À Punt preestrena ‘Noah’, el documental sobre la valenciana amb set malalties minoritàries

À Punt ha celebrat esta vesprada als cines Lys de València la preestrena de Noah, el documental sobre la valenciana de Xest, Noah Higón, que la cadena emet demà dimarts per la televisió a partir de les 22:45 hores, en acabar el concurs A la Saca.

À Punt

En la presentació han estat, Vicente Ordaz, president de la Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana (CACVSA), Miquel Francés, president de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC), Francisco Aura, director general d’À Punt, Noah Higón i els productors de l’obra, Rafa Cerveró, de l’empresa valenciana Bs Global TV així com David Delgado i Marc Chica, de Limmat Films. 

També han estat presents autoritats com ara l’alcaldessa de València, María José Catalá, i representants de la Conselleria de Sanitat, com ara la  secretaria Autonómica, Begoña Comendador Jiménez i la directora General de Atenció Primària, Eva Suárez, a més de col·lectius vinculats a estes malalties minoritàries. Tots ells formen part del repertori d’actors secundaris d’este documental que fa un repàs pel dia a dia de la jove i de com ha afrontat amb fortalesa les set malalties que pateix.

En la intervenció prèvia a la projecció, el president de CACVSA, Vicente Ordaz, ha indicat que “donar suport a un projecte que dona veu a un testimoni de la potència de Noah és una obligació per a À Punt com a radiotelevisió pública, ja que fa costat a persones i col·lectius que necessiten visibilitat per a què tots prenguem consciència del que estan patint i poder ajudar-los a trobar solucions”.

Ordaz també ha augurat que Noah rebrà premis importants per la qualitat que té i també ha recordat que “À Punt és el motor audiovisual de la Comunitat amb una inversió en 2024 de 3.150.000 euros en 52 projectes, 5 dels quals han aconseguit 9 nominacions als Premis Goya d’enguany”.  

À Punt

Per la seua part, durant l’acte, Noah Higón ha mostrat el seu sentiment per este documental amb estes paraules: “València crema, però no mor, renaix sempre, mai cedeix. Perquè esta terra és llum i vida, orgull noble, passió sentida, i qui la trepitja, qui la sent, en el seu batec la porta sempre. El meu cor batega al compàs de cada valencià i valenciana que s’alça quan diuen “que res és impossible”, perquè si d’alguna cosa sabem els valencians és de recompondre’ns davant cada envestida que la vida ens dona. I d’això va precisament este documental, de saber burlar les cuites del destí, de saber estimar, però d’estimar bé, ja es diu que som la terra de l’amor.”

Durant la presentació, Rafael Cerveró, productor del documental ha destacat que “és una sort comptar amb la col·laboració d’À Punt per a poder finançar esta  obra audiovisual, que a més de donar veu a una persona amb un historial de vida com el de la nostra protagonista, ha servit també per a conscienciar els espectadors de com és d’important apostar per la ciència i per la sanitat pública. Esta obra no sols parla del cas de Noah Higón, sinó que és el reflex de milers de persones que pateixen malalties minoritàries al voltant del món”.

Noah és una producció participada per À Punt i estarà disponible a la carta al web de la cadena (www.apuntmedia.es). Amb motiu del Dia de les Malalties Poc Freqüents, que se celebra el divendres 28 de febrer, À Punt ha preparat una programació especial.  

En acabar el documental Noah, À Punt emetrà demà dimarts Unzué, el último equipo de Juancar que tracta sobre la malaltia d’ELA. La pròxima setmana, el programa Zoom del dilluns 24 de febrer a les 22:45 h estarà dedicat a les malalties minoritàries mentre que el dimarts 25 també s’emetran dos documentals dedicats a l’Alzheimer: Mentre sigues tu. L’aquí i ara de Carmen Elías, dirigit per Claudia Pinto, i Tota una vida, de la directora valenciana Marta Romero.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Els bombers de Torrent i Catarroja rescaten al conductor d'un patinet elèctric que va quedar atrapat sota un cotxe després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.

Troben a un matrimoni mort en el bany de la seua casa a València per una fuita de gas

Un matrimoni d'origen xinés ha sigut trobat sense vida a la dutxa de la seua vivenda a València. La principal hipòtesi apunta a un accident domèstic per mala combustió de la caldera de gas del bany.

Un ferit per arma blanca i un detingut en una baralla nocturna a Orihuela

Una baralla entre dos grups en l'avinguda Doctor García Rogel d'Orihuela se salda amb un jove de 25 anys ferit per arma blanca en la cara i un detingut.