Catalá diu que confia ‘clarament’ en Mazón per a afrontar la recuperació després de la dana: ‘Cal mirar cap avant’

Afirma que entitats com la CHX “hauran de respondre” en les comissions d’investigació en el Congrés i Les Corts

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha assegurat que confia “clarament” en la Generalitat Valenciana i en el president, Carlos Mazón, per a afrontar el procés de recuperació i reconstrucció després de la dana del passat 29 d’octubre que ha arrasat gran part de la província. “Ara cal mirar cap avant i traure avant els municipis que estan afectats”, ha subratllat.

D’esta manera ho ha manifestat, en declaracions als mitjans, després de presentar la nova campanya de promoció per a la reactivació turística de la ciutat després de la dana, i preguntada per una informació de ‘eldiario.es’ que sosté que no va existir cap embossament que retardara l’arribada del cap del Consell a la reunió del Centre de Coordinació Operatiu Integrat (Cecopi) el passat 29 d’octubre. “No he pogut llegir en deteniment la informació”, ha esgrimit.

En qualsevol cas, ha valorat que en la compareixença a Les Corts del passat 15 de novembre, Carlos Mazón “va traslladar dades molt interessants que es veuran” en les comissions d’investigació sobre la gestió de la dana tant en el Congrés com en el parlament valencià. “Tothom va a saber tot el que va passar, el dia a dia i el minut a minut”, ha afirmat.

Precisament per açò, ha considerat que “de debò van a haver-hi entitats com la Confederació Hidrogràfica del Xúquer” que hauran de respondre” sobre “per què no es va informar de la caiguda de cabal” el dia de la dana i sobre “si van haver-hi mesuradors i van fallar”.

Al marge d’esta qüestió, ha assegurat que ella “per descomptat” confia “clarament en la Generalitat i en el president per a la recuperació”.

Anuncios

Últimes notícies

PP i Vox reclamen tancar ja la comissió de la dana de Les Corts sense la compareixença de Pradas

PP i Vox proposen donar per conclosa este mes la comissió d'investigació de la dana de 2024 en Les Corts, sense que compareguen la exconsellera Salomé Pradas ni el subdirector d'Emergències Jorge Suárez, la qual cosa ha deslligat les crítiques de l'oposició.

CSIF se suma a la vaga indefinida del professorat després del suport majoritari de les seues bases

CSIF s'incorpora com a convocant a la vaga del professorat en la Comunitat Valenciana després de recolzar-la més del 76% de les seues bases i aposta per un atur indefinit amb inici al maig.

Barcala rep a les noves belleas del foc i els reconeix com a símbol de les Fogueres

L'alcalde Luis Barcala i la corporació municipal han rebut oficialment a les noves belleas del foc i a les seues dames, als qui han reconegut com a ambaixadores de les Fogueres d'Alacant durant tot l'any.

Avís groc per pluges intenses i tempestes a Castelló i Alacant

Aemet activa l'avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora, tempestes, graníssol de dos centímetres i ratxes de vent molt forts a Castelló i Alacant.

Abril de 2026 va ser molt càlid i extremadament sec en la Comunitat Valenciana

Abril de 2026 va registrar en la Comunitat Valenciana una temperatura mitjana de 15,5 graus, 2,1 per damunt de l'habitual, i una pluja un 58% inferior a la mitjana climàtica.

Sanitat ordena retirar un lot de colònia per a bebés per una fallada en l’etiquetatge

Sanitat ha ordenat la retirada d'un lot de la colònia de bebés Suavinex Baby Cologne Memories per no advertir en l'etiqueta la presència de tres al·lergògens per damunt del límit legal.

El València afronta un altre final de Lliga pendent de certificar la permanència

El València arriba a les últimes quatre jornades de LaLiga encara sense la permanència assegurada, com ja va ocórrer en les temporades 2022-23 i 2024-25, quan només va sumar cinc i quatre punts en eixe tram.

Un de cada 20 alumnes mostra risc de dependència problemàtica de la IA en els seus estudis

Un estudi amb 1.905 adolescents detecta que el 4,7% de l'alumnat corre risc de desenrotllar una relació problemàtica amb la intel·ligència artificial generativa en l'àmbit educatiu.