Arquitectes de la UPV i la UPC reconstruiran el CEIP Vil·la Romana de Catarroja

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Un grup de professors d’Arquitectura de la Universitat Politècnica de València (UPV) i de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) treballaran, junt amb estudiants de l’últim curs del grau, en una proposta de projecte de reconstrucció del CEIP Vil·la Romana de Catarroja, afectat per la dana de finals d’octubre, per a “adaptar les instal·lacions als principis de Ciutat Educadora i millorar el centre per a poder convertir-se en agent dinamitzador cultural, esportiu i de trobada del barri”.

Es tracta d’una iniciativa conjunta de la direcció del centre educatiu i de l’AMPA per a participar en el projecte universitari. “Encara que la reconstrucció ha d’optimitzar les propostes de millora, és també indispensable, com ja han detectat els professionals, rectificar i corregir els defectes constructius de l’edifici”, explica el regidor d’Educació de Catarroja, José Antonio Cuberos.

Abans de la dana que va arrasar la província, la comunitat educativa d’este centre estava “en plena protesta” per les goteres i filtracions d’aigua en temporada de pluja. Els alumnes del CEIP encara no han pogut tornar a les aules des del passat 29 d’octubre per les destrosses provocades per l’entrada d’aigua desbordada del barranc.

Actualment, estos estudiants estan reubicats al CEIP Bertomeu Llorens i el CEIP Jaume I el Conqueridor, “amb problemàtiques afegides de saturació dels centres acollidors”, assenyala l’edil.

Durant la primera visita al Vil·la Romana, el professorat de la UPV i la UPC, acompanyats per la directora del centre, les representants de l’AMPA i els regidors d’Urbanisme, Martí Raga, i Educació, José Antonio Cuberos, s’ha revisat l’estat de l’edifici i detectat les necessitats educatives i d’infraestructures.

Des de l’Ajuntament de Catarroja denuncien “la falta de comunicació amb la Conselleria d’Educació i l’empresa que executa les obres”. “No es tracta de tornar a fer el que teníem, sinó fer-ho millor”, remarca el regidor d’Educació, a més d’agrair la implicació de la comunitat educativa i dels professionals d’arquitectura en el projecte de reconstrucció.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Llevant 2-0 Alabés: Espí tomba a Sivera amb un doblet final i sosté la fe en la permanència

Un doblet de Carlos Espí en el 88 i 97 va decidir un dol que Sivera va sostindre quasi fins al final. Ryan va salvar al Llevant en la primera part i l'expulsió de Parada va canviar el guió.

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.