Bernabé insta a Mazón a actuar ‘com el que és’ i ser conscient de la gravetat de la dana: ‘Cal estar a l’altura’

Després de les paraules de Feijóo, diu: «Si vaig a l’hospital a que m’operen, espere el primer que el cirurgià no estiga noquejat»

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha instat al president de la Generalitat, Carlos Mazón, a actuar «com el que és, amb les seues competències i obligacions», perquè és el que la ciutadania «demana al que està votant», així com a ser «conscient de la gravetat del que està passant i que actue en conseqüència» després de la dana del passat 29 d’octubre.

«Jo no em presente per a noces, batejos i comunions, sinó per a solucionar-li els problemes a la gent, per al bé i per al dolent. I quan venen dolentes com esta, hem d’estar a l’altura i, si no, doncs ens anem. Si no valem, ens anem», ha exposat, en declaracions als mitjans després de visitar les obres de l’actuació residencial en les instal·lacions de l’antiga Caserna d’Enginyers a València.

En esta línia, ha reconegut que ella «clar» que patix, «tots els dies» i «molt» quan visita localitats afectades per les inundacions, però ha argumentat que «només per això» la seua obligació és «respondre als ciutadans amb la responsabilitat» que li correspon. «Això és el que se li demana al que estàs votant», ha remarcat.

A més, Bernabé ha aprofitat per a respondre al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, qui va admetre este dilluns que Mazón va estar «noquejat» després de la dana, i ha assegurat: «Si em vaig a un llit d’un hospital i a que m’operen, espere el primer que el cirurgià no estiga noquejat, sinó que actue com el que és». Per això mateix, ha manifestat que espera que el cap del Consell «actue com el que és, amb les seues competències i les seues obligacions». «I ací és el que hem de fer tots i cadascun dins de les competències», ha incidit.

«TOTA ESPANYA VALORA EL QUE VA PASSAR»

«Crec que ja tota Espanya ha valorat i valora el que va passar i el que està passant, o el que va passar el dia 29 –d’octubre–, allò que no ens expliquen del dia 29 o el que ens expliquen un dia sí i l’endemà ens expliquen una altra cosa, i conforme van passant els esdeveniments doncs van explicant-nos diferents versions», ha exposat.

Per a Bernabé, «al final l’important és que en este moment i quan era necessari que tota la Generalitat estiguera al comandament de la seua gestió i de la seua competència, que és l’emergència, la protecció civil i la protecció de les persones, estiguera d’emergència i no de menjar a El Ventorro, això és una obvietat».

DEFENSA QUE VA SUSPENDRE LA SEUA AGENDA

En este context, ha lamentat haver escoltat «moltes coses pel que fa al que va fer» Mazón el passat 29 d’octubre. Ella, com a delegada del Govern, ha defensat que el passat 29 d’octubre quan va veure que hi havia «una alerta roja» de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) va anul·lar la seua agenda «perquè no podia pensar que havia de fer una agenda normal» quan existia avís per pluges. «El primer, vaig canviar la meua agenda, vaig anul·lar tot el que tenia i em vaig posar en alerta pensant que podia haver-hi algun problema derivat d’eixa alerta roja», ha assenyalat.

Seguidament, va parlar «amb tots els mitjans de l’Estat que poden participar en una emergència» i va alertar «a tots i compartim la informació que teníem», però que era «de part». «L’única cosa que hem de fer és transmetre-li-la al Centre de Coordinació d’Emergències, que és qui gestiona tota la informació que ve des de tots els punts. Els que la reben a L’Eliana són els qui han de planificar l’emergència», ha remarcat.

De fet, ha afirmat que dies abans de la dana, el 24 d’octubre, «es va activar el Pla Especial d’Inundacions» de la Comunitat Valenciana, la qual cosa comporta que la secretaria autonòmica d’Emergències «té baix la seua responsabilitat la gestió d’una previsió en matèria d’inundacions i poden prendre mesures». Per això mateix, ha sostingut que va haver-hi «un treball de prevenció que no es va fer».

«I això és el que se li exigix al president de la Generalitat, que siga conscient de la gravetat del que està passant i que actue en conseqüència, ni que estiga noquejat ni que patisca», ha recalcat Bernabé, que ha argumentat: «Doncs clar que patim, vostè es creu que jo no patisc tots els dies quan vaig als pobles? Clar que ho patisc, però molt. I només per això la meua obligació és respondre als ciutadans amb la responsabilitat que em correspon, perquè això és el que se li demana al que estàs votant».

«TOT EL PP ES VA FICAR EN A EL VENTORRO» EN APLAUDIR A MAZÓN

En esta línia, preguntada per la llarga ovació dels ‘barons’ del PP al cap del Consell i líder ‘popular’ a la Comunitat Valenciana, la delegada del Govern ha considerat que en el moment que «han aplaudit» a Carlos Mazón «han fet una demostració del que pensen».

«Tots es van ficar el dia 29 a El Ventorro, és l’única conclusió que puc traure. Tot el PP es va ficar el dia 29 a el Ventorro», ha insistit.

Últimes notícies

El TSJCV alerta dels perjudicis per la falta de reforços als jutjats valencians

El TSJCV ha advertit dels perjudicis que causarà al servici públic de justícia la decisió del Ministeri de Justícia de denegar la dotació econòmica per a 18 mesures de reforç als òrgans judicials valencians, entre elles les dels jutjats de clàusules sòl. La Sala de Govern ha demanat al CGPJ que inste el Ministeri a reconsiderar la seua decisió.

Jesús Lancis, nou rector de l’UJI, exigix una financiació suficient i estable per a les universitats públiques

El nou rector de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis, ha defensat una financiació suficient i estable per a les universitats públiques i el desplegament íntegre de l’acord plurianual 2026-2029, i ha reivindicat la universitat com a motor de cohesió social i ascensor social.

Reconegut l’ascens històric del Rugby Turia a la màxima categoria femenina

L’Ajuntament de València ha rebut el Rugby Turia per celebrar el seu primer ascens a Divisió d’Honor femenina, un èxit que culmina sis anys de treball i consolida la ciutat en l’elit del rugbi estatal.

Detingut per furtar les joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a l’hospital

Un home de 39 anys ha sigut detingut per furtar diverses joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a urgències del Hospital de la Marina Baixa, a la Vila Joiosa. La Guàrdia Civil ha recuperat quasi totes les peces venudes en establiments de compravenda d’or.

Morata renova al capdavant de Cambra València amb un nou ple orientat a la competitivitat empresarial

José Vicente Morata ha sigut reelegit per unanimitat president de Cambra València per al període 2026-2030, amb un nou Ple de 60 representants empresarials i un Comitè Executiu renovat orientat a reforçar la competitivitat de les empreses valencianes.

Jutgen un germà d’Antonio Anglés per un brutal segrest i agressió a València

Joaquín Martins, germà d’Antonio Anglés, s’asseu a la banqueta amb altres cinc hòmens acusats de segrestar i torturar un home en 2021. La Fiscalia demana per a ell 27 anys de presó.

Més de 78 milions en beques de menjador i transport escolar per al curs 2026-2027

Educació destina més de 78 milions d’euros a beques de menjador i ajudes individuals de transport escolar per al curs 2026-2027, amb especial atenció a zones rurals i famílies vulnerables.

Juny tanca amb 62 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la pitjor xifra des de 2015

Les altes temperatures han provocat 62 morts per calor en juny a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència en la setmana del 22 al 28, i situen 2026 com el pitjor any des que hi ha registres del MoMo.