El PSOE s’uneix amb PP i Cs per a assumir part de les despeses sanitàries de ‘bous al carrer’

El vot dels socialistes valencians a dues esmenes de PP i Cs permetrà que la sanitat pública es faça càrrec d’una part de l’import en assistència sanitària que les asseguradores de bous al carrer no estan disposades a cobrir. Un suport a dues esmenes a la Llei d’Acompanyament sobre les assegurances de ‘bous al carrer’ que ha reobert de nou les bretxes entre els partits del Botànic.

Per tant, això suposa d’una banda, augmentar el mínim que les asseguradores han de cobrir en despeses farmacèutiques i sanitàries en cas d’un accident en aquests festejos i a més que siga el sistema públic valencià de salut qui es faça càrrec de l’import no assegurat quan les despeses el superen.

Alguna cosa que es reclamava des del món taurí que clamava solucions i implicació del Consell per a remeiar els “inassumibles” costos de les asseguradores i que ha suscitat des de sempre el debat de la legitimitat d’invertir diners públics en unes festes tant estimades com qüestionades.

Acusacions de “deslleialtat”

La ‘banyada’ que això suposa als socis de Botànic, els representants dels quals s’han manifestat en més d’una ocasió en contra d’aquesta mesura, ja ha tingut la seua reacció per part d’alguns dels seus polítics en xarxes socials.

Per part seua, la síndica de Compromís en Les Corts, Papi Robles, ha titllat en el seu perfil de Twitter de “deslleialtat” l’actitud dels socialistes en sumar-se a la proposta de la dreta. “Els diners de la sanitat ha d’anar a millorar les llistes d’espera i contractar més persones” ha manifestat la dirigent de la formació valencianista.

Igualment, la portaveu de Podem, Pilar Lima, s’ha preguntat si el PSPV anava a votar en favor d’aquestes dues esmenes dels partits de l’oposició perquè això significa “trencar acords” i això “ja està sent el súmmum”. En aquest sentit, la síndica de la formació habitada ha assenyalat que les associacions han de continuar pagant com fins ara l’assegurança.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.

El Consell ha aprovat a València el primer Enclavament Tecnològic Urbà de la Comunitat

El Consell ha aprovat la classificació definitiva del '46 València Mediterranean Tech Hub', una àrea de 74.000 m² en la Marina, amb avantatges fiscals i tràmits àgils. L'enclavament busca concentrar empreses i talent per a atraure inversió i reforçar la innovació i la sostenibilitat.

Mor un ciclista de 65 anys després d’una caiguda a Benissa

Un home de 65 anys ha mort este divendres després de caure mentres circulava pel Camí Vella de Xaló, en una partida de Benissa. El SAMU ha intentat reanimar-lo sense èxit.

El Consell anima a les dones a triar-se cada dia en la seua campanya del 8M

La Generalitat va presentar la campanya del 8M Tria't cada dia, que promou l'amor propi com a base de la igualtat. L'acte enllaça amb els Premis Isabel Ferrer i una agenda cultural al març.

El Palau de Justícia de Llíria estarà llest a mitat de març i donarà servici a 41 municipis

La nova seu judicial de Llíria estarà operativa a mitjan març després d'una inversió de 19,1 milions, amb trasllat des del dilluns. Atendrà 41 municipis i a 186.300 veïns amb espais preparats per a créixer.

El Consell ha autoritzat un contracte de 55,8 milions per a gestionar els residus sanitaris durant dos anys

El Consell ha autoritzat un contracte de 55,8 milions i dos anys per a la recollida, transport i tractament de residus sanitaris, amb opció de pròrroga.