15.4 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

Les bodes es disparen: Casar-se a València costa un 15% més que el 2022

Amb l’arribada del bon temps, els mesos d’abril, maig, juny i fins i tot el juliol i l’agost són els preferits per celebrar els casaments. Així, les parelles reserven amb un any d’antelació la seua data esperada per tindre tot llest de cara al seu gran dia. No obstant això, este 2023 pot ser que molts s’hagen emportat una sorpresa en veure que el preu que van tancar per a la seua cerimònia a l’hora de reservar-la, no és el mateix a causa de la inflació.

Este és el cas de Gemma, que es casarà el pròxim mes de juny i al seu casament assistiran 200 convidats. Ella va reservar fa més d’un any tot, entre ells el seu càtering, amb la sorpresa que fa uns mesos, va rebre la notícia que el menú apujaria el preu en 15 euros per comensal suposant “un cost afegit que ens ha ocasionat haver de pagar milers dʻeuros més”.

I és que, tal com han detallat a Valpencia Diari Débora Sánchez i María Ramírez, organitzadores de casaments a València, la celebració d’un casament este 2023 costa fins a un 15% més que el 2022.

Concretament, en paraules de Sánchez al cobert “és on més s’ha notat este increment”, pequè la mitjana per comensal es troba en 150 euros “mentre que l’any passat per 100 o 120 euros podies tindre el mateix”. L’organitzadora incideix que este seria el preu “d’un menú complet amb còctel i barra lliure normal per persona i pujaria a 15.000 euros en total aproximadament”. No obstant això, en cas que es vulga afegir algun extra, el preu es pot incrementar “fins a 600 o 700 euros més”, per tant, “ací és on realment es nota la inflació: a la suma final”. 

Seguit a això, observem que als autobusos també és on més s’ha notat l’augment, ja que tal com explica Ramírez, la causa principal “és el preu de la benzina”, el qual ha fet “que es dispare el cost de llogar-los”. A més dels fotògrafs que cobren entre 800-1.600 euros de mitjana i, en el cas que els nuvis vulguen també un vídeo “se sumen 1.000 euros més”, ascendint tot “a més de 2.000 euros”, quan l’any passat “el màxim que es pagava per este servei complet era de 1.600 euros”. Per este motiu, incideix, que “cada cop són més les parelles que decideixen prescindir d’estos serveis, a causa del seu elevat cost”. 

Així mateix, en tercer lloc, es trobarien els extres, és a dir, la decoració, taules amb dolços i postres o el photocall, els quals el 2022 costaven 480 euros davant dels 500 o 510 que poden arribar a costar-te el 2023″. Tot i això, l’organitzadora detalla que quan més note l’increment en estos suplements “va ser després de la pandèmia”, ja que fins al 2020 per tan sols 350 o 400 euros “podies tindre-los al teu casament”.

Tot i això, explica que este any no s’ha notat tant en el seu encariment, sinó en la seua qualitat, ja que ara “per més preu tens un servei més normal” mentre que abans de la pandèmia, “per una mica menys, la qualitat era més gran”, al·lega Ramírez. 

A més d’això, també s’ha notat este creixement a la música i flors. El primer ha tingut un total de 100 euros, ja que l’any passat es trobava a 800 euros el pack amb tot inclòs, fins a les cançons de cerimònia i de 650 euros únicament per a la festa posterior. Així mateix, l’hora addicional se situa als 100 euros de suplement. Mentre que el 2022 este preu solia rondar els 780 i els 790 euros, per tant, este cost ha pujat de “20 a 10 euros”. 

Quant als rams de nóvia, és cert que el seu valor “depén molts del tipus de flors que la nóvia vulga”, explica Sánchez. No obstant això, ambdos organitzadores al·leguen que sí que han notat “que n’ha apujat notablement el preu”, sobretot en flors “com els clavells blancs” que són “dels més demandats a València pel seu arrelament amb la Mare de Déu dels Desemparats”, ronden entre l’euro i l’euro i mig.

