Catalá diu que confia ‘clarament’ en Mazón per a afrontar la recuperació després de la dana: ‘Cal mirar cap avant’

Afirma que entitats com la CHX «hauran de respondre» en les comissions d’investigació en el Congrés i Les Corts

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha assegurat que confia «clarament» en la Generalitat Valenciana i en el president, Carlos Mazón, per a afrontar el procés de recuperació i reconstrucció després de la dana del passat 29 d’octubre que ha arrasat gran part de la província. «Ara cal mirar cap avant i traure avant els municipis que estan afectats», ha subratllat.

D’esta manera ho ha manifestat, en declaracions als mitjans, després de presentar la nova campanya de promoció per a la reactivació turística de la ciutat després de la dana, i preguntada per una informació de ‘eldiario.es’ que sosté que no va existir cap embossament que retardara l’arribada del cap del Consell a la reunió del Centre de Coordinació Operatiu Integrat (Cecopi) el passat 29 d’octubre. «No he pogut llegir en deteniment la informació», ha esgrimit.

En qualsevol cas, ha valorat que en la compareixença a Les Corts del passat 15 de novembre, Carlos Mazón «va traslladar dades molt interessants que es veuran» en les comissions d’investigació sobre la gestió de la dana tant en el Congrés com en el parlament valencià. «Tothom va a saber tot el que va passar, el dia a dia i el minut a minut», ha afirmat.

Precisament per açò, ha considerat que «de debò van a haver-hi entitats com la Confederació Hidrogràfica del Xúquer» que hauran de respondre» sobre «per què no es va informar de la caiguda de cabal» el dia de la dana i sobre «si van haver-hi mesuradors i van fallar».

Al marge d’esta qüestió, ha assegurat que ella «per descomptat» confia «clarament en la Generalitat i en el president per a la recuperació».

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU