Atenció: suplanten a la DGT per a pagar una falsa multa

Si reben un mail que assegura ser la Direcció General de Trànsit (DGT), cal anar amb compte. La Guàrdia Civil ha alertat d’un nou tipus d’estafa relacionada amb falses multes de trànsit. Els estafadors utilitzen una fraudulenta campanya de correus electrònics, coneguda com a mètode ‘phishing’, amb el qual suplanten a la DGT.


Els estafadors utilitzen una campanya de correus electrònics (conegut com a mètode ‘phishing’) amb el qual suplanten a la DGT. Amb el logo d’aquesta entitat i del Ministeri d’Interior, envien missatge en el qual es pot llegir: «Tens una multa pendent«, i a continuació afigen un enllaç que porta a la suposada notificació.

Quan la víctima de l’estafa fa ‘clic’ en aquest enllaç, automàticament se li descarrega un ‘malware‘ en el dispositiu. És a dir, un programa maligne que és capaç de robar-te les dades personals i financeres. Així que, d’aquesta manera, els estafadors pots accedir als teus noms d’usuari i contrasenya per a entrar a tota mena de plataformes i xarxes socials, entre elles, la web del banc.

Així mateix, els estafadors solen usar aquest tipus de mètodes en èpoques de vacances, ja que és comuna que moltes persones realitzen llargs desplaçaments amb els seus vehicles en aqueixes dates. Per això, un dels organismes que ha denunciat aquesta acció, l’OSI, ha advertit que, si el ‘malware’ ha sigut executat o simplement, descarregat, el dispositiu ha sigut automàticament infectat.

L’Oficina de Seguretat de l’Internauta assegura que, per a solucionar aquest problema, és recomanable anar a la carpeta de descàrregues i esborrar el fitxer, a més d’eliminar el correu de la safata d’entrada.

En qualsevol cas, una vegada completats tots dos passos, l’organització remarca la importància d’escanejar el dispositiu amb un antivirus per a conéixer l’estat real de l’aparell i demostrar si és segura la seua utilització.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.