14.1 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

Ascendeixen a nou els morts per l’enfonsament d’un escenari durant un míting electoral a Mèxic

El candidat presidencial Álvarez Máynez, que realitzava un acte de tancament de campanya, suspèn els seus actes polítics

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El balanç de víctimes a causa de l’enfonsament dimecres d’un escenari durant un míting en l’acte de tancament de campanya electoral del partit Moviment Ciutadà en el municipi mexicà de San Pedro Garza García, a l’estat de Nuevo León (nord), ha ascendit a nou morts i almenys 60 ferits, segons han confirmat les autoritats.

El governador de Nuevo León, Samuel García, ha assenyalat en el seu compte en la xarxa social X que els morts són huit adults i un menor, en un balanç facilitat després de visitar una clínica a la qual han sigut traslladades les víctimes. “Els ferits que estan en aquesta clínica ja estan estables”, ha afirmat.

“Ara em dirigisc a la Clínica 21 on tres persones estan en cirurgia. D’ací em traslladaré a l’Hospital Universitari a fer les avaluacions corresponents. Seguiré informant”, ha ressaltat després del succés, causat per una forta ràfega de vent.

L’incident ha tingut lloc durant un acte al qual van assistir Jorge Álvarez Máynez, candidat a la Presidència per Moviment Ciutadà i altres militants, dirigents i candidats d’aquest partit”, tal com ha detallat el president mexicà, Andrés Manuel López Obrador, a través del seu perfil en X.

El mandatari, que ha indicat que està en contacte amb el governador, ha afirmat que “està atent” a les informacions que arriben des del lloc dels fets i ha enviat una “abraçada a familiars, amics de les víctimes i simpatitzants d’aquesta organització”.

Últimes notícies

El PSOE activa l’expedient per a suspendre de militància a l’alcalde d’Almussafes

La Secretaria d'Organització del PSOE ha iniciat l'expedient de suspensió de militància de Toni González després de les acusacions d'assetjament. El PSPV li va demanar l'acta i el partit va avalar una gestora en l'agrupació local.

València suspén les activitats nadalenques municipals per l’alerta taronja de pluges

L'Ajuntament ha ampliat mesures davant previsió de precipitacions intenses i ratxes de vent: suspén actes a l'aire lliure i recomana cancel·lar esdeveniments privats.

Omar Mascarell lidera el 3-1 i saca al Mallorca del descens

El Mallorca va véncer 3-1 a l'Elx amb una actuació decisiva d'Omar Mascarell, autor d'un gol i una assistència. El triomf el va traure de la zona de descens

Mallorca i Elx empaten 1-1 al descans després del gol de Morlanes i un autogol

Mallorca es va avançar amb una miqueta de Manu Morlanes, però un gol en pròpia porta de Pablo Maffeo va anivellar el marcador abans del descans. Virgili i Muriqi van perdonar davant Iñaki Peña.

Obra d’art de Griezmann per al 2-1 de l’Atlètic davant el València

L'Atlètic va derrotar 2-1 al València amb un control i definició de Griezmann en el 74'. Koke va obrir el marcador i Beltrán va empatar abans en un dol d'anada i tornada.

Beltrán: ‘Vam ficar el gol, ens vam anar arrere i li vam donar la pilota a ells’

Lucas Beltrán va considerar injusta la derrota del València per 2-1 davant l'Atlètic. Va admetre que, després d'empatar, l'equip va recular i va cedir la possessió, la qual cosa va facilitar el punt decisiu.

2-1: Griezmann decidix a l’Atlètic amb un control i zurdazo davant el València

L'Atlètic es va imposar 2-1 al València gràcies a una acció tècnica de Griezmann a 16 minuts del final. Koke va obrir el marcador i Beltrán va empatar abans del colp definitiu.

Obra d’art de Griezmann decidix el 2-1 de l’Atlètic davant el València

Antoine Griezmann va segellar amb un control i zurdazo el 2-1 de l'Atlètic davant el València després de l'empat de Beltrán. Koke va obrir el marcador i el VAR va intervindre dos vegades.