Ana Julia Quezada va assassinar Gabriel Cruz de manera «freda i meditada»

Ana Julia

Segons la Fiscalia, va actuar de manera «freda, predeterminada i reflexiva» | RTVE

 

Recentment s’han fet públic l’escrit d’acusació dels advocats dels pares de Gabriel Cruz, Ángel Cruz i Patricia Ramírez, contra Ana Julia Quezada, la llavors parella del pare de la víctima. L’acusació descriu l’assassinat del xicotet Gabriel com d’una «fredor esgarrifosa». Segons la Fiscalia, Ana Julia, acusada d’un delicte d’assassinat amb traïdoria, va actuar de manera «premeditada, freda i reflexiva», és per això que demanen per l’acusada presó permanent revisable.

 

Quezada estava «pendent dels moviments del xiquet»

En l’informe presentat, s’explica que al voltant de les 15.30 hores del dia dels fets, el 27 de febrer de 2018, el xicotet Gabriel li va dir a la seua àvia, en la casa de la qual es trobava dinant, que anava a jugar amb els seus cosins. Segons el relat dels fets Quezada estava «pendent dels moviments del xiquet».

 

L’acusada li va proposar al xicotet Gabriel anar a la finca allunyada de Rodalquilar durant el trajecte de 100 metres que separa la finca de l’àvia de Gabriel de la casa dels seus cosins. La Fiscalia decreta que el xiquet va accedir perquè tenia «confiança» en Ana Julia, ja que estava «íntimament vinculada al seu entorn familiar des de l’inici de la relació sentimental amb el seu pare».

 

Ana Julia Quezada amb el pare del menor | EFE

 

El relat dels fets

El xicotet Gabriel es trobava passant el pont del dia d’Andalusia en la casa de la seua àvia paterna, a Almeria. Va ser acompanyat fins allà pel seu pare, que per raons de feina, no es trobava en la localitat aquell dia.

 

 

Després de dinar, Gabriel va dir a la seua àvia que anava a jugar amb els seus cosins, a 100 metres de distància. En el moment en què el petit va ser al carrer, «va eixir l’acusada qui, en execució d’un pla preconcebut per acabar amb la vida del menor», va demanar-li que l’acompanyarà  a una casa que estava arreglant, juntament amb el seu pare, en la localitat de Rodalquinar, el va pujar al cotxe i es van traslladar cap allà, segons el relat de la Fiscalia.

 

La casa estava situada en un lloc «desèrtic i apartat del nucli urbà» i l’acusada va aprofitar l’ocasió per assassinar al xiquet i va començar a «colpejar-lo reiteradament, amb violència i amb un objecta contundent», segons l’informe fiscal.

 

Ana Julia

El xicotet Gabriel podria haver sobreviscut si s’hagués telefonat una ambulància | Antena 3

 

«Podria haver sobreviscut si s’hagués demanat assistència mèdica»

Per les proves examinades, els advocats dels pares biològics del xicotet Gabriel expliquen que «va quedar atordit per la violència dels colps i per la superioritat física de l’acusada». I insisteixen que «podria haver sobreviscut d’haver-se sol·licitat assistència mèdica».

 

Els advocats de la família argumenten que el seu propòsit era criminal i que quan va veure que el xiquet seguia respirant «li va tapar la boca i el nas fins que va provocar la seua mort». Entre que el xiquet va rebre els colps i va morir van passar de 45 a 90 minuts, temps en el qual es podria haver salvat la seua vida telefonant als serveis d’emergència.

Últimes notícies

Detinguda la parella de la dona assassinada per escanyament a Callosa de Segura

La Guàrdia Civil ha detingut a la parella d'una dona trobada morta per escanyament a Callosa de Segura, en un presumpte nou cas de violència masclista.

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament convoca una vaga de famílies el 5 de juny

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic convoca una vaga de famílies el 5 de juny per a buidar les aules i recolzar al professorat en la quarta setmana de vaga indefinida.

Assassinada una dona per presumpta violència masclista a Callosa de Segura

Una dona va ser assassinada per escanyament a Callosa de Segura, Alacant, i el principal sospitós és la seua parella sentimental, investigat per un possible cas de violència masclista.

L’Estat eleva a 170.300 milions les transferències a comunitats i reforça el finançament autonòmic

L'Estat transferirà este any 170.300 milions a les comunitats autònomes, un 7,7% més, i 29.247 milions a les entitats locals, en màxims històrics, mentres diverses autonomies del PP rebutgen les reunions bilaterals propostes per Hisenda.

Díez reclama traure a l’AVL de la disputa política mentres el seu pressupost puja un 5,1% en 2026

El vicepresident segon José Díez defén en Les Corts que el pressupost de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua augmente un 5,1% en 2026 i reclama mantindre-la al marge de la confrontació partidista.

Compromís reclama en el Congrés que Marlaska explique l’actuació policial en la vaga docent valenciana

Compromís i altres grups demanen que Marlaska rendisca comptes en el Congrés per l'actuació policial durant la vaga docent en la Comunitat Valenciana i per l'agressió a una professora.

Els Premis Rei Jaume I reconeixen avanços en economia de gènere, fotònica i biomedicina

La 38 edició dels Premis Rei Jaume I reconeix investigacions capdavanteres en economia de gènere, fotònica, canvi climàtic, biomedicina, noves tecnologies, empresa i salut pública, amb set guardons dotats amb 100.000 euros cada un.

Docents bloquegen accessos al Palau en protesta durant els premis Rei Jaume I

Diversos grups de docents en vaga indefinida han bloquejat els principals accessos a la plaça de Manises, enfront del Palau de la Generalitat, coincidint amb l'acte de proclamació dels premis Rei Jaume I 2026.