Catalá expressa el seu suport a Mompó per parlar en valenciana ‘passe el que passe’

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha expressat el dilluns el seu suport al presidenta de la Diputació de València i del PP en la província, Vicent Mompó, per parlar en valenciana «passe el que passe». Així, ha assegurat que «la millor manera de promoure el valencià és parlant-ho» i ha assenyalat que «la gent ha de tenir llibertat per a parlar-ho».

«Em sent super orgullosa i ho dic super orgullosa del president provincial del meu partit quan parla valenciana passe el que passe», ha exposat la primera edil en al·lusió a crítiques rebudes per Mompó en algun acte polític per parlar en la llengua.

La responsable municipal, que s’ha pronunciat així en una entrevista en Radio València Cadena Ser coincidint amb el seu primer any a l’Alcaldia, ha agregat que davant dels qui qüestionen a Mompó per el motiu ella es posaria «sempre del seu costat».

«Crec que seríem el 95 per cent els que estaríem del seu costat. I hi haurà un 5 per cent de gent que només vulga que es parle castellà», però «ho sent, tenim una llengua cooficial, és la nostra llengua i la protegim», ha asseverat Catalá, que ha destacat que ella parla «molt valencià i sense problemes» i que ho parla també amb els seus fills.

«Vull que aprenguen valencià i la millor manera de promoure el valencià és parlant-ho, no imposant-ho. Res en esta vida que s’haja imposat per l’article 33 i al bèstia es promou més. La gent ha de tenir llibertat i llibertat per a parlar-ho», ha agregat en valencià. «I jo intente fer-ho, tot el que puc i més», ha postil·lat.

NOM DE LA CIUTAT, INFORME PENDENT

L’alcaldessa ha començat parlant de la llengua durant la seua entrevista preguntada per la denominació del nom de la capital valenciana com Valencia o València, pels informes sobre este tema i per què mesures adoptaria per a fomentar l’ús del valencià en esta ciutat.

Catalá ha asseverat que «el tema del canvi de l’accent està pendent d’un informe de Normalització Lingüística». «És un expedient administratiu delicat i complex que requerix d’aportació de diversos experts lingüístics que facen l’estudi», ha assenyalat.

Així mateix, ha comentat respecte a aquesta qüestió que «hi havia experts lingüístics que deien que fonèticament l’accent no era el correcte» encara que ha matisat que «cal acreditar i documentar això». La responsable municipal ha insistit que aquest és «un procés que té els seus passos».

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.