15 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Ascendeixen a nou els morts per l’enfonsament d’un escenari durant un míting electoral a Mèxic

El candidat presidencial Álvarez Máynez, que realitzava un acte de tancament de campanya, suspèn els seus actes polítics

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El balanç de víctimes a causa de l’enfonsament dimecres d’un escenari durant un míting en l’acte de tancament de campanya electoral del partit Moviment Ciutadà en el municipi mexicà de San Pedro Garza García, a l’estat de Nuevo León (nord), ha ascendit a nou morts i almenys 60 ferits, segons han confirmat les autoritats.

El governador de Nuevo León, Samuel García, ha assenyalat en el seu compte en la xarxa social X que els morts són huit adults i un menor, en un balanç facilitat després de visitar una clínica a la qual han sigut traslladades les víctimes. “Els ferits que estan en aquesta clínica ja estan estables”, ha afirmat.

“Ara em dirigisc a la Clínica 21 on tres persones estan en cirurgia. D’ací em traslladaré a l’Hospital Universitari a fer les avaluacions corresponents. Seguiré informant”, ha ressaltat després del succés, causat per una forta ràfega de vent.

L’incident ha tingut lloc durant un acte al qual van assistir Jorge Álvarez Máynez, candidat a la Presidència per Moviment Ciutadà i altres militants, dirigents i candidats d’aquest partit”, tal com ha detallat el president mexicà, Andrés Manuel López Obrador, a través del seu perfil en X.

El mandatari, que ha indicat que està en contacte amb el governador, ha afirmat que “està atent” a les informacions que arriben des del lloc dels fets i ha enviat una “abraçada a familiars, amics de les víctimes i simpatitzants d’aquesta organització”.

Últimes notícies

Barrachina veu indispensable la reunió en Moncloa i lamenta un resultat decebedor

El portaveu del Govern valencià qualifica d'imprescindible la trobada entre Juanfran Pérez Llorca i el president del Govern, però critica que a penes va haver-hi avanços i que una única petició es va atendre amb 14 mesos de retard.

Morant urgix al PP a exigir l’acta a l’alcalde de Jérica imputat per agressió sexual

Diana Morant ha urgit al PP a exigir l'acta a l'alcalde de Jérica, investigat per una denúncia d'agressió sexual a dos menors, i a expulsar-lo si no dimitix. Ha demanat explicacions a Juanfran Pérez Llorca i a Alberto Núñez Feijóo i una condemna pública inequívoca.

Pérez Llorca assegura que va conéixer ahir la investigació a l’alcalde de Jérica per agressió sexual

Pérez Llorca ha afirmat que es va assabentar ahir del cas i nega que el PP el coneguera abans. L'alcalde Jorge Peiró va ser suspés de militància i cessat com a assessor.

Llevant-Reial Societat, dol d’urgència amb tècnics interins

El Ciutat de València acull un partit clau marcat per la interinitat en les dos banquetes i la necessitat de punts. Llevant és cuer i la Real arriba a un punt del descens.

La cap de gabinet de Pradas sosté que la exconsellera no va retardar l’enviament del Es-Alert

Silvia Soria ha declarat que les decisions en el Cecopi van ser col·legiades i que l'avís massiu es va enviar després d'un debat tècnic, sense dilacions deliberades.

9.000 menús nadalencs de xefs Michelin per a persones vulnerables a Alacant

Més de 9.000 menús seran elaborats per cuiners amb estrela Michelin i Sols Repsol per a repartir en dates clau de Nadal entre persones vulnerables a la província d'Alacant. La iniciativa, coordinada per Alacant Gastronòmica Solidària, comptarà amb voluntaris i suport d'empreses locals.

La Guàrdia Civil desbloqueja més de sis milions d’euros després d’una estafa digital a una empresa

La Guàrdia Civil ha desbloquejat més de sis milions d'euros retinguts després d'una ciberestafa contra una empresa amb seu a València. La investigació va acreditar l'ús fraudulent de permisos d'administrador després de la suplantació del responsable de màrqueting.

Ortí anuncia reforç de llengua i matemàtiques en Primària i canvis en ESO i Batxillerat

La consellera Carmen Ortí ha presentat el seu full de ruta amb un reforç de llengua i matemàtiques en Primària i ajustos curriculars en ESO i Batxillerat. També ha detallat mesures de convivència, suport a la salut mental, modernització universitària i més impuls a la cultura i el patrimoni