19.8 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

Catalá reivindica ‘la unitat del poble valencià’ i defensa ‘el tractament just que mereix’ València

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, reivindica en el tradicional bàndol del 9 d’Octubre, Dia de la Comunitat Valenciana, la “unitat del poble valencià” per a afrontar “els reptes i desafiaments que ens esperen”, al mateix temps que defensa els orígens de la ciutat, així com “el tracte just que mereix”.

En el document, la primera edil convida a la ciutadania a participar de “la festa en la qual els valencians celebrem la nostra història i tradicions, així com els símbols que conformen la nostra identitat i ens definixen com a poble”.

I sosté que el poble valencià, “igual que la Senyera, no s’inclina davant de res ni ningú, defensa els seus orígens i reivindica el tracte just que es mereix”, segons arreplega l’Ajuntament en un comunicat.

A més, expressa “la lleialtat de la ciutat a Espanya i la seua solidaritat amb la resta de territoris”, tal com “entonen els primers compassos de l’himne de la Comunitat Valenciana”, i el “desig compartit de construir un futur junts”.

Amb estes paraules, l’alcaldessa reivindica “esperit d’unitat per a afrontar els reptes que ens esperen i els desafiaments que se’ns presenten”. “Un esperit que impera el dia del 9 d’Octubre, una de les dates més importants del nostre calendari festiu, que té els seus orígens el 1338 i en la qual els valencians celebrem la nostra història, les nostres tradicions, així com els símbols que conformen la nostra identitat i ens definixen com a poble”, subratlla.

En este sentit, convida a la ciutadania a participar dels actes programats i evoca en el seu edicte les paraules del poeta Joan Baptista de Valda, “que el 1667 va descriure una compilació de totes les festivitats de la nostra ciutat on havien d’intervenir els poders municipals, en un intent de reglamentar-les, i va detallar la cerimònia de la processó cívica del 9 d’Octubre, un acte que actualment manté la mateixa solemnitat”.

En esta línia, defensa que València “ha d’estar per sobre de tot i de tots” i anima a “celebrar l’amor i l’orgull com a poble valencià en els nostres carrers, i celebrar la jornada en la qual València demostra que és una ciutat fidel a la seua cultura, tradicions i història”.

Últimes notícies

Sanitat es reunix amb l’anestesista del cas de la xiqueta morta a Alzira

La Conselleria de Sanitat s'ha reunit amb l'anestesista que va atendre la menor morta després d'una sedació en una clínica dental d'Alzira. La investigació analitza fàrmacs, traçabilitat i autoritzacions, mentres la Policia i el jutjat mantenen obertes totes les línies.

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.