Gran presència valenciana en els Premis Goya 2020

Rodaje de 'Mientras dure la guerra', de Amenábar.

Rodatge de ‘Mentres dure la guerra’, d’Amenábar | Carácter Urbano

 

La jove actriu Carmen Arrufat, pel seu paper en ‘La innocència’; les cintes d’animació ‘Buñuel en el laberint de les tortugues’ i ‘Madrid 2120’ i professionals del territori valencià en la producció i apartats tècnics d’algunes de les pel·lícules més aclamades de la temporada, com ‘Mentres dure la guerra’, d’Alejandro Amenábar, i ‘Dolor i glòria’, de Pedro Almodóvar, constituixen algunes de les cares valencianes en els Premis Goya 2020. Els finalistes s’han donat a conéixer este dilluns.

 

Dos de les favorites per a convertir-se en les triomfadores de la gran nit del cinema espanyol tenen participació valenciana. És el cas de ‘Mentres dure la guerra’, ja que el castellonenc Fernando Bovaira és el productor de la pel·lícula d’Amenábar, que lidera les nominacions de la 34 edició dels premis amb un total de 17.

 

La següent en nombre de nominacions, ‘Dolor i glòria’, de Pedro Almodóvar, que ha conseguit 16 candidatures, té una important vinculació amb el territori valencià, ja que es va rodar en part de la localitat de Paterna. De fet, l’Ajuntament de la ciutat de l’Horta ha fet la primera ruta guiada per les coves que van servir d’escenari a la pel·lícula del director manxec, cases construïdes i habitades per les famílies paterneres des del segle XIX.

 

Dos professionals valencians que integren l’equip de ‘Dolor i glòria’ lluitaran per un Goya. Es tracta d’Ana Lozano, nominada en la categoria de Maquillatge i Perruqueria i Toni Novella, en la de Millor Direcció de Producció, informen fonts de l’Institut Valencià de Cultura.

 

  

Una altra pel·lícula amb segell valencià és ‘Buñuel en el laberint de les tortugues’, produïda entre altres companyies per la valenciana Hampa Studio, que opta a quatre Premis Goya: Millor Pel·lícula d’Animació, Direcció Novella, Música Original i Guió adaptat.

 

 

D’altra banda, la jove actriu castellonenca Carmen Arrufat, de 16 anys, qui va sorprendre en Sant Sebastià amb la seua interpretació en ‘La innocència’, l’òpera preval de la també valenciana Lucía Alemany, ha sigut destacada en la categoria de Millor Actriu Revelació. La pel·lícula de Turanga Films ha conseguit una altra nominació, la de Millor Cançó Original per a ‘Allí en l’arena’, de Toni M. Mir. També apareixen en el llistat final de nominats ‘Madrid 2120’, codirigida per Paco Sáez i que intentarà emportar-se el Goya a Millor Curtmetratge d’Animació.

 

Els actors Elena Anaya i Miguel Herrán han sigut els encarregats d’anunciar el nom dels aspirants de l’edició de 2020 dels premis més importants del cinema espanyol, en un acte en el què han estat acompanyats pel president de l’Acadèmia de Cinema, Mariano Barroso i la notària Eva Sanz.

 

Favorites

‘Mentres dura la guerra’ és la pel·lícula favorita d’esta 34 edició dels guardons amb un total de 17 nominacions, seguida per ‘Dolor i glòria’, que compta amb 16 candidatures i ‘La trinxera infinita’, d’Aitor Aguirre, Jon Garaño i Jose Mari Goneaga, amb 15 nominacions.

 

L’entrega dels premis tindrà lloc en una gala que se celebrarà el 25 de gener en la ciutat andalusa de Màlaga i que comptarà de nou amb Andreu Buenafuente i Silvia Abril com a mestres de cerimònia.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.