Atenció: suplanten a la DGT per a pagar una falsa multa

Si reben un mail que assegura ser la Direcció General de Trànsit (DGT), cal anar amb compte. La Guàrdia Civil ha alertat d’un nou tipus d’estafa relacionada amb falses multes de trànsit. Els estafadors utilitzen una fraudulenta campanya de correus electrònics, coneguda com a mètode ‘phishing’, amb el qual suplanten a la DGT.


Els estafadors utilitzen una campanya de correus electrònics (conegut com a mètode ‘phishing’) amb el qual suplanten a la DGT. Amb el logo d’aquesta entitat i del Ministeri d’Interior, envien missatge en el qual es pot llegir: «Tens una multa pendent«, i a continuació afigen un enllaç que porta a la suposada notificació.

Quan la víctima de l’estafa fa ‘clic’ en aquest enllaç, automàticament se li descarrega un ‘malware‘ en el dispositiu. És a dir, un programa maligne que és capaç de robar-te les dades personals i financeres. Així que, d’aquesta manera, els estafadors pots accedir als teus noms d’usuari i contrasenya per a entrar a tota mena de plataformes i xarxes socials, entre elles, la web del banc.

Així mateix, els estafadors solen usar aquest tipus de mètodes en èpoques de vacances, ja que és comuna que moltes persones realitzen llargs desplaçaments amb els seus vehicles en aqueixes dates. Per això, un dels organismes que ha denunciat aquesta acció, l’OSI, ha advertit que, si el ‘malware’ ha sigut executat o simplement, descarregat, el dispositiu ha sigut automàticament infectat.

L’Oficina de Seguretat de l’Internauta assegura que, per a solucionar aquest problema, és recomanable anar a la carpeta de descàrregues i esborrar el fitxer, a més d’eliminar el correu de la safata d’entrada.

En qualsevol cas, una vegada completats tots dos passos, l’organització remarca la importància d’escanejar el dispositiu amb un antivirus per a conéixer l’estat real de l’aparell i demostrar si és segura la seua utilització.

Últimes notícies

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.