Gran presència valenciana en els Premis Goya 2020

Rodaje de 'Mientras dure la guerra', de Amenábar.

Rodatge de ‘Mentres dure la guerra’, d’Amenábar | Carácter Urbano

 

La jove actriu Carmen Arrufat, pel seu paper en ‘La innocència’; les cintes d’animació ‘Buñuel en el laberint de les tortugues’ i ‘Madrid 2120’ i professionals del territori valencià en la producció i apartats tècnics d’algunes de les pel·lícules més aclamades de la temporada, com ‘Mentres dure la guerra’, d’Alejandro Amenábar, i ‘Dolor i glòria’, de Pedro Almodóvar, constituixen algunes de les cares valencianes en els Premis Goya 2020. Els finalistes s’han donat a conéixer este dilluns.

 

Dos de les favorites per a convertir-se en les triomfadores de la gran nit del cinema espanyol tenen participació valenciana. És el cas de ‘Mentres dure la guerra’, ja que el castellonenc Fernando Bovaira és el productor de la pel·lícula d’Amenábar, que lidera les nominacions de la 34 edició dels premis amb un total de 17.

 

La següent en nombre de nominacions, ‘Dolor i glòria’, de Pedro Almodóvar, que ha conseguit 16 candidatures, té una important vinculació amb el territori valencià, ja que es va rodar en part de la localitat de Paterna. De fet, l’Ajuntament de la ciutat de l’Horta ha fet la primera ruta guiada per les coves que van servir d’escenari a la pel·lícula del director manxec, cases construïdes i habitades per les famílies paterneres des del segle XIX.

 

Dos professionals valencians que integren l’equip de ‘Dolor i glòria’ lluitaran per un Goya. Es tracta d’Ana Lozano, nominada en la categoria de Maquillatge i Perruqueria i Toni Novella, en la de Millor Direcció de Producció, informen fonts de l’Institut Valencià de Cultura.

 

  

Una altra pel·lícula amb segell valencià és ‘Buñuel en el laberint de les tortugues’, produïda entre altres companyies per la valenciana Hampa Studio, que opta a quatre Premis Goya: Millor Pel·lícula d’Animació, Direcció Novella, Música Original i Guió adaptat.

 

 

D’altra banda, la jove actriu castellonenca Carmen Arrufat, de 16 anys, qui va sorprendre en Sant Sebastià amb la seua interpretació en ‘La innocència’, l’òpera preval de la també valenciana Lucía Alemany, ha sigut destacada en la categoria de Millor Actriu Revelació. La pel·lícula de Turanga Films ha conseguit una altra nominació, la de Millor Cançó Original per a ‘Allí en l’arena’, de Toni M. Mir. També apareixen en el llistat final de nominats ‘Madrid 2120’, codirigida per Paco Sáez i que intentarà emportar-se el Goya a Millor Curtmetratge d’Animació.

 

Els actors Elena Anaya i Miguel Herrán han sigut els encarregats d’anunciar el nom dels aspirants de l’edició de 2020 dels premis més importants del cinema espanyol, en un acte en el què han estat acompanyats pel president de l’Acadèmia de Cinema, Mariano Barroso i la notària Eva Sanz.

 

Favorites

‘Mentres dura la guerra’ és la pel·lícula favorita d’esta 34 edició dels guardons amb un total de 17 nominacions, seguida per ‘Dolor i glòria’, que compta amb 16 candidatures i ‘La trinxera infinita’, d’Aitor Aguirre, Jon Garaño i Jose Mari Goneaga, amb 15 nominacions.

 

L’entrega dels premis tindrà lloc en una gala que se celebrarà el 25 de gener en la ciutat andalusa de Màlaga i que comptarà de nou amb Andreu Buenafuente i Silvia Abril com a mestres de cerimònia.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quasi mig centenar de municipis valencians estrenen alcalde des de les eleccions de 2023

Un total de 48 municipis de la Comunitat Valenciana han canviat d'alcalde des de les eleccions de maig de 2023, sobretot per pactes de govern i mocions de censura, però també per dimissions, jubilacions i incompatibilitats.

Detinguts a Ademuz tres hòmens amb una tona de coure robat de línies telefòniques

La Guàrdia Civil deté a Ademuz a tres hòmens que transportaven en una furgoneta una tona de cable de coure de línies telefòniques i manté la investigació oberta per a localitzar al propietari.

Ruixats i tempestes fortes a l’interior i pluges més febles en el litoral

Cels molt nuvolosos en la Comunitat Valenciana, amb ruixats i tempestes localment fortes a l'interior i pluges més febles i aïllades en el litoral hui i el dilluns.

Aemet activa l’avís groc per pluges intenses i tempestes a l’interior de València i nord de Castelló

Aemet activa l'avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tempestes a l'interior de València i el nord de Castelló, amb possible graníssol i ratxes de vent molt forts.

Els bombers contenen un incendi en l’exterior d’un desballestament a Orihuela

Els bombers treballen en l'extinció d'un incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela, que evoluciona de manera favorable després de ser sectoritzat.

Corberán assumix la superioritat de l’Atlètic després de la derrota del València a Mestalla

Carlos Corberán reconeix que el València no va aconseguir el partit que buscava davant l'Atlètic, que es va imposar per 0-2 a Mestalla i va ser superior en joc i ocasions.

Aemet amplia l’avís groc a l’interior de València per fortes pluges, graníssol i vent

Aemet amplia l'avís groc a tot l'interior de la província de València per pluges intenses de fins a 20 l/m² en una hora, que poden anar acompanyades de graníssol i ratxes de vent molt forts.

El Llevant queda pendent de les proves mèdiques de Carlos Álvarez, Iván Romero i Tunde

Carlos Álvarez, Iván Romero i Kareem Tunde van acabar lesionats en la golejada encaixada pel Llevant davant el Vila-real i estan pendents de proves mèdiques per a conéixer l'abast de les seues malalties.