Canet lo Roig torna a requerir cubes d’aigua per a proveir a la població després de la DANA

CASTELLÓ, 6 (EUROPA PRESS)

Les conseqüències de la DANA han provocat que Canet lo Roig torne a requerir cubes d’aigua per a proveir a la població del Baix Maestrat, segons ha informat l’Ajuntament en un comunicat.

L’Ajuntament ha recordat que l’aigua de Canet lo Roig se subministra d’un brollador que es troba a Vallibona i que una sèrie de canonades la porten pel llit del riu Cervol fins a la localitat.

L’alcaldessa, María Ángeles Pallarés, ha explicat que encara no saben la magnitud dels possibles danys «perquè encara baixa aigua en el riu Cervol, cosa que fa impossible poder determinar on està el problema que impedix que arribe l’aigua a Canet lo Roig».

«És una problemàtica que arrosseguem de fa molts anys i que esperem solucionar en els pròxims mesos amb les obres d’emergència que s’estan fent», ha afegit.

D’altra banda, Pallarés s’ha mostrat «molt preocupada» per l’estat en què es pot trobar la infraestructura que subministra en l’actualitat l’aigua al poble.

«Esperem que els danys no siguen molt importants ni molt quantiosos per a tornar com més prompte millor a la normalitat, però en esta ocasió la quantitat d’aigua que portava el riu Cervol ha sigut molt important i tenia molta força, cosa que ha pogut afectar a algun tram de les canonades», ha dit.

Des de l’Ajuntament també s’estan valorant altres desperfectes que ha pogut ocasionar la DANA en el terme municipal, per a iniciar els tràmits per a demanar ajudes.

Últimes notícies

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.

Més de 2.700 jóvens ja tenen aval de la Generalitat per a comprar la seua primera vivenda

La Generalitat ha avalat 2.718 jóvens de la Comunitat Valenciana en set mesos de 2026 per a comprar 1.812 vivendes, amb més de 39 milions en garanties i finançament de fins al 100 % del preu.

Un cuidador investiga per estafar un matrimoni destapa un laboratori de drogues a Elx

La investigació a un cuidador acusat d’estafar més de 50.000 euros a un matrimoni major estranger en una pedania d’Elx ha permés descobrir un laboratori clandestí de drogues sintètiques en un garatge. Tres hòmens han sigut detinguts i el complex ha quedat desmantellat abans d’entrar en funcionament.

Luís Castro marca el full de ruta del Levante: equip aguerrit i sense por

Luís Castro definix abans de l’inici de LaLiga un Levante aguerrit, amb identitat guanyadora, confiança en la cantera i orgull pel traspàs de Carlos Espí al Real Madrid.

Avís taronja dilluns per aiguats de fins a 40 l/m² a Castelló i València

Aemet ha activat per a dilluns a la vesprada l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m² i tempestes fortes a l’interior de Castelló i València i al litoral sud valencià. Hui es mantenen avisos grocs per calor, tempestes i fenòmens costaners en diversos punts de la Comunitat Valenciana.

Nova nit tòrrida al litoral valencià amb fins a 28,4 ºC a Tabarca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb mínimes de fins a 28,4 graus a Tabarca i 27,8 a Santa Pola, i alerta groga per calor i fenòmens costaners.

Espanya restablix durant 30 dies els controls a viatgers procedents d’Itàlia

El BOE ha publicat l’orde d’Interior que reactiva durant trenta dies els controls fronterers a viatgers procedents d’Itàlia per la pressió migratòria en la ruta del Mediterrani central.

Així es preparen quatre punts clau per a vore l’eclipsi solar total del 12 d’agost

Galícia, Guadalajara, Aragó i Balears ultimen dispositius especials de seguretat, mobilitat i divulgació per a observar l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost. València també serà un dels punts privilegiats de la franja de totalitat.