Barrera anima a gaudir en el Dia dels Museus de ‘la gran qualitat’ dels centres de la Generalitat

VALÈNCIA, 17 (EUROP APRESS)

El vicepresident primer i conseller de Cultura i Esport, Vicente Barrera, convida a la ciutadania valenciana i als visitants a «gaudir aquest cap de setmana de la gran riquesa i qualitat dels museus i a participar en les activitats previstes amb motiu del Dia Internacional dels Museus 2024 (DIM24)».

Barrera ha ressaltat l’esforç realitzat des de la Direcció general de Patrimoni Cultural, l’IVAM, el Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i l’Institut Valencià de Cultura, per a preparar «un atractiu programa d’activitats amb motiu d’aquesta efemèride, pensat per a tot tipus de públics i basat, sobretot, en la gran qualitat dels museus gestionats per la Generalitat».

Així mateix, ha destacat que totes elles «s’ajusten perfectament al lema marcat per a enguany pel Consell Internacional dels Museus (ICOM) (‘Museus per l’educació i la investigació’), que subratlla el paper fonamental de les institucions culturals a l’hora de proporcionar una experiència educativa completa.

Barrera ha recordat que les xifres de visitants que acudeixen a aquests museus «avalen el gran interès que susciten». Entre ells, ha assenyalat que, des de juliol del 2023, prop de 240.000 persones han pogut gaudir del Museu de Belles arts de València (MuBAV), considerada com la segona pinacoteca més important d’Espanya.

A més, més de 15.100 persones han pogut gaudir en aquests últims mesos de la qualitat de les peces que alberga el Museu d’Arqueologia de Sagunt, també gestionat directament per la Generalitat.

Per la seua banda, durant aquest mateix període el Centre Julio González de l’IVAM ha rebut més de 171.000 visites; mentre que el Centre del Carme de Cultura Contemporània (CCCC), seu principal del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana (CMCV), ha comptabilitzat més de 248.000 visites a les seues múltiples exposicions i activitats.

Dins de la província de Castelló, al Museu de Belles Arts de Castelló (gestionat per l’Institut Valencià de Cultura) ha rebut prop de 27.500 visitants, mentre que les visites al Museu de la Valltorta de Tírig, gestionat directament per la Direcció general de Patrimoni Cultural, han superat les 13.000 des del passat mes de juliol.

Finalment, Vicente Barrera ha destacat que la voluntat de la Vicepresidència Primera i de tots els organismes depenents «esforçar-se per que cada vegada siguen més les persones que acudeixen als nostres museus, per al que treballem perquè l’oferta expositiva siga cada vegada millor, pensant, a més, en tot tipus de públics».

Últimes notícies

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.

Hosbec alerta que pujar l’IVA turístic seria com posar-se aranzels a un mateix

La patronal hotelera Hosbec rebutja qualsevol pujada de l’IVA en allotjament i restauració, adverteix de la pèrdua de competitivitat internacional i subratlla l’impacte sobre ocupació i inversió a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca alerta de danys irreparables al camp valencià pels retalls de la UE en la PAC

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, advertix a Brussel·les que els possibles retalls en els fons de la futura PAC podrien causar danys irreparables al camp valencià i reclama protecció per a joves, jubilats i sectors clau com la ceràmica.

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.

Pérez Llorca espera que la nova proposta siga solvent per a posar fi a la vaga docent

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, confia que el nou oferiment que el Consell farà este divendres als sindicats de professorat valencià siga tècnicament solvent i suficient per a desconvocar la vaga indefinida que ja porta dinou dies. La proposta arribarà sense detalls avançats i enmig de la divisió sindical, especialment pel bloqueig en matèria retributiva.

La criminalitat puja un 4,7 % en el primer trimestre a la Comunitat Valenciana

La criminalitat creix un 4,7 % a la Comunitat Valenciana entre gener i març respecte a 2025, per damunt de la mitjana estatal de l’1 %, amb augments especials en homicidis, segrests i delictes sexuals.