Catalá sobre responsabilitat del Consell: ‘Tothom ha de revisar la seua gestió, però este temps ja vindrà’

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, preguntada per les possibles responsabilitats polítiques de la Generalitat en la gestió de la DANA, ha recalcat: “Tothom ha de revisar, tothom va a revisar de la seua gestió, però este temps ja vindrà, ara mateix hem d’estar tots units treballant”.

Catalá, en declaracions als mitjans, no ha volgut pronunciar-se sobre les declaracions del president del PP, Alberto Núñez Feijóo, en les quals ha afirmat que si ell fóra el president Mazón hauria demanat “sens dubte la declaració d’emergència nacional”. “No vaig a entrar en això. Mazón donarà les oportunes explicacions en la compareixença d’este dijous a Les Corts Valencianes”, ha apuntat.

Respecte a les declaracions d’ahir de Mazón, en la qual va afirmar que “tothom” està “obligat” a “repassar errors que es van poder cometre” i no haver prestat més atenció a la Rambla del Poyo, ha mantingut: “Ja veurem fins a quin punt és un error que la Confederació Hidrogràfica del Júscar (CHJ), l’entitat que ens ha d’advertir de la situació que hi ha hagut al barranc del Poyo a un dels municipis que ha tingut tres pedanies afectades i 13.000 persones afectades per esta circumstància, no ens advertira perquè estes persones les poguérem desallotjar de forma preventiva”.

Catalá ha insistit que no vol entrar en “batalles polítiques” perquè “després sembla que vulguem calar foc a això i no és veritat”, però ha recalcat que és “una realitat” que la CHJ, “en cap moment ens diu el que està passant i el que pot arribar”.

En este sentit, ha recordat que l’Ajuntament de València va constituir el CECOPAL –al que es va convidar a participar als portaveu municipals de l’oposició– a les 11.00 hores del dia 29 i va mantenir reunions a les a la 13.00, a les 15.00 hores, a les 18.00, a les 20.00 hores i a les 22.00 i es va mantenir activa tota la nit i ha recalcat que des de la seua constitució “va estar coordinant-se amb l’112”.

Així, ha assenyalat que va poder desallotjar Pinedo esta nit de forma preventiva, va fer “tot el possible” per desallotjar a Castellar –“i gràcies a Déu a Castellar només hem tingut dos víctimes”, ha apuntat–, però a La Torre “no va ser possible i ningú ens va avisar de per on venia l’aigua”.

“Ja parlarem d’estes qüestions, no a la guerra política, ara hem de centrar-nos en les ajudes, però jo tinc molt clar el que va passar este dia i el que jo vaig viure com a municipi afectat, però ara el que a mi em preocupa és com ajudar a les persones que ho han perdut tot i sincerament, no vaig a entrar en altres històries”, ha postil·lat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Catalá defén que l’agenda de Marí Olano és pública i es compromet a entregar tota la documentació

María José Catalá assegura que l'agenda del regidor José Marí Olano és pública i reitera que l'Ajuntament entregarà a la Fiscalia Anticorrupció tota la documentació sobre la recol·locació de personal investigada.

Compromís i PSPV rebutgen les explicacions de Catalá i preparen noves accions judicials

Compromís i PSPV qüestionen la defensa de María José Catalá sobre els contractes vinculats al Consorci València 2007 i anuncien noves iniciatives davant la Fiscalia Anticorrupció.

Sara Sorribes afronta el Masters 1.000 de Madrid amb bones sensacions i una mentalitat renovada

Sara Sorribes arriba al Masters 1.000 de Madrid amb una mentalitat distinta, menys pressió i la confiança reforçada després de ser clau en la classificació d'Espanya per a les Finals de la Billie Jean King Cup.

Els instituts tecnològics valencians creguen REDIT Defensa per a impulsar la Seguretat i la Defensa

Els instituts tecnològics de la Comunitat Valenciana, integrats en REDIT, llancen REDIT Defensa per a coordinar les seues capacitats i reforçar el sector de Seguretat, Defensa i Aeroespacial a la regió.

Roberto Bautista anuncia que penjarà la raqueta al final de la temporada

El tennista espanyol Roberto Bautista, de 38 anys, anuncia que es retirarà al final de la temporada després d'una carrera en la qual ha guanyat dotze títols ATP, una Copa Davis i va arribar al número nou del món.

Els instituts tecnològics valencians creguen REDIT Defensa per a impulsar la Seguretat i la Defensa

Els instituts tecnològics de la Comunitat Valenciana han posat en marxa REDIT Defensa, una unitat col·laborativa per a reforçar el sector de Seguretat, Defensa i Aeroespacial i consolidar el seu lideratge en I+D+i.

Munilla equipara l’avortament a la guerra i critica una política que calciga l’ètica

El bisbe d'Orihuela-Alacant, José Ignacio Munilla, equipara la condemna moral de l'avortament a la de la guerra i alerta d'una política que, al seu juí, ignora els principis ètics bàsics.

La romeria de la Santa Faç serà Bé d’Interés Cultural immaterial este divendres

El Consell aprovarà este divendres la declaració de la romeria de la Santa Faç com a Bé d'Interés Cultural immaterial, la qual cosa reforçarà la seua protecció, reconeixement institucional i accés a ajudes. L'acte coincidix amb una jornada marcada per la presència d'autoritats i per les crítiques de l'oposició al govern local d'Alacant.