Arranquen les obres de millora de l’accés per carretera a Aielo de Malferit amb una inversió d’1,4 milions

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

L’àrea de Carreteres de la Diputació de València ha iniciat este dilluns la intervenció sobre la carretera CV-651, que servirà per a millorar l’accés principal a Aielo de Malferit des de l’autovia A-7. Amb un termini d’execució previst de sis mesos i un pressupost d’1.410.280,81 euros, es tracta d’una intervenció que afectarà tant al tram urbà d’Aielo com al trajecte interurbà, i inclourà la zona del pont sobre el riu Clariano.

L’actuació projectada discorre entre la glorieta de connexió existent entre l’avinguda València d’Aielo de Malferit, amb el carrer de la Indústria i la glorieta partida situada en el punt quilomètric 20+810, pertanyent al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, segons ha apuntat la institució provincial en un comunicat.

El tram sobre el qual han començat les obres presenta un traçat en línia recta a l’eixida del municipi, seguit d’una corba de radi ampli i una recta que salva la llera del riu Clariano. En la zona urbana s’escometrà una nova glorieta que servirà de porta d’entrada a l’accés sud del municipi, imposant la reducció de velocitat per a garantir la seguretat especialment dels d’usuaris vulnerables. Al seu torn, això suposa una millora de l’accés al cementeri i al polígon industrial confrontant.

D’altra banda, es duran a terme millores puntuals de condicionament en el tram interurbà. Així, es reforçarà el ferm per a millorar, sobretot, l’adherència de la CV-651. Així mateix, es procedirà a la remodelació de la secció mitjançant el pintat de noves marques vials per a reduir la velocitat, i es renovarà la senyalització i la neteja, amb l’adequació també de les cunetes existents.

L’àrea provincial de Carreteres actuarà també sobre el pont sobre el riu Clariano, de 115 metres de longitud aproximada, sobre el qual es preveuen realitzar treballs de manteniment, amb la finalitat de retornar-li la funcionalitat a diferents elements de la infraestructura. En concret, se substituirà el sistema de contenció existent, se solucionaran els actuals problemes de drenatge, se substituiran les juntes de dilatació i es pintaran les baranes existents.

La intervenció sobre la CV-651 té un termini previst d’execució de sis mesos. Durant este temps, l’accés a Aielo de Malferit des de la A-7 es prendrà des de l’entrada 413 de la A- 7, situada a aproximadament un quilòmetre al nord.

D’altra banda, l’eixida 414 de la mateixa autovia, en direcció València, donarà accés únicament a la rotonda partida que precedix al pas superior sobre el riu Clariano i distribuïx a camins d’accés de propietats i empreses. Quant als accessos a les parcel·les i propietats en el tram afectat, estaran habilitats únicament des del costat urbà.

La diputada de Carreteres i vicepresidenta de la Diputació, Reme Mazzolari, ha destacat que es tracta d’una actuació «que millorarà la connexió amb l’autovia, a més de permetre la connexió directa de la carretera CV-651 amb la zona industrial d’Aielo de Malferit, evitant així haver d’accedir a la mateixa des del cas urbà».

Últimes notícies

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.

Una mascletà de Pirotecnia Mediterráneo arriba als 128 decibelis en la plaça dels Luceros

Pirotecnia Mediterráneo ha firmat la seua segona mascletà de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros amb un màxim de 128 decibelis i 150 quilos de pólvora, en el seu primer dispar oficial de concurs.

Tallada la N-234 i tancat el port de Sagunt per un incendi de vegetació a Estivella

Un incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha obligat a tallar l’accés a la N-234 i a tancar el port de Sagunt, amb cinc mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres treballant en l’extincio.

Sis espècies de cetacis es consoliden en les aigües de la Comunitat Valenciana

Medi Ambient ha constatat la presència recurrent de sis espècies de cetacis en aigües de la Comunitat Valenciana durant els dos últims anys, amb un clar predomini del dofí mular i del rorqual comú.

Iván Ortolá firma la seua primera victòria en Moto2 després d’una volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha aconseguit a Brno la seua primera victòria en Moto2, malgrat complir una sanció de volta llarga, en una cursa decidida en l’última corba davant David Alonso.

Nou repte per al Villarreal: nou jugadors tornen de cessió i es juguen la plaça

El Villarreal CF recupera nou jugadors cedits en Primera i Segona i el tècnic Iñigo Pérez haurà de decidir en la pretemporada qui continua i qui torna a eixir cedit.

Iván Ortolá aconseguix la seua primera victòria en Moto2 amb sanció de volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha estrenat el seu palmarés en Moto2 al Gran Premi de la República Txeca, a Brno, malgrat complir una sanció de volta llarga. David Alonso ha sigut segon i el líder del Mundial, Manuel González, ha acabat cinqué després dun inici molt complicat.