14.3 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Catalá reivindica ‘la unitat del poble valencià’ i defensa ‘el tractament just que mereix’ València

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, reivindica en el tradicional bàndol del 9 d’Octubre, Dia de la Comunitat Valenciana, la “unitat del poble valencià” per a afrontar “els reptes i desafiaments que ens esperen”, al mateix temps que defensa els orígens de la ciutat, així com “el tracte just que mereix”.

En el document, la primera edil convida a la ciutadania a participar de “la festa en la qual els valencians celebrem la nostra història i tradicions, així com els símbols que conformen la nostra identitat i ens definixen com a poble”.

I sosté que el poble valencià, “igual que la Senyera, no s’inclina davant de res ni ningú, defensa els seus orígens i reivindica el tracte just que es mereix”, segons arreplega l’Ajuntament en un comunicat.

A més, expressa “la lleialtat de la ciutat a Espanya i la seua solidaritat amb la resta de territoris”, tal com “entonen els primers compassos de l’himne de la Comunitat Valenciana”, i el “desig compartit de construir un futur junts”.

Amb estes paraules, l’alcaldessa reivindica “esperit d’unitat per a afrontar els reptes que ens esperen i els desafiaments que se’ns presenten”. “Un esperit que impera el dia del 9 d’Octubre, una de les dates més importants del nostre calendari festiu, que té els seus orígens el 1338 i en la qual els valencians celebrem la nostra història, les nostres tradicions, així com els símbols que conformen la nostra identitat i ens definixen com a poble”, subratlla.

En este sentit, convida a la ciutadania a participar dels actes programats i evoca en el seu edicte les paraules del poeta Joan Baptista de Valda, “que el 1667 va descriure una compilació de totes les festivitats de la nostra ciutat on havien d’intervenir els poders municipals, en un intent de reglamentar-les, i va detallar la cerimònia de la processó cívica del 9 d’Octubre, un acte que actualment manté la mateixa solemnitat”.

En esta línia, defensa que València “ha d’estar per sobre de tot i de tots” i anima a “celebrar l’amor i l’orgull com a poble valencià en els nostres carrers, i celebrar la jornada en la qual València demostra que és una ciutat fidel a la seua cultura, tradicions i història”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.