Les bodes es disparen: Casar-se a València costa un 15% més que el 2022

Amb l’arribada del bon temps, els mesos d’abril, maig, juny i fins i tot el juliol i l’agost són els preferits per celebrar els casaments. Així, les parelles reserven amb un any d’antelació la seua data esperada per tindre tot llest de cara al seu gran dia. No obstant això, este 2023 pot ser que molts s’hagen emportat una sorpresa en veure que el preu que van tancar per a la seua cerimònia a l’hora de reservar-la, no és el mateix a causa de la inflació.

Este és el cas de Gemma, que es casarà el pròxim mes de juny i al seu casament assistiran 200 convidats. Ella va reservar fa més d’un any tot, entre ells el seu càtering, amb la sorpresa que fa uns mesos, va rebre la notícia que el menú apujaria el preu en 15 euros per comensal suposant «un cost afegit que ens ha ocasionat haver de pagar milers dʻeuros més».

I és que, tal com han detallat a Valpencia Diari Débora Sánchez i María Ramírez, organitzadores de casaments a València, la celebració d’un casament este 2023 costa fins a un 15% més que el 2022.

Concretament, en paraules de Sánchez al cobert “és on més s’ha notat este increment”, pequè la mitjana per comensal es troba en 150 euros “mentre que l’any passat per 100 o 120 euros podies tindre el mateix”. L’organitzadora incideix que este seria el preu “d’un menú complet amb còctel i barra lliure normal per persona i pujaria a 15.000 euros en total aproximadament”. No obstant això, en cas que es vulga afegir algun extra, el preu es pot incrementar “fins a 600 o 700 euros més”, per tant, “ací és on realment es nota la inflació: a la suma final”. 

Seguit a això, observem que als autobusos també és on més s’ha notat l’augment, ja que tal com explica Ramírez, la causa principal “és el preu de la benzina”, el qual ha fet “que es dispare el cost de llogar-los”. A més dels fotògrafs que cobren entre 800-1.600 euros de mitjana i, en el cas que els nuvis vulguen també un vídeo “se sumen 1.000 euros més”, ascendint tot “a més de 2.000 euros”, quan l’any passat “el màxim que es pagava per este servei complet era de 1.600 euros”. Per este motiu, incideix, que “cada cop són més les parelles que decideixen prescindir d’estos serveis, a causa del seu elevat cost”. 

Així mateix, en tercer lloc, es trobarien els extres, és a dir, la decoració, taules amb dolços i postres o el photocall, els quals el 2022 costaven 480 euros davant dels 500 o 510 que poden arribar a costar-te el 2023″. Tot i això, l’organitzadora detalla que quan més note l’increment en estos suplements «va ser després de la pandèmia», ja que fins al 2020 per tan sols 350 o 400 euros «podies tindre-los al teu casament».

Tot i això, explica que este any no s’ha notat tant en el seu encariment, sinó en la seua qualitat, ja que ara “per més preu tens un servei més normal” mentre que abans de la pandèmia, “per una mica menys, la qualitat era més gran”, al·lega Ramírez. 

A més d’això, també s’ha notat este creixement a la música i flors. El primer ha tingut un total de 100 euros, ja que l’any passat es trobava a 800 euros el pack amb tot inclòs, fins a les cançons de cerimònia i de 650 euros únicament per a la festa posterior. Així mateix, l’hora addicional se situa als 100 euros de suplement. Mentre que el 2022 este preu solia rondar els 780 i els 790 euros, per tant, este cost ha pujat de “20 a 10 euros”. 

Quant als rams de nóvia, és cert que el seu valor “depén molts del tipus de flors que la nóvia vulga”, explica Sánchez. No obstant això, ambdos organitzadores al·leguen que sí que han notat “que n’ha apujat notablement el preu”, sobretot en flors “com els clavells blancs” que són “dels més demandats a València pel seu arrelament amb la Mare de Déu dels Desemparats”, ronden entre l’euro i l’euro i mig.

D’altra banda, les roses vermelles “que són també les que més demanen”, les quals tenen “3 euros per peça”. Pel que fa a les tulipes, també molt popular, té un cost “de gairebé 2 euros”. Tot això demostra que hi haja hagut una inflació de 70 i fins i tot un euro respecte del 2022″. 

En canvi el vestit de nóvia i les sabates “són els elements que menys han ascendit”, ja que la primera ronda els 2.000 euros davant els 1.800 o 1.900 que podia costar un disseny similar el passat 2022. Per tant, totes dos incideixen que “no se n’ha notat gaires”.

Des de la pandèmia un 20% més de despesa

Tot i això, Sánchez incideix que este ascens no s’ha donat «d’un any per a un altre» sinó que «ha estat progressiu”, ja que des de la pandèmia, és a dir des del 2020 i fins este 2023, “el preu s’ha incrementat fins a un 25%. La gent s’està gastant “més de 30.000 euros en un casament normal” quan els anys previs al COVID-19 amb 40.000 euros “tenies una celebració amb tota mena de luxes” i ara una comuna “gairebé costa això”. Per tant, “la diferència és molt notòria”.

“Adaptar-se a les necessitats del client”

Finalment, Ramírez incideix que ha pogut comprovar com els espais han intentat “no incrementar tant els preus” per poder “adaptar-se a les necessitats” del client” i que més gent puga pagar-se esta celebració i intentar abastar així un nombre més gran de casaments. “És cert, pel que he pogut comprovar, que podrien apujar encara més els preus, ja que la matèria primera, menjar o subministraments han disparat els preus”.

Últimes notícies

Dani Parejo s’acomiada del Vila-real després de sis anys que qualifica de meravellosos

Dani Parejo va disputar el seu últim partit amb el Vila-real, es va mostrar orgullós dels seus sis anys en el club i va confessar que vol continuar jugant mentres decidix el seu futur amb calma.

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.