14.1 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Ascendeixen a nou els morts per l’enfonsament d’un escenari durant un míting electoral a Mèxic

El candidat presidencial Álvarez Máynez, que realitzava un acte de tancament de campanya, suspèn els seus actes polítics

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El balanç de víctimes a causa de l’enfonsament dimecres d’un escenari durant un míting en l’acte de tancament de campanya electoral del partit Moviment Ciutadà en el municipi mexicà de San Pedro Garza García, a l’estat de Nuevo León (nord), ha ascendit a nou morts i almenys 60 ferits, segons han confirmat les autoritats.

El governador de Nuevo León, Samuel García, ha assenyalat en el seu compte en la xarxa social X que els morts són huit adults i un menor, en un balanç facilitat després de visitar una clínica a la qual han sigut traslladades les víctimes. “Els ferits que estan en aquesta clínica ja estan estables”, ha afirmat.

“Ara em dirigisc a la Clínica 21 on tres persones estan en cirurgia. D’ací em traslladaré a l’Hospital Universitari a fer les avaluacions corresponents. Seguiré informant”, ha ressaltat després del succés, causat per una forta ràfega de vent.

L’incident ha tingut lloc durant un acte al qual van assistir Jorge Álvarez Máynez, candidat a la Presidència per Moviment Ciutadà i altres militants, dirigents i candidats d’aquest partit”, tal com ha detallat el president mexicà, Andrés Manuel López Obrador, a través del seu perfil en X.

El mandatari, que ha indicat que està en contacte amb el governador, ha afirmat que “està atent” a les informacions que arriben des del lloc dels fets i ha enviat una “abraçada a familiars, amics de les víctimes i simpatitzants d’aquesta organització”.

Últimes notícies

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.