13.7 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Catalá expressa el seu suport a Mompó per parlar en valenciana ‘passe el que passe’

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha expressat el dilluns el seu suport al presidenta de la Diputació de València i del PP en la província, Vicent Mompó, per parlar en valenciana “passe el que passe”. Així, ha assegurat que “la millor manera de promoure el valencià és parlant-ho” i ha assenyalat que “la gent ha de tenir llibertat per a parlar-ho”.

“Em sent super orgullosa i ho dic super orgullosa del president provincial del meu partit quan parla valenciana passe el que passe”, ha exposat la primera edil en al·lusió a crítiques rebudes per Mompó en algun acte polític per parlar en la llengua.

La responsable municipal, que s’ha pronunciat així en una entrevista en Radio València Cadena Ser coincidint amb el seu primer any a l’Alcaldia, ha agregat que davant dels qui qüestionen a Mompó per el motiu ella es posaria “sempre del seu costat”.

“Crec que seríem el 95 per cent els que estaríem del seu costat. I hi haurà un 5 per cent de gent que només vulga que es parle castellà”, però “ho sent, tenim una llengua cooficial, és la nostra llengua i la protegim”, ha asseverat Catalá, que ha destacat que ella parla “molt valencià i sense problemes” i que ho parla també amb els seus fills.

“Vull que aprenguen valencià i la millor manera de promoure el valencià és parlant-ho, no imposant-ho. Res en esta vida que s’haja imposat per l’article 33 i al bèstia es promou més. La gent ha de tenir llibertat i llibertat per a parlar-ho”, ha agregat en valencià. “I jo intente fer-ho, tot el que puc i més”, ha postil·lat.

NOM DE LA CIUTAT, INFORME PENDENT

L’alcaldessa ha començat parlant de la llengua durant la seua entrevista preguntada per la denominació del nom de la capital valenciana com Valencia o València, pels informes sobre este tema i per què mesures adoptaria per a fomentar l’ús del valencià en esta ciutat.

Catalá ha asseverat que “el tema del canvi de l’accent està pendent d’un informe de Normalització Lingüística”. “És un expedient administratiu delicat i complex que requerix d’aportació de diversos experts lingüístics que facen l’estudi”, ha assenyalat.

Així mateix, ha comentat respecte a aquesta qüestió que “hi havia experts lingüístics que deien que fonèticament l’accent no era el correcte” encara que ha matisat que “cal acreditar i documentar això”. La responsable municipal ha insistit que aquest és “un procés que té els seus passos”.

Últimes notícies

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.

Barrachina veu indispensable la reunió en Moncloa i lamenta un resultat decebedor

El portaveu del Govern valencià qualifica d'imprescindible la trobada entre Juanfran Pérez Llorca i el president del Govern, però critica que a penes va haver-hi avanços i que una única petició es va atendre amb 14 mesos de retard.

Morant urgix al PP a exigir l’acta a l’alcalde de Jérica imputat per agressió sexual

Diana Morant ha urgit al PP a exigir l'acta a l'alcalde de Jérica, investigat per una denúncia d'agressió sexual a dos menors, i a expulsar-lo si no dimitix. Ha demanat explicacions a Juanfran Pérez Llorca i a Alberto Núñez Feijóo i una condemna pública inequívoca.