10.4 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

El PSOE s’uneix amb PP i Cs per a assumir part de les despeses sanitàries de ‘bous al carrer’

El vot dels socialistes valencians a dues esmenes de PP i Cs permetrà que la sanitat pública es faça càrrec d’una part de l’import en assistència sanitària que les asseguradores de bous al carrer no estan disposades a cobrir. Un suport a dues esmenes a la Llei d’Acompanyament sobre les assegurances de ‘bous al carrer’ que ha reobert de nou les bretxes entre els partits del Botànic.

Per tant, això suposa d’una banda, augmentar el mínim que les asseguradores han de cobrir en despeses farmacèutiques i sanitàries en cas d’un accident en aquests festejos i a més que siga el sistema públic valencià de salut qui es faça càrrec de l’import no assegurat quan les despeses el superen.

Alguna cosa que es reclamava des del món taurí que clamava solucions i implicació del Consell per a remeiar els “inassumibles” costos de les asseguradores i que ha suscitat des de sempre el debat de la legitimitat d’invertir diners públics en unes festes tant estimades com qüestionades.

Acusacions de “deslleialtat”

La ‘banyada’ que això suposa als socis de Botànic, els representants dels quals s’han manifestat en més d’una ocasió en contra d’aquesta mesura, ja ha tingut la seua reacció per part d’alguns dels seus polítics en xarxes socials.

Per part seua, la síndica de Compromís en Les Corts, Papi Robles, ha titllat en el seu perfil de Twitter de “deslleialtat” l’actitud dels socialistes en sumar-se a la proposta de la dreta. “Els diners de la sanitat ha d’anar a millorar les llistes d’espera i contractar més persones” ha manifestat la dirigent de la formació valencianista.

Igualment, la portaveu de Podem, Pilar Lima, s’ha preguntat si el PSPV anava a votar en favor d’aquestes dues esmenes dels partits de l’oposició perquè això significa “trencar acords” i això “ja està sent el súmmum”. En aquest sentit, la síndica de la formació habitada ha assenyalat que les associacions han de continuar pagant com fins ara l’assegurança.

Últimes notícies

91-81: Costello guia al València Basket en un dol de cames teses davant el Baskonia

València Basket es va imposar 91-81 a Baskonia en un partit marcat pel cansament i liderat per Matt Costello. Els taronja van gestionar millor el tram final.

Costello lidera al València Basket en un exigent 91-81 davant el Baskonia

L'equip taronja es va imposar 91-81 en un partit aspre i de cames pesades gràcies a la lectura de Matt Costello. La victòria va tallar dos derrotes seguides.

Detinguts dos hòmens atrinxerats a Elx després de matar a dos i ferir a un tercer

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de la Marina, a Elx, després de matar a dos i ferir greument a un tercer. El cas està sota secret i es descarta, ara com ara, un ajust de comptes.

Detinguts dos atrinxerats a Elx després de la mort de dos hòmens i un ferit greu

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de La Marina. Abans havien matat a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

El València preveu multiplicar per dotze els ingressos amb butaques especials del Nou Mestalla

El club espera multiplicar per dotze els ingressos de les zones amb servicis extra del nou estadi. Presenta un centre d'experiència per a comercialitzar 6.500 seients, una mica més del 9% de l'aforament.

L’assistència al Ciutat de València cau en el primer tram del curs

El Llevant tanca 2025 amb la pitjor entrada del curs en el Ciutat de València. De l'impuls inicial davant Barça i Madrid s'ha passat a 17.346 espectadors.

Marcelino convertix La Ceràmica en un fortí

El Vila-real ha patit només huit derrotes en 41 partits com a local des del retorn de Marcelino. En 2024 i 2025 l'equip només va cedir quatre vegades per any a casa.

La mort del valencianisme en que m’he format

Intentaré seguir treballant com a gramàtic, i mirar, buscar i ajudar a conformar un valencianisme social i polític que no tinga les idees errònies del valencianisme que, este dilluns, vaig vore morir.