Catarroja reobre el Parc dels Barraques amb la col·laboració de Finop

Catarroja ha celebrat la inauguració del renovat Parc dels Barraques, un espai que es considera alhora «emblemàtic» per al barri i per a tot el municipi catarrogí. Aquesta remodelació ha estat possible gràcies a l’acord amb el projecte Alcem-se de l’empresa Finop, liderada per Juan Roig, president de Mercadona.

El Parc dels Barraques se suma a la llista d’actuacions finalitzades recentment a Catarroja, fruit del conveni públic-privat establert entre l’Ajuntament i el projecte Alcem-se, que ja ha portat a terme millores en parcs, places i altres entorns, com ara els parcs de Regió i Horteta i la plaça El Port.

A més, la localitat compta amb la recuperació de la Plaça El Fumeral i el parc de l’Institut, esforços que han estat possibles gràcies a la col·laboració amb la Fundació Hortensia Herrero.

L’alcaldessa de Catarroja, Lorena Silvent, ha destacat que la col·laboració entre el sector públic i privat ha estat clau en aquesta fase de reconstrucció. «Agraïm a Juan Roig i a la Fundació Hortensia Herrero per fer possible que els xiquets i xiquetes recuperen aquests espais de socialització», ha ressaltat.

El nou Parc dels Barraques ara disposa d’una pista de patinatge, d’una pista multideportiva, de dues zones de jocs infantils adaptades a diferents edats, i d’una nova zona canina. Entre altres millores, s’ha incorporat una nova entrada per Joan XXIII, s’ha obert l’espai de manera diàfana, s’ha substituït el sòl amb asfalt de qualitat, i s’ha reparat la tanca exterior.

A més, el disseny de la zona de jocs ha estat seleccionat pels alumnes d’infantil fins a sisè de primària del CEIP Juan XIII, una iniciativa que busca fomentar la participació activa de la comunitat i dels agents socials en la recuperació d’espais públics.

Últimes notícies

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.

Luís Castro i Carlos Espí, els pilars de la salvació del Llevant

Luís Castro i Carlos Espí passen de quasi desconeguts a grans referents del Llevant després de firmar una remuntada històrica que assegura la permanència en Primera Divisió.

La comissió de la dana de Les Corts votarà les seues conclusions després d’onze sessions i 32 compareixents

La comissió d'investigació sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 en Les Corts preveu aprovar el dimecres les seues conclusions, després d'onze sessions i 32 compareixences, a partir del dictamen impulsat per PP i Vox.