12.4 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Canet lo Roig torna a requerir cubes d’aigua per a proveir a la població després de la DANA

CASTELLÓ, 6 (EUROPA PRESS)

Les conseqüències de la DANA han provocat que Canet lo Roig torne a requerir cubes d’aigua per a proveir a la població del Baix Maestrat, segons ha informat l’Ajuntament en un comunicat.

L’Ajuntament ha recordat que l’aigua de Canet lo Roig se subministra d’un brollador que es troba a Vallibona i que una sèrie de canonades la porten pel llit del riu Cervol fins a la localitat.

L’alcaldessa, María Ángeles Pallarés, ha explicat que encara no saben la magnitud dels possibles danys “perquè encara baixa aigua en el riu Cervol, cosa que fa impossible poder determinar on està el problema que impedix que arribe l’aigua a Canet lo Roig”.

“És una problemàtica que arrosseguem de fa molts anys i que esperem solucionar en els pròxims mesos amb les obres d’emergència que s’estan fent”, ha afegit.

D’altra banda, Pallarés s’ha mostrat “molt preocupada” per l’estat en què es pot trobar la infraestructura que subministra en l’actualitat l’aigua al poble.

“Esperem que els danys no siguen molt importants ni molt quantiosos per a tornar com més prompte millor a la normalitat, però en esta ocasió la quantitat d’aigua que portava el riu Cervol ha sigut molt important i tenia molta força, cosa que ha pogut afectar a algun tram de les canonades”, ha dit.

Des de l’Ajuntament també s’estan valorant altres desperfectes que ha pogut ocasionar la DANA en el terme municipal, per a iniciar els tràmits per a demanar ajudes.

Últimes notícies

L’Elx tanca una primera volta notable i encarrila la permanència

acabat d'ascendir i amb la plantilla en construcció, l'Elx ha tancat una primera volta notable: 23 punts i sis de marge sobre el descens impulsats per un joc ambiciós.

El València tanca la seua segona pitjor primera tornada amb 17 punts

El València ha tancat la primera volta amb 17 punts després d'empatar 1-1 davant l'Elx, el seu segon pitjor registre en una Lliga de 20 equips. Torna al descens, sense victòries fora i amb creixent malestar en la graderia.

El Vila-real ha firmat la millor primera tornada de la seua història amb un partit per disputar

Amb 41 punts en 18 jornades i el dol davant el Llevant encara per jugar, el Vila-real supera els seus registres de 2010-11 i 2015-16. Només ha caigut davant Madrid, Atlètic i Barça.

El València CF tanca la seua segona pitjor primera tornada en una Lliga de 20 equips

El València CF ha acabat la primera volta amb 17 punts després del 1-1 davant l'Elx a Mestalla i tanca la seua segona pitjor primera part en una Lliga de 20 equips. Només ha sumat tres victòries i torna a caure a llocs de descens.

L’aeroport de Castelló tanca 2025 amb rècord de 318.309 passatgers i 14 rutes

L'aeroport de Castelló ha tancat 2025 amb 318.309 viatgers, un 16% més que en 2024, i la seua major oferta fins ara: 14 rutes regulars. També ha marcat rècord de moviments amb 12.401 operacions, mentres avança la seua activitat industrial i aeroespacial.

Víctimes de la dana convoquen una concentració per l’acarament entre Pradas i Cuenca

Les associacions de víctimes de la dana han cridat a concentrar-se este dilluns a les 9.00 davant el jutjat de Catarroja, coincidint amb l'acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca. La jutgessa busca aclarir contradiccions sobre la gestió del confinament durant l'emergència que va deixar 230 morts.

Almgren i McColgan baten els rècords europeus de 10K a València i Mechaal firma el d’Espanya

Edició històrica en la 10K València Ibercaja: Andreas Almgren (26:45) i Eilish McColgan (30:08) van batre els rècords d'Europa i Said Mechaal va fixar el d'Espanya amb 27:21.

Detingut a Alcoi per abandonar tones de roba usada en naus i parcel·les per a eludir la gestió de residus

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi a un home de 39 anys per estafa i danys després de llogar naus i parcel·les i abandonar en elles desenes de tones de roba usada. Cobrava per reciclar-la i la deixava en eixos espais; la retirada s'ha estimat en més de 120.000 euros i s'investiga un possible delicte ambiental.