12.2 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Catalá reivindica ‘la unitat del poble valencià’ i defensa ‘el tractament just que mereix’ València

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, reivindica en el tradicional bàndol del 9 d’Octubre, Dia de la Comunitat Valenciana, la “unitat del poble valencià” per a afrontar “els reptes i desafiaments que ens esperen”, al mateix temps que defensa els orígens de la ciutat, així com “el tracte just que mereix”.

En el document, la primera edil convida a la ciutadania a participar de “la festa en la qual els valencians celebrem la nostra història i tradicions, així com els símbols que conformen la nostra identitat i ens definixen com a poble”.

I sosté que el poble valencià, “igual que la Senyera, no s’inclina davant de res ni ningú, defensa els seus orígens i reivindica el tracte just que es mereix”, segons arreplega l’Ajuntament en un comunicat.

A més, expressa “la lleialtat de la ciutat a Espanya i la seua solidaritat amb la resta de territoris”, tal com “entonen els primers compassos de l’himne de la Comunitat Valenciana”, i el “desig compartit de construir un futur junts”.

Amb estes paraules, l’alcaldessa reivindica “esperit d’unitat per a afrontar els reptes que ens esperen i els desafiaments que se’ns presenten”. “Un esperit que impera el dia del 9 d’Octubre, una de les dates més importants del nostre calendari festiu, que té els seus orígens el 1338 i en la qual els valencians celebrem la nostra història, les nostres tradicions, així com els símbols que conformen la nostra identitat i ens definixen com a poble”, subratlla.

En este sentit, convida a la ciutadania a participar dels actes programats i evoca en el seu edicte les paraules del poeta Joan Baptista de Valda, “que el 1667 va descriure una compilació de totes les festivitats de la nostra ciutat on havien d’intervenir els poders municipals, en un intent de reglamentar-les, i va detallar la cerimònia de la processó cívica del 9 d’Octubre, un acte que actualment manté la mateixa solemnitat”.

En esta línia, defensa que València “ha d’estar per sobre de tot i de tots” i anima a “celebrar l’amor i l’orgull com a poble valencià en els nostres carrers, i celebrar la jornada en la qual València demostra que és una ciutat fidel a la seua cultura, tradicions i història”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs