Catalá reivindica ‘la unitat del poble valencià’ i defensa ‘el tractament just que mereix’ València

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, reivindica en el tradicional bàndol del 9 d’Octubre, Dia de la Comunitat Valenciana, la «unitat del poble valencià» per a afrontar «els reptes i desafiaments que ens esperen», al mateix temps que defensa els orígens de la ciutat, així com «el tracte just que mereix».

En el document, la primera edil convida a la ciutadania a participar de «la festa en la qual els valencians celebrem la nostra història i tradicions, així com els símbols que conformen la nostra identitat i ens definixen com a poble».

I sosté que el poble valencià, «igual que la Senyera, no s’inclina davant de res ni ningú, defensa els seus orígens i reivindica el tracte just que es mereix», segons arreplega l’Ajuntament en un comunicat.

A més, expressa «la lleialtat de la ciutat a Espanya i la seua solidaritat amb la resta de territoris», tal com «entonen els primers compassos de l’himne de la Comunitat Valenciana», i el «desig compartit de construir un futur junts».

Amb estes paraules, l’alcaldessa reivindica «esperit d’unitat per a afrontar els reptes que ens esperen i els desafiaments que se’ns presenten». «Un esperit que impera el dia del 9 d’Octubre, una de les dates més importants del nostre calendari festiu, que té els seus orígens el 1338 i en la qual els valencians celebrem la nostra història, les nostres tradicions, així com els símbols que conformen la nostra identitat i ens definixen com a poble», subratlla.

En este sentit, convida a la ciutadania a participar dels actes programats i evoca en el seu edicte les paraules del poeta Joan Baptista de Valda, «que el 1667 va descriure una compilació de totes les festivitats de la nostra ciutat on havien d’intervenir els poders municipals, en un intent de reglamentar-les, i va detallar la cerimònia de la processó cívica del 9 d’Octubre, un acte que actualment manté la mateixa solemnitat».

En esta línia, defensa que València «ha d’estar per sobre de tot i de tots» i anima a «celebrar l’amor i l’orgull com a poble valencià en els nostres carrers, i celebrar la jornada en la qual València demostra que és una ciutat fidel a la seua cultura, tradicions i història».

Últimes notícies

El Valencia vol mantindre les bones sensacions en el amistós contra el Castelló a Paterna

El Valencia CF rep este dissabte el Castelló a l’estadi Antonio Puchades, en un nou amistós de pretemporada on vol confirmar el bon rendiment mostrat davant l’Eldense. El conjunt albinegre afronta la prova per calibrar el seu nivell davant un rival de categoria superior.

El Villarreal posa a prova la seua nova etapa en un amistós exigent a Eindhoven

El Villarreal visita este dissabte el PSV Eindhoven en el seu segon amistós de pretemporada, amb moltes baixes però amb la vista posada en la millora física i tàctica. Diversos jóvens del planter, com Macià, busquen guanyar-se minuts davant un rival d’alt nivell.

Un tauró gris de l’Oceanogràfic portarà el nom de Ferran Torres

L’Oceanogràfic de València ha posat el nom de Ferran Torres a un tauró gris com a reconeixement al seu compromís amb la conservació marina i la sensibilització sobre la protecció d’estes espècies amenaçades.

Morant nega haver comparat Feijóo amb Hitler i defensa que parlava de polítiques racistes

Diana Morant assegura que no ha comparat Alberto Núñez Feijóo amb Hitler, sinó que ha reflexionat sobre el paral·lelisme entre les polítiques nazis i la 'prioritat nacional' aprovada a la Comunitat Valenciana.

Aemet activa avís groc al litoral per temperatures de fins a 38 graus este dissabte

Aemet ha activat per a este dissabte a la vesprada l’avís groc per calor al litoral de la Comunitat Valenciana, on s’esperen màximes de fins a 38 graus.

Ana Barceló renuncia a repetir com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027

Ana Barceló, portaveu del PSPV-PSOE a l’Ajuntament d’Alacant i exconsellera de Sanitat, ha anunciat que no tornarà a ser candidata a l’alcaldia en 2027. Continuarà com a portaveu fins als pròxims comicis municipals, una decisió que qualifica de personal i que va traslladar al partit en 2025.

València encadena 12 nits tòrrides seguides amb 27,5 graus de mínima

València ha encadenat 12 nits tòrrides consecutives amb una mínima de 27,5 graus i bat rècord al seu aeroport, mentre altres punts de la Comunitat Valenciana també pateixen mínimes sofocants.

El Castelló busca mesurar forces davant el València en un clàssic d’estiu a Paterna

El CD Castelló visita este dissabte la ciutat esportiva de Paterna per enfrontar-se al València CF en el segon amistós de la pretemporada, marcat per la greu lesió del central Fabrizio Brignani i el possible debut de diversos reforços albinegres.