Barrera anima a gaudir en el Dia dels Museus de ‘la gran qualitat’ dels centres de la Generalitat

Ejemplo de shortcode con estilo
Vicente Barrera convida a celebrar el Dia Internacional dels Museus 2024 amb activitats variades en els museus de la Generalitat, destacant la qualitat i riquesa d'aquests. Destaca l'augment de visitants en diversos centres i reafirma el compromís amb l'educació i la investigació cultural.

VALÈNCIA, 17 (EUROP APRESS)

El vicepresident primer i conseller de Cultura i Esport, Vicente Barrera, convida a la ciutadania valenciana i als visitants a «gaudir aquest cap de setmana de la gran riquesa i qualitat dels museus i a participar en les activitats previstes amb motiu del Dia Internacional dels Museus 2024 (DIM24)».

Barrera ha ressaltat l’esforç realitzat des de la Direcció general de Patrimoni Cultural, l’IVAM, el Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i l’Institut Valencià de Cultura, per a preparar «un atractiu programa d’activitats amb motiu d’aquesta efemèride, pensat per a tot tipus de públics i basat, sobretot, en la gran qualitat dels museus gestionats per la Generalitat».

Així mateix, ha destacat que totes elles «s’ajusten perfectament al lema marcat per a enguany pel Consell Internacional dels Museus (ICOM) (‘Museus per l’educació i la investigació’), que subratlla el paper fonamental de les institucions culturals a l’hora de proporcionar una experiència educativa completa.

Barrera ha recordat que les xifres de visitants que acudeixen a aquests museus «avalen el gran interès que susciten». Entre ells, ha assenyalat que, des de juliol del 2023, prop de 240.000 persones han pogut gaudir del Museu de Belles arts de València (MuBAV), considerada com la segona pinacoteca més important d’Espanya.

A més, més de 15.100 persones han pogut gaudir en aquests últims mesos de la qualitat de les peces que alberga el Museu d’Arqueologia de Sagunt, també gestionat directament per la Generalitat.

Per la seua banda, durant aquest mateix període el Centre Julio González de l’IVAM ha rebut més de 171.000 visites; mentre que el Centre del Carme de Cultura Contemporània (CCCC), seu principal del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana (CMCV), ha comptabilitzat més de 248.000 visites a les seues múltiples exposicions i activitats.

Dins de la província de Castelló, al Museu de Belles Arts de Castelló (gestionat per l’Institut Valencià de Cultura) ha rebut prop de 27.500 visitants, mentre que les visites al Museu de la Valltorta de Tírig, gestionat directament per la Direcció general de Patrimoni Cultural, han superat les 13.000 des del passat mes de juliol.

Finalment, Vicente Barrera ha destacat que la voluntat de la Vicepresidència Primera i de tots els organismes depenents «esforçar-se per que cada vegada siguen més les persones que acudeixen als nostres museus, per al que treballem perquè l’oferta expositiva siga cada vegada millor, pensant, a més, en tot tipus de públics».

Últimes notícies

Juan Vidal reclama més protecció per als dissenyadors davant les còpies

El creador eldenc ha rebut el Premi Trayectoria al III Congrés Internacional de Disseny d’Elx i ha reclamat més protecció jurídica davant les còpies.

AVA reclama preus justos i aigua per al camp de Castelló

AVA-ASAJA reclama suport, rendibilitat i aigua per al camp. Pérez Llorca ha compromés el suport de la Generalitat i ha destacat 158 noves incorporacions agràries a Castelló.

València presenta una ruta per a impulsar els semiconductors europeus

VDS 2026 ha presentat a València una proposta compartida per a reforçar les capacitats del sector dels semiconductors. La trobada també ha anunciat un consell assessor internacional de Startup Valencia.

Dos testigos menores confirman que el bulo del Bar España se basó en amenazas

Dos testigos que eran menores cuando comenzó el bulo del Bar España han reiterado que los hechos eran falsos y que declararon bajo amenazas. El juicio se celebra en la Audiencia Provincial de Castellón.

La Mostra Viva reunirà veus mediterrànies a València del 27 d’octubre

La Mostra Viva del Mediterrani se celebrarà a València del 27 d’octubre al 6 de novembre. El festival ha presentat el cartell d’Amparo Carbonell i ha avançat part del programa.

El Constitucional frena tres preceptos de la ley valenciana de costas

El Tribunal Constitucional ha estimado parcialmente el recurso del presidente del Gobierno contra tres preceptos de la ley valenciana de costas. La decisión limita su aplicación en terrenos de dominio público marítimo-terrestre.

Sagunt suma 1.200 vivendes amb llicència i en preveu 300 més

Sagunt ha concedit llicències per a 1.200 vivendes i en preveu 300 més fins a final d’any. L’ICIO ha recaptat 4,8 milions d’euros fins al setembre.

Demanen una neteja urgent de les platges afectades per la dana Adam

La Generalitat reclama al Govern central que netege les platges de Tavernes de la Valldigna i Cullera i accelere les actuacions de protecció del litoral.