Canet lo Roig torna a requerir cubes d’aigua per a proveir a la població després de la DANA

CASTELLÓ, 6 (EUROPA PRESS)

Les conseqüències de la DANA han provocat que Canet lo Roig torne a requerir cubes d’aigua per a proveir a la població del Baix Maestrat, segons ha informat l’Ajuntament en un comunicat.

L’Ajuntament ha recordat que l’aigua de Canet lo Roig se subministra d’un brollador que es troba a Vallibona i que una sèrie de canonades la porten pel llit del riu Cervol fins a la localitat.

L’alcaldessa, María Ángeles Pallarés, ha explicat que encara no saben la magnitud dels possibles danys «perquè encara baixa aigua en el riu Cervol, cosa que fa impossible poder determinar on està el problema que impedix que arribe l’aigua a Canet lo Roig».

«És una problemàtica que arrosseguem de fa molts anys i que esperem solucionar en els pròxims mesos amb les obres d’emergència que s’estan fent», ha afegit.

D’altra banda, Pallarés s’ha mostrat «molt preocupada» per l’estat en què es pot trobar la infraestructura que subministra en l’actualitat l’aigua al poble.

«Esperem que els danys no siguen molt importants ni molt quantiosos per a tornar com més prompte millor a la normalitat, però en esta ocasió la quantitat d’aigua que portava el riu Cervol ha sigut molt important i tenia molta força, cosa que ha pogut afectar a algun tram de les canonades», ha dit.

Des de l’Ajuntament també s’estan valorant altres desperfectes que ha pogut ocasionar la DANA en el terme municipal, per a iniciar els tràmits per a demanar ajudes.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.