14.1 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Les bodes es disparen: Casar-se a València costa un 15% més que el 2022

Amb l’arribada del bon temps, els mesos d’abril, maig, juny i fins i tot el juliol i l’agost són els preferits per celebrar els casaments. Així, les parelles reserven amb un any d’antelació la seua data esperada per tindre tot llest de cara al seu gran dia. No obstant això, este 2023 pot ser que molts s’hagen emportat una sorpresa en veure que el preu que van tancar per a la seua cerimònia a l’hora de reservar-la, no és el mateix a causa de la inflació.

Este és el cas de Gemma, que es casarà el pròxim mes de juny i al seu casament assistiran 200 convidats. Ella va reservar fa més d’un any tot, entre ells el seu càtering, amb la sorpresa que fa uns mesos, va rebre la notícia que el menú apujaria el preu en 15 euros per comensal suposant “un cost afegit que ens ha ocasionat haver de pagar milers dʻeuros més”.

I és que, tal com han detallat a Valpencia Diari Débora Sánchez i María Ramírez, organitzadores de casaments a València, la celebració d’un casament este 2023 costa fins a un 15% més que el 2022.

Concretament, en paraules de Sánchez al cobert “és on més s’ha notat este increment”, pequè la mitjana per comensal es troba en 150 euros “mentre que l’any passat per 100 o 120 euros podies tindre el mateix”. L’organitzadora incideix que este seria el preu “d’un menú complet amb còctel i barra lliure normal per persona i pujaria a 15.000 euros en total aproximadament”. No obstant això, en cas que es vulga afegir algun extra, el preu es pot incrementar “fins a 600 o 700 euros més”, per tant, “ací és on realment es nota la inflació: a la suma final”. 

Seguit a això, observem que als autobusos també és on més s’ha notat l’augment, ja que tal com explica Ramírez, la causa principal “és el preu de la benzina”, el qual ha fet “que es dispare el cost de llogar-los”. A més dels fotògrafs que cobren entre 800-1.600 euros de mitjana i, en el cas que els nuvis vulguen també un vídeo “se sumen 1.000 euros més”, ascendint tot “a més de 2.000 euros”, quan l’any passat “el màxim que es pagava per este servei complet era de 1.600 euros”. Per este motiu, incideix, que “cada cop són més les parelles que decideixen prescindir d’estos serveis, a causa del seu elevat cost”. 

Així mateix, en tercer lloc, es trobarien els extres, és a dir, la decoració, taules amb dolços i postres o el photocall, els quals el 2022 costaven 480 euros davant dels 500 o 510 que poden arribar a costar-te el 2023″. Tot i això, l’organitzadora detalla que quan més note l’increment en estos suplements “va ser després de la pandèmia”, ja que fins al 2020 per tan sols 350 o 400 euros “podies tindre-los al teu casament”.

Tot i això, explica que este any no s’ha notat tant en el seu encariment, sinó en la seua qualitat, ja que ara “per més preu tens un servei més normal” mentre que abans de la pandèmia, “per una mica menys, la qualitat era més gran”, al·lega Ramírez. 

A més d’això, també s’ha notat este creixement a la música i flors. El primer ha tingut un total de 100 euros, ja que l’any passat es trobava a 800 euros el pack amb tot inclòs, fins a les cançons de cerimònia i de 650 euros únicament per a la festa posterior. Així mateix, l’hora addicional se situa als 100 euros de suplement. Mentre que el 2022 este preu solia rondar els 780 i els 790 euros, per tant, este cost ha pujat de “20 a 10 euros”. 

Quant als rams de nóvia, és cert que el seu valor “depén molts del tipus de flors que la nóvia vulga”, explica Sánchez. No obstant això, ambdos organitzadores al·leguen que sí que han notat “que n’ha apujat notablement el preu”, sobretot en flors “com els clavells blancs” que són “dels més demandats a València pel seu arrelament amb la Mare de Déu dels Desemparats”, ronden entre l’euro i l’euro i mig.

D’altra banda, les roses vermelles “que són també les que més demanen”, les quals tenen “3 euros per peça”. Pel que fa a les tulipes, també molt popular, té un cost “de gairebé 2 euros”. Tot això demostra que hi haja hagut una inflació de 70 i fins i tot un euro respecte del 2022″. 

En canvi el vestit de nóvia i les sabates “són els elements que menys han ascendit”, ja que la primera ronda els 2.000 euros davant els 1.800 o 1.900 que podia costar un disseny similar el passat 2022. Per tant, totes dos incideixen que “no se n’ha notat gaires”.

Des de la pandèmia un 20% més de despesa

Tot i això, Sánchez incideix que este ascens no s’ha donat “d’un any per a un altre” sinó que “ha estat progressiu”, ja que des de la pandèmia, és a dir des del 2020 i fins este 2023, “el preu s’ha incrementat fins a un 25%. La gent s’està gastant “més de 30.000 euros en un casament normal” quan els anys previs al COVID-19 amb 40.000 euros “tenies una celebració amb tota mena de luxes” i ara una comuna “gairebé costa això”. Per tant, “la diferència és molt notòria”.

“Adaptar-se a les necessitats del client”

Finalment, Ramírez incideix que ha pogut comprovar com els espais han intentat “no incrementar tant els preus” per poder “adaptar-se a les necessitats” del client” i que més gent puga pagar-se esta celebració i intentar abastar així un nombre més gran de casaments. “És cert, pel que he pogut comprovar, que podrien apujar encara més els preus, ja que la matèria primera, menjar o subministraments han disparat els preus”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.