Les bodes es disparen: Casar-se a València costa un 15% més que el 2022

Amb l’arribada del bon temps, els mesos d’abril, maig, juny i fins i tot el juliol i l’agost són els preferits per celebrar els casaments. Així, les parelles reserven amb un any d’antelació la seua data esperada per tindre tot llest de cara al seu gran dia. No obstant això, este 2023 pot ser que molts s’hagen emportat una sorpresa en veure que el preu que van tancar per a la seua cerimònia a l’hora de reservar-la, no és el mateix a causa de la inflació.

Este és el cas de Gemma, que es casarà el pròxim mes de juny i al seu casament assistiran 200 convidats. Ella va reservar fa més d’un any tot, entre ells el seu càtering, amb la sorpresa que fa uns mesos, va rebre la notícia que el menú apujaria el preu en 15 euros per comensal suposant “un cost afegit que ens ha ocasionat haver de pagar milers dʻeuros més”.

I és que, tal com han detallat a Valpencia Diari Débora Sánchez i María Ramírez, organitzadores de casaments a València, la celebració d’un casament este 2023 costa fins a un 15% més que el 2022.

Concretament, en paraules de Sánchez al cobert “és on més s’ha notat este increment”, pequè la mitjana per comensal es troba en 150 euros “mentre que l’any passat per 100 o 120 euros podies tindre el mateix”. L’organitzadora incideix que este seria el preu “d’un menú complet amb còctel i barra lliure normal per persona i pujaria a 15.000 euros en total aproximadament”. No obstant això, en cas que es vulga afegir algun extra, el preu es pot incrementar “fins a 600 o 700 euros més”, per tant, “ací és on realment es nota la inflació: a la suma final”. 

Seguit a això, observem que als autobusos també és on més s’ha notat l’augment, ja que tal com explica Ramírez, la causa principal “és el preu de la benzina”, el qual ha fet “que es dispare el cost de llogar-los”. A més dels fotògrafs que cobren entre 800-1.600 euros de mitjana i, en el cas que els nuvis vulguen també un vídeo “se sumen 1.000 euros més”, ascendint tot “a més de 2.000 euros”, quan l’any passat “el màxim que es pagava per este servei complet era de 1.600 euros”. Per este motiu, incideix, que “cada cop són més les parelles que decideixen prescindir d’estos serveis, a causa del seu elevat cost”. 

Així mateix, en tercer lloc, es trobarien els extres, és a dir, la decoració, taules amb dolços i postres o el photocall, els quals el 2022 costaven 480 euros davant dels 500 o 510 que poden arribar a costar-te el 2023″. Tot i això, l’organitzadora detalla que quan més note l’increment en estos suplements “va ser després de la pandèmia”, ja que fins al 2020 per tan sols 350 o 400 euros “podies tindre-los al teu casament”.

Tot i això, explica que este any no s’ha notat tant en el seu encariment, sinó en la seua qualitat, ja que ara “per més preu tens un servei més normal” mentre que abans de la pandèmia, “per una mica menys, la qualitat era més gran”, al·lega Ramírez. 

A més d’això, també s’ha notat este creixement a la música i flors. El primer ha tingut un total de 100 euros, ja que l’any passat es trobava a 800 euros el pack amb tot inclòs, fins a les cançons de cerimònia i de 650 euros únicament per a la festa posterior. Així mateix, l’hora addicional se situa als 100 euros de suplement. Mentre que el 2022 este preu solia rondar els 780 i els 790 euros, per tant, este cost ha pujat de “20 a 10 euros”. 

Quant als rams de nóvia, és cert que el seu valor “depén molts del tipus de flors que la nóvia vulga”, explica Sánchez. No obstant això, ambdos organitzadores al·leguen que sí que han notat “que n’ha apujat notablement el preu”, sobretot en flors “com els clavells blancs” que són “dels més demandats a València pel seu arrelament amb la Mare de Déu dels Desemparats”, ronden entre l’euro i l’euro i mig.

D’altra banda, les roses vermelles “que són també les que més demanen”, les quals tenen “3 euros per peça”. Pel que fa a les tulipes, també molt popular, té un cost “de gairebé 2 euros”. Tot això demostra que hi haja hagut una inflació de 70 i fins i tot un euro respecte del 2022″. 

En canvi el vestit de nóvia i les sabates “són els elements que menys han ascendit”, ja que la primera ronda els 2.000 euros davant els 1.800 o 1.900 que podia costar un disseny similar el passat 2022. Per tant, totes dos incideixen que “no se n’ha notat gaires”.

Des de la pandèmia un 20% més de despesa

Tot i això, Sánchez incideix que este ascens no s’ha donat “d’un any per a un altre” sinó que “ha estat progressiu”, ja que des de la pandèmia, és a dir des del 2020 i fins este 2023, “el preu s’ha incrementat fins a un 25%. La gent s’està gastant “més de 30.000 euros en un casament normal” quan els anys previs al COVID-19 amb 40.000 euros “tenies una celebració amb tota mena de luxes” i ara una comuna “gairebé costa això”. Per tant, “la diferència és molt notòria”.

“Adaptar-se a les necessitats del client”

Finalment, Ramírez incideix que ha pogut comprovar com els espais han intentat “no incrementar tant els preus” per poder “adaptar-se a les necessitats” del client” i que més gent puga pagar-se esta celebració i intentar abastar així un nombre més gran de casaments. “És cert, pel que he pogut comprovar, que podrien apujar encara més els preus, ja que la matèria primera, menjar o subministraments han disparat els preus”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.

Munilla equipara avortament i guerra i acusa la política de calcigar l’ètica

El bisbe d'Orihuela-Alacant, José Ignacio Munilla, equipara la condemna moral de l'avortament i de la guerra i critica que es pretenga blindar l'avortament en la Constitució en un context que definix com de politica que calciga l'ètica.