Catalá sobre responsabilitat del Consell: ‘Tothom ha de revisar la seua gestió, però este temps ja vindrà’

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, preguntada per les possibles responsabilitats polítiques de la Generalitat en la gestió de la DANA, ha recalcat: “Tothom ha de revisar, tothom va a revisar de la seua gestió, però este temps ja vindrà, ara mateix hem d’estar tots units treballant”.

Catalá, en declaracions als mitjans, no ha volgut pronunciar-se sobre les declaracions del president del PP, Alberto Núñez Feijóo, en les quals ha afirmat que si ell fóra el president Mazón hauria demanat “sens dubte la declaració d’emergència nacional”. “No vaig a entrar en això. Mazón donarà les oportunes explicacions en la compareixença d’este dijous a Les Corts Valencianes”, ha apuntat.

Respecte a les declaracions d’ahir de Mazón, en la qual va afirmar que “tothom” està “obligat” a “repassar errors que es van poder cometre” i no haver prestat més atenció a la Rambla del Poyo, ha mantingut: “Ja veurem fins a quin punt és un error que la Confederació Hidrogràfica del Júscar (CHJ), l’entitat que ens ha d’advertir de la situació que hi ha hagut al barranc del Poyo a un dels municipis que ha tingut tres pedanies afectades i 13.000 persones afectades per esta circumstància, no ens advertira perquè estes persones les poguérem desallotjar de forma preventiva”.

Catalá ha insistit que no vol entrar en “batalles polítiques” perquè “després sembla que vulguem calar foc a això i no és veritat”, però ha recalcat que és “una realitat” que la CHJ, “en cap moment ens diu el que està passant i el que pot arribar”.

En este sentit, ha recordat que l’Ajuntament de València va constituir el CECOPAL –al que es va convidar a participar als portaveu municipals de l’oposició– a les 11.00 hores del dia 29 i va mantenir reunions a les a la 13.00, a les 15.00 hores, a les 18.00, a les 20.00 hores i a les 22.00 i es va mantenir activa tota la nit i ha recalcat que des de la seua constitució “va estar coordinant-se amb l’112”.

Així, ha assenyalat que va poder desallotjar Pinedo esta nit de forma preventiva, va fer “tot el possible” per desallotjar a Castellar –“i gràcies a Déu a Castellar només hem tingut dos víctimes”, ha apuntat–, però a La Torre “no va ser possible i ningú ens va avisar de per on venia l’aigua”.

“Ja parlarem d’estes qüestions, no a la guerra política, ara hem de centrar-nos en les ajudes, però jo tinc molt clar el que va passar este dia i el que jo vaig viure com a municipi afectat, però ara el que a mi em preocupa és com ajudar a les persones que ho han perdut tot i sincerament, no vaig a entrar en altres històries”, ha postil·lat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.