Ascendeixen a nou els morts per l’enfonsament d’un escenari durant un míting electoral a Mèxic

El candidat presidencial Álvarez Máynez, que realitzava un acte de tancament de campanya, suspèn els seus actes polítics

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El balanç de víctimes a causa de l’enfonsament dimecres d’un escenari durant un míting en l’acte de tancament de campanya electoral del partit Moviment Ciutadà en el municipi mexicà de San Pedro Garza García, a l’estat de Nuevo León (nord), ha ascendit a nou morts i almenys 60 ferits, segons han confirmat les autoritats.

El governador de Nuevo León, Samuel García, ha assenyalat en el seu compte en la xarxa social X que els morts són huit adults i un menor, en un balanç facilitat després de visitar una clínica a la qual han sigut traslladades les víctimes. «Els ferits que estan en aquesta clínica ja estan estables», ha afirmat.

«Ara em dirigisc a la Clínica 21 on tres persones estan en cirurgia. D’ací em traslladaré a l’Hospital Universitari a fer les avaluacions corresponents. Seguiré informant», ha ressaltat després del succés, causat per una forta ràfega de vent.

L’incident ha tingut lloc durant un acte al qual van assistir Jorge Álvarez Máynez, candidat a la Presidència per Moviment Ciutadà i altres militants, dirigents i candidats d’aquest partit», tal com ha detallat el president mexicà, Andrés Manuel López Obrador, a través del seu perfil en X.

El mandatari, que ha indicat que està en contacte amb el governador, ha afirmat que «està atent» a les informacions que arriben des del lloc dels fets i ha enviat una «abraçada a familiars, amics de les víctimes i simpatitzants d’aquesta organització».

Últimes notícies

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.