Bernabé insta a Mazón a actuar ‘com el que és’ i ser conscient de la gravetat de la dana: ‘Cal estar a l’altura’

Després de les paraules de Feijóo, diu: “Si vaig a l’hospital a que m’operen, espere el primer que el cirurgià no estiga noquejat”

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha instat al president de la Generalitat, Carlos Mazón, a actuar “com el que és, amb les seues competències i obligacions”, perquè és el que la ciutadania “demana al que està votant”, així com a ser “conscient de la gravetat del que està passant i que actue en conseqüència” després de la dana del passat 29 d’octubre.

“Jo no em presente per a noces, batejos i comunions, sinó per a solucionar-li els problemes a la gent, per al bé i per al dolent. I quan venen dolentes com esta, hem d’estar a l’altura i, si no, doncs ens anem. Si no valem, ens anem”, ha exposat, en declaracions als mitjans després de visitar les obres de l’actuació residencial en les instal·lacions de l’antiga Caserna d’Enginyers a València.

En esta línia, ha reconegut que ella “clar” que patix, “tots els dies” i “molt” quan visita localitats afectades per les inundacions, però ha argumentat que “només per això” la seua obligació és “respondre als ciutadans amb la responsabilitat” que li correspon. “Això és el que se li demana al que estàs votant”, ha remarcat.

A més, Bernabé ha aprofitat per a respondre al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, qui va admetre este dilluns que Mazón va estar “noquejat” després de la dana, i ha assegurat: “Si em vaig a un llit d’un hospital i a que m’operen, espere el primer que el cirurgià no estiga noquejat, sinó que actue com el que és”. Per això mateix, ha manifestat que espera que el cap del Consell “actue com el que és, amb les seues competències i les seues obligacions”. “I ací és el que hem de fer tots i cadascun dins de les competències”, ha incidit.

“TOTA ESPANYA VALORA EL QUE VA PASSAR”

“Crec que ja tota Espanya ha valorat i valora el que va passar i el que està passant, o el que va passar el dia 29 –d’octubre–, allò que no ens expliquen del dia 29 o el que ens expliquen un dia sí i l’endemà ens expliquen una altra cosa, i conforme van passant els esdeveniments doncs van explicant-nos diferents versions”, ha exposat.

Per a Bernabé, “al final l’important és que en este moment i quan era necessari que tota la Generalitat estiguera al comandament de la seua gestió i de la seua competència, que és l’emergència, la protecció civil i la protecció de les persones, estiguera d’emergència i no de menjar a El Ventorro, això és una obvietat”.

DEFENSA QUE VA SUSPENDRE LA SEUA AGENDA

En este context, ha lamentat haver escoltat “moltes coses pel que fa al que va fer” Mazón el passat 29 d’octubre. Ella, com a delegada del Govern, ha defensat que el passat 29 d’octubre quan va veure que hi havia “una alerta roja” de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) va anul·lar la seua agenda “perquè no podia pensar que havia de fer una agenda normal” quan existia avís per pluges. “El primer, vaig canviar la meua agenda, vaig anul·lar tot el que tenia i em vaig posar en alerta pensant que podia haver-hi algun problema derivat d’eixa alerta roja”, ha assenyalat.

Seguidament, va parlar “amb tots els mitjans de l’Estat que poden participar en una emergència” i va alertar “a tots i compartim la informació que teníem”, però que era “de part”. “L’única cosa que hem de fer és transmetre-li-la al Centre de Coordinació d’Emergències, que és qui gestiona tota la informació que ve des de tots els punts. Els que la reben a L’Eliana són els qui han de planificar l’emergència”, ha remarcat.

De fet, ha afirmat que dies abans de la dana, el 24 d’octubre, “es va activar el Pla Especial d’Inundacions” de la Comunitat Valenciana, la qual cosa comporta que la secretaria autonòmica d’Emergències “té baix la seua responsabilitat la gestió d’una previsió en matèria d’inundacions i poden prendre mesures”. Per això mateix, ha sostingut que va haver-hi “un treball de prevenció que no es va fer”.

“I això és el que se li exigix al president de la Generalitat, que siga conscient de la gravetat del que està passant i que actue en conseqüència, ni que estiga noquejat ni que patisca”, ha recalcat Bernabé, que ha argumentat: “Doncs clar que patim, vostè es creu que jo no patisc tots els dies quan vaig als pobles? Clar que ho patisc, però molt. I només per això la meua obligació és respondre als ciutadans amb la responsabilitat que em correspon, perquè això és el que se li demana al que estàs votant”.

“TOT EL PP ES VA FICAR EN A EL VENTORRO” EN APLAUDIR A MAZÓN

En esta línia, preguntada per la llarga ovació dels ‘barons’ del PP al cap del Consell i líder ‘popular’ a la Comunitat Valenciana, la delegada del Govern ha considerat que en el moment que “han aplaudit” a Carlos Mazón “han fet una demostració del que pensen”.

“Tots es van ficar el dia 29 a El Ventorro, és l’única conclusió que puc traure. Tot el PP es va ficar el dia 29 a el Ventorro”, ha insistit.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.

Dos anys de presó per agredir sexualment a una dona amb discapacitat intel·lectual a Alcoi

L'Audiència d'Alacant condemna a dos anys de presó i cinc d'allunyament i llibertat vigilada a un home que va agredir sexualment de forma continuada a una dona amb un 65% de discapacitat intel·lectual.

Sanitat ordena retirar una crema depilatòria de Deliplus per dubtes sobre la seua seguretat

Sanitat ha ordenat el cessament de venda i retirada d'una crema depilatòria Deliplus de Mercadona al no poder garantir un ús segur, per risc de sobreexposicion en zones àmplies del cos.