Arranquen les obres de millora de l’accés per carretera a Aielo de Malferit amb una inversió d’1,4 milions

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

L’àrea de Carreteres de la Diputació de València ha iniciat este dilluns la intervenció sobre la carretera CV-651, que servirà per a millorar l’accés principal a Aielo de Malferit des de l’autovia A-7. Amb un termini d’execució previst de sis mesos i un pressupost d’1.410.280,81 euros, es tracta d’una intervenció que afectarà tant al tram urbà d’Aielo com al trajecte interurbà, i inclourà la zona del pont sobre el riu Clariano.

L’actuació projectada discorre entre la glorieta de connexió existent entre l’avinguda València d’Aielo de Malferit, amb el carrer de la Indústria i la glorieta partida situada en el punt quilomètric 20+810, pertanyent al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, segons ha apuntat la institució provincial en un comunicat.

El tram sobre el qual han començat les obres presenta un traçat en línia recta a l’eixida del municipi, seguit d’una corba de radi ampli i una recta que salva la llera del riu Clariano. En la zona urbana s’escometrà una nova glorieta que servirà de porta d’entrada a l’accés sud del municipi, imposant la reducció de velocitat per a garantir la seguretat especialment dels d’usuaris vulnerables. Al seu torn, això suposa una millora de l’accés al cementeri i al polígon industrial confrontant.

D’altra banda, es duran a terme millores puntuals de condicionament en el tram interurbà. Així, es reforçarà el ferm per a millorar, sobretot, l’adherència de la CV-651. Així mateix, es procedirà a la remodelació de la secció mitjançant el pintat de noves marques vials per a reduir la velocitat, i es renovarà la senyalització i la neteja, amb l’adequació també de les cunetes existents.

L’àrea provincial de Carreteres actuarà també sobre el pont sobre el riu Clariano, de 115 metres de longitud aproximada, sobre el qual es preveuen realitzar treballs de manteniment, amb la finalitat de retornar-li la funcionalitat a diferents elements de la infraestructura. En concret, se substituirà el sistema de contenció existent, se solucionaran els actuals problemes de drenatge, se substituiran les juntes de dilatació i es pintaran les baranes existents.

La intervenció sobre la CV-651 té un termini previst d’execució de sis mesos. Durant este temps, l’accés a Aielo de Malferit des de la A-7 es prendrà des de l’entrada 413 de la A- 7, situada a aproximadament un quilòmetre al nord.

D’altra banda, l’eixida 414 de la mateixa autovia, en direcció València, donarà accés únicament a la rotonda partida que precedix al pas superior sobre el riu Clariano i distribuïx a camins d’accés de propietats i empreses. Quant als accessos a les parcel·les i propietats en el tram afectat, estaran habilitats únicament des del costat urbà.

La diputada de Carreteres i vicepresidenta de la Diputació, Reme Mazzolari, ha destacat que es tracta d’una actuació «que millorarà la connexió amb l’autovia, a més de permetre la connexió directa de la carretera CV-651 amb la zona industrial d’Aielo de Malferit, evitant així haver d’accedir a la mateixa des del cas urbà».

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU