Catalá expressa el seu suport a Mompó per parlar en valenciana ‘passe el que passe’

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha expressat el dilluns el seu suport al presidenta de la Diputació de València i del PP en la província, Vicent Mompó, per parlar en valenciana “passe el que passe”. Així, ha assegurat que “la millor manera de promoure el valencià és parlant-ho” i ha assenyalat que “la gent ha de tenir llibertat per a parlar-ho”.

“Em sent super orgullosa i ho dic super orgullosa del president provincial del meu partit quan parla valenciana passe el que passe”, ha exposat la primera edil en al·lusió a crítiques rebudes per Mompó en algun acte polític per parlar en la llengua.

La responsable municipal, que s’ha pronunciat així en una entrevista en Radio València Cadena Ser coincidint amb el seu primer any a l’Alcaldia, ha agregat que davant dels qui qüestionen a Mompó per el motiu ella es posaria “sempre del seu costat”.

“Crec que seríem el 95 per cent els que estaríem del seu costat. I hi haurà un 5 per cent de gent que només vulga que es parle castellà”, però “ho sent, tenim una llengua cooficial, és la nostra llengua i la protegim”, ha asseverat Catalá, que ha destacat que ella parla “molt valencià i sense problemes” i que ho parla també amb els seus fills.

“Vull que aprenguen valencià i la millor manera de promoure el valencià és parlant-ho, no imposant-ho. Res en esta vida que s’haja imposat per l’article 33 i al bèstia es promou més. La gent ha de tenir llibertat i llibertat per a parlar-ho”, ha agregat en valencià. “I jo intente fer-ho, tot el que puc i més”, ha postil·lat.

NOM DE LA CIUTAT, INFORME PENDENT

L’alcaldessa ha començat parlant de la llengua durant la seua entrevista preguntada per la denominació del nom de la capital valenciana com Valencia o València, pels informes sobre este tema i per què mesures adoptaria per a fomentar l’ús del valencià en esta ciutat.

Catalá ha asseverat que “el tema del canvi de l’accent està pendent d’un informe de Normalització Lingüística”. “És un expedient administratiu delicat i complex que requerix d’aportació de diversos experts lingüístics que facen l’estudi”, ha assenyalat.

Així mateix, ha comentat respecte a aquesta qüestió que “hi havia experts lingüístics que deien que fonèticament l’accent no era el correcte” encara que ha matisat que “cal acreditar i documentar això”. La responsable municipal ha insistit que aquest és “un procés que té els seus passos”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Milers es mobilitzen a Espanya per a exigir la fi de la guerra a Orient Mitjà

Milers de persones protesten en més de 150 ciutats espanyoles per a reclamar que es detinga la guerra a l'Iran i a Orient Mitjà. Madrid reunix 5.000 segons l'organització.

Una potent mascletà ha obert els dies grans de les Falles 2026

La mascletà de Pirotècnia Aitana, titulada 'La bellesa del sota', ha inaugurat els dies grans de les Falles 2026 amb 274 quilos de pólvora en sis minuts. La jornada ha estat marcada pel comiat de Juan Bautista Mollá i un balanç de 88 atencions sanitàries.

Compromís demana auditar les ajudes a la Cambra de Comerç d’Alacant després de la detenció de Carlos Baño

Compromís ha demanat a la Sindicatura de Comptes auditar les ajudes a la Cambra de Comerç d'Alacant i reclama al Consell de Transparència revisar el compliment de la llei.

Carlos Baño nega irregularitats i s’oferix a col·laborar amb la justícia

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant rebutja qualsevol benefici personal i afirma que col·laborarà amb la investigació sobre els bons consum. Va quedar en llibertat amb càrrecs després d'acollir-se al seu dret a no declarar.

Una potent mascletà obri els dies grans de les Falles 2026

Pirotècnia Aitana ha inaugurat els dies grans amb 'La bellesa del sota', 274 quilos de pólvora en sis minuts i l'adeu de Juan Bautista Mollà.

La Generalitat enaltix als CEVEX com els millors ambaixadors i anuncia un congrés a Peníscola

La Generalitat recupera l'esperit del Vaixell Faller amb una recepció en l'Edifici del Rellotge i situa als CEVEX com a pont amb la diàspora. Anuncia un congrés a Peníscola

Metrovalencia oferix més de 2.700 places d’aparcament gratuïtes en Falles

La xarxa habilita 1.513 places P+M i 1.248 municipals, totes gratuïtes i al costat d'estacions, per a accedir a València en dies amb més de 500 carrers tallats.

Emergències demana extremar precaucions pel fort vent a Castelló: alerta taronja a l’interior nord

La Generalitat ha elevat a taronja l'avís per vent a l'interior nord de Castelló per a demà, amb ratxes que podrien aconseguir els 100 km/h. Es manté el nivell groc en la resta.