Es busquen més de 100 operaris a la nova empresa de la Vall d’Uixó

La Vall d’Uixó tornarà a convertir-se en una ciutat industrial de referència, com ja ho va ser als anys daurats de la Fàbrica Segarra, on la gran majoria dels veïns i veïnes del municipi hi treballaven, això és el que pretén l’equip de govern atraient noves empreses que s’ubiquen als polígons de la ciutat de les Coves de Sant Josep.

Després de la garrotada que va patir fa un temps amb el tancament de Nordex, hui és el moment de donar una gran notícia, com és l’obertura d’una planta de Stadler, la qual donarà feina a uns 150 treballadors, que ja poden començar a presentar els seus currículums per optar a un dels llocs.

La planta es preveu que estarà operativa “en molt poc temps“, així ho han transmés des de Stadler.

Stadler obrirà la seua planta al polígon industrial la Mesquita, concretament a les instal·lacions de Nordex, ja que l’empresa de construcció de ferrocarrils i locomotores pensa que “són les instal·lacions perfectes, ja que són molt semblants a les que ells tenen a Albuixec”.

Stadler és una empresa Suïssa, però que és propietària d’un dels centres tecnològics més grans de la Comunitat Valenciana, a l’haver generat més de 1.800 llocs de treball directes (entre els quals hi ha 400 enginyers) i 4.500 indirectes.

Tal com ha explicat Juan Antonio Delgado, Director de Desenvolupament Corporatiu i Relacions Institucionals de Stadler, “l’objectiu és fabricar a la Comunitat Valenciana en un moment molt atractiu quan el ferrocarril és el principal mitjà de mobilitat, molts més ara que vivim un procés de descarbonització industrial per aconseguir la neutralitat climàtica, en què està treballant la Unió Europea”.

Pel president de la Generalitat, Ximo Puig, este fet suposa dos fites importants.

El primer perquè “l’empresa amplia la seua capacitat de fabricació davant l’elevat nombre de projectes que ha anat aconseguint els últims anys (4.000 milions d’euros en contractes adjudicats) i que, per tant, necessita ampliar la capacitat de producció per poder mantindre així les comandes a la Comunitat Valenciana, tal com han explicat els directius que han anat a la presentació».

En segon lloc, com ha destacat el president, “perquè Stadler és una empresa estratègica per a la Comunitat Valenciana, tant per la potència industrial i agent essencial en la conformació del hub de mobilitat sostenible del sud d’Europa, com pel paper en la reindustrialització intel·ligent del teixit empresarial valencià”.

«Projectes com el de Stadler ajuden a consolidar estos objectius de reindustrialització i de mobilitat sostenible“, ha assenyalat el president.

També ha destacat “l’hinterland que es crea a les comarques del Camp de Morvedre i la Plana Baixa i amb la gigafactoria de Sagunt, l’àrea d’influència de la inversió del grup Volkswagen i la dels seus proveïdors i també amb Stadler, que ja compta amb indústries vinculades a esta zona, com a espai d’este futur industrial que la Generalitat vol accelerar«.

Per acabar, l’alcaldessa de la Vall d’Uixó, Tania Baños, no ha pogut amagar la seua alegria per este moment tan important per a la ciutat, “estem parlant de la vida de la gent, i no hi ha res millor que tindre una feina de qualitat per tindre autonomia i no dependre de ningú«.

A més, ha posat èmfasi que “esta nova planta fa que l’economia valenciana siga molt més forta«.

Per què Stadler ha triat La Vall d’Uixó per ubicar-se?

Per la seua banda, David de Haya, cap de producció de Stadler, ha donat totes les respostes pertinents, en primer lloc i la més important perquè la Vall d’Uixó era el lloc perfecte per cobrir totes les necessitats que requeria l’empresa internacional.

D’una banda, l’empresa de construcció de ferrocarrils i locomotores, volia continuar creixent a la Comunitat Valenciana, “creant llocs de treball, i així ajudant la seua economia«.

