Bernabé insta a Mazón a actuar ‘com el que és’ i ser conscient de la gravetat de la dana: ‘Cal estar a l’altura’

Després de les paraules de Feijóo, diu: “Si vaig a l’hospital a que m’operen, espere el primer que el cirurgià no estiga noquejat”

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Anuncios

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha instat al president de la Generalitat, Carlos Mazón, a actuar “com el que és, amb les seues competències i obligacions”, perquè és el que la ciutadania “demana al que està votant”, així com a ser “conscient de la gravetat del que està passant i que actue en conseqüència” després de la dana del passat 29 d’octubre.

“Jo no em presente per a noces, batejos i comunions, sinó per a solucionar-li els problemes a la gent, per al bé i per al dolent. I quan venen dolentes com esta, hem d’estar a l’altura i, si no, doncs ens anem. Si no valem, ens anem”, ha exposat, en declaracions als mitjans després de visitar les obres de l’actuació residencial en les instal·lacions de l’antiga Caserna d’Enginyers a València.

En esta línia, ha reconegut que ella “clar” que patix, “tots els dies” i “molt” quan visita localitats afectades per les inundacions, però ha argumentat que “només per això” la seua obligació és “respondre als ciutadans amb la responsabilitat” que li correspon. “Això és el que se li demana al que estàs votant”, ha remarcat.

A més, Bernabé ha aprofitat per a respondre al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, qui va admetre este dilluns que Mazón va estar “noquejat” després de la dana, i ha assegurat: “Si em vaig a un llit d’un hospital i a que m’operen, espere el primer que el cirurgià no estiga noquejat, sinó que actue com el que és”. Per això mateix, ha manifestat que espera que el cap del Consell “actue com el que és, amb les seues competències i les seues obligacions”. “I ací és el que hem de fer tots i cadascun dins de les competències”, ha incidit.

“TOTA ESPANYA VALORA EL QUE VA PASSAR”

“Crec que ja tota Espanya ha valorat i valora el que va passar i el que està passant, o el que va passar el dia 29 –d’octubre–, allò que no ens expliquen del dia 29 o el que ens expliquen un dia sí i l’endemà ens expliquen una altra cosa, i conforme van passant els esdeveniments doncs van explicant-nos diferents versions”, ha exposat.

Per a Bernabé, “al final l’important és que en este moment i quan era necessari que tota la Generalitat estiguera al comandament de la seua gestió i de la seua competència, que és l’emergència, la protecció civil i la protecció de les persones, estiguera d’emergència i no de menjar a El Ventorro, això és una obvietat”.

DEFENSA QUE VA SUSPENDRE LA SEUA AGENDA

En este context, ha lamentat haver escoltat “moltes coses pel que fa al que va fer” Mazón el passat 29 d’octubre. Ella, com a delegada del Govern, ha defensat que el passat 29 d’octubre quan va veure que hi havia “una alerta roja” de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) va anul·lar la seua agenda “perquè no podia pensar que havia de fer una agenda normal” quan existia avís per pluges. “El primer, vaig canviar la meua agenda, vaig anul·lar tot el que tenia i em vaig posar en alerta pensant que podia haver-hi algun problema derivat d’eixa alerta roja”, ha assenyalat.

Seguidament, va parlar “amb tots els mitjans de l’Estat que poden participar en una emergència” i va alertar “a tots i compartim la informació que teníem”, però que era “de part”. “L’única cosa que hem de fer és transmetre-li-la al Centre de Coordinació d’Emergències, que és qui gestiona tota la informació que ve des de tots els punts. Els que la reben a L’Eliana són els qui han de planificar l’emergència”, ha remarcat.

De fet, ha afirmat que dies abans de la dana, el 24 d’octubre, “es va activar el Pla Especial d’Inundacions” de la Comunitat Valenciana, la qual cosa comporta que la secretaria autonòmica d’Emergències “té baix la seua responsabilitat la gestió d’una previsió en matèria d’inundacions i poden prendre mesures”. Per això mateix, ha sostingut que va haver-hi “un treball de prevenció que no es va fer”.

“I això és el que se li exigix al president de la Generalitat, que siga conscient de la gravetat del que està passant i que actue en conseqüència, ni que estiga noquejat ni que patisca”, ha recalcat Bernabé, que ha argumentat: “Doncs clar que patim, vostè es creu que jo no patisc tots els dies quan vaig als pobles? Clar que ho patisc, però molt. I només per això la meua obligació és respondre als ciutadans amb la responsabilitat que em correspon, perquè això és el que se li demana al que estàs votant”.

“TOT EL PP ES VA FICAR EN A EL VENTORRO” EN APLAUDIR A MAZÓN

En esta línia, preguntada per la llarga ovació dels ‘barons’ del PP al cap del Consell i líder ‘popular’ a la Comunitat Valenciana, la delegada del Govern ha considerat que en el moment que “han aplaudit” a Carlos Mazón “han fet una demostració del que pensen”.

“Tots es van ficar el dia 29 a El Ventorro, és l’única conclusió que puc traure. Tot el PP es va ficar el dia 29 a el Ventorro”, ha insistit.

Anuncios

Últimes notícies

Elx celebra els 25 anys del Misteri com a Patrimoni de la Humanitat amb una agenda especial

Elx commemora el 25 aniversari de la declaració del Misteri dElx com a Patrimoni Oral i Immaterial de la Humanitat amb un ampli programa d'actes gratuïts i oberts a tota la ciutadania.

Els directius de la WNBA projecten a Awa Fam com la gran estrela debutant a cinc anys vista

Els directius de la WNBA assenyalen a Awa Fam com la debutant amb més projecció a cinc anys vista, encara que no la situen entre les favorites al premi a millor novençana de la temporada 2026.

Sílvia Pérez Cruz reivindica la dualitat i l’aigua en el seu nou disc sobre migracions i emocions

Sílvia Pérez Cruz presenta Oral_Abissal, un àlbum que unix tradició oral i profunditat íntima per a reflexionar sobre la migració, l'empatia i els extrems socials.

Nova manifestació a València contra Mazón per la gestió de la dana del 2024

Col·lectius socials i associacions de víctimes convoquen per al 30 de maig a València una nova manifestació contra Carlos Mazón per la seua gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024, en la qual van morir 230 persones.

La jutgessa de la DANA crida a declarar al president de Avamet i demana aclarir si es van usar les seues dades

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024 cita com a testimoni-perit al president de Avamet i exigix a CHJ, Aemet i Emergències que aclarisquen si van utilitzar les seues dades.

André da Silva expressa el seu desig de seguir a l’Elx i afrontar les últimes quatre finals per la permanència

André da Silva confirma que vol continuar a l'Elx la pròxima temporada, destaca el seu bon moment físic i mental i definix els quatre últims partits com a finals per la permanència en LaLiga.

Pérez Llorca confia a tancar un acord sobre els pressupostos abans de juliol

Juanfran Pérez Llorca confia a aconseguir un acord per a aprovar els nous pressupostos de la Generalitat abans que acabe l'actual període de sessions en Les Corts, al començament de juliol.

El BBVA Open Internacional de València mou el seu torneig a setembre i reforça la seua posició en el calendari WTA 125

El BBVA Open Internacional de València WTA 125 avança la seua pròxima edició a la setmana del 13 al 20 de setembre, després del US Open i abans de la gira asiàtica, amb presència de jugadores del top 100.