12.9 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

El PSOE s’uneix amb PP i Cs per a assumir part de les despeses sanitàries de ‘bous al carrer’

El vot dels socialistes valencians a dues esmenes de PP i Cs permetrà que la sanitat pública es faça càrrec d’una part de l’import en assistència sanitària que les asseguradores de bous al carrer no estan disposades a cobrir. Un suport a dues esmenes a la Llei d’Acompanyament sobre les assegurances de ‘bous al carrer’ que ha reobert de nou les bretxes entre els partits del Botànic.

Per tant, això suposa d’una banda, augmentar el mínim que les asseguradores han de cobrir en despeses farmacèutiques i sanitàries en cas d’un accident en aquests festejos i a més que siga el sistema públic valencià de salut qui es faça càrrec de l’import no assegurat quan les despeses el superen.

Alguna cosa que es reclamava des del món taurí que clamava solucions i implicació del Consell per a remeiar els “inassumibles” costos de les asseguradores i que ha suscitat des de sempre el debat de la legitimitat d’invertir diners públics en unes festes tant estimades com qüestionades.

Acusacions de “deslleialtat”

La ‘banyada’ que això suposa als socis de Botànic, els representants dels quals s’han manifestat en més d’una ocasió en contra d’aquesta mesura, ja ha tingut la seua reacció per part d’alguns dels seus polítics en xarxes socials.

Per part seua, la síndica de Compromís en Les Corts, Papi Robles, ha titllat en el seu perfil de Twitter de “deslleialtat” l’actitud dels socialistes en sumar-se a la proposta de la dreta. “Els diners de la sanitat ha d’anar a millorar les llistes d’espera i contractar més persones” ha manifestat la dirigent de la formació valencianista.

Igualment, la portaveu de Podem, Pilar Lima, s’ha preguntat si el PSPV anava a votar en favor d’aquestes dues esmenes dels partits de l’oposició perquè això significa “trencar acords” i això “ja està sent el súmmum”. En aquest sentit, la síndica de la formació habitada ha assenyalat que les associacions han de continuar pagant com fins ara l’assegurança.

Últimes notícies

Educació activa el protocol d’acompanyament emocional després de l’assassinat d’un menor a Sueca

La Generalitat ha activat el dispositiu de suport psicològic en el centre del menor de 13 anys assassinat a Sueca. La Guàrdia Civil investiga el crim després de la confessió d'un home de 48 anys.

El PSPV es persona en la causa per la manipulació d’àudios de la DANA

El PSPV-PSOE ha anunciat la seua personació com a acusació popular en la investigació sobre l'obtenció i possible manipulació d'un àudio entre AEMET i el 112 durant la DANA d'octubre de 2024.

Quasi mitja plantilla de l’Elx ja ha marcat en la Lliga

En 21 jornades, 12 jugadors de l'Elx han vist porta. El repartiment de gols, amb aportacions des de totes les línies, reduïx la dependència d'un només nou.

Luís Castro impulsa al Llevant i rellança a Pablo Martínez, Matturro i Losada

El Llevant ha sumat set punts en quatre jornades amb el tècnic portugués, que ha reposicionat a Pablo Martínez i ha donat protagonisme a Matturro i Losada. Uns altres com Etta Eyong, Carlos Álvarez i Arriaga busquen la seua millor versió.

El València encadena dos triomfs en Lliga huit mesos després

El València ha enllaçat dos victòries de lliga després de véncer a l'Espanyol (3-2) i al Getafe (0-1). Amb 23 punts i tres dates sense perdre, ha eixit del descens.

Juan Foyth patix trencament del tendó d’Aquil·les i serà operat

El central del Vila-real es va retirar davant el Reial Madrid i les proves van confirmar el trencament del tendó d'Aquil·les esquerre. Serà operat i el club no dona terminis.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’assassinat d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga l'assassinat d'un menor de 13 anys a Sueca després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Furtat alerta d’una situació crítica i del desaprofitament de talent mèdic

La presidenta del Col·legi de Metges de València descriu una situació crítica: agressions a l'alça, pressió assistencial i fugida de professionals. Demana inversió, un estatut propi i aprofitar l'experiència sènior.