10.4 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Catarroja reobre el Parc dels Barraques amb la col·laboració de Finop

Catarroja ha celebrat la inauguració del renovat Parc dels Barraques, un espai que es considera alhora “emblemàtic” per al barri i per a tot el municipi catarrogí. Aquesta remodelació ha estat possible gràcies a l’acord amb el projecte Alcem-se de l’empresa Finop, liderada per Juan Roig, president de Mercadona.

El Parc dels Barraques se suma a la llista d’actuacions finalitzades recentment a Catarroja, fruit del conveni públic-privat establert entre l’Ajuntament i el projecte Alcem-se, que ja ha portat a terme millores en parcs, places i altres entorns, com ara els parcs de Regió i Horteta i la plaça El Port.

A més, la localitat compta amb la recuperació de la Plaça El Fumeral i el parc de l’Institut, esforços que han estat possibles gràcies a la col·laboració amb la Fundació Hortensia Herrero.

L’alcaldessa de Catarroja, Lorena Silvent, ha destacat que la col·laboració entre el sector públic i privat ha estat clau en aquesta fase de reconstrucció. “Agraïm a Juan Roig i a la Fundació Hortensia Herrero per fer possible que els xiquets i xiquetes recuperen aquests espais de socialització”, ha ressaltat.

El nou Parc dels Barraques ara disposa d’una pista de patinatge, d’una pista multideportiva, de dues zones de jocs infantils adaptades a diferents edats, i d’una nova zona canina. Entre altres millores, s’ha incorporat una nova entrada per Joan XXIII, s’ha obert l’espai de manera diàfana, s’ha substituït el sòl amb asfalt de qualitat, i s’ha reparat la tanca exterior.

A més, el disseny de la zona de jocs ha estat seleccionat pels alumnes d’infantil fins a sisè de primària del CEIP Juan XIII, una iniciativa que busca fomentar la participació activa de la comunitat i dels agents socials en la recuperació d’espais públics.

Últimes notícies

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.