Catarroja, Paiporta i Benetússer insistixen a entrar al Cecopi per a crear un pla ‘realista’ de reconstrucció

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

Les alcaldesses de Catarroja, Lorena Silvent, de Paiporta, Maribel Albalat, i de Benetússer, Eva Sanz, han reiterat la petició perquè els municipis afectats per la dana participen en el Centre de Coordinació Operativa Integrada (Cecopi) per a elaborar «un pla realista i conjunt de reconstrucció».

En este sentit, les primeres edils d’estos municipis han sostingut, en un comunicat conjunt, que «no pot justificar-se la no incorporació en què la interlocució amb els responsables municipals «és permanent des del primer dia i funciona bé».

Han explicat que la Generalitat ha començat ara a realitzar una sèrie de visites als municipis «per a la recuperació», però han censurat que els pobles «seguixen estant en una fase d’emergència». «Desconeixem què classe de comunicació considera el president que funciona bé, si ni tan sols s’ha dignat a cridar a algun dels nostres municipis per a saber com estan els nostres veïns i veure què es necessita», han etzibat.

Silvent, Albalat i Sanz han criticat que l’avanç dels treballs i actuacions «segueix sent lent i seguix havent-hi falta de coordinació», al mateix temps que han retret que existixen «moltes carències en la resposta institucional», que al seu juí «mai ha estat a l’altura».

Els tres municipis van reclamar mitjans per a poder afrontar la tasca de retirada de llots i vehicles dels garatges i, «després de dues setmanes insistint, la resposta de Diputació de València, encarregada de la contractació de les empreses professionals encarregades de la retirada de llots en garatges, ha sigut totalment insuficient en tots els casos».

«Per a abordar la neteja de més de 270 garatges a Paiporta, 170 a Catarroja i 96 garatges a Benetússer, no s’han destinat ni una desena d’unitats. Si se’ns haguera escoltat des del principi avui tindríem més mitjans», han asseverat.

Per això, han reiterat la petició que els seus municipis estiguen representats en el Cecopi, un «òrgan clau en la gestió de l’emergència», ja que un mes després «els municipis segueixen estant en una situació d’auxili i d’emergència», per la qual cosa les alcaldesses han reclamat un pla organitzat d’actuacions que permeta oferir informació als veïns i veïnes afectats.

D’altra banda, han censurat que «la gestió deficient i desorganitzada en la tornada a les aules seguix sent una situació complicada i preocupant, sobretot a Catarroja». En el cas de Benetússer, han apuntat que la volta al col·le ha comportat una ordre d’execució, per la qual cosa reclamen a la Conselleria d’Educació més de 250.000 euros per actuacions impròpies de l’Ajuntament.

A Paiporta l’alumnat reprèn les classes «amb un abandó molt palés per part de la Conselleria d’Educació i amb molta confusió per a les famílies per culpa de les resolucions poc realistes amb les dates de tornada al col·le».

DECIDIR «SENSE TREPITJAR EL TERRENY»

«Això és el que ocorre quan es decidixen coses sense trepitjar el terreny i comprovar la realitat que s’està vivint en els municipis», han retret les alcaldesses, els qui han agregat que els municipis «no disposen dels recursos suficients» per a afrontar la reconstrucció i la recuperació de totes les seues infraestructures.

Sobre este tema, han assenyalat que la direcció de la Recuperació «pretén que amb els pressupostos i el personal municipal s’afronten obres públiques d’esta envergadura». En este context, han enlletgit l'»abandó» i han exigit a la Generalitat «un suport real, un pla de reconstrucció conjunta i coordinada que passe necessàriament per tenir línia directa amb Mazón».

«Necessitem un pla d’actuació, amb dates, amb objectius i, sobretot, en el qual quede clar quines competències va a assumir cada administració i fins a on es pot arribar per a poder informar a la població de quan van a poder reprendre un poc de normalitat», han demanat.

Finalment, han lamentat que la mobilitat és «escassa» per a la densitat de població que s’ha vist afectada, ja que la majoria de la població ha perdut els seus vehicles i «els autobusos llançadores no cobreixen la necessitat de mobilitat entre pobles o la quantitat de desplaçaments que s’esperen».

Últimes notícies

Ordenen evacuar El Saler pel ràpid avanç del foc a la Devesa

L’Ajuntament de València ha ordenat des del Cecopal evacuar el poble d’El Saler per l’avenç de l’incendi declarat a la Gola de Pujol, dins de la Devesa.

El PSPV arranca el curs polític amb reunió a Les Corts i executiva clau per a 2027

El PSPV arrancarà dilluns 31 d’agost el curs polític amb una reunió del grup de Les Corts amb Diana Morant i, de vesprada, una executiva que tancarà la Conferència Política de setembre i el calendari de primàries per a 2027.

El robatori del Tresor de Villena eleva a tres els saquejos d’or en museus espanyols enguany

El saqueig del Tresor de Villena, valorat en cinc milions d’euros, és el tercer robatori d’or en museus espanyols enguany, després dels de Badajoz i Albacete, tots amb un patró d’actuació ràpid i violent.

Dissenyar la cuina ideal: el valor d’un bon assessorament a La Eliana

Descobreix com escollir la cuina ideal per a tu amb assessoria personalitzada i un compromís amb la sostenibilitat.

Martínez Mus exigix a la CHJ netejar els llits dels rius per a garantir la seua capacitat

El vicepresident tercer i conseller de Medi Ambient, Vicente Martínez Mus, insistix que la Confederación Hidrográfica del Júcar és qui ha de garantir la capacitat hidràulica dels llits mantenint-los nets de vegetació i canyes, i li reclama actuacions abans de l’època de pluges.

El Consell reclama reunir els menors de Ceuta amb les seues famílies per a garantir-los més protecció

Elena Albalat defensa en la Conferència Sectorial d’Infància que la millor protecció per als menors arribats a Ceuta passa per localitzar les seues famílies i facilitar el retorn, i critica que el Govern central vulga repartir el problema entre comunitats.

Arnau Martínez confia a fer un salt de qualitat al València

Arnau Martínez s’ha presentat com a nou lateral dret del València amb la convicció que el seu rendiment pot donar un salt de qualitat a l’equip, amb el repte de millorar la passada temporada. El defensa català ha destacat la il·lusió per vestir l’escut valencianista, la versatilitat en el camp i la seua predisposició per a jugar de seguida.

Dylan Osetkowski: identitat i ritme del València Basket, clau per al seu fitxatge

Dylan Osetkowski ha explicat que el ritme i la identitat del València Basket han sigut decisius per al seu fitxatge i ha remarcat que arriba per a ajudar a guanyar partits en un any assenyalat pel 40 aniversari del club.