Catalá sobre responsabilitat del Consell: ‘Tothom ha de revisar la seua gestió, però este temps ja vindrà’

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, preguntada per les possibles responsabilitats polítiques de la Generalitat en la gestió de la DANA, ha recalcat: “Tothom ha de revisar, tothom va a revisar de la seua gestió, però este temps ja vindrà, ara mateix hem d’estar tots units treballant”.

Catalá, en declaracions als mitjans, no ha volgut pronunciar-se sobre les declaracions del president del PP, Alberto Núñez Feijóo, en les quals ha afirmat que si ell fóra el president Mazón hauria demanat “sens dubte la declaració d’emergència nacional”. “No vaig a entrar en això. Mazón donarà les oportunes explicacions en la compareixença d’este dijous a Les Corts Valencianes”, ha apuntat.

Respecte a les declaracions d’ahir de Mazón, en la qual va afirmar que “tothom” està “obligat” a “repassar errors que es van poder cometre” i no haver prestat més atenció a la Rambla del Poyo, ha mantingut: “Ja veurem fins a quin punt és un error que la Confederació Hidrogràfica del Júscar (CHJ), l’entitat que ens ha d’advertir de la situació que hi ha hagut al barranc del Poyo a un dels municipis que ha tingut tres pedanies afectades i 13.000 persones afectades per esta circumstància, no ens advertira perquè estes persones les poguérem desallotjar de forma preventiva”.

Catalá ha insistit que no vol entrar en “batalles polítiques” perquè “després sembla que vulguem calar foc a això i no és veritat”, però ha recalcat que és “una realitat” que la CHJ, “en cap moment ens diu el que està passant i el que pot arribar”.

En este sentit, ha recordat que l’Ajuntament de València va constituir el CECOPAL –al que es va convidar a participar als portaveu municipals de l’oposició– a les 11.00 hores del dia 29 i va mantenir reunions a les a la 13.00, a les 15.00 hores, a les 18.00, a les 20.00 hores i a les 22.00 i es va mantenir activa tota la nit i ha recalcat que des de la seua constitució “va estar coordinant-se amb l’112”.

Així, ha assenyalat que va poder desallotjar Pinedo esta nit de forma preventiva, va fer “tot el possible” per desallotjar a Castellar –“i gràcies a Déu a Castellar només hem tingut dos víctimes”, ha apuntat–, però a La Torre “no va ser possible i ningú ens va avisar de per on venia l’aigua”.

“Ja parlarem d’estes qüestions, no a la guerra política, ara hem de centrar-nos en les ajudes, però jo tinc molt clar el que va passar este dia i el que jo vaig viure com a municipi afectat, però ara el que a mi em preocupa és com ajudar a les persones que ho han perdut tot i sincerament, no vaig a entrar en altres històries”, ha postil·lat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.