De l’altra, perquè el municipi compta amb les infraestructures perfectes per poder moure els enormes camions que calen per a transportar els ferrocarrils i les locomotores. A més, d’una instal·lació amb una superfície suficient, així com un sistema de comunicacions necessari, com és la ràpida connexió amb l’autovia, i la proximitat del port de Sagunt per transportar les mercaderies.

Per finalitzar, i no per això menys important, la necessitat de personal qualificat (cal recordar que ja han treballat en una gran empresa com Nordex).

Quin tipus de llocs de treball ofereix Stadler?

  • Especialistes elèctrics, mecànics, pneumàtics, …
  • Assagistes
  • Supervisors i caps d’equip
  • Inspectors i enginyers de qualitat
  • Enginyers de processos
  • Logístics
  • Personal de serveis

Les persones que treballen en esta planta realitzaran tasques d’equipament i en galls estàtics, és a dir equipar i assajar els trens que es fan a la plata d’Albuixec.

On presentar el teu Currículum Vítae?

L’Ajuntament de la Vall d’Uixó serà l’encarregat de fer-ne la preselecció de les persones que vulguen optar a un lloc de treball a la planta de Stadler del municipi, per això tot el procés el durà a terme l’Agència de Col·locació Municipal.

En primer lloc cal inscriure’s a la web de l’Agència de Col·locació, després demanar cita, assistir a esta amb el Currículum Vítae.

Quan el Consistori faça la preselecció, li passaran tota la documentació i informació a l’empresa, que tindrà la darrera paraula.

Últimes notícies

PP i Vox tomben totes les propostes de l’oposició i exhibixen fractura en immigració i finançament

PP i Vox han rebutjat totes les propostes de l’oposició en el debat sobre l’estat de la Comunitat Valenciana i han evidenciat discrepàncies en immigració i finançament autonòmic, tot i mantindre acords en matèria de vivenda.

Avís per fortes pluges des de dijous al migdia a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta des de dijous al migdia un episodi de pluges molt intenses i estàtiques, amb risc d’inundacions i barrancades, que pot arribar a nivell roig en punts de Castelló, València i nord d’Alacant.

Una desena de municipis valencians suspenen les classes per l’alerta per pluges intenses

Almenys deu municipis de la província de València han suspés per a dijous l’activitat lectiva per l’alerta taronja per pluges intenses i tempestes. L’avís afecta també Castelló i el litoral nord d’Alacant, amb recomanacions d’extremar la precaució fins divendres.

Presó provisional per a l’home detingut per matar la seua parella a Benidorm

El jutjat de Violència sobre la Dona de Benidorm ha ordenat l’ingrés a presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l’home detingut per matar presumptament la seua parella al domicili comú. Altres dos arrestats queden en llibertat provisional, investigats per encobriment.

Jasiel Rivero es queda al Valencia Basket fins al final de temporada

El Valencia Basket ha ampliat fins al final de temporada el contracte mensual de Jasiel Rivero, que ha rendit a bon nivell en el seu retorn. El cubà disputarà així la seua tercera etapa al club taronja després del període 2021-2023.

Solís somia estrenar el Nou Mestalla jugant competició europea

El director general del València CF, Javier Solís, confia que el Nou Mestalla puga inaugurar-se en competició europea el curs 2027-28 i garantix que els abonaments mantindran preus similars o més baixos que l’actual estadi.

El Valencia es mostra molt confiat que el Nou Mestalla siga seu del Mundial 2030

El director general del Valencia, Javier Solís, s’ha mostrat molt optimista perquè València aculla partits del Mundial 2030 al Nou Mestalla, amb unes obres que avancen segons el calendari i una inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

El PSPV portarà a Anticorrupció el dosier sobre Juanfran Pérez Llorca

Diana Morant anuncia que el PSPV presentarà una denúncia davant la Fiscalia Anticorrupció pel contingut del dosier sobre el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca. El cap del Consell es declara tranquil i insta que el porten al jutjat.