Ana Julia Quezada va assassinar Gabriel Cruz de manera «freda i meditada»

Ana Julia

Segons la Fiscalia, va actuar de manera «freda, predeterminada i reflexiva» | RTVE

 

Recentment s’han fet públic l’escrit d’acusació dels advocats dels pares de Gabriel Cruz, Ángel Cruz i Patricia Ramírez, contra Ana Julia Quezada, la llavors parella del pare de la víctima. L’acusació descriu l’assassinat del xicotet Gabriel com d’una «fredor esgarrifosa». Segons la Fiscalia, Ana Julia, acusada d’un delicte d’assassinat amb traïdoria, va actuar de manera «premeditada, freda i reflexiva», és per això que demanen per l’acusada presó permanent revisable.

 

Quezada estava «pendent dels moviments del xiquet»

En l’informe presentat, s’explica que al voltant de les 15.30 hores del dia dels fets, el 27 de febrer de 2018, el xicotet Gabriel li va dir a la seua àvia, en la casa de la qual es trobava dinant, que anava a jugar amb els seus cosins. Segons el relat dels fets Quezada estava «pendent dels moviments del xiquet».

 

L’acusada li va proposar al xicotet Gabriel anar a la finca allunyada de Rodalquilar durant el trajecte de 100 metres que separa la finca de l’àvia de Gabriel de la casa dels seus cosins. La Fiscalia decreta que el xiquet va accedir perquè tenia «confiança» en Ana Julia, ja que estava «íntimament vinculada al seu entorn familiar des de l’inici de la relació sentimental amb el seu pare».

 

Ana Julia Quezada amb el pare del menor | EFE

 

El relat dels fets

El xicotet Gabriel es trobava passant el pont del dia d’Andalusia en la casa de la seua àvia paterna, a Almeria. Va ser acompanyat fins allà pel seu pare, que per raons de feina, no es trobava en la localitat aquell dia.

 

 

Després de dinar, Gabriel va dir a la seua àvia que anava a jugar amb els seus cosins, a 100 metres de distància. En el moment en què el petit va ser al carrer, «va eixir l’acusada qui, en execució d’un pla preconcebut per acabar amb la vida del menor», va demanar-li que l’acompanyarà  a una casa que estava arreglant, juntament amb el seu pare, en la localitat de Rodalquinar, el va pujar al cotxe i es van traslladar cap allà, segons el relat de la Fiscalia.

 

La casa estava situada en un lloc «desèrtic i apartat del nucli urbà» i l’acusada va aprofitar l’ocasió per assassinar al xiquet i va començar a «colpejar-lo reiteradament, amb violència i amb un objecta contundent», segons l’informe fiscal.

 

Ana Julia

El xicotet Gabriel podria haver sobreviscut si s’hagués telefonat una ambulància | Antena 3

 

«Podria haver sobreviscut si s’hagués demanat assistència mèdica»

Per les proves examinades, els advocats dels pares biològics del xicotet Gabriel expliquen que «va quedar atordit per la violència dels colps i per la superioritat física de l’acusada». I insisteixen que «podria haver sobreviscut d’haver-se sol·licitat assistència mèdica».

 

Els advocats de la família argumenten que el seu propòsit era criminal i que quan va veure que el xiquet seguia respirant «li va tapar la boca i el nas fins que va provocar la seua mort». Entre que el xiquet va rebre els colps i va morir van passar de 45 a 90 minuts, temps en el qual es podria haver salvat la seua vida telefonant als serveis d’emergència.

Últimes notícies

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.