23.4 C
València
Divendres, 31 octubre, 2025

Carlos Cuerpo demana a Mazón reflexionar i actuar després del funeral de la DANA

Carlos Cuerpo ha assegurat que els missatges traslladats per les famílies en el funeral d’Estat pels morts en la DANA han sigut ‘molt clars’ i ha instat a Carlos Mazón a reflexionar sobre ells i a actuar en conseqüència. La seua crida ha posat el focus en la responsabilitat de les institucions i en la necessitat de respostes concretes després d’un acte que ha concentrat dolor i exigències.

En la seua intervenció a la Navarra Economic Summit, celebrada a Pamplona, ha assenyalat davant els mitjans que en l’homenatge del dimecres va haver-hi ‘moments molt emotius’ i que la presència del Govern, encapçalada per Pedro Sánchez, ‘volia donar eixe missatge de suport i d’acompanyament a les víctimes’. Amb eixa posada en escena, ha remarcat, l’Executiu ha buscat expressar unitat i proximitat, al mateix temps que ha subratllat que el suport ha de sostindre’s més enllà del protocol.

Crida directa a la Generalitat

Respecte al paper del president de la Generalitat, ha subratllat: ‘Els missatges que van llançar els familiars de les víctimes en este cas van ser molt clars. I el que jo crec és que han d’interpel·lar al senyor Mazón, a actuar i a reflexionar sobre ells’. Amb este èmfasi, ha apuntat que correspon al Consell traduir les demandes escoltades en decisions que atenguen els afectats i reforcen la gestió de l’emergència.

Sobre el seguiment de la recuperació, ha destacat: ‘Ho hem estat fent cada un en la nostra responsabilitat. Durant este any jo he estat una desena de vegades a València, i ho continuarem fent; la setmana que ve tinc previst tornar a anar allí precisament per a continuar acompanyant a l’economia valenciana en la seua recuperació’. D’esta manera, ha vinculat la resposta institucional a l’evolució de l’economia i ha insistit en la continuïtat de l’acompanyament.

En conjunt, les seues declaracions han posat l’accent a mantindre el suport a les víctimes i a reforçar la coordinació entre administracions després d’una DANA les conseqüències de la qual continuen gestionant-se, amb l’objectiu que l’homenatge es traduïsca en mesures i resultats tangibles.

Últimes notícies

Un migrant va salvar a la conductora després de caure al riu a Gandia: ‘Estic molt orgullós’

Quatre migrants es van llançar al riu Serpis per a rescatar a la conductora d'un cotxe caigut a l'aigua. La copilot va morir i la conductora ha sigut detinguda.

Catarroja crega en el cementeri el Racó de la Memòria per a honrar als morts

Catarroja ha instal·lat en el Cementeri Municipal el Racó de la Memòria, un espai d'homenatge als morts amb record especial a les víctimes de la dana del 29 d'octubre de 2024. Combina simbolisme, disseny sostenible i un enfocament comunitari del dol.

Étnor alerta: l’economia submergida és un problema moral i social que agreuja la desigualtat

Un informe de la Fundació Étnor sosté que l'economia submergida no és només un repte econòmic: erosiona la confiança, debilita els servicis públics i amplia la bretxa social.

Sarabia: Intentarem tindre la pilota i fer córrer al Barcelona cap arrere

Eder Sarabia va afirmar que l'Elx buscarà ser fidel al seu estil davant el Barcelona: tindre la pilota, minimitzar les seues virtuts i atacar sense complexos. El tècnic va enaltir a Lamine Yamal i va valorar la proposta de Hansi Flic.

Corberán: ‘Tenim les nostres possibilitats’ davant el Reial Madrid

El tècnic del València confia a competir al Bernabéu i reclama resiliència i personalitat. Destaca un Reial Madrid més redó i difícil de contraatacar.

El València homenatja els afectats per la dana amb un mural en el túnel de Mestalla

El València i el seu Fundació VCF han instal·lat en el túnel de Mestalla un mural en el primer aniversari de la dana. El club acollirà a més una exposició amb fotografies i samarretes donades, integrada en el Tour de l'estadi.

Pradas afirma que va informar a Mazón de l’enviament del Es_Alert durant la DANA

La exconsellera Salomé Pradas sosté que va mantindre al president Carlos Mazón al punt de les decisions del Cecopi, inclòs l'És_Alert que es va emetre a les 20.11. La versió contrasta amb una entrevista recent en la qual Mazón va respondre 'no' sobre si va saber de l'avís o va ser informat per Pradas.

L’UME reclama redissenyar tàctiques davant incendis més ràpids pel canvi climàtic

L'Estat Major de la UME advertix que el canvi climàtic obliga a replantejar logística, formació i suport a la decisió. La campanya d'estiu conclou hui després d'un sobresfuerzo i amb xifres de grans incendis a l'alça.