Arranquen les obres de millora de l’accés per carretera a Aielo de Malferit amb una inversió d’1,4 milions

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

L’àrea de Carreteres de la Diputació de València ha iniciat este dilluns la intervenció sobre la carretera CV-651, que servirà per a millorar l’accés principal a Aielo de Malferit des de l’autovia A-7. Amb un termini d’execució previst de sis mesos i un pressupost d’1.410.280,81 euros, es tracta d’una intervenció que afectarà tant al tram urbà d’Aielo com al trajecte interurbà, i inclourà la zona del pont sobre el riu Clariano.

L’actuació projectada discorre entre la glorieta de connexió existent entre l’avinguda València d’Aielo de Malferit, amb el carrer de la Indústria i la glorieta partida situada en el punt quilomètric 20+810, pertanyent al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, segons ha apuntat la institució provincial en un comunicat.

El tram sobre el qual han començat les obres presenta un traçat en línia recta a l’eixida del municipi, seguit d’una corba de radi ampli i una recta que salva la llera del riu Clariano. En la zona urbana s’escometrà una nova glorieta que servirà de porta d’entrada a l’accés sud del municipi, imposant la reducció de velocitat per a garantir la seguretat especialment dels d’usuaris vulnerables. Al seu torn, això suposa una millora de l’accés al cementeri i al polígon industrial confrontant.

D’altra banda, es duran a terme millores puntuals de condicionament en el tram interurbà. Així, es reforçarà el ferm per a millorar, sobretot, l’adherència de la CV-651. Així mateix, es procedirà a la remodelació de la secció mitjançant el pintat de noves marques vials per a reduir la velocitat, i es renovarà la senyalització i la neteja, amb l’adequació també de les cunetes existents.

L’àrea provincial de Carreteres actuarà també sobre el pont sobre el riu Clariano, de 115 metres de longitud aproximada, sobre el qual es preveuen realitzar treballs de manteniment, amb la finalitat de retornar-li la funcionalitat a diferents elements de la infraestructura. En concret, se substituirà el sistema de contenció existent, se solucionaran els actuals problemes de drenatge, se substituiran les juntes de dilatació i es pintaran les baranes existents.

La intervenció sobre la CV-651 té un termini previst d’execució de sis mesos. Durant este temps, l’accés a Aielo de Malferit des de la A-7 es prendrà des de l’entrada 413 de la A- 7, situada a aproximadament un quilòmetre al nord.

D’altra banda, l’eixida 414 de la mateixa autovia, en direcció València, donarà accés únicament a la rotonda partida que precedix al pas superior sobre el riu Clariano i distribuïx a camins d’accés de propietats i empreses. Quant als accessos a les parcel·les i propietats en el tram afectat, estaran habilitats únicament des del costat urbà.

La diputada de Carreteres i vicepresidenta de la Diputació, Reme Mazzolari, ha destacat que es tracta d’una actuació «que millorarà la connexió amb l’autovia, a més de permetre la connexió directa de la carretera CV-651 amb la zona industrial d’Aielo de Malferit, evitant així haver d’accedir a la mateixa des del cas urbà».

Últimes notícies

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.
FILMOTECA D'ESTIU