D’altra banda, les roses vermelles “que són també les que més demanen”, les quals tenen “3 euros per peça”. Pel que fa a les tulipes, també molt popular, té un cost “de gairebé 2 euros”. Tot això demostra que hi haja hagut una inflació de 70 i fins i tot un euro respecte del 2022″. 

En canvi el vestit de nóvia i les sabates “són els elements que menys han ascendit”, ja que la primera ronda els 2.000 euros davant els 1.800 o 1.900 que podia costar un disseny similar el passat 2022. Per tant, totes dos incideixen que “no se n’ha notat gaires”.

Des de la pandèmia un 20% més de despesa

Tot i això, Sánchez incideix que este ascens no s’ha donat “d’un any per a un altre” sinó que “ha estat progressiu”, ja que des de la pandèmia, és a dir des del 2020 i fins este 2023, “el preu s’ha incrementat fins a un 25%. La gent s’està gastant “més de 30.000 euros en un casament normal” quan els anys previs al COVID-19 amb 40.000 euros “tenies una celebració amb tota mena de luxes” i ara una comuna “gairebé costa això”. Per tant, “la diferència és molt notòria”.

“Adaptar-se a les necessitats del client”

Finalment, Ramírez incideix que ha pogut comprovar com els espais han intentat “no incrementar tant els preus” per poder “adaptar-se a les necessitats” del client” i que més gent puga pagar-se esta celebració i intentar abastar així un nombre més gran de casaments. “És cert, pel que he pogut comprovar, que podrien apujar encara més els preus, ja que la matèria primera, menjar o subministraments han disparat els preus”.

Últimes notícies

València tanca demà parcs, jardins i cementeris per alerta taronja de pluges

L'Ajuntament de València tancarà des de les 08.00 del diumenge parcs, jardins i cementeris davant l'alerta taronja per pluges i suspén les activitats esportives a l'aire lliure.

Desmantellen una plantació de marihuana en una nau industrial de Massanassa (València)

La Policia Nacional ha desmantellat una plantació de marihuana en una nau de Massanassa (València) i ha detingut a tres hòmens d'entre 20 i 62 anys. Es van intervindre 1.550 plantes i un sistema complet de cultiu interior amb enganxament il·legal a la xarxa elèctrica.

Detinguda a Elx per vendre temporades completes pirates de telenovel·les en Milanuncios

Una dona de 52 anys ha sigut detinguda a Elx per vendre còpies pirates de telenovel·les a través de Milanuncios. S'han intervingut 1.300 Dvds, set discos durs i un ordinador.

Casa 47 tira a caminar: així operarà la nova empresa pública de vivenda i sòl

Casa 47 ha arrancat després de la transformació de Sepes i preveu invertir 13.000 milions en deu anys. Hi haurà un pilot de 171 vivendes i un portal de sol·licituds l'any vinent.

Naturgy posa en marxa a Sagunt un centre de control remot per als seus 17 cicles combinats

Naturgy ha posat en marxa a Sagunt un centre de control remot que opera en temps real els seus 17 cicles combinats després d'invertir uns 8 milions. La instal·lació centralitza maniobres crítiques, reforça la seguretat del subministrament i gestiona una potència de 7,4 GW.

Precipitacions febles i persistents en el sud de València i nord d’Alacant

Cels molt nuvolosos i precipitacions febles a moderades, més contínues en el sud de València i nord d'Alacant. Mínimes en ascens i vent de nord-est en la costa

Morant demana a Pérez Llorca acceptar la condonació del deute en la seua cita amb Sánchez

Morant ha instat a Pérez Llorca a acceptar la condonació de 11.000 milions en la seua reunió amb Sánchez. També ha reclamat suport al pla de vivenda i al pacte climàtic.

Feijóo, després de ser citat per la dana, ha defés que el seu paper va ser exigir l’emergència nacional

El líder del PP ha afirmat que el 29 d'octubre de 2024 va exigir al Govern l'emergència nacional i ha assegurat que mantindrà eixa posició després de la seua citació com a testimoni.