Arquitectes de la UPV i la UPC reconstruiran el CEIP Vil·la Romana de Catarroja

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Un grup de professors d’Arquitectura de la Universitat Politècnica de València (UPV) i de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) treballaran, junt amb estudiants de l’últim curs del grau, en una proposta de projecte de reconstrucció del CEIP Vil·la Romana de Catarroja, afectat per la dana de finals d’octubre, per a «adaptar les instal·lacions als principis de Ciutat Educadora i millorar el centre per a poder convertir-se en agent dinamitzador cultural, esportiu i de trobada del barri».

Es tracta d’una iniciativa conjunta de la direcció del centre educatiu i de l’AMPA per a participar en el projecte universitari. «Encara que la reconstrucció ha d’optimitzar les propostes de millora, és també indispensable, com ja han detectat els professionals, rectificar i corregir els defectes constructius de l’edifici», explica el regidor d’Educació de Catarroja, José Antonio Cuberos.

Abans de la dana que va arrasar la província, la comunitat educativa d’este centre estava «en plena protesta» per les goteres i filtracions d’aigua en temporada de pluja. Els alumnes del CEIP encara no han pogut tornar a les aules des del passat 29 d’octubre per les destrosses provocades per l’entrada d’aigua desbordada del barranc.

Actualment, estos estudiants estan reubicats al CEIP Bertomeu Llorens i el CEIP Jaume I el Conqueridor, «amb problemàtiques afegides de saturació dels centres acollidors», assenyala l’edil.

Durant la primera visita al Vil·la Romana, el professorat de la UPV i la UPC, acompanyats per la directora del centre, les representants de l’AMPA i els regidors d’Urbanisme, Martí Raga, i Educació, José Antonio Cuberos, s’ha revisat l’estat de l’edifici i detectat les necessitats educatives i d’infraestructures.

Des de l’Ajuntament de Catarroja denuncien «la falta de comunicació amb la Conselleria d’Educació i l’empresa que executa les obres». «No es tracta de tornar a fer el que teníem, sinó fer-ho millor», remarca el regidor d’Educació, a més d’agrair la implicació de la comunitat educativa i dels professionals d’arquitectura en el projecte de reconstrucció.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.