Gran presència valenciana en els Premis Goya 2020

Rodaje de 'Mientras dure la guerra', de Amenábar.

Rodatge de ‘Mentres dure la guerra’, d’Amenábar | Carácter Urbano

 

La jove actriu Carmen Arrufat, pel seu paper en ‘La innocència’; les cintes d’animació ‘Buñuel en el laberint de les tortugues’ i ‘Madrid 2120’ i professionals del territori valencià en la producció i apartats tècnics d’algunes de les pel·lícules més aclamades de la temporada, com ‘Mentres dure la guerra’, d’Alejandro Amenábar, i ‘Dolor i glòria’, de Pedro Almodóvar, constituixen algunes de les cares valencianes en els Premis Goya 2020. Els finalistes s’han donat a conéixer este dilluns.

 

Dos de les favorites per a convertir-se en les triomfadores de la gran nit del cinema espanyol tenen participació valenciana. És el cas de ‘Mentres dure la guerra’, ja que el castellonenc Fernando Bovaira és el productor de la pel·lícula d’Amenábar, que lidera les nominacions de la 34 edició dels premis amb un total de 17.

 

La següent en nombre de nominacions, ‘Dolor i glòria’, de Pedro Almodóvar, que ha conseguit 16 candidatures, té una important vinculació amb el territori valencià, ja que es va rodar en part de la localitat de Paterna. De fet, l’Ajuntament de la ciutat de l’Horta ha fet la primera ruta guiada per les coves que van servir d’escenari a la pel·lícula del director manxec, cases construïdes i habitades per les famílies paterneres des del segle XIX.

 

Dos professionals valencians que integren l’equip de ‘Dolor i glòria’ lluitaran per un Goya. Es tracta d’Ana Lozano, nominada en la categoria de Maquillatge i Perruqueria i Toni Novella, en la de Millor Direcció de Producció, informen fonts de l’Institut Valencià de Cultura.

 

  

Una altra pel·lícula amb segell valencià és ‘Buñuel en el laberint de les tortugues’, produïda entre altres companyies per la valenciana Hampa Studio, que opta a quatre Premis Goya: Millor Pel·lícula d’Animació, Direcció Novella, Música Original i Guió adaptat.

 

 

D’altra banda, la jove actriu castellonenca Carmen Arrufat, de 16 anys, qui va sorprendre en Sant Sebastià amb la seua interpretació en ‘La innocència’, l’òpera preval de la també valenciana Lucía Alemany, ha sigut destacada en la categoria de Millor Actriu Revelació. La pel·lícula de Turanga Films ha conseguit una altra nominació, la de Millor Cançó Original per a ‘Allí en l’arena’, de Toni M. Mir. També apareixen en el llistat final de nominats ‘Madrid 2120’, codirigida per Paco Sáez i que intentarà emportar-se el Goya a Millor Curtmetratge d’Animació.

 

Els actors Elena Anaya i Miguel Herrán han sigut els encarregats d’anunciar el nom dels aspirants de l’edició de 2020 dels premis més importants del cinema espanyol, en un acte en el què han estat acompanyats pel president de l’Acadèmia de Cinema, Mariano Barroso i la notària Eva Sanz.

 

Favorites

‘Mentres dura la guerra’ és la pel·lícula favorita d’esta 34 edició dels guardons amb un total de 17 nominacions, seguida per ‘Dolor i glòria’, que compta amb 16 candidatures i ‘La trinxera infinita’, d’Aitor Aguirre, Jon Garaño i Jose Mari Goneaga, amb 15 nominacions.

 

L’entrega dels premis tindrà lloc en una gala que se celebrarà el 25 de gener en la ciutat andalusa de Màlaga i que comptarà de nou amb Andreu Buenafuente i Silvia Abril com a mestres de cerimònia.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.