19.8 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Atenció: suplanten a la DGT per a pagar una falsa multa

Si reben un mail que assegura ser la Direcció General de Trànsit (DGT), cal anar amb compte. La Guàrdia Civil ha alertat d’un nou tipus d’estafa relacionada amb falses multes de trànsit. Els estafadors utilitzen una fraudulenta campanya de correus electrònics, coneguda com a mètode ‘phishing’, amb el qual suplanten a la DGT.


Els estafadors utilitzen una campanya de correus electrònics (conegut com a mètode ‘phishing’) amb el qual suplanten a la DGT. Amb el logo d’aquesta entitat i del Ministeri d’Interior, envien missatge en el qual es pot llegir: “Tens una multa pendent“, i a continuació afigen un enllaç que porta a la suposada notificació.

Quan la víctima de l’estafa fa ‘clic’ en aquest enllaç, automàticament se li descarrega un ‘malware‘ en el dispositiu. És a dir, un programa maligne que és capaç de robar-te les dades personals i financeres. Així que, d’aquesta manera, els estafadors pots accedir als teus noms d’usuari i contrasenya per a entrar a tota mena de plataformes i xarxes socials, entre elles, la web del banc.

Així mateix, els estafadors solen usar aquest tipus de mètodes en èpoques de vacances, ja que és comuna que moltes persones realitzen llargs desplaçaments amb els seus vehicles en aqueixes dates. Per això, un dels organismes que ha denunciat aquesta acció, l’OSI, ha advertit que, si el ‘malware’ ha sigut executat o simplement, descarregat, el dispositiu ha sigut automàticament infectat.

L’Oficina de Seguretat de l’Internauta assegura que, per a solucionar aquest problema, és recomanable anar a la carpeta de descàrregues i esborrar el fitxer, a més d’eliminar el correu de la safata d’entrada.

En qualsevol cas, una vegada completats tots dos passos, l’organització remarca la importància d’escanejar el dispositiu amb un antivirus per a conéixer l’estat real de l’aparell i demostrar si és segura la seua utilització.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.