Arquitectes de la UPV i la UPC reconstruiran el CEIP Vil·la Romana de Catarroja

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Un grup de professors d’Arquitectura de la Universitat Politècnica de València (UPV) i de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) treballaran, junt amb estudiants de l’últim curs del grau, en una proposta de projecte de reconstrucció del CEIP Vil·la Romana de Catarroja, afectat per la dana de finals d’octubre, per a «adaptar les instal·lacions als principis de Ciutat Educadora i millorar el centre per a poder convertir-se en agent dinamitzador cultural, esportiu i de trobada del barri».

Es tracta d’una iniciativa conjunta de la direcció del centre educatiu i de l’AMPA per a participar en el projecte universitari. «Encara que la reconstrucció ha d’optimitzar les propostes de millora, és també indispensable, com ja han detectat els professionals, rectificar i corregir els defectes constructius de l’edifici», explica el regidor d’Educació de Catarroja, José Antonio Cuberos.

Abans de la dana que va arrasar la província, la comunitat educativa d’este centre estava «en plena protesta» per les goteres i filtracions d’aigua en temporada de pluja. Els alumnes del CEIP encara no han pogut tornar a les aules des del passat 29 d’octubre per les destrosses provocades per l’entrada d’aigua desbordada del barranc.

Actualment, estos estudiants estan reubicats al CEIP Bertomeu Llorens i el CEIP Jaume I el Conqueridor, «amb problemàtiques afegides de saturació dels centres acollidors», assenyala l’edil.

Durant la primera visita al Vil·la Romana, el professorat de la UPV i la UPC, acompanyats per la directora del centre, les representants de l’AMPA i els regidors d’Urbanisme, Martí Raga, i Educació, José Antonio Cuberos, s’ha revisat l’estat de l’edifici i detectat les necessitats educatives i d’infraestructures.

Des de l’Ajuntament de Catarroja denuncien «la falta de comunicació amb la Conselleria d’Educació i l’empresa que executa les obres». «No es tracta de tornar a fer el que teníem, sinó fer-ho millor», remarca el regidor d’Educació, a més d’agrair la implicació de la comunitat educativa i dels professionals d’arquitectura en el projecte de reconstrucció.

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.