila com un dels més mortífers en la història recent de Rússia.

Les autoritats adverteixen que el nombre de víctimes mortals podria augmentar a mesura que es duen a terme les labors de rescat i s’avalua la magnitud total del desastre.

Les forces de seguretat russes estan desplegades en la zona, mentre s’intensifiquen les investigacions per a identificar als perpetradors i determinar les circumstàncies exactes de l’atac. El president rus, Vladimir Putin, ha condemnat enèrgicament l’acte terrorista i ha promés una resposta ferma contra els responsables.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.