Catalá diu que confia ‘clarament’ en Mazón per a afrontar la recuperació després de la dana: ‘Cal mirar cap avant’

Afirma que entitats com la CHX «hauran de respondre» en les comissions d’investigació en el Congrés i Les Corts

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha assegurat que confia «clarament» en la Generalitat Valenciana i en el president, Carlos Mazón, per a afrontar el procés de recuperació i reconstrucció després de la dana del passat 29 d’octubre que ha arrasat gran part de la província. «Ara cal mirar cap avant i traure avant els municipis que estan afectats», ha subratllat.

D’esta manera ho ha manifestat, en declaracions als mitjans, després de presentar la nova campanya de promoció per a la reactivació turística de la ciutat després de la dana, i preguntada per una informació de ‘eldiario.es’ que sosté que no va existir cap embossament que retardara l’arribada del cap del Consell a la reunió del Centre de Coordinació Operatiu Integrat (Cecopi) el passat 29 d’octubre. «No he pogut llegir en deteniment la informació», ha esgrimit.

En qualsevol cas, ha valorat que en la compareixença a Les Corts del passat 15 de novembre, Carlos Mazón «va traslladar dades molt interessants que es veuran» en les comissions d’investigació sobre la gestió de la dana tant en el Congrés com en el parlament valencià. «Tothom va a saber tot el que va passar, el dia a dia i el minut a minut», ha afirmat.

Precisament per açò, ha considerat que «de debò van a haver-hi entitats com la Confederació Hidrogràfica del Xúquer» que hauran de respondre» sobre «per què no es va informar de la caiguda de cabal» el dia de la dana i sobre «si van haver-hi mesuradors i van fallar».

Al marge d’esta qüestió, ha assegurat que ella «per descomptat» confia «clarament en la Generalitat i en el president per a la recuperació».

Últimes notícies

Més de 35.700 contribuents fan la declaració de la Renda amb l’ajuda de l’Agència Tributària Valenciana

L’assistència de l’ATV en la campanya de l’IRPF 2025 creix un 18,7 % i reforça l’atenció presencial i telefònica

Diana Morant formalitza la seua candidatura i assegura que seguirà com a ministra

Diana Morant ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a optar a la Presidència de la Generalitat i ha confirmat que, per ara, mantindrà el seu càrrec de ministra perquè es considera útil per a la Comunitat Valenciana.

Calatrava se’n va a l’Espanyol: traspàs rècord del Castelló per més de 5 milions

El CD Castellón ha venut el centrecampista Álex Calatrava a l’Espanyol per més de 5 milions d’euros, el major traspàs en 104 anys d’història del club.

Acabades les 17 obres d’emergència per la DANA al Júcar després d’una inversió de més de 220 milions

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha donat per tancades les 17 obres d’emergència per la DANA del 29 d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 220 milions d’euros i actuacions centrades sobretot a la província de València.

Les obres d’emergència per la dana del 2024 al Júcar queden acabades després d’una inversió de 220 milions

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha conclòs les 17 obres d’emergència per la dana del 29 d’octubre del 2024, amb més de 220 milions invertits sobretot a la província de València per reforçar la protecció davant futures inundacions.

Paiporta prova nous avisos d’emergència amb megafonia de llarg abast

L’Ajuntament de Paiporta ha provat un sistema de megafonia de llarg abast per a reforçar els avisos a la població en emergències i continua analitzant diferents tecnologies per a triar la més eficaç.

Deixa el mòbil en la casa on ha robat a Elx i trau a la llum el furt en telefonar per a recuperar-lo

Un home de 64 anys ha sigut detingut a Elx després de deixar-se el mòbil en una vivenda on havia robat i telefonar després per intentar recuperar-lo, la qual cosa ha permés a la Policia Nacional identificar-lo i localitzar part dels objectes sostrets.

Intervenen més de mil botelles del ‘gas de la risa’ quan anaven cap a Balears des de Dénia

La Guàrdia Civil ha intervingut 1.008 botelles d’òxid nitrós en una furgoneta que anava a embarcar al port de Dénia amb destinació a les Illes Balears. El valor de la càrrega supera els 35.000 euros i s’investiga l’origen del producte.