El PSOE s’uneix amb PP i Cs per a assumir part de les despeses sanitàries de ‘bous al carrer’

El vot dels socialistes valencians a dues esmenes de PP i Cs permetrà que la sanitat pública es faça càrrec d’una part de l’import en assistència sanitària que les asseguradores de bous al carrer no estan disposades a cobrir. Un suport a dues esmenes a la Llei d’Acompanyament sobre les assegurances de ‘bous al carrer’ que ha reobert de nou les bretxes entre els partits del Botànic.

Per tant, això suposa d’una banda, augmentar el mínim que les asseguradores han de cobrir en despeses farmacèutiques i sanitàries en cas d’un accident en aquests festejos i a més que siga el sistema públic valencià de salut qui es faça càrrec de l’import no assegurat quan les despeses el superen.

Alguna cosa que es reclamava des del món taurí que clamava solucions i implicació del Consell per a remeiar els “inassumibles” costos de les asseguradores i que ha suscitat des de sempre el debat de la legitimitat d’invertir diners públics en unes festes tant estimades com qüestionades.

Acusacions de “deslleialtat”

La ‘banyada’ que això suposa als socis de Botànic, els representants dels quals s’han manifestat en més d’una ocasió en contra d’aquesta mesura, ja ha tingut la seua reacció per part d’alguns dels seus polítics en xarxes socials.

Per part seua, la síndica de Compromís en Les Corts, Papi Robles, ha titllat en el seu perfil de Twitter de “deslleialtat” l’actitud dels socialistes en sumar-se a la proposta de la dreta. “Els diners de la sanitat ha d’anar a millorar les llistes d’espera i contractar més persones” ha manifestat la dirigent de la formació valencianista.

Igualment, la portaveu de Podem, Pilar Lima, s’ha preguntat si el PSPV anava a votar en favor d’aquestes dues esmenes dels partits de l’oposició perquè això significa “trencar acords” i això “ja està sent el súmmum”. En aquest sentit, la síndica de la formació habitada ha assenyalat que les associacions han de continuar pagant com fins ara l’assegurança.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El turista internacional gasta 140 euros al dia en la Comunitat Valenciana i allarga la seua estada a nou dies

El gasto mig diari del turista internacional en la Comunitat Valenciana ascendix a 140,1 euros en 2025 i l'estada mitjana aconseguix els 9,2 dies, amb diferències destacades segons el motiu del viatge i la destinació dins de la regió.

València alça el protocol per contaminació atmosfèrica després de millorar els nivells de pols

L'Ajuntament de València ha desactivat el protocol informatiu per contaminació atmosfèrica en millorar els nivells de partícules PM10, que havien superat el llindar diari recomanat.

Pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana i forta vent en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un diumenge de cels coberts, pluges esteses i descens acusat de temperatures, amb ratxes de vent molt forts en el nord de Castelló i ruixats intensos en el sud d'Alacant.

Enercoop accelera la seua transformació en comunitat energètica amb microplantes solars urbanes

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica i les microplantes urbanes per a convertir-se en una gran comunitat energètica a Crevillent abans de 2030.

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.