Campanya de firmes al barri de La Coma de Paterna per reobrir amb seguretat el consultori

El sindicat CSIF ha promogut una recollida de firmes al barri de La Coma, a Paterna, per sol·licitar la reobertura del consultori “garantint la seguretat dels professionals”. La central sindical, en esta línia, reclama la instal·lació d’un arc de seguretat i lamenta que encara no s’haja reunit el Comité de Seguretat i Salut Laboral.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) explica que ha iniciat la recollida de firmes en rebre telefonades de veïns indignats pel que ha passat i que demanen la reobertura del centre. Per este motiu, l’escrit de rúbriques s’inicia amb una frase en què els usuaris del consultori expressen el seu “rebuig més absolut a les agressions sofrides per estos professionals”.

El sindicat explica a l’esmentat escrit, que ja ho estan repartint els mateixos veïns d’este barri de Paterna, que “sol·licitem la reobertura del nostre centre sanitari garantint la seguretat dels professionals”. A més, planteja “una campanya de conscienciació ‘cuida qui et cuida’” i una exigència de “més recursos a Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública per garantir el nostre dret a una atenció sanitària de qualitat, com reconeix la Constitució Espanyola”.

CSIF, d’altra banda, valora el suport del departament de salut als professionals, encara que demana més mesures per garantir-ne la seguretat quan es reobri el consultori en ser “insuficients” les previstes. En un informe recent, remès als sindicats es parla de “la possibilitat d’instal·lació d’un detector de metalls”. La central sindical recalca que la col·locació d’este sistema de control “no pot ser una possibilitat, sinó que ha de ser una realitat”.

El sindicat, a més, considera lamentable que, transcorreguda més d’una setmana des del tancament del consultori de La Coma, encara no haja estat convocat el Comité de Seguretat i Salut Laboral del departament de salut Arnau-Llíria (al qual està adscrita Paterna), l’òrgan competent per analitzar els riscos que pot patir el personal. CSIF insisteix en la convocatòria immediata.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.