Catarroja, Paiporta i Benetússer insistixen a entrar al Cecopi per a crear un pla ‘realista’ de reconstrucció

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

Les alcaldesses de Catarroja, Lorena Silvent, de Paiporta, Maribel Albalat, i de Benetússer, Eva Sanz, han reiterat la petició perquè els municipis afectats per la dana participen en el Centre de Coordinació Operativa Integrada (Cecopi) per a elaborar “un pla realista i conjunt de reconstrucció”.

En este sentit, les primeres edils d’estos municipis han sostingut, en un comunicat conjunt, que “no pot justificar-se la no incorporació en què la interlocució amb els responsables municipals “és permanent des del primer dia i funciona bé”.

Han explicat que la Generalitat ha començat ara a realitzar una sèrie de visites als municipis “per a la recuperació”, però han censurat que els pobles “seguixen estant en una fase d’emergència”. “Desconeixem què classe de comunicació considera el president que funciona bé, si ni tan sols s’ha dignat a cridar a algun dels nostres municipis per a saber com estan els nostres veïns i veure què es necessita”, han etzibat.

Silvent, Albalat i Sanz han criticat que l’avanç dels treballs i actuacions “segueix sent lent i seguix havent-hi falta de coordinació”, al mateix temps que han retret que existixen “moltes carències en la resposta institucional”, que al seu juí “mai ha estat a l’altura”.

Els tres municipis van reclamar mitjans per a poder afrontar la tasca de retirada de llots i vehicles dels garatges i, “després de dues setmanes insistint, la resposta de Diputació de València, encarregada de la contractació de les empreses professionals encarregades de la retirada de llots en garatges, ha sigut totalment insuficient en tots els casos”.

“Per a abordar la neteja de més de 270 garatges a Paiporta, 170 a Catarroja i 96 garatges a Benetússer, no s’han destinat ni una desena d’unitats. Si se’ns haguera escoltat des del principi avui tindríem més mitjans”, han asseverat.

Per això, han reiterat la petició que els seus municipis estiguen representats en el Cecopi, un “òrgan clau en la gestió de l’emergència”, ja que un mes després “els municipis segueixen estant en una situació d’auxili i d’emergència”, per la qual cosa les alcaldesses han reclamat un pla organitzat d’actuacions que permeta oferir informació als veïns i veïnes afectats.

D’altra banda, han censurat que “la gestió deficient i desorganitzada en la tornada a les aules seguix sent una situació complicada i preocupant, sobretot a Catarroja”. En el cas de Benetússer, han apuntat que la volta al col·le ha comportat una ordre d’execució, per la qual cosa reclamen a la Conselleria d’Educació més de 250.000 euros per actuacions impròpies de l’Ajuntament.

A Paiporta l’alumnat reprèn les classes “amb un abandó molt palés per part de la Conselleria d’Educació i amb molta confusió per a les famílies per culpa de les resolucions poc realistes amb les dates de tornada al col·le”.

DECIDIR “SENSE TREPITJAR EL TERRENY”

“Això és el que ocorre quan es decidixen coses sense trepitjar el terreny i comprovar la realitat que s’està vivint en els municipis”, han retret les alcaldesses, els qui han agregat que els municipis “no disposen dels recursos suficients” per a afrontar la reconstrucció i la recuperació de totes les seues infraestructures.

Sobre este tema, han assenyalat que la direcció de la Recuperació “pretén que amb els pressupostos i el personal municipal s’afronten obres públiques d’esta envergadura”. En este context, han enlletgit l'”abandó” i han exigit a la Generalitat “un suport real, un pla de reconstrucció conjunta i coordinada que passe necessàriament per tenir línia directa amb Mazón”.

“Necessitem un pla d’actuació, amb dates, amb objectius i, sobretot, en el qual quede clar quines competències va a assumir cada administració i fins a on es pot arribar per a poder informar a la població de quan van a poder reprendre un poc de normalitat”, han demanat.

Finalment, han lamentat que la mobilitat és “escassa” per a la densitat de població que s’ha vist afectada, ja que la majoria de la població ha perdut els seus vehicles i “els autobusos llançadores no cobreixen la necessitat de mobilitat entre pobles o la quantitat de desplaçaments que s’esperen”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’IVAM revisa la modernitat a través de tres generacions de la família Pinazo

L'IVAM acull fins al 7 de febrer de 2027 la mostra 'L'aura d'una saga moderna', amb 138 obres d'Ignacio, José i Marisa Pinazo. El recorregut enllaça del Naturalisme i el Modernisme a l'Art déco i recupera la figura de Marisa.

28 anys de presó per assassinar i robar al canonge de la Catedral de València

Un jurat popular ha avalat la condemna a 28 anys per a l'autor de la mort del canonge emèrit de 79 anys en el seu domicili. No es fixa indemnització civil i la resolució és recurrible.

Aznar participarà en Forinvest 2026 per a analitzar l’escenari geoestratègic

José María Aznar intervindrà en Forinvest 2026 l'11 de març en Fira València amb una ponència sobre el nou desorde mundial. La seua xarrada s'emmarca en el Business & Innovation Fòrum.

Espanya inicia la classificació al Mundial 2027 davant Islàndia a Castelló

La campiona del món debuta en el grup A3 davant la 16a del rànquing FIFA en Castalia a les 19 hores, amb una llista amb onze canvis i el retorn de Missa Rodríguez.

El Gremi d’Artistes Fallers demanarà paralitzar la plantà si la borrasca causa problemes

El Gremi d'Artistes Fallers va anunciar que demanarà detindre la plantà si la pluja o el vent de la nova borrasca compliquen els treballs. La prioritat serà la seguretat i se seguiran les recomanacions municipals.

Catalá afirma que l’AVL està lluny de la realitat en el seu informe sobre el topònim de València

L'alcaldessa ha qüestionat el criteri de l'AVL, que fixa València com a única forma correcta del nom de la ciutat, i ha confirmat que seguirà amb la doble denominació.

L’AVL conclou que València és el topònim únic i justificat històricament

L'Acadèmia Valenciana de la Llengua ha conclòs que València és la forma correcta, adequada i històricament justificada del nom de la ciutat. Si l'Ajuntament insistix en la fórmula bilingüe, només veu admissible València / València i descarta Valéncia.

Pérez Llorca defén més publicitat i arrelament en l’adjudicació de vivenda pública

El president ha anunciat canvis en els protocols per a donar més transparència a l'adjudicació de vivenda pública i ponderar l'arrelament. Ha defés que el Pla Viu avança i ha respost a les presumptes irregularitats en Els Naus.