L’OMS confirma 18 atacs a Ucraïna contra centres sanitaris

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha confirmat que almenys 10 persones han mort i 16 han resultat ferides en 18 atacs a Ucraïna contra centres sanitaris i ambulàncies, entre els quals es troba un hospital infantil.

El president d’Ucraïna, Volodymyr Zelenski, ha dit que hi havia xiquets sota els enderrocs. Un atac dut a terme per les tropes russes, abans que s’acabara l’alto-el-foc en els corredors humanitaris habilitats perquè milers d’ucraïnesos abandonaren les principals ciutats.

«Aquests atacs priven a comunitats senceres d’atenció sanitària», ha advertit el director general de l’OMS, Tedros Adhanom Ghebreyesus. Per això, ha tornat a demanar a Rússia que resolga «aquesta crisi de manera pacífica» i que «permeta l’accés segur i sense traves de l’ajuda humanitària als qui la necessiten». «Una resolució pacífica és possible», ha insistit.

Segons ha apuntat el director executiu del Programa d’Emergències de l’OMS, Michael Ryan, fins a «1.000 centres de salut de diferent grandària estan en primera línia de la guerra o a menys de 10 quilòmetres». «Així que, en efecte, el sistema sanitari s’està veient embolicat en aquest conflicte», ha precisat.

Abandonats per les autoritats


De fet, ha alertat que «alguns hospitals estan sent abandonats per les autoritats ucraïneses perquè senzillament no poden funcionar i s’intenta traslladar l’equip hospitalari i traslladar als metges i a les infermeres».

«S’està convertint en una resposta sanitària extremadament complexa. Enviar subministraments als hospitals està molt bé, però els hospitals necessiten energia. Necessiten aigua neta. Necessiten enginyers per a poder ajudar. Necessiten combustible», ha ressaltat Ryan.


Malalties infeccioses


Igualment, l’expert de l’OMS ha avisat que les condicions que s’estan produint amb la guerra a Ucraïna «són els pitjors ingredients possibles per a l’amplificació i propagació de malalties infeccioses».

«No importa si és COVID-19, no importa si és pòlio, no importa si és pallola… Poses a aqueixa quantitat de gent desesperada, dones i xiquets amuntegats, gent en soterranis, gent estressada, gent que no menja, que no dorm… Aquestes són les condicions en les quals els sistemes immunològics són febles, les defenses de la gent són baixes. Les malalties infeccioses poden arrasar amb les poblacions d’aquesta manera. Ho hem vist i ho continuem veient», ha argumentat Ryan.


Refugiats


Tedros ha detallat que alguns dels problemes de salut que estan observant en les més de 2 milions de persones refugiades procedents d’Ucraïna són «la hipotèrmia i la congelació, les malalties respiratòries, la falta de tractament per a les malalties cardiovasculars i el càncer, i els problemes de salut mental».

Fins ara, l’OMS ha entregat 81 tones mètriques de subministraments i està establint una reserva de subministraments per als centres sanitaris de tota Ucraïna, especialment en les zones més afectades.

«Ahir vam entregar 5 tones mètriques de subministraments mèdics a Kíev per a donar suport a l’atenció quirúrgica de 150 pacients i altres subministraments per a gestionar una sèrie de patologies per a 45.000 persones durant un mes. Hui es distribuiran més subministraments, i tenim 400 metres cúbics de subministraments a l’espera de ser transportats a Ucraïna des del nostre centre logístic a Dubai», ha subratllat Tedros.

Últimes notícies

La unitat en patinet de la Policia de València suma quasi 300 multes en un mes de patrulla

La nova unitat de la Policia Local de València que patrulla en patinet pels carrils bici ha imposat prop de 300 denúncies en el seu primer mes, amb l'objectiu de reduir la sinistralitat lligada a patinets i bicicletes.

Les Corts avalen el canvi legal que buida l’arribada de 220 quadres de Sorolla a València

Les Corts Valencianes convalidaran el decret llei que adapta la llei de Patrimoni per a acollir una seu de The Hispanic Society of America a València i exhibir 220 obres de Sorolla, en un ple que abordarà a més la renda valenciana d'inclusió, Cofrentes i el control al president Pérez Llorca.

Més de 70.000 persones omplin Elx en la Processó de les Palmes del Diumenge de Rams

Elx viu un multitudinari Diumenge de Rams amb més de 70.000 participants en la Processó de les Palmes, Festa d'Interés Turístic Internacional des de 1997.

El Llevant es juga la permanència en un mes d’abril decisiu

El Llevant encara un mes d'abril amb quatre partits directes per a continuar viu en la lluita per la permanència en LaLiga, a només tres punts de la salvació.

Elx afronta un abril decisiu amb Raig, València, Atlètic i Oviedo en el calendari

L'Elx es juga bona part de les seues opcions de permanència en un mes d'abril marcat per dols directes davant Rayo Vallecano i Real Oviedo, a més d'un derbi amb el València i la visita de l'Atlètic de Madrid.

Abril sotmet al Vila-real a tres visites clau per a afermar la seua plaça europea

El Vila-real afronta a l'abril tres partits seguits a domicili i només un en La Ceràmica en un tram decisiu per a protegir la seua posició en places europees.

El València afronta un mes d’abril clau entre la permanència i Europa

El València encara abril amb quatre partits decisius que poden assegurar la permanència en LaLiga EA Sports o rellançar les seues opcions de classificar-se per a competicions europees.

El PSPV exigix a Pérez Llorca un pla urgent davant l’impacte de la guerra a l’Iran

El PSPV reclama al president de la Generalitat un Pla Valencià de Resposta davant les conseqüències econòmiques i socials de la guerra a l'Iran i acusa el Consell d'inacció.