12.8 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Campanya de firmes al barri de La Coma de Paterna per reobrir amb seguretat el consultori

El sindicat CSIF ha promogut una recollida de firmes al barri de La Coma, a Paterna, per sol·licitar la reobertura del consultori “garantint la seguretat dels professionals”. La central sindical, en esta línia, reclama la instal·lació d’un arc de seguretat i lamenta que encara no s’haja reunit el Comité de Seguretat i Salut Laboral.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) explica que ha iniciat la recollida de firmes en rebre telefonades de veïns indignats pel que ha passat i que demanen la reobertura del centre. Per este motiu, l’escrit de rúbriques s’inicia amb una frase en què els usuaris del consultori expressen el seu “rebuig més absolut a les agressions sofrides per estos professionals”.

El sindicat explica a l’esmentat escrit, que ja ho estan repartint els mateixos veïns d’este barri de Paterna, que “sol·licitem la reobertura del nostre centre sanitari garantint la seguretat dels professionals”. A més, planteja “una campanya de conscienciació ‘cuida qui et cuida’” i una exigència de “més recursos a Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública per garantir el nostre dret a una atenció sanitària de qualitat, com reconeix la Constitució Espanyola”.

CSIF, d’altra banda, valora el suport del departament de salut als professionals, encara que demana més mesures per garantir-ne la seguretat quan es reobri el consultori en ser “insuficients” les previstes. En un informe recent, remès als sindicats es parla de “la possibilitat d’instal·lació d’un detector de metalls”. La central sindical recalca que la col·locació d’este sistema de control “no pot ser una possibilitat, sinó que ha de ser una realitat”.

El sindicat, a més, considera lamentable que, transcorreguda més d’una setmana des del tancament del consultori de La Coma, encara no haja estat convocat el Comité de Seguretat i Salut Laboral del departament de salut Arnau-Llíria (al qual està adscrita Paterna), l’òrgan competent per analitzar els riscos que pot patir el personal. CSIF insisteix en la convocatòria immediata.

Últimes notícies

Pérez Llorca diu que va saber ahir de la investigació a l’alcalde de Jérica per agressió sexual

Pérez Llorca ha assegurat que va conéixer ahir la investigació a l'alcalde de Jérica per presumpta agressió sexual a dos menors i que el PP va actuar immediatament amb la suspensió de militància i el cessament com a assessor. La causa s'instruïx a Segorbe amb mesures cautelars vigents.

Augmenten un 22,5% les dones que renuncien a declarar contra el seu agressor: 5.480 en el tercer trimestre

La dispensa legal per a no declarar es va usar per 5.480 dones entre juliol i setembre, el 11,5% del total de víctimes. Denúncies i víctimes van pujar lleument.

Mercadona dona una setmana extra de vacacions a la seua plantilla i anuncia una paga extraordinària en 2026

Mercadona ha acordat una setmana més de vacacions per als seus 110.000 empleats i una paga extraordinària al març de 2026. Les mesures, amb un impacte de 380 milions, eleven a 37 dies el descans anual des de 2026 a Espanya i Portugal i se sumen a la retribució variable.

El Consell anima a consumir carn de porc per Nadal i aprova mesures contra la pesta porcina africana

El Consell ha cridat a consumir carn de porc per Nadal en subratllar que la pesta porcina africana detectada a Catalunya és silvestre i no es transmet a humans. A més, ha aprovat un decret llei amb 6 milions i ajudes de 40 euros per senglar per a reforçar el control i la vigilància en tota la Comunitat

El Consell amplia fins al 28 de febrer de 2026 el termini de baixa definitiva dels cotxes afectats per la dana

El Consell ha aprovat una pròrroga fins al 28 de febrer de 2026 per a tramitar la baixa definitiva dels vehicles sinistrats en la dana del 29 d'octubre de 2024 que van rebre ajudes urgents.

Desallotjats del bloc 8 de Sant Antón acudixen al ple d’Elx per a exigir solucions

Veïns del bloc 8 de Sant Antón, desallotjat per risc estructural, han acudit al ple de pressupostos d'Elx per a reclamar accés als seus estris i una resposta clara.

Aemet preveu en la Comunitat Valenciana el nadal més fred des de 2010

Aemet preveu que Nadal de 2025 en la Comunitat Valenciana siga la més freda des de 2010 per l'entrada d'aire fred, amb clar contrast respecte a anys recents.

Nou mil menús nadalencs de xefs Michelin per a persones vulnerables a Alacant

Més de 9.000 menús solidaris seran elaborats en les cuines d'Alacant Gastronòmica Solidària per a persones vulnerables i es repartiran en les principals dates nadalenques.