5.4 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Carolina Marín arrasa a la irlandesa Rachael Darragh i segella la seua passada a huitens de fin

MADRID, 31 (EUROPA PRESS)

L’espanyola Carolina Marín va vèncer este dimecres en dos jocs (21-5, 21-5) a la irlandesa Rachael Darragh en la segona jornada de la fase de grups del torneig de bàdminton dels Jocs Olímpics de Paris 2024, un triomf aclaparador, mostrant una gran varietat de recursos i no donant cap opció al seu rival, per a avançar a huitens de final.

La de Huelva va superar el tràmit davant de la número 67 del món, que mai va posar en dificultats al vendaval Carolina Marín per a certificar el seu bitllet a quarts de final. El triomf, en apenes mitja hora de partit, fica a l’espanyola en els huitens de final del torneig, postulant-se en els creus com una de les grans candidates a les medalles.

Marín va entrar al partit devastadora en el partit i ràpid va gaudir d’un avantatge de sis punts (8-2), movent a la irlandesa, que mostrava amb la seua expressió facial la dificultat del repte que tenia per davant. Este matalàs inicial va ser clau en este primer joc, fins i tot augmentant-ho per a neutralitzar per complet a Darragh, que mai va intentar la reacció.

Després de segellar el primer joc per un aclaparador 21-5, Marín va seguir amb el seu ritme alt, jugant amb colps més subtils i uns altres de pura potència per a acabar de descol·locar a la irlandesa. L’Arena Porte de la Chapelle va gaudir d’una de les millors versions de Marín, que va sumar la seua 27 victòria enguany en 30 partits.

En este joc, la bretxa es va obrir definitivament quan la de Huelva dominava per 83-3. Des de llavors, un +10 crucial que va acabar de sentenciar a la irlandesa, que de nou només va poder celebrar cinc punts. Marín, com en el joc inicial, va tancar la trobada en la primera bola de partit, per a segellar el seu bitllet a vuitens amb les seues segona victòria en els Jocs.

La creu per a Espanya en bàdminton el dimecres va ser Pablo Abián. L’aragonès es va acomiadar dels Jocs de Paris, els cinquens en la seua carrera, en perdre en dos jocs (21-10 i 21-13) davant del malayo Lee Zii Jia. L’espanyol va perllongar les seues opcions de passar als creus amb un primer triomf en la seua estrena, però la dificultat del seu grup era bastant alta, i el número set del món va acabar amb el somni olímpic de l’espanyol, de 39 anys.

Últimes notícies

La compravenda de vivendes en la Comunitat va pujar un 1% al setembre i el preu va escalar un 13,8%

La compravenda de vivendes en la Comunitat Valenciana va repuntar al setembre un 1% fins a 9.097 operacions. El metre quadrat es va encarir un 13,8% i els préstecs van créixer un 13,5%.

Cel buidat i màximes a l’alça, amb vent fort en el nord de Castelló

Cel poc nuvolós o buidat este dijous, amb mínimes a la baixa i gelades febles a l'interior. Les màximes pujaran i el nord de Castelló tindrà vent fort.

Les Corts voten la investidura de Pérez Llorca amb el suport de Vox en l’aire

Les Corts celebren el ple d'investidura de Juanfran Pérez Llorca en substitució de Carlos Mazón. Vox decidirà el seu vot després del discurs i el seu suport és clau.

Atzeneta del Maestrat ha registrat ratxes de 63 km/h i Morella de 56 km/h

L'interior de Castelló ha concentrat les ratxes més intenses de la jornada, amb 63 km/h a Atzeneta del Maestrat i 56 km/h a Morella. L'avís groc per vent del nord-oest seguix actiu fins al matí del dijous en diferents punts de la província.

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.

Controlat l’incendi sense ferits a l’hospital Saint Lucia de Cartagena; demanen auditar la seua façana ventilada

El foc s'ha iniciat en una terrassa, s'ha propagat per la façana pel vent i s'ha controlat en 20 minutos, sense ferits. S'han evacuat 113 pacients i sindicats i PSOE han demanat auditories i retirada de materials inflamables.

El Consorci de Compensació d’Assegurances supera els 4.000 milions en indemnitzacions per la DANA

El Consorci de Compensació d'Assegurances ha superat els 4.000 milions en pagaments per la DANA. Ha gestionat el 98,3% de 250.946 sol·licituds i manté 4.276 pendents.

Robo i trobo

Leo Giménez es lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa el valencià viu i tradicional, reivindica paraules autèntiques que alguns sectors han qualificat erròniament de vulgars o castellanitzants, i critica una visió purista que se separa de la parla