Catalá expressa el seu suport a Mompó per parlar en valenciana ‘passe el que passe’

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha expressat el dilluns el seu suport al presidenta de la Diputació de València i del PP en la província, Vicent Mompó, per parlar en valenciana “passe el que passe”. Així, ha assegurat que “la millor manera de promoure el valencià és parlant-ho” i ha assenyalat que “la gent ha de tenir llibertat per a parlar-ho”.

“Em sent super orgullosa i ho dic super orgullosa del president provincial del meu partit quan parla valenciana passe el que passe”, ha exposat la primera edil en al·lusió a crítiques rebudes per Mompó en algun acte polític per parlar en la llengua.

La responsable municipal, que s’ha pronunciat així en una entrevista en Radio València Cadena Ser coincidint amb el seu primer any a l’Alcaldia, ha agregat que davant dels qui qüestionen a Mompó per el motiu ella es posaria “sempre del seu costat”.

“Crec que seríem el 95 per cent els que estaríem del seu costat. I hi haurà un 5 per cent de gent que només vulga que es parle castellà”, però “ho sent, tenim una llengua cooficial, és la nostra llengua i la protegim”, ha asseverat Catalá, que ha destacat que ella parla “molt valencià i sense problemes” i que ho parla també amb els seus fills.

“Vull que aprenguen valencià i la millor manera de promoure el valencià és parlant-ho, no imposant-ho. Res en esta vida que s’haja imposat per l’article 33 i al bèstia es promou més. La gent ha de tenir llibertat i llibertat per a parlar-ho”, ha agregat en valencià. “I jo intente fer-ho, tot el que puc i més”, ha postil·lat.

NOM DE LA CIUTAT, INFORME PENDENT

L’alcaldessa ha començat parlant de la llengua durant la seua entrevista preguntada per la denominació del nom de la capital valenciana com Valencia o València, pels informes sobre este tema i per què mesures adoptaria per a fomentar l’ús del valencià en esta ciutat.

Catalá ha asseverat que “el tema del canvi de l’accent està pendent d’un informe de Normalització Lingüística”. “És un expedient administratiu delicat i complex que requerix d’aportació de diversos experts lingüístics que facen l’estudi”, ha assenyalat.

Així mateix, ha comentat respecte a aquesta qüestió que “hi havia experts lingüístics que deien que fonèticament l’accent no era el correcte” encara que ha matisat que “cal acreditar i documentar això”. La responsable municipal ha insistit que aquest és “un procés que té els seus passos”.

Últimes notícies

Neal Sako celebra una classificació històrica del València Basket per a la Final Four de l’Eurolliga

Neal Sako destaca el treball de tota la temporada i reconeix que, encara que la Final Four no era l'objectiu inicial, cada victòria va anar alimentant l'ambició del València Basket.

El Roig Arena es rendix al València Basket després d’aconseguir la seua primera Final Four de l’Eurolliga

El València Basket certifica la seua primera classificació per a una Final Four de l'Eurolliga davant el Panathinaikos, amb un Roig Arena ple i bolcat en la celebració.

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.