Ana Julia Quezada va assassinar Gabriel Cruz de manera «freda i meditada»

Ana Julia

Segons la Fiscalia, va actuar de manera «freda, predeterminada i reflexiva» | RTVE

 

Recentment s’han fet públic l’escrit d’acusació dels advocats dels pares de Gabriel Cruz, Ángel Cruz i Patricia Ramírez, contra Ana Julia Quezada, la llavors parella del pare de la víctima. L’acusació descriu l’assassinat del xicotet Gabriel com d’una «fredor esgarrifosa». Segons la Fiscalia, Ana Julia, acusada d’un delicte d’assassinat amb traïdoria, va actuar de manera «premeditada, freda i reflexiva», és per això que demanen per l’acusada presó permanent revisable.

 

Quezada estava «pendent dels moviments del xiquet»

En l’informe presentat, s’explica que al voltant de les 15.30 hores del dia dels fets, el 27 de febrer de 2018, el xicotet Gabriel li va dir a la seua àvia, en la casa de la qual es trobava dinant, que anava a jugar amb els seus cosins. Segons el relat dels fets Quezada estava «pendent dels moviments del xiquet».

 

L’acusada li va proposar al xicotet Gabriel anar a la finca allunyada de Rodalquilar durant el trajecte de 100 metres que separa la finca de l’àvia de Gabriel de la casa dels seus cosins. La Fiscalia decreta que el xiquet va accedir perquè tenia «confiança» en Ana Julia, ja que estava «íntimament vinculada al seu entorn familiar des de l’inici de la relació sentimental amb el seu pare».

 

Ana Julia Quezada amb el pare del menor | EFE

 

El relat dels fets

El xicotet Gabriel es trobava passant el pont del dia d’Andalusia en la casa de la seua àvia paterna, a Almeria. Va ser acompanyat fins allà pel seu pare, que per raons de feina, no es trobava en la localitat aquell dia.

 

 

Després de dinar, Gabriel va dir a la seua àvia que anava a jugar amb els seus cosins, a 100 metres de distància. En el moment en què el petit va ser al carrer, «va eixir l’acusada qui, en execució d’un pla preconcebut per acabar amb la vida del menor», va demanar-li que l’acompanyarà  a una casa que estava arreglant, juntament amb el seu pare, en la localitat de Rodalquinar, el va pujar al cotxe i es van traslladar cap allà, segons el relat de la Fiscalia.

 

La casa estava situada en un lloc «desèrtic i apartat del nucli urbà» i l’acusada va aprofitar l’ocasió per assassinar al xiquet i va començar a «colpejar-lo reiteradament, amb violència i amb un objecta contundent», segons l’informe fiscal.

 

Ana Julia

El xicotet Gabriel podria haver sobreviscut si s’hagués telefonat una ambulància | Antena 3

 

«Podria haver sobreviscut si s’hagués demanat assistència mèdica»

Per les proves examinades, els advocats dels pares biològics del xicotet Gabriel expliquen que «va quedar atordit per la violència dels colps i per la superioritat física de l’acusada». I insisteixen que «podria haver sobreviscut d’haver-se sol·licitat assistència mèdica».

 

Els advocats de la família argumenten que el seu propòsit era criminal i que quan va veure que el xiquet seguia respirant «li va tapar la boca i el nas fins que va provocar la seua mort». Entre que el xiquet va rebre els colps i va morir van passar de 45 a 90 minuts, temps en el qual es podria haver salvat la seua vida telefonant als serveis d’emergència.

Últimes notícies

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.

Sánchez visita la nova fàbrica centenària de condiments Carmencita a Novelda

Pedro Sánchez ha visitat a Novelda la nova fàbrica de l’empresa centenària de condiments Carmencita, que culmina estos dies el trasllat des de les antigues instal·lacions. El recorregut ha inclòs diverses àrees de producció i laboratori, amb explicacions detallades del procés de les espècies.

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.

Descobrixen a l’Eliana un refugi de la Guerra Civil durant unes obres al centre

Les obres de reordenació del centre de l’Eliana han tret a la llum un refugi antiaeri de la Guerra Civil, que ara s’estudiarà i es protegirà com a part del patrimoni històric del municipi.

Més de 500.000 alumnes valencians patixen les tempestes del 2025, segons Unicef

Un informe d'Unicef assenyala que més de 500.000 estudiants de la Comunitat Valenciana es van vore afectats per les tempestes del 2025 i que la calor extrema va obligar a parar classes en diferents zones d'Espanya.