Catalá sobre responsabilitat del Consell: ‘Tothom ha de revisar la seua gestió, però este temps ja vindrà’

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, preguntada per les possibles responsabilitats polítiques de la Generalitat en la gestió de la DANA, ha recalcat: «Tothom ha de revisar, tothom va a revisar de la seua gestió, però este temps ja vindrà, ara mateix hem d’estar tots units treballant».

Catalá, en declaracions als mitjans, no ha volgut pronunciar-se sobre les declaracions del president del PP, Alberto Núñez Feijóo, en les quals ha afirmat que si ell fóra el president Mazón hauria demanat «sens dubte la declaració d’emergència nacional». «No vaig a entrar en això. Mazón donarà les oportunes explicacions en la compareixença d’este dijous a Les Corts Valencianes», ha apuntat.

Respecte a les declaracions d’ahir de Mazón, en la qual va afirmar que «tothom» està «obligat» a «repassar errors que es van poder cometre» i no haver prestat més atenció a la Rambla del Poyo, ha mantingut: «Ja veurem fins a quin punt és un error que la Confederació Hidrogràfica del Júscar (CHJ), l’entitat que ens ha d’advertir de la situació que hi ha hagut al barranc del Poyo a un dels municipis que ha tingut tres pedanies afectades i 13.000 persones afectades per esta circumstància, no ens advertira perquè estes persones les poguérem desallotjar de forma preventiva».

Catalá ha insistit que no vol entrar en «batalles polítiques» perquè «després sembla que vulguem calar foc a això i no és veritat», però ha recalcat que és «una realitat» que la CHJ, «en cap moment ens diu el que està passant i el que pot arribar».

En este sentit, ha recordat que l’Ajuntament de València va constituir el CECOPAL –al que es va convidar a participar als portaveu municipals de l’oposició– a les 11.00 hores del dia 29 i va mantenir reunions a les a la 13.00, a les 15.00 hores, a les 18.00, a les 20.00 hores i a les 22.00 i es va mantenir activa tota la nit i ha recalcat que des de la seua constitució «va estar coordinant-se amb l’112».

Així, ha assenyalat que va poder desallotjar Pinedo esta nit de forma preventiva, va fer «tot el possible» per desallotjar a Castellar –«i gràcies a Déu a Castellar només hem tingut dos víctimes», ha apuntat–, però a La Torre «no va ser possible i ningú ens va avisar de per on venia l’aigua».

«Ja parlarem d’estes qüestions, no a la guerra política, ara hem de centrar-nos en les ajudes, però jo tinc molt clar el que va passar este dia i el que jo vaig viure com a municipi afectat, però ara el que a mi em preocupa és com ajudar a les persones que ho han perdut tot i sincerament, no vaig a entrar en altres històries», ha postil·lat.

Últimes notícies

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.

Quaranta atesos durant la Nit de l’Albà d’Elx, amb dues ferides greus

La Nit de l'Albà d'Elx ha deixat 40 persones ateses, majoritàriament per lesions lleus, encara que dues menors han patit danys més greus per cremades i impacte de canyes.

Un camió bolcat col·lapsa l’A-7 a Benifaió amb 6 km de cues

El bolc d’un camió en l’A-7 al terme de Benifaió ha provocat este divendres almenys sis quilòmetres de retencions en direcció Alacant. El vehicle ha quedat creuat en la calçada i el trànsit circula només pel voral.

El Valencia fitxa el lateral veneçolà Román Davis per al Mestalla i el Juvenil A

El Valencia ha incorporat el jove lateral veneçolà Román Davis, de 18 anys, cedit per la Universidad Central de Venezuela amb opció de compra, per reforçar el Juvenil A i el Mestalla.

L’Elx confia a tancar prompte el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha explicat que el club treballa per aconseguir el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce i ha detallat les posicions que encara vol reforçar abans del tancament del mercat.

Iñigo Pérez alerta d’un partit altament emocional en el debut a Santander

Iñigo Pérez preveu un partit molt emocional en el debut del Villarreal a LALIGA al camp del Racing de Santander i insistix que l’equip ha de saber gestionar eixa pressió. El tècnic navarrés es mostra satisfet amb la pretemporada, confia en els jòvens i fixa com a repte agarrar-se als llocs de Champions.