17.8 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Catalá sobre responsabilitat del Consell: ‘Tothom ha de revisar la seua gestió, però este temps ja vindrà’

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, preguntada per les possibles responsabilitats polítiques de la Generalitat en la gestió de la DANA, ha recalcat: “Tothom ha de revisar, tothom va a revisar de la seua gestió, però este temps ja vindrà, ara mateix hem d’estar tots units treballant”.

Catalá, en declaracions als mitjans, no ha volgut pronunciar-se sobre les declaracions del president del PP, Alberto Núñez Feijóo, en les quals ha afirmat que si ell fóra el president Mazón hauria demanat “sens dubte la declaració d’emergència nacional”. “No vaig a entrar en això. Mazón donarà les oportunes explicacions en la compareixença d’este dijous a Les Corts Valencianes”, ha apuntat.

Respecte a les declaracions d’ahir de Mazón, en la qual va afirmar que “tothom” està “obligat” a “repassar errors que es van poder cometre” i no haver prestat més atenció a la Rambla del Poyo, ha mantingut: “Ja veurem fins a quin punt és un error que la Confederació Hidrogràfica del Júscar (CHJ), l’entitat que ens ha d’advertir de la situació que hi ha hagut al barranc del Poyo a un dels municipis que ha tingut tres pedanies afectades i 13.000 persones afectades per esta circumstància, no ens advertira perquè estes persones les poguérem desallotjar de forma preventiva”.

Catalá ha insistit que no vol entrar en “batalles polítiques” perquè “després sembla que vulguem calar foc a això i no és veritat”, però ha recalcat que és “una realitat” que la CHJ, “en cap moment ens diu el que està passant i el que pot arribar”.

En este sentit, ha recordat que l’Ajuntament de València va constituir el CECOPAL –al que es va convidar a participar als portaveu municipals de l’oposició– a les 11.00 hores del dia 29 i va mantenir reunions a les a la 13.00, a les 15.00 hores, a les 18.00, a les 20.00 hores i a les 22.00 i es va mantenir activa tota la nit i ha recalcat que des de la seua constitució “va estar coordinant-se amb l’112”.

Així, ha assenyalat que va poder desallotjar Pinedo esta nit de forma preventiva, va fer “tot el possible” per desallotjar a Castellar –“i gràcies a Déu a Castellar només hem tingut dos víctimes”, ha apuntat–, però a La Torre “no va ser possible i ningú ens va avisar de per on venia l’aigua”.

“Ja parlarem d’estes qüestions, no a la guerra política, ara hem de centrar-nos en les ajudes, però jo tinc molt clar el que va passar este dia i el que jo vaig viure com a municipi afectat, però ara el que a mi em preocupa és com ajudar a les persones que ho han perdut tot i sincerament, no vaig a entrar en altres històries”, ha postil·lat.

Últimes notícies

Barcala defén que la regidor d’Urbanisme va obtindre la vivenda social abans d’entrar en política

L'alcalde ha assegurat que Rocío Gómez va ser adjudicatària en 2018, anys abans de ser regidora, i ha ordenat un expedient per a aclarir el procés i depurar responsabilitats.

L’efecte Castro mesura el desgast de l’Atlètic

El Llevant arriba revitalitzat per Luís Castro i posa a prova a un Atlètic amb 67 hores i mitja de descans, sense fitxatges i amb problemes de resolució en les àrees.

El PSPV portarà a Antifrau el ‘pelotazo’ de les vivendes públiques a Alacant

El PSPV portarà a l'Agència Antifrau el presumpte pelotazo en l'adjudicació de vivendes públiques en La Condomina. Demana explicacions, dimissions i més control.

El Barça no es fia i prepara canvis davant un Elx en urgència

El Barcelona afronta el dol en el Martínez Valero amb respecte a un Elx necessitat i amb nombroses baixes. Hansi Flic vigila la fragilitat defensiva i sospesa ajustos en l'equip.

Osasuna rep a un Vila-real en la seua pitjor ratxa recent amb la confiança reforçada

Osasuna afronta el dol en El Sadar enfortit pel seu primer triomf a domicili del curs, mentres el Vila-real arriba després de quatre derrotes seguides i poc descans.

El ‘petxinot’, el xicotet mol·lusc clau per a la filtració de l’aigua en L’Albufera

El petxinot, una cloïssa d'aigua dolça en perill crític, filtra milers de litres i sosté l'equilibri de L'Albufera. Una aliança impulsa la seua reproducció i reintroducció.

L’acusat nega l’assassinat del canonge i admet que va traure diners amb les seues targetes

El processament per l'assassinat del canonge emèrit a València ha negat l'homicidi davant el jurat i ha reconegut retirades i pagaments amb les targetes del sacerdot. El fiscal sosté que va estar en tot i que la desaparició de proves impedix corroborar la seua versió.

Detingut per robar més de 7.000 euros en tabac en botigues dels aeroports d’Alacant, València i Tenerife

Un home de 38 anys ha sigut detingut a Alacant-Elx per almenys una desena de furts en duty free d'Alacant, València i Santa Cruz de Tenerife. El botí en tabac va ascendir a 7.179,20 euros i l'operació seguix oberta amb mesures cautelars d'allunyament.