Bernabé insta a Mazón a actuar ‘com el que és’ i ser conscient de la gravetat de la dana: ‘Cal estar a l’altura’

Després de les paraules de Feijóo, diu: “Si vaig a l’hospital a que m’operen, espere el primer que el cirurgià no estiga noquejat”

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha instat al president de la Generalitat, Carlos Mazón, a actuar “com el que és, amb les seues competències i obligacions”, perquè és el que la ciutadania “demana al que està votant”, així com a ser “conscient de la gravetat del que està passant i que actue en conseqüència” després de la dana del passat 29 d’octubre.

“Jo no em presente per a noces, batejos i comunions, sinó per a solucionar-li els problemes a la gent, per al bé i per al dolent. I quan venen dolentes com esta, hem d’estar a l’altura i, si no, doncs ens anem. Si no valem, ens anem”, ha exposat, en declaracions als mitjans després de visitar les obres de l’actuació residencial en les instal·lacions de l’antiga Caserna d’Enginyers a València.

En esta línia, ha reconegut que ella “clar” que patix, “tots els dies” i “molt” quan visita localitats afectades per les inundacions, però ha argumentat que “només per això” la seua obligació és “respondre als ciutadans amb la responsabilitat” que li correspon. “Això és el que se li demana al que estàs votant”, ha remarcat.

A més, Bernabé ha aprofitat per a respondre al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, qui va admetre este dilluns que Mazón va estar “noquejat” després de la dana, i ha assegurat: “Si em vaig a un llit d’un hospital i a que m’operen, espere el primer que el cirurgià no estiga noquejat, sinó que actue com el que és”. Per això mateix, ha manifestat que espera que el cap del Consell “actue com el que és, amb les seues competències i les seues obligacions”. “I ací és el que hem de fer tots i cadascun dins de les competències”, ha incidit.

“TOTA ESPANYA VALORA EL QUE VA PASSAR”

“Crec que ja tota Espanya ha valorat i valora el que va passar i el que està passant, o el que va passar el dia 29 –d’octubre–, allò que no ens expliquen del dia 29 o el que ens expliquen un dia sí i l’endemà ens expliquen una altra cosa, i conforme van passant els esdeveniments doncs van explicant-nos diferents versions”, ha exposat.

Per a Bernabé, “al final l’important és que en este moment i quan era necessari que tota la Generalitat estiguera al comandament de la seua gestió i de la seua competència, que és l’emergència, la protecció civil i la protecció de les persones, estiguera d’emergència i no de menjar a El Ventorro, això és una obvietat”.

DEFENSA QUE VA SUSPENDRE LA SEUA AGENDA

En este context, ha lamentat haver escoltat “moltes coses pel que fa al que va fer” Mazón el passat 29 d’octubre. Ella, com a delegada del Govern, ha defensat que el passat 29 d’octubre quan va veure que hi havia “una alerta roja” de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) va anul·lar la seua agenda “perquè no podia pensar que havia de fer una agenda normal” quan existia avís per pluges. “El primer, vaig canviar la meua agenda, vaig anul·lar tot el que tenia i em vaig posar en alerta pensant que podia haver-hi algun problema derivat d’eixa alerta roja”, ha assenyalat.

Seguidament, va parlar “amb tots els mitjans de l’Estat que poden participar en una emergència” i va alertar “a tots i compartim la informació que teníem”, però que era “de part”. “L’única cosa que hem de fer és transmetre-li-la al Centre de Coordinació d’Emergències, que és qui gestiona tota la informació que ve des de tots els punts. Els que la reben a L’Eliana són els qui han de planificar l’emergència”, ha remarcat.

De fet, ha afirmat que dies abans de la dana, el 24 d’octubre, “es va activar el Pla Especial d’Inundacions” de la Comunitat Valenciana, la qual cosa comporta que la secretaria autonòmica d’Emergències “té baix la seua responsabilitat la gestió d’una previsió en matèria d’inundacions i poden prendre mesures”. Per això mateix, ha sostingut que va haver-hi “un treball de prevenció que no es va fer”.

“I això és el que se li exigix al president de la Generalitat, que siga conscient de la gravetat del que està passant i que actue en conseqüència, ni que estiga noquejat ni que patisca”, ha recalcat Bernabé, que ha argumentat: “Doncs clar que patim, vostè es creu que jo no patisc tots els dies quan vaig als pobles? Clar que ho patisc, però molt. I només per això la meua obligació és respondre als ciutadans amb la responsabilitat que em correspon, perquè això és el que se li demana al que estàs votant”.

“TOT EL PP ES VA FICAR EN A EL VENTORRO” EN APLAUDIR A MAZÓN

En esta línia, preguntada per la llarga ovació dels ‘barons’ del PP al cap del Consell i líder ‘popular’ a la Comunitat Valenciana, la delegada del Govern ha considerat que en el moment que “han aplaudit” a Carlos Mazón “han fet una demostració del que pensen”.

“Tots es van ficar el dia 29 a El Ventorro, és l’única conclusió que puc traure. Tot el PP es va ficar el dia 29 a el Ventorro”, ha insistit.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un home de 50 anys resulta ferit per arma blanca en ple carrer a Picassent

Un home de 50 anys va ser apunyalat en el tòrax al carrer Sant Rosa de Picassent i traslladat per una ambulància SAMU a l'Hospital General de València.

Greu una xiqueta de 13 anys atropellada de matinada en l’A-31 a Alacant

Una xiqueta de 13 anys ha resultat ferida greu després de ser atropellada de matinada en l'A-31, a l'altura del polígon Babel d'Alacant, i ha sigut evacuada a l'Hospital General Doctor Balmis.

Núvols, pols en suspensió i caiguda de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte amb augment de la nuvolositat, pols en suspensió i possible pluja feble amb fang, abans d'un diumenge de cels coberts i pluges generalitzades.

Desmantellada a Dénia una plantació de marihuana dirigida per un fugitiu reclamat per Lituània

La Policia Nacional ha desmantellat a Dénia una plantació de marihuana en una vivenda aïllada i ha detingut a dos hòmens, un d'ells reclamat per Lituània amb una orde europea de detenció i lliurament.

Set detinguts a Nules per explotar a 80 migrants en condicions de semiesclavitud

La Guàrdia Civil deté a Nules a set persones per integrar una xarxa de tràfic laboral que explotava a 80 migrants en el camp en condicions de semiesclavitud.

Un llibre denuncia la guerra bruta judicial contra Mónica Oltra com una Inquisició moderna

Un treball acadèmic convertit en llibre sosté que el procés judicial contra Mónica Oltra és un cas acreditat de lawfare i una forma d'Inquisició moderna que danya la qualitat democràtica.

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.