L’AppValència permetrà localitzar les falles amb el mòbil

L’AppValència recollirà tota la informació sobre les Falles del 2023 en temps real. Des del programa de festejos amb el calendari pirotècnic o els itineraris i horaris de l’ofrena, fins a la ubicació de les falles més pròximes a la seua ubicació en temps real. També ubicarà els punts violeta per a unes “falles segures” i la disponibilitat dels urinaris públics o d’espais adaptats per a persones amb mobilitat reduïda als actes.

Així ho ha donat a conéixer el regidor d’Agenda Digital i Administració Electrònica, Pere Fuset, durant la presentació de la nova campanya municipal llançada per convidar tant a la ciutadania com a visitants a descarregar-se als seus dispositius mòbils esta aplicació informàtica amb què l’Ajuntament apropa a tot el món els seus serveis i que, en la seua categoria, es troba entre les 150 més descarregades als iPhones del món.

De fet, ha explicat Fuset, esta aplicació compila tota la informació relacionada amb la festa fallera que es pot trobar geolocalitzada a la l’última actualització de l’AppValència. A més ofereix la possibilitat de personalitzar la informació segons el posicionament dels telèfons de les persones usuàries i programar alarmes per recordar actes de l’agenda fallera. “Qualsevol pot trobar tot sobre les Falles al mòbil” ha assegurat.

De la mateixa manera amb esta eina també es pot conéixer les parades de transport públic més properes així com les arribades dels autobusos de l’EMT i dels metres i tramvies de MetroValència. I de la mateixa manera, i també en temps real, es facilita la disponibilitat de places en aparcaments públics, les bicicletes disponibles del servei de Valenbisi o la ubicació de les parades de taxi més pròximes.

Per altra banda, Pere Fuset ha recordat que tant l’AppValència com el Geoportal acosten serveis “que, si bé no estan estrictament pensats per a les festes falleres, també poden ser especialment útils en esta època”. Així, ha recordat la disponibilitat dels canals d’avisos temàtics, com ara el de l’estat del trànsit o la possibilitat que la ciutadania reporte qualsevol incidència a la via pública, “com ara una paperera trencada, un contenidor desbordat o un jardí danyat”, perquè puguen ser gestionats per l’Ajuntament de València per donar la resposta més àgil possible.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana, segona exportadora de fruites i hortalisses amb el 28% del total

La Comunitat Valenciana va ser la segona comunitat exportadora de fruites i hortalisses en 2025 amb el 28%, en vendre 3,3 milions de tones per 4.790 milions. Espanya va retallar el volum un 4% però va elevar el valor un 4%, amb Europa com a principal destí.

La menstruació condiciona la vida diària de més del 80% de les dones a Espanya

Un estudi amb més de 4.000 participants assenyala que la menstruació impacta la vida quotidiana, la participació social i el benestar. El dolor i l'estigma impulsen canvis d'hàbits.

Detingut amb mig quilo de cocaïna i fàrmacs amb recepta en zones d’oci

Un home de 33 anys ha sigut detingut amb 493 grams de cocaïna, 730 comprimits subjectes a recepta i 166 butllofes. Part de la droga anava oculta en vapers manipulats.

El València busca aprofitar la ressaca copera del Baskonia per a afermar-se en l’Eurolliga

El València visita al Kosner Baskonia amb la idea de capitalitzar la ressaca del recent títol coper vitorià i sumar un triomf clau per a consolidar el Top-6.

Tallada l’AP-7 a Moncofa per dos accidents amb tres vehicles i dos camions

L'AP-7 roman tallada en sentit València a l'altura de Moncofa després de dos sinistres entre les 9.00 i les 10.00 hores. Trànsit desvia per la A-7 i la N-225 i no consten ferits.

Dos detinguts per huit robatoris de catalitzadors a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens de 30 i 43 anys vinculats amb huit sostraccions de catalitzadors en 2025 en diversos municipis de Castelló. La investigació continua oberta.

Detinguts dos britànics per fingir un segrest per a exigir 830 euros de rescat

Dos hòmens britànics han sigut detinguts en un hotel de Benidorm després de fingir un segrest i enviar vídeos amb sang i amenaces per a reclamar 830 euros. Se'ls atribuïxen delictes de simulació, estafa i usurpació d'identitat.

Comença la manifestació del taxi a València en un atur de 24 hores amb retencions

Els taxistes han iniciat la manifestació des de diversos punts de València en el marc d'un atur de 24 hores. Ja es registren retencions i el recorregut preveu final a les Torres de Serrans i concentració davant el Palau de la Generalitat fins a les 14.00.