Arquitectes de la UPV i la UPC reconstruiran el CEIP Vil·la Romana de Catarroja

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Un grup de professors d’Arquitectura de la Universitat Politècnica de València (UPV) i de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) treballaran, junt amb estudiants de l’últim curs del grau, en una proposta de projecte de reconstrucció del CEIP Vil·la Romana de Catarroja, afectat per la dana de finals d’octubre, per a «adaptar les instal·lacions als principis de Ciutat Educadora i millorar el centre per a poder convertir-se en agent dinamitzador cultural, esportiu i de trobada del barri».

Es tracta d’una iniciativa conjunta de la direcció del centre educatiu i de l’AMPA per a participar en el projecte universitari. «Encara que la reconstrucció ha d’optimitzar les propostes de millora, és també indispensable, com ja han detectat els professionals, rectificar i corregir els defectes constructius de l’edifici», explica el regidor d’Educació de Catarroja, José Antonio Cuberos.

Abans de la dana que va arrasar la província, la comunitat educativa d’este centre estava «en plena protesta» per les goteres i filtracions d’aigua en temporada de pluja. Els alumnes del CEIP encara no han pogut tornar a les aules des del passat 29 d’octubre per les destrosses provocades per l’entrada d’aigua desbordada del barranc.

Actualment, estos estudiants estan reubicats al CEIP Bertomeu Llorens i el CEIP Jaume I el Conqueridor, «amb problemàtiques afegides de saturació dels centres acollidors», assenyala l’edil.

Durant la primera visita al Vil·la Romana, el professorat de la UPV i la UPC, acompanyats per la directora del centre, les representants de l’AMPA i els regidors d’Urbanisme, Martí Raga, i Educació, José Antonio Cuberos, s’ha revisat l’estat de l’edifici i detectat les necessitats educatives i d’infraestructures.

Des de l’Ajuntament de Catarroja denuncien «la falta de comunicació amb la Conselleria d’Educació i l’empresa que executa les obres». «No es tracta de tornar a fer el que teníem, sinó fer-ho millor», remarca el regidor d’Educació, a més d’agrair la implicació de la comunitat educativa i dels professionals d’arquitectura en el projecte de reconstrucció.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.