Atenció: suplanten a la DGT per a pagar una falsa multa

Si reben un mail que assegura ser la Direcció General de Trànsit (DGT), cal anar amb compte. La Guàrdia Civil ha alertat d’un nou tipus d’estafa relacionada amb falses multes de trànsit. Els estafadors utilitzen una fraudulenta campanya de correus electrònics, coneguda com a mètode ‘phishing’, amb el qual suplanten a la DGT.


Els estafadors utilitzen una campanya de correus electrònics (conegut com a mètode ‘phishing’) amb el qual suplanten a la DGT. Amb el logo d’aquesta entitat i del Ministeri d’Interior, envien missatge en el qual es pot llegir: “Tens una multa pendent“, i a continuació afigen un enllaç que porta a la suposada notificació.

Quan la víctima de l’estafa fa ‘clic’ en aquest enllaç, automàticament se li descarrega un ‘malware‘ en el dispositiu. És a dir, un programa maligne que és capaç de robar-te les dades personals i financeres. Així que, d’aquesta manera, els estafadors pots accedir als teus noms d’usuari i contrasenya per a entrar a tota mena de plataformes i xarxes socials, entre elles, la web del banc.

Així mateix, els estafadors solen usar aquest tipus de mètodes en èpoques de vacances, ja que és comuna que moltes persones realitzen llargs desplaçaments amb els seus vehicles en aqueixes dates. Per això, un dels organismes que ha denunciat aquesta acció, l’OSI, ha advertit que, si el ‘malware’ ha sigut executat o simplement, descarregat, el dispositiu ha sigut automàticament infectat.

L’Oficina de Seguretat de l’Internauta assegura que, per a solucionar aquest problema, és recomanable anar a la carpeta de descàrregues i esborrar el fitxer, a més d’eliminar el correu de la safata d’entrada.

En qualsevol cas, una vegada completats tots dos passos, l’organització remarca la importància d’escanejar el dispositiu amb un antivirus per a conéixer l’estat real de l’aparell i demostrar si és segura la seua utilització.

Últimes notícies

Detinguda a Torrent per empadronar il·legalment a estrangers a canvi de mil euros

Una dona de 33 anys ha sigut detinguda a Torrent acusada d'afavorir la immigració il·legal i falsificar contractes de lloguer i empadronaments a canvi de mil euros, a més de coaccionar a inquilins vulnerables.

Pérez Llorca investigarà el gasto de Camps i compara amb els 187.000 euros de Puig en 2025

Pérez Llorca es compromet a investigar a fons els 15.000 euros en combustible atribuïts a Camps i subratlla que el major gasto en 2025 correspon al expresident Ximo Puig, amb més de 187.000 euros.

Sergi Cardona reivindica l’ambició del Vila-real davant una temporada històrica

Sergi Cardona destaca que el Vila-real té a la seua mà firmar una temporada històrica, amb la plaça de Champions encarrilada i la tercera posició a l'abast. El lateral demana ambició màxima en el tram final de Lliga i enaltix la irrupció del jove Pau Navarro.

Detingut en l’A-31 un conductor sense carnet que portava una arma elèctrica artesanal i va donar positiu en drogues

La Guàrdia Civil arresta en l'A-31 a un conductor alacantí de 32 anys que circulava sense carnet, sota els efectes de les drogues i amb una arma elèctrica artesanal prohibida en el vehicle.

Un informe alerta que l’empadronament i l’admissió frenen l’accés a la sanitat en la Comunitat

Un informe de Medicos del Món Comunitat Valenciana identifica l'empadronament i els filtres en admision com les principals barreres d'accés a la sanitat per a les persones mes vulnerabilizadas a València i Alacant.

Carlos Espí busca un rècord històric amb el Llevant en encadenar cinc jornades marcant

Carlos Espí arriba a Anoeta amb sis gols en les últimes quatre jornades i aspira a encadenar cinc partits seguits marcant, una cosa inèdita en la història del Llevant en Primera Divisió.

Marcelino firma ple de victòries davant el Girona en Montilivi

Marcelino García Toral suma quatre victòries en quatre visites de lliga a Montilivi, totes per marcadors ajustats, dirigint a València i Vila-real enfront del Girona.