Mastodon
22.8 C
València
Diumenge, 7 setembre, 2025

Cau una organització criminal que estafava en webs de compravenda de vehicles

El virus Varenyky espia els usuaris que accepten la seva intrusió amb 'spam' de verificació

Imatge d’arxiu | Pixabay

 

En Llíria, municipi de la comarca del Camp de Túria (València), agents de la Guàrdia Civil han procedit a la detenció dels components d’un grup criminal dedicat a la comissió d’estafes en diferents webs de compravenda de vehicles. En total, haurien comés un total de 15 estafes.

 

Els autors d’estos fets, de nacionalitat espanyola i búlgara, són 5 persones que tenen entre 22 i 55 anys. Segons els investigadors, i dins del marc de l’operació TREDELO, han actuat en les províncies de València, Alacant, Castelló, Almeria, Cadis, Cantàbria, Huelva, Madrid, Osca, Biscaia i Sòria. Les detencions dels integrants del grup criminal s’han desenvolupat de forma coordinada amb la Guàrdia Civil de Tarragona i Osca.

 

Modus operandi

En primer lloc, els presumptes autors obtenien les dades i imàtgens dels vehicles anunciats d’una de les webs de compravenda. En alguns casos arribaven, fins i tot, a contactar amb els propietaris dels vehicles, per a fer-se passar per suposats compradors. Els sol·licitaven còpia de la documentació del vehicle o del DNI dels titulars, amb l’excusa de realitzar un contracte de compravenda del vehicle, i que en cap dels casos s’arribava a materialitzar.

 

Una volta els estafadors tenien les imàtgens del vehicle i, fins i tot, còpies de la documentació del vehicle o de la documentació del seu titular legítim, duplicaven l’anunci en una segona web de compravenda a un preu menor. D’esta forma, quan els compradors s’interessaven per la compra d’este vehicle, els estafadors aportaven la documentació obtinguda anteriorment i es guanyaven la confiança de les víctimes.

 

Posteriorment, els estafadors anaven progressivament sol·licitant l’execució de transferències d’efectiu en concepte de reserva, despeses de transport del vehicle, canvi de titular, etc. Una volta la víctima havia fet diferents transferències durant el procés de compra, es donava compte que estava patint una estafa. En eixe moment, els integrants de l’organització pronunciaven tota classe d’amenaces amb la finalitat de què els perjudicats no presentaren denúncia.

 

El grup criminal es trobava constituït, en part, per diferents membres d’una mateixa família, i que s’organitzaven per a la comissió de les estafes. Un primer escaló de l’organització es dedicava a fer-se passar per suposats compradors per a obtindre la documentació dels vehicles i dels seus titulars. Un segon escaló s’encarregava de duplicar l’anunci en altres webs. I, finalment, un tercer escaló, encarregat de l’obertura de comptes bancaris, destinació de l’efectiu estafat.

 

Les investigacions es remunten al mes de febrer de 2019, moment en el què un perjudicat d’una d’estes estafes fica en coneixement dels investigadors estos fets. Una volta iniciades les labors d’investigació, es relacionen un total de 5 persones, totes elles integrants d’este grup criminal amb 15 estafes per un valor total que ascendix a 19.000 euros. Se’ls acusa de delictes d’usurpació d’estat civil i pertinença a organització criminal. Les diligències instruïdes han sigut entregades en els Jutjats de Primera Instància i Instrucció nº 5 de Lliría.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Desmantellat un laboratori clandestí a Manises que fabricava pastilles per a la disfunció erèctil

La Policia Nacional va desmantellar a Manises un laboratori clandestí de pastilles per a la disfunció erèctil i va detindre a dos hòmens. Es van intervindre 1.700 g de substància i 41 g de cocaïna.

Cel nuvolós i màximes en ascens, amb tempestes aïllades en el sud de València este diumenge

Domingo amb intervals nuvolosos i pujada de les màximes en la Comunitat Valenciana. Baixa probabilitat de ruixats, amb opció de tempesta en el sud de València.

El Roig Arena obri les seues portes amb un gran homenatge a Nino Bravo

El nou recinte multiusos de València s'estrena amb 'Bravo, Nino', un concert coral amb orquestra i innovador ús d'holograma, i plena quasi 20.000 butaques. El projecte serà seu del València Basket i aspira a superar el milió d'assistents en el seu primer any.

El Roig Arena s’estrena amb un gran homenatge a Nino Bravo

El nou recinte de València va obrir amb un concert coral que va repassar els himnes de Nino Bravo davant 20.000 persones. Inversió de 400 milions i previsió de més d'un milió d'assistents el primer any.

Selfies en la façana i elogis al disseny i al so en l’obertura del Roig Arena

El nou recinte multiusos s'estrena a València amb un homenatge a Nino Bravo, entrades esgotades i aplaudiments al disseny futurista i a la qualitat del so.

Patxi López acusa el PP de convertir els seus discursos en insults i brega

El portaveu del PSOE en el Congrés acusa el PP de copiar el marc de Vox en posar la immigració en el centre i associar-la amb la delinqüència. Assenyala a Feijóo i Ayuso per alimentar la crispació sense aportar propostes.

Obertura del Roig Arena: selfies en la façana i elogis a la seua estètica i acústica

Centenars de persones es van fotografiar davant la façana del nou recinte multiusos de València, que va debutar amb un homenatge a Nino Bravo i aplaudiments a la seua acústica. El pavelló, finançat amb 400 milions, va esgotar entrades i apunta a marcar l'agenda cultural i esportiva de la ciutat.

Descobrixen capeges il·legals després del tall de l’AP-7 per la fugida d’una vaquilla a Alacant

L'AP-7 es va tancar 40 minuts a Alacant per una vaquilla escapada. En seguir el camió que la transportava, la Policia Local va destapar una capeja sense llicència en una finca.