Catalá diu que confia ‘clarament’ en Mazón per a afrontar la recuperació després de la dana: ‘Cal mirar cap avant’

Afirma que entitats com la CHX «hauran de respondre» en les comissions d’investigació en el Congrés i Les Corts

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha assegurat que confia «clarament» en la Generalitat Valenciana i en el president, Carlos Mazón, per a afrontar el procés de recuperació i reconstrucció després de la dana del passat 29 d’octubre que ha arrasat gran part de la província. «Ara cal mirar cap avant i traure avant els municipis que estan afectats», ha subratllat.

D’esta manera ho ha manifestat, en declaracions als mitjans, després de presentar la nova campanya de promoció per a la reactivació turística de la ciutat després de la dana, i preguntada per una informació de ‘eldiario.es’ que sosté que no va existir cap embossament que retardara l’arribada del cap del Consell a la reunió del Centre de Coordinació Operatiu Integrat (Cecopi) el passat 29 d’octubre. «No he pogut llegir en deteniment la informació», ha esgrimit.

En qualsevol cas, ha valorat que en la compareixença a Les Corts del passat 15 de novembre, Carlos Mazón «va traslladar dades molt interessants que es veuran» en les comissions d’investigació sobre la gestió de la dana tant en el Congrés com en el parlament valencià. «Tothom va a saber tot el que va passar, el dia a dia i el minut a minut», ha afirmat.

Precisament per açò, ha considerat que «de debò van a haver-hi entitats com la Confederació Hidrogràfica del Xúquer» que hauran de respondre» sobre «per què no es va informar de la caiguda de cabal» el dia de la dana i sobre «si van haver-hi mesuradors i van fallar».

Al marge d’esta qüestió, ha assegurat que ella «per descomptat» confia «clarament en la Generalitat i en el president per a la recuperació».

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU