14.8 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Arranquen les obres de millora de l’accés per carretera a Aielo de Malferit amb una inversió d’1,4 milions

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

L’àrea de Carreteres de la Diputació de València ha iniciat este dilluns la intervenció sobre la carretera CV-651, que servirà per a millorar l’accés principal a Aielo de Malferit des de l’autovia A-7. Amb un termini d’execució previst de sis mesos i un pressupost d’1.410.280,81 euros, es tracta d’una intervenció que afectarà tant al tram urbà d’Aielo com al trajecte interurbà, i inclourà la zona del pont sobre el riu Clariano.

L’actuació projectada discorre entre la glorieta de connexió existent entre l’avinguda València d’Aielo de Malferit, amb el carrer de la Indústria i la glorieta partida situada en el punt quilomètric 20+810, pertanyent al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, segons ha apuntat la institució provincial en un comunicat.

El tram sobre el qual han començat les obres presenta un traçat en línia recta a l’eixida del municipi, seguit d’una corba de radi ampli i una recta que salva la llera del riu Clariano. En la zona urbana s’escometrà una nova glorieta que servirà de porta d’entrada a l’accés sud del municipi, imposant la reducció de velocitat per a garantir la seguretat especialment dels d’usuaris vulnerables. Al seu torn, això suposa una millora de l’accés al cementeri i al polígon industrial confrontant.

D’altra banda, es duran a terme millores puntuals de condicionament en el tram interurbà. Així, es reforçarà el ferm per a millorar, sobretot, l’adherència de la CV-651. Així mateix, es procedirà a la remodelació de la secció mitjançant el pintat de noves marques vials per a reduir la velocitat, i es renovarà la senyalització i la neteja, amb l’adequació també de les cunetes existents.

L’àrea provincial de Carreteres actuarà també sobre el pont sobre el riu Clariano, de 115 metres de longitud aproximada, sobre el qual es preveuen realitzar treballs de manteniment, amb la finalitat de retornar-li la funcionalitat a diferents elements de la infraestructura. En concret, se substituirà el sistema de contenció existent, se solucionaran els actuals problemes de drenatge, se substituiran les juntes de dilatació i es pintaran les baranes existents.

La intervenció sobre la CV-651 té un termini previst d’execució de sis mesos. Durant este temps, l’accés a Aielo de Malferit des de la A-7 es prendrà des de l’entrada 413 de la A- 7, situada a aproximadament un quilòmetre al nord.

D’altra banda, l’eixida 414 de la mateixa autovia, en direcció València, donarà accés únicament a la rotonda partida que precedix al pas superior sobre el riu Clariano i distribuïx a camins d’accés de propietats i empreses. Quant als accessos a les parcel·les i propietats en el tram afectat, estaran habilitats únicament des del costat urbà.

La diputada de Carreteres i vicepresidenta de la Diputació, Reme Mazzolari, ha destacat que es tracta d’una actuació “que millorarà la connexió amb l’autovia, a més de permetre la connexió directa de la carretera CV-651 amb la zona industrial d’Aielo de Malferit, evitant així haver d’accedir a la mateixa des del cas urbà”.

Últimes notícies

El 10K València bat dos rècords d’Europa i 18 nacionals en una edició històrica

La prova valenciana es va saldar amb dos plusmarques continentals i 18 nacionals, triomf de Andreas Almgren amb 26:45 i rècord europeu de Eilish McColgan amb 30:08. Amb 14.134 arribats a meta i 15.529 participants entre 10K i 5K, l'edició va ser la més nombrosa.

El Suprem dona cinc dies a Ábalos i Koldo per a pagar la fiança abans del juí

El Suprem ha concedit cinc dies hàbils a José Luis Ábalos i al seu exasesor Koldo García per a depositar 60.000 euros cada un com a fiança civil prèvia al juí per les presumptes comissions en contractes de màscares. El termini comença després de la notificació de la peça separada de responsabilitat civil.

Vox veu oportú que les víctimes de la DANA declaren en Les Corts com més prompte millor

El síndic de Vox, José María Llanos, ha defés que les víctimes de la DANA compareguen com més prompte millor en la comissió de Les Corts i que es done entrada ja a les associacions. També ha demanat que els acaraments i proves incloguen a tots els implicats i ha obert la porta a citar a Pedro Sánchez.

Cox afirma que ja fabrica dessaladores per a agricultura amb baix consum energètic

Enrique Riquelme ha assegurat que Cox ja construïx dessaladores eficients que subministren aigua a la carta per al camp amb el menor gasto energètic. L'empresa ha presentat amb la Universitat d'Alacant una càtedra per a investigar en aigua i energia i abaratir costos.

Pérez Llorca defén prolongar la central de Cofrentes i la sobirania energètica

Pérez Llorca ha defés prolongar la vida útil de Cofrentes més enllà de 2030 i ha vinculat la decisió a la sobirania energètica. També ha anunciat el desbloqueig de 8.000 expedients elèctrics dins de la simplificació administrativa.

La jutgessa de la DANA rebutja investigar el mòbil de Feijóo i citar a Rufián

La magistrada que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha denegat la pericial del mòbil d'Alberto Núñez Feijóo i la citació com a testimoni de Gabriel Rufián. Delimita la investigació a diligències pertinents i descarta proves sense relació directa amb els fets.

Condemnada la exalcaldesa d’Orihuela i huit persones més pel contracte de les escombraries

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la causa matriu del cas Brugal per irregularitats en el contracte de neteja i residus d'Orihuela. Les penes inclouen presó, inhabilitació i indemnització solidària pròxima a 600.000 euros, i la sentència pot recórrer-se.

Catalá anuncia límits i control per als apartaments turístics a València

L'alcaldessa ha assegurat que estos allotjaments 'passaran a ser molt limitats, molt controlats i sempre legals' i ha oferit revertir-los a ús residencial. Hi ha unes mil sancions tramitades i tancaments a reincidents.