Una baralla entre 30 interns de la presó de Picassent deixa un pres ferit i danys materials

Ejemplo de shortcode con estilo
Una baralla entre al voltant d’uns 30 interns de la presó de Picassent (València) s’ha saldat amb un pres ferit, dos traslladats a aïllament i altres vuit a aïllament provisional, a més de nombrosos danys materials com a taules i cadires. Cap funcionari de presons ha resultat ferit. La raó: els deutes La batussa, iniciada per […]

Una baralla entre al voltant d’uns 30 interns de la presó de Picassent (València) s’ha saldat amb un pres ferit, dos traslladats a aïllament i altres vuit a aïllament provisional, a més de nombrosos danys materials com a taules i cadires. Cap funcionari de presons ha resultat ferit.

La raó: els deutes

La batussa, iniciada per un assumpte de deutes, ha tingut lloc durant la passada nit en un mòdul d’interns molt conflictius, on actualment es troben prop de 30 presos, segons han informat a Europa Press fonts d‘Institucions Penitenciàries.

En la baralla ha participat la pràctica totalitat dels interns d’este mòdul, enfrontats en dos grups diferenciats. Els presos van començar a llançar-se cadires i taules. Per contra, no van utilitzar eines punxants.

Un dels interns involucrats ha sofert una lesió lleu a conseqüència de la batussa, mentre que dos presos han estat traslladats a aïllament i altres vuit a aïllament provisional, seguint l’article 75.1 del reglament penitenciari.

Cap funcionari ha resultat ferit

Funcionaris de presons van evitar que continués la baralla. Cap d’ells ha resultat ferit, segons han informat les mateixes fonts.

La presó de Picassent

Està considerada com un dels centres penitenciaris més conflictius d’Espanya.

El centre penitenciari de València, segons el parer de Acaip, és un dels més conflictius del sistema penitenciari espanyol degut, entre altres coses, al fet que acull a 27 interns en primer grau, els considerats més perillosos. «Això suposa que hagen d’estar repartits entre diversos departaments. El mòdul que alberga a la majoria té gran quantitat de deficiències estructurals en matèria de seguretat, i suposa un risc afegit per als treballadors que presten servei en este, tal com este Sindicat ha denunciat en nombroses ocasions». Al mateix temps, el sindicat denuncia «un dèficit endèmic en matèria de personal», ja que «la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries ho considera un centre normal a l’hora de dotació de personal, alguna cosa que no és un cert a causa de la seua grandària i a la seua estructura arquitectònica». «Ha quedat demostrat en nombroses ocasions que quan el nombre de funcionaris prestant servei es redueix, s’incrementa la conflictivitat»

D’altra banda, el sindicat lamenta que l’Administració penitenciària «només considera que hi ha agressió a un treballador si hi ha un mal. En el cas que un intern li pose un ganivet en el coll a un treballador, només seria reflectit com a agressió si li clava el ganivet. Alguna cosa que és totalment inconcebible». «Així mateix, la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries es continua negant al fet que els funcionaris penitenciaris tinguen la condició d’agent de l’autoritat en l’acompliment de les seues funcions, com ja ho són un metge o un mestre, i que els oferiria una major protecció jurídica i de prevenció general», reclama Acaip-UGT.

Últimes notícies

L’AVL reclama més recursos per a frenar la minimització del valencià

La presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Maria Àngels Francés, reclama voluntat política i més recursos per a consolidar el llegat dels 25 anys de la institució i frenar la minimització del valencià. En l’acte d’obertura del curs, l’AVL també ha distingit la revista Saó amb la Medalla de 2026.

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno, proclamades falleres majors de València 2027

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno han sigut proclamades fallera major i fallera major infantil de València per a 2027 en un acte solemne a lAjuntament, presidit per lalcaldessa María José Catalá.

Bernabé, Arcadi España i Torró encapçalen la llista del PSPV al Congrés per València

El PSPV-PSOE ha aprovat una llista molt renovada al Congrés per València, encapçalada per Pilar Bernabé, amb Arcadi España de número dos i Rebeca Torró de tres, de cara a les generals del 29 de novembre.

Jutgen nou acusats per un alijo de 32 quilos de cocaïna arribada des de Panamà

Nou persones s’enfronten a penes de fins a nou anys i mig de presó per introduir a Espanya més de 32 quilos de cocaïna ocults en un enviament d’aparells elèctrics cap a Orihuela.

Mompó crida a mobilitzar València per a canviar el rumb d’Espanya el 29N

Vicent Mompó insten el comitè de campanya del PP a València a bolcar-se en les generals del 29 de novembre per a impulsar un canvi polític a Espanya. El líder provincial reclama que la Comunitat Valenciana siga escoltada i tinga el pes que li correspon.

Benidorm Fest 2027 reunix 18 artistes amb Ladilla Rusa, Vicco i Pipiolas al capdavant

La sisena edició del Benidorm Fest se celebrarà del 26 al 30 de gener de 2027 amb 18 artistes seleccionats entre 896 cançons, combinant figures consolidades i noves promeses.

Llibertat provisional per als quatre ultres detinguts en la baralla prop del Ciutat de València

El jutjat d’instrucció de València ha deixat en llibertat provisional quatre ultres del Sevilla detinguts per una baralla multitudinària amb radicales del Levante dilluns passat als voltants del Ciutat de València. Els investigats, que no han declarat, hauran de comparéixer quan els ho requerisca el jutjat i comunicar qualsevol canvi de domicili.

Així afectarà a la Comunitat Valenciana l’avís per fortes pluges des de dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha llançat un avís especial per un episodi de pluges intenses i persistents que podria començar dissabte i concentrar-se diumenge als litorals i prelitorals mediterranis.