Un migrant va salvar a la conductora després de caure al riu a Gandia: ‘Estic molt orgullós’

Un dels quatre migrants que van acudir al rescat ha contat que es van tirar a l’aigua sense pensar-ho quan van veure el cotxe precipitar-se al riu Serpis, prop del port de Gandia. Ha dit estar ‘molt orgullós’ d’haver salvat a la conductora, encara que lamenta no haver pogut traure amb vida a l’altra jove que viatjava amb ella, de 20 anys.

El testimoniatge és de Mohamed Motanabi, resident a Espanya des de fa tres dècades, que estava amb altres tres migrants d’origen algerià i senegalés quan, sobre les 20.00 hores, el vehicle amb dos jóvens brasileres va caure a l’aigua. Segons ha explicat, estaven fumant en la zona quan van escoltar un baluern i van veure el cotxe volar cap al llit.

El rescat en el riu Serpis

‘Vam veure el cotxe volant i no tardem ni trenta segons a ficar-nos en l’aigua’, ha relatat. Ha descrit ‘molt de soroll, com quan el cotxe es queda ofegat en primera’ i ha dit que creu que ‘la xica no sabia conduir’. El grup es va llançar immediatament, una reacció que ha sigut clau perquè cada segon compta quan un cotxe s’afona i la visibilitat és escassa a eixa hora.

Van poder alliberar la conductora perquè havia obert la porta abans d’entrar en l’aigua i, encara que estava enganxada pel cinturó, van aconseguir soltar-la i portar-la a la riba. Eixe detall va ser determinant: amb la porta oberta va entrar aire i va haver-hi una via d’eixida, mentres que la copilot va quedar atrapada amb la porta tancada i el cinturó cordat, la qual cosa va dificultar qualsevol maniobra.

Un agent de la Policia Local es va ficar amb ells en l’aigua per a intentar rescatar a la segona ocupant, però ja no van poder traure-la amb vida. El fred i la foscor van complicar les tasques, i el grup ha contat que no ha dormit per l’impacte del viscut. ‘Ens quedem amb ganes de traure a l’altra. Quan vam ser a casa, ens canviem i vam tornar; vam veure el cadàver i ací et baixa la moral’, ha explicat Mohamed, que va avisar a la seua cap que hui no anava a treballar.

Sobre la conductora, relata que estava desorientada: ‘no sabia el que deia, que hi havia un bebé, una dona que és la seua germana, moltes ximpleries. Volia escapar però li vam dir que s’havia de quedar allí perquè no estava bé, no direm que estava borratxa però no estava bé’.

Mohamed ha agraït l’ajuda policial quan van eixir de l’aigua, però ha lamentat que no els atengueren en l’ambulància malgrat el fred i al fet que un dels seus companys estava marejat. També ha criticat als qui es van limitar a gravar l’escena: ‘Si veus a una persona morint què estaràs, plorant? Hi ha molta gent que està morint i ells estan gravant. Això és molt lleig per a nosaltres; com sabem nadar no tenim problemes amb l’aigua, venim des d’Àfrica, estem acostumats a això’. ‘Gràcies a déu’ van salvar una vida i està ‘molt orgullós’. ‘Tota la família ens està cridant i estan orgullosos de nosaltres’.

Detinguda la conductora

La Guàrdia Civil ha detingut este matí a la conductora després de trobar-se el cos de la jove morta. Segons ha traslladat l’Institut Armat, se li atribuïxen els presumptes delictes d’homicidi per imprudència greu i de conduir mancant de permís i sota la influència de begudes alcohòliques i drogues. La detenció obri la via judicial per a esclarir les circumstàncies del sinistre, amb la declaració de la investigada i les diligències que determinaran responsabilitats.

Últimes notícies

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.

Els bombers continuen treballant en la cua de l’incendi de El Saler amb evolució favorable

Els bombers centren este dissabte al matí els treballs en la cua de l’incendi forestal de El Saler, estabilitzat des de dijous, amb una evolució qualificada com a molt favorable. Es manté un important desplegament de mitjans terrestres per assegurar el perímetre i evitar rebrots amb l’augment de temperatures i canvis de vent.

Més vigilància policial a la Devesa de El Saler després d’un incendi intencionat

La Policia Local de València ha reforçat la vigilància a la Devesa de El Saler després de l’incendi forestal declarat dijous, que les investigacions apunten que ha sigut provocat. L’Ajuntament també treballa per ampliar els canons SIDEINFO antiincendis instal·lats al parc natural.

Les tres capitals valencianes baixen de 20 º en la nit més fresca des de juny

València, Castelló i Alacant han registrat esta nit mínimes per davall de 20 graus, cosa que no passava des del 16 de juny, amb valors especialment baixos a l’interior.

L’Hospital Doctor Peset, centre de referència per a regenerar cartílag de genoll i turmell

L’Hospital Universitari Doctor Peset ha sigut designat per Sanitat com a unitat de referència per al trasplantament autòleg de condrocits, una tècnica puntera per a regenerar cartílag de genoll i turmell en pacients joves i actius.