16 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Aragonès convoca eleccions anticipades a Catalunya per al 12 de maig

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha anunciat la convocatòria d’eleccions anticipades a Catalunya per al 12 de maig, després que el Parlament haja rebutjat el projecte de llei de Pressupostos de la Generalitat del 2024.

En una declaració institucional des del Palau de la Generalitat després d’una reunió del Consell Executiu extraordinari, el president de la Generalitat de Catalunya ha explicat que el Govern ha retirat el projecte de llei de mesures fiscals i financeres, coneguda com a llei d’acompanyament dels Pressupostos, després del rebuig dels comptes.

El Govern va signar un pacte pressupostari amb el PSC, però no ha aconseguit reunir els suports suficients –només tenia 66 dels 68 vots necessaris– per a traure els comptes avance, després d’intentar negociar amb els Comuns, Junts i la CUP.

Últimes notícies

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.

La Generalitat defén que lidera amb serietat el Pla Endavant i reclama corresponsabilitat al Govern

La Generalitat ha defés avanços en la reconstrucció després de la dana amb 176 de 343 actuacions en marxa o completades i un ritme d'execució duplicat. Ha reclamat coordinar-se amb el Govern i reactivar de manera urgent la comissió mixta.