9.5 C
València
Dimecres, 25 febrer, 2026

Catarroja reobre el Parc dels Barraques amb la col·laboració de Finop

Catarroja ha celebrat la inauguració del renovat Parc dels Barraques, un espai que es considera alhora “emblemàtic” per al barri i per a tot el municipi catarrogí. Aquesta remodelació ha estat possible gràcies a l’acord amb el projecte Alcem-se de l’empresa Finop, liderada per Juan Roig, president de Mercadona.

El Parc dels Barraques se suma a la llista d’actuacions finalitzades recentment a Catarroja, fruit del conveni públic-privat establert entre l’Ajuntament i el projecte Alcem-se, que ja ha portat a terme millores en parcs, places i altres entorns, com ara els parcs de Regió i Horteta i la plaça El Port.

A més, la localitat compta amb la recuperació de la Plaça El Fumeral i el parc de l’Institut, esforços que han estat possibles gràcies a la col·laboració amb la Fundació Hortensia Herrero.

L’alcaldessa de Catarroja, Lorena Silvent, ha destacat que la col·laboració entre el sector públic i privat ha estat clau en aquesta fase de reconstrucció. “Agraïm a Juan Roig i a la Fundació Hortensia Herrero per fer possible que els xiquets i xiquetes recuperen aquests espais de socialització”, ha ressaltat.

El nou Parc dels Barraques ara disposa d’una pista de patinatge, d’una pista multideportiva, de dues zones de jocs infantils adaptades a diferents edats, i d’una nova zona canina. Entre altres millores, s’ha incorporat una nova entrada per Joan XXIII, s’ha obert l’espai de manera diàfana, s’ha substituït el sòl amb asfalt de qualitat, i s’ha reparat la tanca exterior.

A més, el disseny de la zona de jocs ha estat seleccionat pels alumnes d’infantil fins a sisè de primària del CEIP Juan XIII, una iniciativa que busca fomentar la participació activa de la comunitat i dels agents socials en la recuperació d’espais públics.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.