16 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

Atenció: suplanten a la DGT per a pagar una falsa multa

Si reben un mail que assegura ser la Direcció General de Trànsit (DGT), cal anar amb compte. La Guàrdia Civil ha alertat d’un nou tipus d’estafa relacionada amb falses multes de trànsit. Els estafadors utilitzen una fraudulenta campanya de correus electrònics, coneguda com a mètode ‘phishing’, amb el qual suplanten a la DGT.


Els estafadors utilitzen una campanya de correus electrònics (conegut com a mètode ‘phishing’) amb el qual suplanten a la DGT. Amb el logo d’aquesta entitat i del Ministeri d’Interior, envien missatge en el qual es pot llegir: “Tens una multa pendent“, i a continuació afigen un enllaç que porta a la suposada notificació.

Quan la víctima de l’estafa fa ‘clic’ en aquest enllaç, automàticament se li descarrega un ‘malware‘ en el dispositiu. És a dir, un programa maligne que és capaç de robar-te les dades personals i financeres. Així que, d’aquesta manera, els estafadors pots accedir als teus noms d’usuari i contrasenya per a entrar a tota mena de plataformes i xarxes socials, entre elles, la web del banc.

Així mateix, els estafadors solen usar aquest tipus de mètodes en èpoques de vacances, ja que és comuna que moltes persones realitzen llargs desplaçaments amb els seus vehicles en aqueixes dates. Per això, un dels organismes que ha denunciat aquesta acció, l’OSI, ha advertit que, si el ‘malware’ ha sigut executat o simplement, descarregat, el dispositiu ha sigut automàticament infectat.

L’Oficina de Seguretat de l’Internauta assegura que, per a solucionar aquest problema, és recomanable anar a la carpeta de descàrregues i esborrar el fitxer, a més d’eliminar el correu de la safata d’entrada.

En qualsevol cas, una vegada completats tots dos passos, l’organització remarca la importància d’escanejar el dispositiu amb un antivirus per a conéixer l’estat real de l’aparell i demostrar si és segura la seua utilització.

Últimes notícies

El València mai ha guanyat en el Metropolità i no venç al Atleti a Madrid des de 2011

El València visita a l'Atlètic en la jornada 16 en un estadi en el qual mai ha guanyat. No venç a domicili a Madrid des de la temporada 2010-11.

El Llevant es queda sense gol: tres partits seguits sense marcar i Etta acumula cinc

El Llevant, cuer i a cinc punts de la permanència, encadena tres jornades sense marcar. Etta Eyong tampoc veu porta des del 26 d'octubre.

Baptista i Pedro Martínez entren en el quadre principal de l’Obert d’Austràlia

Baptista i Pedro Martínez accedixen per rànquing al quadre principal de l'Obert d'Austràlia, del 19 de gener a l'1 de febrer. En total, huit espanyols aconseguixen entrada directa.

CESM CV eleva al 90% el seguiment de la vaga de metges i Sanitat el situa en el 15%

La vaga de metges contra la reforma de l'Estatut Marc ha tingut en la Comunitat Valenciana un seguiment dispar: 90% per a CESM CV i 15% per a Sanitat. El sindicat denuncia servicis mínims 'abusius' i suma suports d'Atenció Primària i del Fòrum de la Professió.

Víctimes de la DANA demanen citar a Feijóo com a testimoni per estar informat ‘en temps real’

L'Associació de Víctimes Mortals Dana 29-O ha sol·licitat al jutjat que instruïx la causa penal per la gestió de la DANA del 29-O citar a Alberto Núñez Feijóo com a testimoni. La petició es recolza en una declaració del 31 d'octubre en la qual va afirmar que Carlos Mazón l'informava 'en temps real' i en el requeriment del vídeo d'RTVE.

Per l’Horta aconseguix que el Suprem torne a revisar el Pla de la ZAL del Port de València

El TSJCV ha admés a tràmit el recurs de cassació de Per l'Horta, la qual cosa permetrà que el Tribunal Suprem torne a revisar el Pla Especial de la ZAL. L'associació al·lega indefensió i vulneració de normativa europea en la legalització del pla de 2018.

Detingut un jove de 18 anys a Piles per maltractaments a la seua mare i tràfic de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a Piles a un jove de 18 anys després d'una denúncia per maltractaments a la seua mare i ha desarticulat un punt de venda de drogues. En el registre es van intervindre marihuana, dosi de cocaïna, una bàscula i diners en efectiu.

Revisar el lloguer en 2026 suposarà 1.735 € més a l’any; en la Comunitat Valenciana puja a 2.686

En 2026 venceran 632.369 contractes de lloguer i renovar costaria 1.735 € més a l'any de mitjana. Balears encapçala l'impacte i la Comunitat Valenciana aconseguix 2.686 €.