L’OMS confirma 18 atacs a Ucraïna contra centres sanitaris

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha confirmat que almenys 10 persones han mort i 16 han resultat ferides en 18 atacs a Ucraïna contra centres sanitaris i ambulàncies, entre els quals es troba un hospital infantil.

El president d’Ucraïna, Volodymyr Zelenski, ha dit que hi havia xiquets sota els enderrocs. Un atac dut a terme per les tropes russes, abans que s’acabara l’alto-el-foc en els corredors humanitaris habilitats perquè milers d’ucraïnesos abandonaren les principals ciutats.

«Aquests atacs priven a comunitats senceres d’atenció sanitària», ha advertit el director general de l’OMS, Tedros Adhanom Ghebreyesus. Per això, ha tornat a demanar a Rússia que resolga «aquesta crisi de manera pacífica» i que «permeta l’accés segur i sense traves de l’ajuda humanitària als qui la necessiten». «Una resolució pacífica és possible», ha insistit.

Segons ha apuntat el director executiu del Programa d’Emergències de l’OMS, Michael Ryan, fins a «1.000 centres de salut de diferent grandària estan en primera línia de la guerra o a menys de 10 quilòmetres». «Així que, en efecte, el sistema sanitari s’està veient embolicat en aquest conflicte», ha precisat.

Abandonats per les autoritats


De fet, ha alertat que «alguns hospitals estan sent abandonats per les autoritats ucraïneses perquè senzillament no poden funcionar i s’intenta traslladar l’equip hospitalari i traslladar als metges i a les infermeres».

«S’està convertint en una resposta sanitària extremadament complexa. Enviar subministraments als hospitals està molt bé, però els hospitals necessiten energia. Necessiten aigua neta. Necessiten enginyers per a poder ajudar. Necessiten combustible», ha ressaltat Ryan.


Malalties infeccioses


Igualment, l’expert de l’OMS ha avisat que les condicions que s’estan produint amb la guerra a Ucraïna «són els pitjors ingredients possibles per a l’amplificació i propagació de malalties infeccioses».

«No importa si és COVID-19, no importa si és pòlio, no importa si és pallola… Poses a aqueixa quantitat de gent desesperada, dones i xiquets amuntegats, gent en soterranis, gent estressada, gent que no menja, que no dorm… Aquestes són les condicions en les quals els sistemes immunològics són febles, les defenses de la gent són baixes. Les malalties infeccioses poden arrasar amb les poblacions d’aquesta manera. Ho hem vist i ho continuem veient», ha argumentat Ryan.


Refugiats


Tedros ha detallat que alguns dels problemes de salut que estan observant en les més de 2 milions de persones refugiades procedents d’Ucraïna són «la hipotèrmia i la congelació, les malalties respiratòries, la falta de tractament per a les malalties cardiovasculars i el càncer, i els problemes de salut mental».

Fins ara, l’OMS ha entregat 81 tones mètriques de subministraments i està establint una reserva de subministraments per als centres sanitaris de tota Ucraïna, especialment en les zones més afectades.

«Ahir vam entregar 5 tones mètriques de subministraments mèdics a Kíev per a donar suport a l’atenció quirúrgica de 150 pacients i altres subministraments per a gestionar una sèrie de patologies per a 45.000 persones durant un mes. Hui es distribuiran més subministraments, i tenim 400 metres cúbics de subministraments a l’espera de ser transportats a Ucraïna des del nostre centre logístic a Dubai», ha subratllat Tedros.

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.