Reforcen l’atenció per a l’acompanyament emocional i de salut mental de l’alumnat

Les Conselleries d’Educació, Cultura i Esport i de Sanitat Universal i Salut Pública han abordat en una reunió de la Comissió Sanitat-Educació el reforç dels protocols, pautes i mesures de suport per a l’acompanyament emocional i de salut mental entre l’alumnat.

En la reunió, a més de la directora general d’Inclusió Educativa, Raquel Andrés, també ha participat la directora general d’Assistència Sanitària, Mariam Garcia Layunta, i el comissionat de Presidència de la Generalitat per al Pla valencià d’acció per a la salut mental, drogodependències i conductes addictives, Rafael Tabares.

En aquest sentit, la directora general d’Inclusió Educativa, Raquel Andrés, ha destacat “el treball conjunt i coordinat de les dues conselleries per compartir recursos amb els quals fer front als problemes de salut mental del nostre alumnat i facilitar, al mateix temps, la tasca d’assessorament i relació entre el personal d’orientació educativa dels centres educatius i de les noves unitats especialitzades d’orientació amb les unitats de salut mental infantil i de l’adolescència (USMIA)”.

Educació de la Generalitat, amb l’objectiu de millorar l’acompanyament de l’alumnat en el seu desenvolupament emocional, ha implantat aquest curs un nou model d’orientació educativa que incrementa un 37 % més les orientadores i els orientadors en els centres educatius, amb més personal especialitzat que garantisca una millor atenció a l’alumnat. 

Aquest model inclou, a més, 6 unitats especialitzades d’orientació (UEO) completament noves, conformades per 101 especialistes per a assessorar els equips i departaments d’orientació educativa dels centres.

Després de molts anys de col·laboració entre el sector sanitari i educatiu en promoció i educació per a la salut a l’escola, es planteja la necessitat de renovar compromisos, enfortir els llaços existents i apostar per noves estratègies que cobrisquen els vells i els nous problemes”, indica la directora general d’Assistència Sanitària.

El nostre compromís en l’àmbit educatiu passa per la creació de programes conjunts que asseguren la qualitat de les intervencions que s’han de desenvolupar; l’elaboració i avaluació d’un projecte coordinat per la detecció i atenció precoç a menors amb problemes de salut mental i la renovació dels protocols de coordinació entre el sistema de salut mental i els centres docents per atendre situacions relacionades amb la salut mental”, afig Mariam García Layunta.

Millorar la coordinació d’aquest nou model d’orientació educativa amb la xarxa d’USMIA de Sanitat de la Generalitat ha sigut un dels objectius de la reunió, i per això han participat en la trobada les coordinadores de les UEO de convivència i conducta d’Alacant, Castelló i València, i també de les unitats educatives terapèutiques (UET), juntament amb psicòlogues, psiquiatres i treballadores socials de les USMIA de la Ribera, Campanar, Malva-rosa, Castelló de la Plana, la Marina Baixa i l’Hospital General d’Alacant.

Últimes notícies

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.

Més de 2.700 jóvens ja tenen aval de la Generalitat per a comprar la seua primera vivenda

La Generalitat ha avalat 2.718 jóvens de la Comunitat Valenciana en set mesos de 2026 per a comprar 1.812 vivendes, amb més de 39 milions en garanties i finançament de fins al 100 % del preu.

Un cuidador investiga per estafar un matrimoni destapa un laboratori de drogues a Elx

La investigació a un cuidador acusat d’estafar més de 50.000 euros a un matrimoni major estranger en una pedania d’Elx ha permés descobrir un laboratori clandestí de drogues sintètiques en un garatge. Tres hòmens han sigut detinguts i el complex ha quedat desmantellat abans d’entrar en funcionament.

Luís Castro marca el full de ruta del Levante: equip aguerrit i sense por

Luís Castro definix abans de l’inici de LaLiga un Levante aguerrit, amb identitat guanyadora, confiança en la cantera i orgull pel traspàs de Carlos Espí al Real Madrid.

Avís taronja dilluns per aiguats de fins a 40 l/m² a Castelló i València

Aemet ha activat per a dilluns a la vesprada l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m² i tempestes fortes a l’interior de Castelló i València i al litoral sud valencià. Hui es mantenen avisos grocs per calor, tempestes i fenòmens costaners en diversos punts de la Comunitat Valenciana.

Nova nit tòrrida al litoral valencià amb fins a 28,4 ºC a Tabarca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb mínimes de fins a 28,4 graus a Tabarca i 27,8 a Santa Pola, i alerta groga per calor i fenòmens costaners.

Espanya restablix durant 30 dies els controls a viatgers procedents d’Itàlia

El BOE ha publicat l’orde d’Interior que reactiva durant trenta dies els controls fronterers a viatgers procedents d’Itàlia per la pressió migratòria en la ruta del Mediterrani central.

Així es preparen quatre punts clau per a vore l’eclipsi solar total del 12 d’agost

Galícia, Guadalajara, Aragó i Balears ultimen dispositius especials de seguretat, mobilitat i divulgació per a observar l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost. València també serà un dels punts privilegiats de la franja de totalitat.