Campanya de firmes al barri de La Coma de Paterna per reobrir amb seguretat el consultori

El sindicat CSIF ha promogut una recollida de firmes al barri de La Coma, a Paterna, per sol·licitar la reobertura del consultori “garantint la seguretat dels professionals”. La central sindical, en esta línia, reclama la instal·lació d’un arc de seguretat i lamenta que encara no s’haja reunit el Comité de Seguretat i Salut Laboral.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) explica que ha iniciat la recollida de firmes en rebre telefonades de veïns indignats pel que ha passat i que demanen la reobertura del centre. Per este motiu, l’escrit de rúbriques s’inicia amb una frase en què els usuaris del consultori expressen el seu “rebuig més absolut a les agressions sofrides per estos professionals”.

El sindicat explica a l’esmentat escrit, que ja ho estan repartint els mateixos veïns d’este barri de Paterna, que “sol·licitem la reobertura del nostre centre sanitari garantint la seguretat dels professionals”. A més, planteja “una campanya de conscienciació ‘cuida qui et cuida’” i una exigència de “més recursos a Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública per garantir el nostre dret a una atenció sanitària de qualitat, com reconeix la Constitució Espanyola”.

CSIF, d’altra banda, valora el suport del departament de salut als professionals, encara que demana més mesures per garantir-ne la seguretat quan es reobri el consultori en ser “insuficients” les previstes. En un informe recent, remès als sindicats es parla de “la possibilitat d’instal·lació d’un detector de metalls”. La central sindical recalca que la col·locació d’este sistema de control “no pot ser una possibilitat, sinó que ha de ser una realitat”.

El sindicat, a més, considera lamentable que, transcorreguda més d’una setmana des del tancament del consultori de La Coma, encara no haja estat convocat el Comité de Seguretat i Salut Laboral del departament de salut Arnau-Llíria (al qual està adscrita Paterna), l’òrgan competent per analitzar els riscos que pot patir el personal. CSIF insisteix en la convocatòria immediata.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València perdona i es va 0-0 al descans davant Osasuna

El València va generar més perill, amb set rematades sense trobar porteria, mentres Osasuna va avisar amb dos accions clares, inclosa una de Budimir que va tapar Dimitrievski.

Elx i Espanyol empaten 2-2 en un dol tibant i seguixen sense guanyar en 2026

L'empat 2-2 en el Martínez Valero va arribar amb un penal de Rafa Mir al 89' després de revisió del VAR i una aturada de cinc minuts per un incident racista. Pickel va ser expulsat en l'afegit.

Elx i Espanyol firmen un 2-2 amb polèmica i seguixen sense guanyar en 2026

Elx i Espanyol van empatar 2-2 en un partit amb alternatives, aturada per insults racistes i un penal de Rafa Mir en el 89. Els dos seguixen sense guanyar en 2026.

Elx i Espanyol empaten 2-2 i seguixen sense guanyar en 2026

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en el Martínez Valero després d'un dol amb VAR, aturada per incident racista i alternatives. Cap gana encara en 2026.

2-2: Elx i Espanyol empaten i prolonguen la seua mala ratxa

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en un dol d'alternatives. El repartiment de punts no va trencar la seua mala dinàmica: cap va aconseguir encara guanyar en 2026.

Aturada de cinc minuts a l’Elx-Espanyol per un incident racista

L'àrbitre Iosu Galech Azpeitia va detindre cinc minuts l'Elx-Espanyol en el minut 76 per un incident racista. Després de l'aturada, es va llançar un avís per megafonia i el joc es va reprendre.

Una eixordadora mascletà ha donat principi a València a 19 dies de Falles

La primera mascletà en la plaça de l'Ajuntament ha encés 19 dies de Falles a València. Pirotècnia Peñarroja va cremar 141 quilos en menys de cinc minuts i va superar els 130 decibels.

Emergències reconeix el treball del voluntariat en el Dia de la Protecció Civil

El conseller Juan Carlos Valderrama ha posat en valor el paper del voluntariat en la Comunitat Valenciana amb motiu del Dia Internacional de la Protecció Civil. La xarxa suma 185 agrupacions i les ajudes per a equips i assegurances han crescut enfront de 2024.