9.2 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Campanya de firmes al barri de La Coma de Paterna per reobrir amb seguretat el consultori

El sindicat CSIF ha promogut una recollida de firmes al barri de La Coma, a Paterna, per sol·licitar la reobertura del consultori “garantint la seguretat dels professionals”. La central sindical, en esta línia, reclama la instal·lació d’un arc de seguretat i lamenta que encara no s’haja reunit el Comité de Seguretat i Salut Laboral.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) explica que ha iniciat la recollida de firmes en rebre telefonades de veïns indignats pel que ha passat i que demanen la reobertura del centre. Per este motiu, l’escrit de rúbriques s’inicia amb una frase en què els usuaris del consultori expressen el seu “rebuig més absolut a les agressions sofrides per estos professionals”.

El sindicat explica a l’esmentat escrit, que ja ho estan repartint els mateixos veïns d’este barri de Paterna, que “sol·licitem la reobertura del nostre centre sanitari garantint la seguretat dels professionals”. A més, planteja “una campanya de conscienciació ‘cuida qui et cuida’” i una exigència de “més recursos a Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública per garantir el nostre dret a una atenció sanitària de qualitat, com reconeix la Constitució Espanyola”.

CSIF, d’altra banda, valora el suport del departament de salut als professionals, encara que demana més mesures per garantir-ne la seguretat quan es reobri el consultori en ser “insuficients” les previstes. En un informe recent, remès als sindicats es parla de “la possibilitat d’instal·lació d’un detector de metalls”. La central sindical recalca que la col·locació d’este sistema de control “no pot ser una possibilitat, sinó que ha de ser una realitat”.

El sindicat, a més, considera lamentable que, transcorreguda més d’una setmana des del tancament del consultori de La Coma, encara no haja estat convocat el Comité de Seguretat i Salut Laboral del departament de salut Arnau-Llíria (al qual està adscrita Paterna), l’òrgan competent per analitzar els riscos que pot patir el personal. CSIF insisteix en la convocatòria immediata.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana negociar noves normes del transvasament Tajo-Segura i exigix inversions clau

El president ha reclamat al Govern reobrir la negociació sobre les regles del Tajo-Segura amb criteris tècnics i tracte igual per als regants. Ha lligat la petició a un paquet de mesures en finançament, aigua, infraestructures, vivenda, sanitat i fiscalitat per a la província d'Alacant i la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana negociar noves normes d’explotació del transvasament Tajo-Segura

El president ha sol·licitat al Govern obrir una negociació amb comunitats i regants per a revisar les regles del transvasament amb criteris tècnics. També ha reclamat modernitzar regadius del Tajo i ha anunciat avanços en simplificació administrativa i sanitat.

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.