Gran presència valenciana en els Premis Goya 2020

Rodaje de 'Mientras dure la guerra', de Amenábar.

Rodatge de ‘Mentres dure la guerra’, d’Amenábar | Carácter Urbano

 

La jove actriu Carmen Arrufat, pel seu paper en ‘La innocència’; les cintes d’animació ‘Buñuel en el laberint de les tortugues’ i ‘Madrid 2120’ i professionals del territori valencià en la producció i apartats tècnics d’algunes de les pel·lícules més aclamades de la temporada, com ‘Mentres dure la guerra’, d’Alejandro Amenábar, i ‘Dolor i glòria’, de Pedro Almodóvar, constituixen algunes de les cares valencianes en els Premis Goya 2020. Els finalistes s’han donat a conéixer este dilluns.

 

Dos de les favorites per a convertir-se en les triomfadores de la gran nit del cinema espanyol tenen participació valenciana. És el cas de ‘Mentres dure la guerra’, ja que el castellonenc Fernando Bovaira és el productor de la pel·lícula d’Amenábar, que lidera les nominacions de la 34 edició dels premis amb un total de 17.

 

La següent en nombre de nominacions, ‘Dolor i glòria’, de Pedro Almodóvar, que ha conseguit 16 candidatures, té una important vinculació amb el territori valencià, ja que es va rodar en part de la localitat de Paterna. De fet, l’Ajuntament de la ciutat de l’Horta ha fet la primera ruta guiada per les coves que van servir d’escenari a la pel·lícula del director manxec, cases construïdes i habitades per les famílies paterneres des del segle XIX.

 

Dos professionals valencians que integren l’equip de ‘Dolor i glòria’ lluitaran per un Goya. Es tracta d’Ana Lozano, nominada en la categoria de Maquillatge i Perruqueria i Toni Novella, en la de Millor Direcció de Producció, informen fonts de l’Institut Valencià de Cultura.

 

  

Una altra pel·lícula amb segell valencià és ‘Buñuel en el laberint de les tortugues’, produïda entre altres companyies per la valenciana Hampa Studio, que opta a quatre Premis Goya: Millor Pel·lícula d’Animació, Direcció Novella, Música Original i Guió adaptat.

 

 

D’altra banda, la jove actriu castellonenca Carmen Arrufat, de 16 anys, qui va sorprendre en Sant Sebastià amb la seua interpretació en ‘La innocència’, l’òpera preval de la també valenciana Lucía Alemany, ha sigut destacada en la categoria de Millor Actriu Revelació. La pel·lícula de Turanga Films ha conseguit una altra nominació, la de Millor Cançó Original per a ‘Allí en l’arena’, de Toni M. Mir. També apareixen en el llistat final de nominats ‘Madrid 2120’, codirigida per Paco Sáez i que intentarà emportar-se el Goya a Millor Curtmetratge d’Animació.

 

Els actors Elena Anaya i Miguel Herrán han sigut els encarregats d’anunciar el nom dels aspirants de l’edició de 2020 dels premis més importants del cinema espanyol, en un acte en el què han estat acompanyats pel president de l’Acadèmia de Cinema, Mariano Barroso i la notària Eva Sanz.

 

Favorites

‘Mentres dura la guerra’ és la pel·lícula favorita d’esta 34 edició dels guardons amb un total de 17 nominacions, seguida per ‘Dolor i glòria’, que compta amb 16 candidatures i ‘La trinxera infinita’, d’Aitor Aguirre, Jon Garaño i Jose Mari Goneaga, amb 15 nominacions.

 

L’entrega dels premis tindrà lloc en una gala que se celebrarà el 25 de gener en la ciutat andalusa de Màlaga i que comptarà de nou amb Andreu Buenafuente i Silvia Abril com a mestres de cerimònia.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.

Nit rècord de calor a Castelló de la Plana amb 27,2 graus, la més càlida en 115 anys

Castelló de la Plana ha viscut la nit més càlida des de 1911, amb 27,2 graus de mínima i una humitat molt alta, en una nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana a les portes d’una altra ona de calor.

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.