La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València, festa declarada d’interés turístic nacional, ha celebrat este Divendres Sant al matí la seua emotiva oració en la riba de la mar en record dels confrares difunts i dels mariners morts, amb les imatges dels Cristos del Salvador i de l’Empara com a centre de la devoció.

A primera hora, les dos imatges s’han trobat i han iniciat juntes un recorregut pels carrers dels Poblats Marítims de València. Esta processó matinal, més íntima i recollida, ha avançat entre veïns i fidels que han acompanyat als Cristos fins a la platja, on el protagonisme ha passat dels carrers a la mar, escenari tradicional d’este acte. processó

Una vegada en la riba, s’ha realitzat una ofrena floral en la mar com a gest simbòlic cap als qui van perdre la vida en les aigües i cap a totes les persones vinculades a la Setmana Santa Marinera que ja han mort. Les flors llançades a l’aigua, que s’allunyen amb les ones, han servit com a homenatge als mariners morts i als confrares desapareguts, en un entorn en el qual la mar es convertix en lloc de memòria i de consol per a les famílies.

Després de l’ofrena, s’ha resat pels difunts relacionats amb esta celebració, pels morts en la mar i també per la pau en el món. D’esta manera, una tradició profundament arrelada en el barri mariner s’ha unit a una petició més àmplia, en la qual els assistents han estés les seues oracions més enllà de la comunitat local, incorporant al ritu una dimensió solidària i universal. resat

Processons i actes centrals del Divendres Sant

Durant el matí, les diferents parròquies d’este barri mariner han desenrotllat els seus Viacrucis, recorrent els carrers amb les estacions que recorden la passió i mort de Jesús. Estos Viacrucis preparen espiritualment a veïns i participants per als grans actes de la vesprada i del cap de setmana, i omplin els carrers de silenci, oracions i recolliment.

Per a esta vesprada està previst el segon dels tres actes processionals col·lectius de la Setmana Santa Marinera de València: la processó del Sant Enterrament, en la qual participen les 31 germanors, confraries i corporacions d’estes festes. La cita, que començarà a les 18.30 hores, reunirà tant els trons amb les imatges titulars de cada germanor com a nombrosos personatges bíblics, que donen forma a una posada en escena solemne i de forta càrrega visual.

En esta desfilada de la vesprada desfilen trons i imatges acompanyats per persones vestides com a figures de la tradició cristiana, entre les quals destaquen les Doloroses i els soldats granaders. La presència d’estos personatges, juntament amb la música trista i solemne que acompanya el festeig, subratlla el caràcter de dol i recolliment propi del Divendres Sant, convidant al públic a seguir la processó amb respecte i silenci.

El calendari d’actes col·lectius es completarà el Diumenge de Pasqua amb la Desfilada de la Resurrecció, que serà el tercer gran acte conjunt d’estes celebracions. Esta cita marca el final de la Setmana Santa Marinera i suposa un clar canvi de to respecte al Divendres Sant, en passar del dol i la sobrietat a l’alegria i el colorit propis de la Resurrecció.

Eixe diumenge, les confraries i els personatges bíblics tornen a recórrer els carrers, esta vegada en un ambient molt més festiu, acompanyat de música animada i de la participació del públic. Els assistents saluden el pas de les imatges i dels grups amb aplaudiments i floretes, mentres els participants responen entregant flors com a mostra d’agraïment. alegria Amb este gest, es tanca un cicle de celebracions en el qual el barri mariner ha passat de l’oració pels difunts a la platja a l’expressió joiosa de la Pasqua, sempre amb la mar i els carrers de València com a escenaris principals.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.