Catalá reivindica ‘la unitat del poble valencià’ i defensa ‘el tractament just que mereix’ València

Ejemplo de shortcode con estilo
L'alcaldessa de València, María José Catalá, destaca la "unitat del poble valencià" en el bàndol del 9 d'Octubre, defensant els seus orígens i el "tracte just" que mereix. Convida a participar en la celebració de les tradicions i la identitat valenciana amb esperit unitari.

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, reivindica en el tradicional bàndol del 9 d’Octubre, Dia de la Comunitat Valenciana, la «unitat del poble valencià» per a afrontar «els reptes i desafiaments que ens esperen», al mateix temps que defensa els orígens de la ciutat, així com «el tracte just que mereix».

En el document, la primera edil convida a la ciutadania a participar de «la festa en la qual els valencians celebrem la nostra història i tradicions, així com els símbols que conformen la nostra identitat i ens definixen com a poble».

I sosté que el poble valencià, «igual que la Senyera, no s’inclina davant de res ni ningú, defensa els seus orígens i reivindica el tracte just que es mereix», segons arreplega l’Ajuntament en un comunicat.

A més, expressa «la lleialtat de la ciutat a Espanya i la seua solidaritat amb la resta de territoris», tal com «entonen els primers compassos de l’himne de la Comunitat Valenciana», i el «desig compartit de construir un futur junts».

Amb estes paraules, l’alcaldessa reivindica «esperit d’unitat per a afrontar els reptes que ens esperen i els desafiaments que se’ns presenten». «Un esperit que impera el dia del 9 d’Octubre, una de les dates més importants del nostre calendari festiu, que té els seus orígens el 1338 i en la qual els valencians celebrem la nostra història, les nostres tradicions, així com els símbols que conformen la nostra identitat i ens definixen com a poble», subratlla.

En este sentit, convida a la ciutadania a participar dels actes programats i evoca en el seu edicte les paraules del poeta Joan Baptista de Valda, «que el 1667 va descriure una compilació de totes les festivitats de la nostra ciutat on havien d’intervenir els poders municipals, en un intent de reglamentar-les, i va detallar la cerimònia de la processó cívica del 9 d’Octubre, un acte que actualment manté la mateixa solemnitat».

En esta línia, defensa que València «ha d’estar per sobre de tot i de tots» i anima a «celebrar l’amor i l’orgull com a poble valencià en els nostres carrers, i celebrar la jornada en la qual València demostra que és una ciutat fidel a la seua cultura, tradicions i història».

Últimes notícies

Una tuba sorprén el cel d’Alacant durant una forta tronada sense causar danys

Una tuba s’ha format este dissabte sobre el cel d’Alacant durant una tronada intensa, sense arribar a tocar terra ni causar danys. Aemet ha activat avís roig per pluges extremes al litoral sud de València i nord d’Alacant per a este diumenge.

València i Athletic empaten a zero en un Mestalla sense gols

València CF i Athletic Club han signat un 0-0 a Mestalla en un partit de dues parts ben diferenciades. Els locals continuen en descens malgrat l'embranzida mostrada en la segona mitat amb Javier Aguirre.

Gayà fa història en Lliga en arribar als 350 partits amb el València

José Luis Gayà ha arribat als 350 partits en Lliga amb el València CF en el duel contra l'Athletic i es queda a només un encontre d'igualar David Albelda com a tercer jugador amb més partits en la competició de la història del club.

Iñigo Pérez lamenta la falta de gol del Vila-real en l’empat contra l’Elx

Iñigo Pérez ha assegurat que el Vila-real ha fet una primera part excel·lent contra l’Elx, però ha admés frustració per la falta d’encert davant la porteria en l’empat sense gols a LaLiga.

Aldaia alça barreres contra les inundacions i la UPV tanca els seus campus pel temporal

Aldaia ha instal·lat barreres antiinundacions al barranc de la Saleta i la UPV ha suspés tota l’activitat als seus tres campus pel risc de pluges torrencials. Cultura també ha cancel·lat funcions teatrals i projeccions de la Filmoteca.

Anselmi destaca l’empat de l’Elx a Vila-real com un resultat molt meritori

Martín Anselmi ha valorat com a molt meritori l’empat sense gols de l’Elx al camp del Villarreal, un rival que ha definit com a equip amb molta jerarquia. El tècnic ha subratllat el bon treball defensiu, el partit de Dituro i ha confirmat un fort esquinç de turmell de Marc Aguado.

Repartiment de punts entre Villarreal i Elche a La Ceràmica

Villarreal i Elche han empatat 0-0 a l'estadi de la Ceràmica en un partit on els groguets han anat de més a menys i l'equip il·licità ha sabut patir per traure un punt valuós.

Manises ompli el camp per al II Torneig Tornem! dos anys després de la dana

El camp de Manises ha acollit la segona edició del Torneig Tornem!, que ha reunit centenars de xiquets i famílies per a celebrar la recuperació del futbol valencià dos anys després de la dana. La selecció valenciana sub-12 i el Levante UD han alçat els títols en una jornada festiva marcada també per l’avís de pluges intenses.