Carlos Cuerpo demana a Mazón reflexionar i actuar després del funeral de la DANA

Carlos Cuerpo ha assegurat que els missatges transmesos per les famílies en el funeral d’Estat per les víctimes de la DANA van ser ‘molt clars‘ i ha animat al president de la Generalitat, Carlos Mazón, a reflexionar sobre ells i a actuar en conseqüència.

Crida a Mazón després del funeral

El ministre ha explicat que l’homenatge va estar marcat per moments especialment emotius i per peticions directes dels afins dels qui van perdre la vida. Al seu juí, eixes intervencions interpel·len a les institucions autonòmiques i exigixen una resposta que passe de les paraules als fets, amb decisions que atenguen les famílies i reforcen la prevenció davant episodis similars.

Cos ha destacat que la presència del Govern, encapçalada pel president Pedro Sánchez, va voler traslladar un suport nítid als afectats: ‘volia donar eixe missatge de suport i d’acompanyament a les víctimes’. Eixe gest, ha apuntat, pretenia subratllar el compromís de les administracions amb la reparació i amb la millora dels mecanismes de resposta.

En este context, ha recordat que l’Executiu ha mantingut un seguiment continu en la Comunitat Valenciana. ‘Ho hem estat fent cada un en la nostra responsabilitat. Durant este any jo he estat una desena de vegades a València, i ho continuarem fent; la setmana que ve tinc previst tornar a anar allí precisament per a continuar acompanyant a l’economia valenciana en la seua recuperació‘, ha subratllat, lligant eixe treball a la volta a la normalitat del teixit productiu.

En referir-se a l’assistència de Mazón al funeral, Cos ha reiterat que ‘els missatges que van llançar els familiars de les víctimes en este cas van ser molt clars’ i que ‘han d’interpel·lar al senyor Mazón, a actuar i a reflexionar sobre ells’. La seua petició s’orienta a assumir les demandes expressades en l’acte i a traduir-les en mesures concretes.

Últimes notícies

Les tres capitals valencianes baixen de 20 º en la nit més fresca des de juny

València, Castelló i Alacant han registrat esta nit mínimes per davall de 20 graus, cosa que no passava des del 16 de juny, amb valors especialment baixos a l’interior.

L’Hospital Doctor Peset, centre de referència per a regenerar cartílag de genoll i turmell

L’Hospital Universitari Doctor Peset ha sigut designat per Sanitat com a unitat de referència per al trasplantament autòleg de condrocits, una tècnica puntera per a regenerar cartílag de genoll i turmell en pacients joves i actius.

Onze milions per a reforçar el control de la mosca de la fruita en la Comunitat

La Conselleria d'Agricultura ha destinat 11 milions este any al control de la mosca de la fruita mitjançant un pla integral que combina prevenció, vigilància i tractaments en més de 140.000 hectàrees.

Almassora accelera la neteja dels embornals davant possibles pluges intenses

L’Ajuntament d’Almassora ha activat un pla especial de revisió i neteja d’embornals i estacions de bombeig davant el risc de pluges intenses en les pròximes setmanes.

Queixa per la falta de cadires amfíbies en la platja accessible de Muchavista

El Síndic de Greuges ha obert una investigació per la manca d’una de les dos cadires amfíbies a la platja accessible de Muchavista, a El Campello, arran de la queixa d’una mare d’una jove amb discapacitat greu.

L’incendi de la Devesa-El Saler continua estabilitzat i sense rebrots importants

L’incendi forestal de la Devesa-El Saler, a València, continua estabilitzat este dissabte, amb el perímetre consolidat i sense rebrots importants durant la nit.

La hostaleria d’El Saler exigix ajudes per les pèrdues de l’incendi

SOS Hostelería ha reclamat a l’Ajuntament de València i a l’Agència Tributària mesures fiscals urgents per a més de vint locals d’El Saler afectats per l’incendi i els talls d’accessos en plena fi de vacacions.

Detinguda una parella a Alacant amb 400 grams de marihuana en patinet

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home i una dona que circulaven en patinet amb 400 grams de marihuana i que, segons la investigació, regentaven una associació cannàbica amb més droga emmagatzemada al seu domicili.