Els bars podrien obrir en juny en Espanya, però amb una condició

 

El sector hostaler es troba en una situació molt compromesa al no saber encara quan podrà reobrir els seus milers de negocis per culpa de la pandèmia del coronavirus. José Luis Yzuel, president de la patronal Hostaleria d’Espanya, confia en poder tornar a l’activitat el mes de juny.

 

L’hostaleria en Espanya la formen més de 300.000 establiments que donen treball a 1,7 milions de persones i té un volum de vendes de 123.612 milions d’euros, amb una aportació del 6,2% al PIB de l’economia espanyola.

 

«Una empresa no pot estar tancada nou mesos»

Actualment, des de la patronal estan indignats amb les paraules de la ministra de Treball, Yolanda Díaz, que va deixar caure la possibilitat de què el sector no tornara a obrir fins a finals d’any. Yzuel qualifica estes declaracions d’«irresponsables i lamentables. Una empresa no pot plantejar-se estar tancada durant nou mesos. És inviable perquè, encara que no té ingressos, ha de continuar pagant tots els mesos la llum, l’aigua, el gas…», assegura Yzuel. 

 

A demés, sobre les mesures de distanciament social, Yzuel afirma que des de la patronal treballen en la creació d’un segell per a acreditar quins establiments són segurs enfront del coronavirus i atraure als clients en condicions òptimes. Hauran d’acreditar que complixen amb uns requisits, com a càmeres tèrmiques per a la detecció de qui tenen febre i són sospitosos de tindre la malaltia per a evitar que entren al local.

 

Al seu torn, els establiments haurien d’acreditar que compten amb hidrogels desinfectants, que fan neteges extremes, que han fet tests als seus empleats, que tenen ozó en les conduccions d’aire condicionat per a evitar que puguen convertir-se en instruments propagadors del virus i que disposen d’àrees per a poder situar a persones amb alt risc de contagi del virus.

  

El sector hostaler celebra que hi haja un alçament per territoris

Yzuel apunta que hauran d’incrementar la distància entre taules en les terrasses, una zona que considera «bàsica» per a la supervivència del sector. «Ara mateix, cal posar en valor estos espais perquè són espais a l’aire lliure a on la contaminació resulta més complicada», afirma Yzuel.

 

Amb tot això, Yzuel llança un ‘SOS’ a l’Executiu per a que oferisquen solucions a la crisi que viuen: «D’estos locals, els que més sabem som nosaltres i els podem ajudar», assegura. Yzuel celebra que hi haja predisposició per a fer un alçament per territoris, ja que «el virus no ha afectat d’igual manera en Madrid que en Andalusia o en altres regions», apunta.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana, segona exportadora de fruites i hortalisses amb el 28% del total

La Comunitat Valenciana va ser la segona comunitat exportadora de fruites i hortalisses en 2025 amb el 28%, en vendre 3,3 milions de tones per 4.790 milions. Espanya va retallar el volum un 4% però va elevar el valor un 4%, amb Europa com a principal destí.

La menstruació condiciona la vida diària de més del 80% de les dones a Espanya

Un estudi amb més de 4.000 participants assenyala que la menstruació impacta la vida quotidiana, la participació social i el benestar. El dolor i l'estigma impulsen canvis d'hàbits.

Detingut amb mig quilo de cocaïna i fàrmacs amb recepta en zones d’oci

Un home de 33 anys ha sigut detingut amb 493 grams de cocaïna, 730 comprimits subjectes a recepta i 166 butllofes. Part de la droga anava oculta en vapers manipulats.

El València busca aprofitar la ressaca copera del Baskonia per a afermar-se en l’Eurolliga

El València visita al Kosner Baskonia amb la idea de capitalitzar la ressaca del recent títol coper vitorià i sumar un triomf clau per a consolidar el Top-6.

Tallada l’AP-7 a Moncofa per dos accidents amb tres vehicles i dos camions

L'AP-7 roman tallada en sentit València a l'altura de Moncofa després de dos sinistres entre les 9.00 i les 10.00 hores. Trànsit desvia per la A-7 i la N-225 i no consten ferits.

Dos detinguts per huit robatoris de catalitzadors a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens de 30 i 43 anys vinculats amb huit sostraccions de catalitzadors en 2025 en diversos municipis de Castelló. La investigació continua oberta.

Detinguts dos britànics per fingir un segrest per a exigir 830 euros de rescat

Dos hòmens britànics han sigut detinguts en un hotel de Benidorm després de fingir un segrest i enviar vídeos amb sang i amenaces per a reclamar 830 euros. Se'ls atribuïxen delictes de simulació, estafa i usurpació d'identitat.

Comença la manifestació del taxi a València en un atur de 24 hores amb retencions

Els taxistes han iniciat la manifestació des de diversos punts de València en el marc d'un atur de 24 hores. Ja es registren retencions i el recorregut preveu final a les Torres de Serrans i concentració davant el Palau de la Generalitat fins a les 14.00.