Gran presència valenciana en els Premis Goya 2020

Rodaje de 'Mientras dure la guerra', de Amenábar.

Rodatge de ‘Mentres dure la guerra’, d’Amenábar | Carácter Urbano

 

La jove actriu Carmen Arrufat, pel seu paper en ‘La innocència’; les cintes d’animació ‘Buñuel en el laberint de les tortugues’ i ‘Madrid 2120’ i professionals del territori valencià en la producció i apartats tècnics d’algunes de les pel·lícules més aclamades de la temporada, com ‘Mentres dure la guerra’, d’Alejandro Amenábar, i ‘Dolor i glòria’, de Pedro Almodóvar, constituixen algunes de les cares valencianes en els Premis Goya 2020. Els finalistes s’han donat a conéixer este dilluns.

 

Dos de les favorites per a convertir-se en les triomfadores de la gran nit del cinema espanyol tenen participació valenciana. És el cas de ‘Mentres dure la guerra’, ja que el castellonenc Fernando Bovaira és el productor de la pel·lícula d’Amenábar, que lidera les nominacions de la 34 edició dels premis amb un total de 17.

 

La següent en nombre de nominacions, ‘Dolor i glòria’, de Pedro Almodóvar, que ha conseguit 16 candidatures, té una important vinculació amb el territori valencià, ja que es va rodar en part de la localitat de Paterna. De fet, l’Ajuntament de la ciutat de l’Horta ha fet la primera ruta guiada per les coves que van servir d’escenari a la pel·lícula del director manxec, cases construïdes i habitades per les famílies paterneres des del segle XIX.

 

Dos professionals valencians que integren l’equip de ‘Dolor i glòria’ lluitaran per un Goya. Es tracta d’Ana Lozano, nominada en la categoria de Maquillatge i Perruqueria i Toni Novella, en la de Millor Direcció de Producció, informen fonts de l’Institut Valencià de Cultura.

 

  

Una altra pel·lícula amb segell valencià és ‘Buñuel en el laberint de les tortugues’, produïda entre altres companyies per la valenciana Hampa Studio, que opta a quatre Premis Goya: Millor Pel·lícula d’Animació, Direcció Novella, Música Original i Guió adaptat.

 

 

D’altra banda, la jove actriu castellonenca Carmen Arrufat, de 16 anys, qui va sorprendre en Sant Sebastià amb la seua interpretació en ‘La innocència’, l’òpera preval de la també valenciana Lucía Alemany, ha sigut destacada en la categoria de Millor Actriu Revelació. La pel·lícula de Turanga Films ha conseguit una altra nominació, la de Millor Cançó Original per a ‘Allí en l’arena’, de Toni M. Mir. També apareixen en el llistat final de nominats ‘Madrid 2120’, codirigida per Paco Sáez i que intentarà emportar-se el Goya a Millor Curtmetratge d’Animació.

 

Els actors Elena Anaya i Miguel Herrán han sigut els encarregats d’anunciar el nom dels aspirants de l’edició de 2020 dels premis més importants del cinema espanyol, en un acte en el què han estat acompanyats pel president de l’Acadèmia de Cinema, Mariano Barroso i la notària Eva Sanz.

 

Favorites

‘Mentres dura la guerra’ és la pel·lícula favorita d’esta 34 edició dels guardons amb un total de 17 nominacions, seguida per ‘Dolor i glòria’, que compta amb 16 candidatures i ‘La trinxera infinita’, d’Aitor Aguirre, Jon Garaño i Jose Mari Goneaga, amb 15 nominacions.

 

L’entrega dels premis tindrà lloc en una gala que se celebrarà el 25 de gener en la ciutat andalusa de Màlaga i que comptarà de nou amb Andreu Buenafuente i Silvia Abril com a mestres de cerimònia.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.

Onda alça totes les restriccions d’aigua després de l’incendi forestal

L’Ajuntament d’Onda ha informat que ja ha deixat sense efecte totes les restriccions d’ús d’aigua de la xarxa imposades pel recent incendi forestal, després de la nova valoració del Departament de Salut Pública de Castellón.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa ja 8.500 hectàrees i arriba als 72 km de perímetre

L’incendi forestal iniciat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat unes 8.500 hectàrees i té ja 72 quilòmetres de perímetre. S’ha alçat el confinament en quatre barris i este dimarts es decidirà si s’estén la mesura a la resta de zones afectades.

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.
FILMOTECA D'ESTIU