19.7 C
València
Divendres, 17 octubre, 2025

El PSOE s’uneix amb PP i Cs per a assumir part de les despeses sanitàries de ‘bous al carrer’

El vot dels socialistes valencians a dues esmenes de PP i Cs permetrà que la sanitat pública es faça càrrec d’una part de l’import en assistència sanitària que les asseguradores de bous al carrer no estan disposades a cobrir. Un suport a dues esmenes a la Llei d’Acompanyament sobre les assegurances de ‘bous al carrer’ que ha reobert de nou les bretxes entre els partits del Botànic.

Per tant, això suposa d’una banda, augmentar el mínim que les asseguradores han de cobrir en despeses farmacèutiques i sanitàries en cas d’un accident en aquests festejos i a més que siga el sistema públic valencià de salut qui es faça càrrec de l’import no assegurat quan les despeses el superen.

Alguna cosa que es reclamava des del món taurí que clamava solucions i implicació del Consell per a remeiar els “inassumibles” costos de les asseguradores i que ha suscitat des de sempre el debat de la legitimitat d’invertir diners públics en unes festes tant estimades com qüestionades.

Acusacions de “deslleialtat”

La ‘banyada’ que això suposa als socis de Botànic, els representants dels quals s’han manifestat en més d’una ocasió en contra d’aquesta mesura, ja ha tingut la seua reacció per part d’alguns dels seus polítics en xarxes socials.

Per part seua, la síndica de Compromís en Les Corts, Papi Robles, ha titllat en el seu perfil de Twitter de “deslleialtat” l’actitud dels socialistes en sumar-se a la proposta de la dreta. “Els diners de la sanitat ha d’anar a millorar les llistes d’espera i contractar més persones” ha manifestat la dirigent de la formació valencianista.

Igualment, la portaveu de Podem, Pilar Lima, s’ha preguntat si el PSPV anava a votar en favor d’aquestes dues esmenes dels partits de l’oposició perquè això significa “trencar acords” i això “ja està sent el súmmum”. En aquest sentit, la síndica de la formació habitada ha assenyalat que les associacions han de continuar pagant com fins ara l’assegurança.

Últimes notícies

Una altra mala primera part llastra al València: 90-84 a Mònaco

El València va encadenar la seua tercera derrota en l'Eurolliga en perdre 90-84 en la pista del Mònaco. Un 30-15 en el segon quart va marcar el xoc malgrat la reacció.

Que el valencià vixca en tots els llocs

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre la polèmica que ha generat el lema de la Generalitat València per al 9 d'Octubre i si és correcte o no

Josep Planells guanya el Premi Reina Sofia de Composició per ‘Metalepsis’

Josep Planells Schiaffino s'imposa en la XLII edició amb 'Metalepsis', que s'estrena en el Teatre Monumental amb l'Orquestra RTVE. El guardó, dotat amb 100.000 euros, reforça una trajectòria lligada a bandes i conservatoris.

El funeral d’Estat per les víctimes de la DANA serà el 29 a les 18 hores a València

L'homenatge d'Estat per les víctimes de la DANA se celebrarà el dimecres 29 d'octubre a les 18 hores en el Museu Príncep Felip de València. Es recordarà a 237 morts i assistiran autoritats i famílies amb invitació personal.

Troben un cadàver a la platja del Dosser de Cullera sense signes de violència

Un cos sense identificar ha sigut localitzat a la platja del Dosser, a Cullera, sense signes externs de violència i sense indicis que procedisca d'una pastera. És la segona troballa en una setmana; la Guàrdia Civil investiga.

Rescaten a un home de 67 anys després de diversos dies ferit i inconscient a la seua casa de València

Policia Local i Bombers van localitzar al veí en el bany de la seua vivenda, inconscient i amb signes de colp, després de l'avís d'una familiar. Va ser estabilitzat i traslladat a l'Hospital General.

València aprovarà este mes l’ordenança de la Zona de Baixes Emissions, en vigor l’1 de desembre de 2025

L'Ajuntament donarà llum verda en comissió i en ple el 28 d'octubre a l'ordenança de la ZBE. Entrarà en vigor l'1 de desembre de 2025 amb aplicació gradual.

Compromís denuncia la derivació de mamografies a granges de lectura amb anàlisis dubtoses

Compromís alerta de retards en radiologia i de lectures externes de mamografies en condicions discutibles. Demana la compareixença urgent del conseller de Sanitat.