L’animació valenciana conseguix dos premis Goya

Goya

Destacada presència valenciana en la gala de premis | EFE

 

El sector audiovisual valencià ha triomfat durant la 34a edició dels Premis Goya en les dos categories d’animació, després de què ‘Buñuel en el laberint de les tortugues’ haja conseguit el premi a la Millor Pel·lícula d’Animació i ‘Madrid 2120’ s’haja fet amb el guardó al Millor Curtmetratge d’Animació.

 

‘Buñuel en el laberint de les tortugues’ està produïda, entre altres companyies, per la valenciana Hampa Studio. Estava nominada a Millor Pel·lícula d’Animació, Direcció Novell, Música Original i Guió adaptat. Finalment, s’ha alçat amb el premi de la primera categoria.

 

Paral·lelament, en l’altra categoria d’animació, el curtmetratge vencedor ha sigut ‘Madrid 2120’, codirigida per l’alacantí Paco Sáez. Tot això en una gala en la que ‘Dolor i glòria’, de Pedro Almodóvar, ha sigut la gran guardonada de la nit, amb un total de set premis dels 16 als que optava, entre ells a Millor pel·lícula i Millor direcció.

 

Este llargmetratge es va rodar en part de la localitat valenciana de Paterna. De fet, l’Ajuntament d’esta ciutat ha fet la primera ruta guiada per les coves que van servir d’escenari en la pel·lícula del director manxec, cases construïdes i habitades per les famílies paterneres des del segle XIX.

 

A demés, ‘Mentres dure la guerra’, produïda pel castellonenc Fernando Bovaira, s’ha imposat en les categories de Millor Actor de Repartiment, Millor Direcció de Producció, Millor Direcció Artística, Millor Disseny de Vestuari i Millor Maquillatge i Perruqueria.

 

Any Berlanga

El reconeixement a l’audiovisual valencià no s’ha limitat al palmarés, ja que, de fet, el president de l’Acadèmia de Cinema, Mariano Barroso, ha anunciat durant el seu discurs que 2021 serà l’Any Berlanga, per a celebrar el centenari del naixement del cineasta valencià.

 

Barroso ha destacat que Berlanga és un dels «pares» del cinema espanyol i creu que dedicar-li la pròxima edició «ajudarà a entendre algunes de les coses» que viu el país últimament i a conéixer-se «un poc millor», ha destacat.

 

Nominacions valencianes

A demés de les triomfadores en les categories d’animació, altres professionals valencians s’havien fet el seu lloc en les nominacions als Premis Goya 2020 i, si bé no s’han alçat guanyadors de les seues categories, han ampliat la presència valenciana en la nit del cinema espanyol.

 

És el cas de la jove actriu castellonenca Carmen Arrufat, de 16 anys, que aspirava al guardó a Millor Actriu Revelació per la seua interpretació en ‘La innocència’, l’òpera de la també valenciana Lucía Alemany. Esta pel·lícula de Turanga Films optava també a Millor Cançó Original per a ‘Allí en l’arena’, de Toni M. Mir. pel seu paper en ‘La innocència’.

 

D’esta forma, dos valencians que integren l’equip de ‘Dolor i glòria’ lluitaven també per un Goya. Es tracta d’Ana Lozano, nominada en la categoria de Maquillatge i Perruqueria, i Toni Novella, en la de Millor Direcció de Producció.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Confirmen dos anys de presó per l’agressió sexual a una menor de 16 anys a València

El TSJCV ha confirmat la condemna de dos anys de presó a un home per agredir sexualment una menor de 16 anys, filla de la seua parella, amb la qual convivía a València. El tribunal rebutja el recurs de l’acusat i dona plena credibilitat al relat de la víctima.

Les proves amb 5G reforcen les comunicacions d’emergències a la Comunitat Valenciana

La Generalitat, a través d’ISTEC, ha impulsat proves pilot i projectes europeus amb 5G i satèl·lits per a reforçar la connectivitat dels servicis públics i d’emergència i garantir respostes més segures i resilients.

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.

A presó dos detinguts per robar 32.000 euros a un saló de jocs d’Alzira

Tres hòmens de 26, 32 i 36 anys han sigut detinguts per assaltar a punta de pistola un recaptador d’un saló de jocs d’Alzira i furtar-li 32.000 euros. Dos d’ells han ingressat en presó provisional, i el tercer està relacionat amb altres robatoris violents en la província de València.

Localitzen un cadàver al pantà de Bellús on buscaven un home desaparegut

Han trobat este divendres de matí un cadàver al pantà de Bellús, on des de dijous es buscava un home desaparegut. La Guàrdia Civil treballa ara en la identificació del cos.

La investigació confirma indicis que l’incendi d’El Saler ha sigut provocat

Les primeres perquisicions sobre l’incendi al parc natural de la Devesa de El Saler descarten causes naturals i apunten a un origen intencionat, segons ha explicat la delegada del Govern, Pilar Bernabé.

Els desallotjaments a El Saler continuen mentre l’incendi seguix actiu

Els desallotjaments per l’incendi forestal d’El Saler, que ja ha cremat 37 hectàrees, continuaran fins que el foc es puga estabilitzar. En l’extinció treballen deu mitjans aeris, 40 terrestres i més de 270 professionals, segons el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama.

Continua la recerca d’un home desaparegut al pantà de Bellús

Els servicis d’emergència continuen buscant des de dijous de vesprada un home desaparegut al pantà de Bellús, a la comarca de la Vall d'Albaida. En l’operatiu participen brigades forestals, drons, mitjans aeris, Guàrdia Civil i voluntariat especialitzat.