Catarroja, Paiporta i Benetússer insistixen a entrar al Cecopi per a crear un pla ‘realista’ de reconstrucció

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

Les alcaldesses de Catarroja, Lorena Silvent, de Paiporta, Maribel Albalat, i de Benetússer, Eva Sanz, han reiterat la petició perquè els municipis afectats per la dana participen en el Centre de Coordinació Operativa Integrada (Cecopi) per a elaborar «un pla realista i conjunt de reconstrucció».

En este sentit, les primeres edils d’estos municipis han sostingut, en un comunicat conjunt, que «no pot justificar-se la no incorporació en què la interlocució amb els responsables municipals «és permanent des del primer dia i funciona bé».

Han explicat que la Generalitat ha començat ara a realitzar una sèrie de visites als municipis «per a la recuperació», però han censurat que els pobles «seguixen estant en una fase d’emergència». «Desconeixem què classe de comunicació considera el president que funciona bé, si ni tan sols s’ha dignat a cridar a algun dels nostres municipis per a saber com estan els nostres veïns i veure què es necessita», han etzibat.

Silvent, Albalat i Sanz han criticat que l’avanç dels treballs i actuacions «segueix sent lent i seguix havent-hi falta de coordinació», al mateix temps que han retret que existixen «moltes carències en la resposta institucional», que al seu juí «mai ha estat a l’altura».

Els tres municipis van reclamar mitjans per a poder afrontar la tasca de retirada de llots i vehicles dels garatges i, «després de dues setmanes insistint, la resposta de Diputació de València, encarregada de la contractació de les empreses professionals encarregades de la retirada de llots en garatges, ha sigut totalment insuficient en tots els casos».

«Per a abordar la neteja de més de 270 garatges a Paiporta, 170 a Catarroja i 96 garatges a Benetússer, no s’han destinat ni una desena d’unitats. Si se’ns haguera escoltat des del principi avui tindríem més mitjans», han asseverat.

Per això, han reiterat la petició que els seus municipis estiguen representats en el Cecopi, un «òrgan clau en la gestió de l’emergència», ja que un mes després «els municipis segueixen estant en una situació d’auxili i d’emergència», per la qual cosa les alcaldesses han reclamat un pla organitzat d’actuacions que permeta oferir informació als veïns i veïnes afectats.

D’altra banda, han censurat que «la gestió deficient i desorganitzada en la tornada a les aules seguix sent una situació complicada i preocupant, sobretot a Catarroja». En el cas de Benetússer, han apuntat que la volta al col·le ha comportat una ordre d’execució, per la qual cosa reclamen a la Conselleria d’Educació més de 250.000 euros per actuacions impròpies de l’Ajuntament.

A Paiporta l’alumnat reprèn les classes «amb un abandó molt palés per part de la Conselleria d’Educació i amb molta confusió per a les famílies per culpa de les resolucions poc realistes amb les dates de tornada al col·le».

DECIDIR «SENSE TREPITJAR EL TERRENY»

«Això és el que ocorre quan es decidixen coses sense trepitjar el terreny i comprovar la realitat que s’està vivint en els municipis», han retret les alcaldesses, els qui han agregat que els municipis «no disposen dels recursos suficients» per a afrontar la reconstrucció i la recuperació de totes les seues infraestructures.

Sobre este tema, han assenyalat que la direcció de la Recuperació «pretén que amb els pressupostos i el personal municipal s’afronten obres públiques d’esta envergadura». En este context, han enlletgit l'»abandó» i han exigit a la Generalitat «un suport real, un pla de reconstrucció conjunta i coordinada que passe necessàriament per tenir línia directa amb Mazón».

«Necessitem un pla d’actuació, amb dates, amb objectius i, sobretot, en el qual quede clar quines competències va a assumir cada administració i fins a on es pot arribar per a poder informar a la població de quan van a poder reprendre un poc de normalitat», han demanat.

Finalment, han lamentat que la mobilitat és «escassa» per a la densitat de població que s’ha vist afectada, ja que la majoria de la població ha perdut els seus vehicles i «els autobusos llançadores no cobreixen la necessitat de mobilitat entre pobles o la quantitat de desplaçaments que s’esperen».

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.