17.8 C
València
Dissabte, 15 novembre, 2025

Arranquen les obres de millora de l’accés per carretera a Aielo de Malferit amb una inversió d’1,4 milions

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

L’àrea de Carreteres de la Diputació de València ha iniciat este dilluns la intervenció sobre la carretera CV-651, que servirà per a millorar l’accés principal a Aielo de Malferit des de l’autovia A-7. Amb un termini d’execució previst de sis mesos i un pressupost d’1.410.280,81 euros, es tracta d’una intervenció que afectarà tant al tram urbà d’Aielo com al trajecte interurbà, i inclourà la zona del pont sobre el riu Clariano.

L’actuació projectada discorre entre la glorieta de connexió existent entre l’avinguda València d’Aielo de Malferit, amb el carrer de la Indústria i la glorieta partida situada en el punt quilomètric 20+810, pertanyent al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, segons ha apuntat la institució provincial en un comunicat.

El tram sobre el qual han començat les obres presenta un traçat en línia recta a l’eixida del municipi, seguit d’una corba de radi ampli i una recta que salva la llera del riu Clariano. En la zona urbana s’escometrà una nova glorieta que servirà de porta d’entrada a l’accés sud del municipi, imposant la reducció de velocitat per a garantir la seguretat especialment dels d’usuaris vulnerables. Al seu torn, això suposa una millora de l’accés al cementeri i al polígon industrial confrontant.

D’altra banda, es duran a terme millores puntuals de condicionament en el tram interurbà. Així, es reforçarà el ferm per a millorar, sobretot, l’adherència de la CV-651. Així mateix, es procedirà a la remodelació de la secció mitjançant el pintat de noves marques vials per a reduir la velocitat, i es renovarà la senyalització i la neteja, amb l’adequació també de les cunetes existents.

L’àrea provincial de Carreteres actuarà també sobre el pont sobre el riu Clariano, de 115 metres de longitud aproximada, sobre el qual es preveuen realitzar treballs de manteniment, amb la finalitat de retornar-li la funcionalitat a diferents elements de la infraestructura. En concret, se substituirà el sistema de contenció existent, se solucionaran els actuals problemes de drenatge, se substituiran les juntes de dilatació i es pintaran les baranes existents.

La intervenció sobre la CV-651 té un termini previst d’execució de sis mesos. Durant este temps, l’accés a Aielo de Malferit des de la A-7 es prendrà des de l’entrada 413 de la A- 7, situada a aproximadament un quilòmetre al nord.

D’altra banda, l’eixida 414 de la mateixa autovia, en direcció València, donarà accés únicament a la rotonda partida que precedix al pas superior sobre el riu Clariano i distribuïx a camins d’accés de propietats i empreses. Quant als accessos a les parcel·les i propietats en el tram afectat, estaran habilitats únicament des del costat urbà.

La diputada de Carreteres i vicepresidenta de la Diputació, Reme Mazzolari, ha destacat que es tracta d’una actuació “que millorarà la connexió amb l’autovia, a més de permetre la connexió directa de la carretera CV-651 amb la zona industrial d’Aielo de Malferit, evitant així haver d’accedir a la mateixa des del cas urbà”.

Últimes notícies

Un home de 44 anys ha mort després de caure amb el seu parapent en un vessant de Petrer (Alacant)

Un home de 44 anys ha mort este dissabte en caure amb el seu parapent a la muntanya del Palomaret, a Petrer. Els bombers han mobilitzat un helicòpter i un grup de rescat per a accedir a la zona.

Presó provisional per al jove de 21 anys acusat d’agredir a un policia a Vinalesa

Un jutjat de Paterna ha ordenat presó provisional per a un jove de 21 anys per l'agressió que va deixar en coma a un agent anara de servici a Vinalesa. El menor detingut va quedar lliure sense mesures per decisió de la Fiscalia de Menors.

Alex Márquez domina l’esprint de València; ‘poles’ per a Bezzecchi, Folgat i Adrián Fernández

Alex Márquez va guanyar l'esprint de MotoGP a Cheste després d'arrabassar el cap a Bezzecchi, autor de la 'pole'. Acosta i Di Giannantonio van completar el podi.

Urpa de Castelló el veler que tractarà de completar la primera volta al món vertical

L''Alegria Mariners' va partir amb Paula Gonzalvo i Pedro Jiménez per a intentar una ruta inèdita de 35.000 milles pels meridians, amb projectes científics i seguiment en directe.

Controlat l’incendi en un desballestament de motos d’Alboraia després d’una gran fumera

Els bombers han donat per controlat a les 12.49 l'incendi que ha afectat un desballestament de motos i a una nau contigua a Alboraia. No hi ha hagut ferits i tot apunta a un curtcircuit com a origen.

Estabilitzat l’incendi en una nau de desballestament de motocicletes a Alboraia

El foc, originat sobre les 9.45 en un desballestament de motocicletes d'Alboraia, ha sigut estabilitzat al migdia sense ferits. Es mantindrà vigilància 24 hores.

El PSOE avisa a Feijóo i Abascal: no tenen dret a decidir pels valencians

El PSOE ha exigit eleccions després de la dimissió de Carlos Mazón i ha acusat PP i Vox de voler imposar un relleu amb Juanfran Pérez Llorca. Diana Morant ha advertit a Feijóo i Abascal que no tenen dret a decidir pels valencians.

Un incendi en un desballestament d’Alboraia ha generat una gran columna de fum i ha quedat estabilitzat

Els bombers han donat per estabilitzat l'incendi en un desballestament de motos d'Alboraia al voltant de les 12, sense ferits. Sis dotacions han treballat en la zona.