6.8 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Barrera anima a gaudir en el Dia dels Museus de ‘la gran qualitat’ dels centres de la Generalitat

VALÈNCIA, 17 (EUROP APRESS)

El vicepresident primer i conseller de Cultura i Esport, Vicente Barrera, convida a la ciutadania valenciana i als visitants a “gaudir aquest cap de setmana de la gran riquesa i qualitat dels museus i a participar en les activitats previstes amb motiu del Dia Internacional dels Museus 2024 (DIM24)”.

Barrera ha ressaltat l’esforç realitzat des de la Direcció general de Patrimoni Cultural, l’IVAM, el Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i l’Institut Valencià de Cultura, per a preparar “un atractiu programa d’activitats amb motiu d’aquesta efemèride, pensat per a tot tipus de públics i basat, sobretot, en la gran qualitat dels museus gestionats per la Generalitat”.

Així mateix, ha destacat que totes elles “s’ajusten perfectament al lema marcat per a enguany pel Consell Internacional dels Museus (ICOM) (‘Museus per l’educació i la investigació’), que subratlla el paper fonamental de les institucions culturals a l’hora de proporcionar una experiència educativa completa.

Barrera ha recordat que les xifres de visitants que acudeixen a aquests museus “avalen el gran interès que susciten”. Entre ells, ha assenyalat que, des de juliol del 2023, prop de 240.000 persones han pogut gaudir del Museu de Belles arts de València (MuBAV), considerada com la segona pinacoteca més important d’Espanya.

A més, més de 15.100 persones han pogut gaudir en aquests últims mesos de la qualitat de les peces que alberga el Museu d’Arqueologia de Sagunt, també gestionat directament per la Generalitat.

Per la seua banda, durant aquest mateix període el Centre Julio González de l’IVAM ha rebut més de 171.000 visites; mentre que el Centre del Carme de Cultura Contemporània (CCCC), seu principal del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana (CMCV), ha comptabilitzat més de 248.000 visites a les seues múltiples exposicions i activitats.

Dins de la província de Castelló, al Museu de Belles Arts de Castelló (gestionat per l’Institut Valencià de Cultura) ha rebut prop de 27.500 visitants, mentre que les visites al Museu de la Valltorta de Tírig, gestionat directament per la Direcció general de Patrimoni Cultural, han superat les 13.000 des del passat mes de juliol.

Finalment, Vicente Barrera ha destacat que la voluntat de la Vicepresidència Primera i de tots els organismes depenents “esforçar-se per que cada vegada siguen més les persones que acudeixen als nostres museus, per al que treballem perquè l’oferta expositiva siga cada vegada millor, pensant, a més, en tot tipus de públics”.

Últimes notícies

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.

Troben un tercer cos i el casc del vaixell del naufragi d’una família espanyola a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar un tercer cos i el casc del KM Putri Sakinah, afonat el 26 de desembre en Komodo amb una família espanyola a bord. Dos menors seguixen desapareguts.