Arquitectes de la UPV i la UPC reconstruiran el CEIP Vil·la Romana de Catarroja

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Un grup de professors d’Arquitectura de la Universitat Politècnica de València (UPV) i de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) treballaran, junt amb estudiants de l’últim curs del grau, en una proposta de projecte de reconstrucció del CEIP Vil·la Romana de Catarroja, afectat per la dana de finals d’octubre, per a «adaptar les instal·lacions als principis de Ciutat Educadora i millorar el centre per a poder convertir-se en agent dinamitzador cultural, esportiu i de trobada del barri».

Es tracta d’una iniciativa conjunta de la direcció del centre educatiu i de l’AMPA per a participar en el projecte universitari. «Encara que la reconstrucció ha d’optimitzar les propostes de millora, és també indispensable, com ja han detectat els professionals, rectificar i corregir els defectes constructius de l’edifici», explica el regidor d’Educació de Catarroja, José Antonio Cuberos.

Abans de la dana que va arrasar la província, la comunitat educativa d’este centre estava «en plena protesta» per les goteres i filtracions d’aigua en temporada de pluja. Els alumnes del CEIP encara no han pogut tornar a les aules des del passat 29 d’octubre per les destrosses provocades per l’entrada d’aigua desbordada del barranc.

Actualment, estos estudiants estan reubicats al CEIP Bertomeu Llorens i el CEIP Jaume I el Conqueridor, «amb problemàtiques afegides de saturació dels centres acollidors», assenyala l’edil.

Durant la primera visita al Vil·la Romana, el professorat de la UPV i la UPC, acompanyats per la directora del centre, les representants de l’AMPA i els regidors d’Urbanisme, Martí Raga, i Educació, José Antonio Cuberos, s’ha revisat l’estat de l’edifici i detectat les necessitats educatives i d’infraestructures.

Des de l’Ajuntament de Catarroja denuncien «la falta de comunicació amb la Conselleria d’Educació i l’empresa que executa les obres». «No es tracta de tornar a fer el que teníem, sinó fer-ho millor», remarca el regidor d’Educació, a més d’agrair la implicació de la comunitat educativa i dels professionals d’arquitectura en el projecte de reconstrucció.

Últimes notícies

Lleuger descens de les temperatures i possibles ruixats esta vesprada a l’interior de Castellon

La Comunitat Valenciana vivira una jornada de cels poc nuvolosos, lleuger descens de les maximas en Castellon i possibilitat de ruixats amb tempesta esta vesprada a l'interior nord.

Sis sindicalistes es tanquen en Educació després d’una nova ruptura de la negociació de la vaga docent

Sis sindicalistes de STEPV, UGT i CCOO es tanquen en la Conselleria d'Educació després de trencar-se de nou la negociació per a posar fi a la vaga indefinida del professorat públic no universitari valencià.

Amaia enlluerna amb veu i complicitat en un Roig Arena entregat

Amaia oferix en el Roig Arena de València un concert íntim i festiu alhora, en el penúltim directe del seu gira Arenas amb el disc Si òbric els ulls no és real.

Els sis sindicalistes tancats en Educació abandonen la Conselleria després de trencar amb la negociació

Els sis representants de STEPV, UGT i CCOO que van romandre tancats en la Conselleria d'Educació han eixit de les instal·lacions de matinada i anuncien que no acudiran a la taula sectorial convocada per a este dilluns.

Ortí es nega a reobrir la negociació salarial i obliga els sindicats a desallotjar la Conselleria

La consellera d'Educació Carmen Ortí tanca la porta a reobrir la negociació salarial reclamada per STEPV, CCOO i UGT i ordena als sindicats abandonar l'edifici després d'hores de tancament.

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.