Barrera anima a gaudir en el Dia dels Museus de ‘la gran qualitat’ dels centres de la Generalitat

VALÈNCIA, 17 (EUROP APRESS)

El vicepresident primer i conseller de Cultura i Esport, Vicente Barrera, convida a la ciutadania valenciana i als visitants a “gaudir aquest cap de setmana de la gran riquesa i qualitat dels museus i a participar en les activitats previstes amb motiu del Dia Internacional dels Museus 2024 (DIM24)”.

Barrera ha ressaltat l’esforç realitzat des de la Direcció general de Patrimoni Cultural, l’IVAM, el Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i l’Institut Valencià de Cultura, per a preparar “un atractiu programa d’activitats amb motiu d’aquesta efemèride, pensat per a tot tipus de públics i basat, sobretot, en la gran qualitat dels museus gestionats per la Generalitat”.

Així mateix, ha destacat que totes elles “s’ajusten perfectament al lema marcat per a enguany pel Consell Internacional dels Museus (ICOM) (‘Museus per l’educació i la investigació’), que subratlla el paper fonamental de les institucions culturals a l’hora de proporcionar una experiència educativa completa.

Barrera ha recordat que les xifres de visitants que acudeixen a aquests museus “avalen el gran interès que susciten”. Entre ells, ha assenyalat que, des de juliol del 2023, prop de 240.000 persones han pogut gaudir del Museu de Belles arts de València (MuBAV), considerada com la segona pinacoteca més important d’Espanya.

A més, més de 15.100 persones han pogut gaudir en aquests últims mesos de la qualitat de les peces que alberga el Museu d’Arqueologia de Sagunt, també gestionat directament per la Generalitat.

Per la seua banda, durant aquest mateix període el Centre Julio González de l’IVAM ha rebut més de 171.000 visites; mentre que el Centre del Carme de Cultura Contemporània (CCCC), seu principal del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana (CMCV), ha comptabilitzat més de 248.000 visites a les seues múltiples exposicions i activitats.

Dins de la província de Castelló, al Museu de Belles Arts de Castelló (gestionat per l’Institut Valencià de Cultura) ha rebut prop de 27.500 visitants, mentre que les visites al Museu de la Valltorta de Tírig, gestionat directament per la Direcció general de Patrimoni Cultural, han superat les 13.000 des del passat mes de juliol.

Finalment, Vicente Barrera ha destacat que la voluntat de la Vicepresidència Primera i de tots els organismes depenents “esforçar-se per que cada vegada siguen més les persones que acudeixen als nostres museus, per al que treballem perquè l’oferta expositiva siga cada vegada millor, pensant, a més, en tot tipus de públics”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sis detinguts en desarticular un grup que assaltava joieries amb el mètode del alunizaje

Una operació conjunta de Guàrdia Civil i Mossos d'Esquadra ha desarticulat un grup especialitzat en robatoris amb força en joieries mitjançant alunizajes, amb sis detinguts i danys que ronden el milió d'euros.

Jutgen a Elx a un home acusat d’abús sexual i robatori de 700 euros

Un home se senta en la banqueta a Elx acusat d'abusar sexualment d'una dona i sostraure-li 700 euros després de coincidir en un local nocturn de Torrevieja. La Fiscalia sol·licita per a ell sis anys i deu mesos de presó per delictes d'abús sexual i furt.

El PSPV demana imputar a dos ex alts càrrecs per la filtració de l’àudio de la dana

El PSPV-PSOE sol·licita al Jutjat de Llíria que investigue com imputats a dos ex alts càrrecs de la Generalitat pel seu presumpte paper en la filtració de l'àudio complet d'una crida durant la dana.

La setmana de Pasqua continua en la Comunitat Valenciana amb temps estable i més calor

La setmana de Pasqua avança en la Comunitat Valenciana amb ambient estable, cels poc nuvolosos i temperatures en ascens, amb vents fluixos i mar en general tranquil·la.

L’incendi forestal de Tibi evoluciona de manera favorable amb el suport de mitjans aeris

L'incendi forestal en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, manté una evolució favorable amb huit dotacions terrestres i dos mitjans aeris incorporats a primera hora del matí.

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.