17.3 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

Bernabé urgix a actuar en l’IES Campanar per greus deficiències després de confirmar-se un cas de legionel·la

Bernabé ha exigit una intervenció urgent en l’IES Campanar i ha responsabilitzat a la falta d’inversió dels dos últims anys de les greus deficiències del centre. La petició s’ha produït després de confirmar-se un cas de legionel·la en una alumna, mentres que Sanitat ha matisat que des de Salut Pública han indicat que actualment ‘no hi ha cap cas confirmat de pneumònia per legionel·la’ en l’institut. La dirigent ha defés que la situació requerix mesures immediates per a assegurar condicions adequades de salut i d’aprenentatge.

Segons ha explicat, en este període ‘no s’ha invertit ni un sol euro’, la qual cosa s’ha traduït en manteniment pendent i problemes que s’agreugen amb el pas del temps. Durant la seua visita a les instal·lacions, realitzada al costat de la regidora socialista Maite Ibáñez i el diputat José Luis Llorenz, s’ha reunit amb la direcció, representants de l’AMPA i el president de l’associació veïnal de Campanar per a arreplegar necessitats i prioritzar actuacions.

La responsable socialista ha qualificat l’escenari com ‘un desistiment absolut dels servicis públics’ i ha assenyalat al Consell i al govern municipal per, al seu juí, no haver impulsat les solucions. Ha retret que l’Ajuntament ‘reclama sempre al Govern d’Espanya qualsevol cosa, però no reclama a qui té la competència de protegir els xiquets i a les xiquetes dels nostres barris i garantir la seua educació en unes bones condicions’.

Exigix obres i un nou institut

Bernabé ha avançat que el seu grup ha exigit a la Generalitat ‘que done explicacions de tot el que ha fet amb l’IES de Campanar’. Ha anunciat que reivindicaran el nou institut i, de manera immediata, l’execució d’obres de manteniment considerades imprescindibles per a revertir la deterioració.

Entre els problemes assenyalats ha destacat l’accessibilitat. ‘No tenim ascensor i hi ha greus problemes d’accessibilitat tant per a xiquets i xiquetes com també per a treballadors i treballadores del propi institut’, ha afirmat, subratllant que l’absència d’elements bàsics limita la mobilitat i dificulta l’atenció a l’alumnat amb necessitats específiques.

També ha posat el focus en la lampisteria, apuntant a un sistema envellit que requerix substitució i renovació completes. ‘Hi ha un greu problema amb la lampisteria de l’institut que cal canviar i que cal renovar’, ha insistit. Al seu juí, ‘no pot ser una excusa per a no assumir estes reformes urgentíssimes un pressupost que no s’executa i que porta dos anys executant zero euros’. En el context d’una alerta per legionel·la, l’estat de les instal·lacions hídriques s’ha considerat especialment sensible, la qual cosa reforça la urgència d’actuar.

La dirigent ha recordat que les obres per a un nou centre en Campanar estan previstes des de fa anys, però que la Generalitat les ha posposades. Ha assegurat, a més, que s’ha eliminat la partida pressupostària per a la seua construcció dels comptes de Catalá. Per a Bernabé, mentres es concreta el nou edifici, és imprescindible intervindre en l’actual per a evitar més deterioració i garantir el desenrotllament normal del curs.

Per part seua, fonts de la Conselleria de Sanitat han indicat que des de Salut Pública s’ha traslladat que, hui dia, ‘no hi ha cap cas confirmat de pneumònia per legionel·la’ en el centre, un missatge amb el qual s’ha volgut oferir prudència i delimitar l’abast sanitari de l’episodi comunicat.

Últimes notícies

La Fiscalia situa a Koldo García com a alter ego de Ábalos i sol·licita penes de fins a 24 anys

Anticorrupció presenta les seues conclusions: definix a Koldo García com a alter ego i testaferro de José Luis Ábalos i descriu un repartiment de rols amb Víctor de Aldama. L'escrit detalla gestions més enllà dels contractes de màscares i demana penes de fins a 24 anys de presó

L’IVAM rescata a la generació que va trencar amb el sorollismo i va renovar l’art valencià

L'IVAM ha presentat 'Atrevir-se a més. València abans de l'art normatiu. 1947-1960', amb més de 200 obres de 50 artistes que van qüestionar l'academicisme i el sorollismo. La mostra reivindica el seu paper en la modernització artística dels anys cinquanta.

La matinada més freda de la tardor en la Comunitat: -5,9 °C a Morella

La matinada ha sigut la més freda de la tardor en la Comunitat Valenciana, amb -5,9 °C a Morella i 49 estacions sota zero. En la costa, les mínimes han oscil·lat entre 9 i 13 °C.

Les obres del centre comercial de Turianova a València arrancaran a principis de 2026

Infinity, el futur complex de Turianova, iniciarà les obres a inicis de 2026, amb dos anys de treballs, 500 milions d'inversió i fins a 9.000 ocupacions previstes.

Catalá nega que Vox demanara renunciar a la ZBE per a facilitar a Pérez Llorca

L'alcaldessa ha rebutjat que la ZBE de València siga una moneda de canvi en la negociació autonòmica i ha defés mantindre el calendari per a no perdre fons europeus.

AVA estima que el graníssol del dilluns ha danyat 5.000 tones de caquis a la Ribera

AVA-Asaja estima 5.000 tones de caqui afectades per la calamarsada del dilluns a la Ribera, amb danys a Carlet i Massalavés. La pèrdua agreuja el minvament de la campanya i pot elevar el preu de la fruita sana

Massó consultarà als síndics i fixarà demà la investidura de Pérez Llorca

Massó consultarà als síndics este dijous sobre la candidatura de Juanfran Pérez Llorca i, després, fixarà la data del ple, que serà la setmana vinent. El PP va registrar la proposta després d'esgotar el termini i necessita el suport de Vox per a la majoria

Detingut a Castelló un fugitiu entre els deu més buscats del Canadà

La Policia Nacional ha detingut a Castelló a un fugitiu inclòs entre els deu més buscats del Canadà. Està reclamat per frau, robatori d'identitat i trànsit d'informació personal.